Европейският съюз е на път да се намеси в стратегиите на автомобилната индустрия за олекотяване с предложено изменение, което може да класифицира въглеродните влакна като „опасен материал“. Ако бъде приет, този ход ще принуди производителите на автомобили, особено на спортни автомобили и електрически превозни средства, да преосмислят драстично избора си на материали, което може да доведе до нарушаване на целите за производство и ефективност.
Изменението на Европейския парламент, добавено към преразглеждането на Директивата за излезлите от употреба превозни средства, се позовава на опасенията, че въглеродните нишки, които се носят във въздуха, представляват риск за човешкото здраве. Това обозначение, което поставя въглеродните влакна редом с известни токсини като олово и живак, е първото в световен мащаб и повдига вежди в автомобилния и космическия сектор. Ако бъде въведено през 2029 г., производителите ще бъдат изправени пред подход за постепенно преустановяване на използването на въглеродни влакна, което ще засегне до 20 % от световното потребление на въглеродни влакна, значителна част от които се дължи само на автомобилната индустрия.
Незабавните последици се проявиха в резкия спад на акциите на японските производители на въглеродни влакна, което подчерта потенциалните икономически последици. Азиатски гиганти като Teijin, Toray Industries и Mitsubishi Chemical, които контролират 54% от световния пазар, ще понесат основната тежест на този регламент. Европейските производители, които също са засегнати, притежават значителен дял от останалия пазар.
Въздействието върху високоефективните превозни средства ще бъде дълбоко. Производителите на суперавтомобили, които в голяма степен разчитат на въглеродните влакна за намаляване на теглото и твърдостта на конструкцията, ще бъдат изправени пред значителни инженерни предизвикателства. Производителите на електрически превозни средства, включително BMW, Hyundai, Lucid и Tesla, които използват широко въглеродни влакна в конструкцията си, също ще бъдат принудени да се адаптират.
Индустрията за производство на въглеродни влакна, която е на стойност 5,5 милиарда долара, обаче едва ли ще приеме тази предложена забрана спокойно. Очаква се ожесточено лобиране както от страна на автомобилния, така и от аерокосмическия сектор, които се борят да защитят материал, който е от решаващо значение за техните стратегии за ефективност и ефикасност. Тази предстояща регулаторна битка може да промени бъдещето на леката конструкция на превозните средства, принуждавайки производителите да търсят алтернативни материали и производствени процеси.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мис Романиаче
17:48 14.04.2025
2 Бай Ганьо
17:50 14.04.2025
3 европиец
17:50 14.04.2025
4 НЛО
18:06 14.04.2025
5 Факт
18:08 14.04.2025
6 Мисира
18:17 14.04.2025
7 Църн мачарок
18:18 14.04.2025
8 Европейската бюрокрация
19:31 14.04.2025
9 факуса
19:35 14.04.2025
10 БгТопИдиот🇧🇬
20:22 14.04.2025
11 истина ти казвам
22:01 14.04.2025