Най-големият боен кораб в историята на британските кралски военноморски сили излиза в открито море, съобщи „Скай нюз“. Новият самолетоносач „Кралица Елизабет“ на британците ще напусне корабния док в Шотландия.
Самолетоносачът ще провежда различни опити и маневри в открито море, които да тестват способностите му. Едва след няколко години ще може да бъде приведен в бойна готовност.
На борда му има повече от 700 души екипаж – от военнослужещи до зъболекари. Най-възрастният член на екипажа е на 58 години, а най-младият – на едва 17.
Самолетоносачът „Кралица Елизабет“ бе построен за близо осем години, а стойността на целия проект се оценява на близо 6 милиарда британски паунда, което е 7.6 милиарда щатски долара.
Близо 40 самолета могат да бъдат разположени на самолетоносача, който е първият в британския флот от HMS „Ark Royal“ насам. Палубата на новия британски самолетоносач е колкото три футболни игрища.
Критиците на проекта твърдят, че той не е нищо друго, освен пари, хвърлени на вятъра. От британския флот обаче посочват, че чрез този кораб ще бъдат във „висшата лига“ на бойните сили в световен мащаб.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kcaniba
15:07 26.06.2017
2 Ежко
15:23 26.06.2017
3 Скорпион29
Коментиран от #25
15:23 26.06.2017
4 Скорпион29
15:27 26.06.2017
5 ShG
15:29 26.06.2017
6 Кознецов- ТТХ
15:44 26.06.2017
7 Kcaniba
15:55 26.06.2017
8 Гост
16:03 26.06.2017
9 Чукча
16:04 26.06.2017
10 Огняр
16:05 26.06.2017
11 Акваланг
Коментиран от #12
16:06 26.06.2017
12 Монго
До коментар #11 от "Акваланг":
Могат, от Созопол са закупени 3000 шнорхела.16:09 26.06.2017
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 admiral kuznezov
Ни один тюлену ужидают
16:23 26.06.2017
15 neo con
16:31 26.06.2017
16 Kcaniba
17:08 26.06.2017
17 Трол
17:29 26.06.2017
18 гггго
17:34 26.06.2017
19 Kcaniba
Преди време моят кореспондент в Москва се разходи до Мурманск и срещу каса водка за вахтения офицер се качи на борда на „гордостта” на руския флот – самолетоносача „Адмирал Кузнецов”, малко преди да отплава за далечно плаване. Вече качил се на палубата, срещу 5000 рубли (около 100 лв.) в брой му разрешили и да заснеме новите високи космическите технологии, както и да се разходи из основните сектори на кораба. Предоставяме на нашите читатели кратък репортаж от тази разходка, преки впечатления на екипажа, както и снимков материал.
Самолетоносачът „Адмирал Кузнецов” е единственият самолетоносач на Русия.
Построен е в Украйна за 6 години (от 1985 до 1991 г.), в „Черноморски корабостроителен завод“ в гр. Николаев, административен център на Николаевска област. Днес в Русия няма корабостроителница, която може да произведе подобен кораб и по тази причина се наложи Русия да закупува хеликоптероносачи от Франция. Сделката обаче пропадна, заради агресията на Русия в Украйна.
17:35 26.06.2017
20 Kcaniba
0_327b8_b8be86d0_XL
Флагманът на руския боен флот пуши като корабите с парни двигатели на въглища. Според експерти това е умишлен ход, целящ заблуда на противника, който си мисли, че в далечината плава гемия на парни въглища.
(За сравнение само един от действащите самолетоносачи на САЩ, примерно „Джон К. Стенис“ е снабден с два ядрени реактора „Уестингхаус A4W“, които дават неограничени възможности за пробег и възможността да се придвижва от точка „А“ до точка „Б“ със скорост, близка до максималната, което е огромно тактическо предимство, недостъпно от кораби, задвижвани с дизел-генераторни турбини. „Джон К. Стенис“ може да плава 20 години без да презарежда гориво. Запасът от авиационно гориво е 3000 тона, но трябва да се има предвид и факта, че американските изстребители имат над два пъти по-малък разход. На борда му са разположени 90 самолета и разполага със свръхмодерната противовъздушна система Phalanx CIWS. Това е само един от самолетоносачите на разположение на НАТО ).
Коментиран от #22
17:38 26.06.2017
21 на все бритиш в уститиш
Коментиран от #26
17:46 26.06.2017
22 Скорпион 29
До коментар #20 от "Kcaniba":
А нещо като въоръжение за US гимите? И какво като може да плава 20г.къде ще ходи на Марс ли? 24 руски самолета напълно достстъчни да ш...т 100 US самолета.Коментиран от #23
17:53 26.06.2017
23 Jimy
До коментар #22 от "Скорпион 29":
И какъв е твоят алгоритъм, че успяваш да направиш това изчисление???Коментиран от #24
17:57 26.06.2017
24 Скорпион29
До коментар #23 от "Jimy":
Точният алгоритъм18:23 26.06.2017
25 Sergiy
До коментар #3 от "Скорпион29":
"кознецов", който като минаваше Ламанша, пушеше като комин и хора бяха "заслепени" и задушени от това чудо на техниката ;)единствен "самолетоносач на "русия" и той за нищо не става ;))
Коментиран от #27
18:38 26.06.2017
26 Sergiy
До коментар #21 от "на все бритиш в уститиш":
ти това сам ли го измислил или в методичките на путьо го пиши? ;)смешници, всичките горе-долу сериозни възможности на такива кораби са засекретени, това което пиши, беше актуално преди 25-35г., ама сега сме 2017г. ;)
Коментиран от #29, #46
18:41 26.06.2017
27 Скороио29
До коментар #25 от "Sergiy":
За нищо не ставаш ти,а не КознецовКоментиран от #28
18:47 26.06.2017
28 Sergiy
До коментар #27 от "Скороио29":
не "кознецов", а "...У....." ;) след като отрови цялата Европа с минаване в Ламанша, се счупи, когато "отиваше" в Сирия, дърпаха го няколко, беше голям смях ;), да не говорим са самолети, двама или трима отидоха на дъно ;)ти поне погледни,а след това пиши тези глупости ;))
Коментиран от #30
18:57 26.06.2017
29 Трол
До коментар #26 от "Sergiy":
Серьожка, обърни вниание на заглавието и смисъла на темата! И буквичка няма за Кузнецов. Що тролиш на посоки? А да, като настъплението ви срещу ДНР и ЛНР.Коментиран от #31, #32
18:59 26.06.2017
30 пппп
До коментар #28 от "Sergiy":
На Русия не и трябват самолетоносачи,Русия не е окупатор.На САЩ,UK и ЕС и трябват защото са трористи и окупатори на претролни държавиКоментиран от #41
19:05 26.06.2017
31 Sergiy
До коментар #29 от "Трол":
колега ти или може бе и ти, няма как да зная, започна с тоя "кОзнецов", поправих, го/теб ;)P.S. иначе британският е супер, зная че си съгласен с това.
Коментиран от #34
19:06 26.06.2017
32 Sergiy
До коментар #29 от "Трол":
ти да не си "барчо", който преди няколко дена вкарваше: "газ","Турция," "Гръция" във форма, където нямаше нищо общо с темата, а сега пак за двама бачкаш ;)), ееех смешници ;)) сменяте тези никове както искате ;))19:12 26.06.2017
33 Гост 69
Коментиран от #45
20:07 26.06.2017
34 Трол
До коментар #31 от "Sergiy":
Адмирал от флота на Съветския съюз Кузнецов“Аз съм написал-"...няма за Кузнецов..."
Ти ми коментираш с:
Публикувано във факти.бг: колега ти или може бе и ти, няма как да зная, започна с тоя "кОзнецов", поправих, го/теб ;)
Кво ти става бе човече,кви поправки ми правиш? Изживяваш се като класна пред матура ли? Хапчетата ли ти са в повече? Ми иди при личния! А пък 32 пост ти е пълна шизофрения! Барчо,марчо,газ, Турция? Шшш айде отскоците от напушването пред махалата!
Коментиран от #37, #39
20:11 26.06.2017
35 Андрей Николов
20:15 26.06.2017
36 киро
20:17 26.06.2017
37 Sergiy
До коментар #34 от "Трол":
клоун, ти или ти и/или "скорпионче29", вие поне помнете своите никове ;)), погледни от самото начло ;)), "кОзнецов" ;))Коментиран от #38
21:11 26.06.2017
38 Скорпион29
До коментар #37 от "Sergiy":
За мен е Кознецов е сега ще звънна в Кремъл и ще го прекръстят НА Кознецов -другаркоКоментиран от #40
21:20 26.06.2017
39 Скорпион29
До коментар #34 от "Трол":
Тоя Серго си мисли че го преследвам чистокръвен параноик е .21:22 26.06.2017
40 Sergiy
До коментар #38 от "Скорпион29":
"Кознецов- ТТХ", нещо много станаха съвпадения, вие изобщо не помните под какви статии пишите и с какви никове ;))взимайте си почивка от време на време ;))
путьо няма да ви даде бонус, цирка си заслужава да го гледаш, вие трололове на путьо "голями изпълнители" ))))
Коментиран от #42, #44
21:44 26.06.2017
41 Ghost1
До коментар #30 от "пппп":
А какво прави Русия в Украйна като не е окупатор?21:52 26.06.2017
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 военен
Отдавна има торпеда, които ги свалят на дъното без никакви проблеми.
22:12 26.06.2017
44 НАТО ВЕЦ
До коментар #40 от "Sergiy":
Серьожа, Кузя нали е дялан на Украине? Що се пенявиш сега? Гордей се с парахода.Още от съветско време има свръхзвукови торпеда за тези корита. За ракети, да не говорим.
Коя точка на света е недостъпна за руските ракети?
00:09 27.06.2017
45 Барчо
До коментар #33 от "Гост 69":
Ами да и е честит самотоносача и да си го ползват със здраве. И съм напълно съгласен с теб за това, че при война със сериозен противник се явяват изключително лесна мишена. При толкова натрупана ракетна техника няма да е никак трудно да се потопи. Както Кузнецов, така и останалите. Със сигурност ги следят през спътниците и се знае всеки един къде се намира. При един залп от стотина нисколетящи ракети няма как да се опази какъвто и да е крайцер или самолетоносач. Така че такива лодки могат да действат само срещу камилари безнаказано.00:12 27.06.2017
46 на все бритиш в уститиш
До коментар #26 от "Sergiy":
Бастунче няма плавателен съд на света ,който да е неуязвим на 100% от атака с торпедо или ракета !По новите торпеда а и не само те отварят като консервена кутия това парче желязо за секунда при пряко попадение БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ОТ РАЗМЕРА МУ а те вече не пропускат както по време на втората световна война ! Относно атака с ракета британците имат доста БОГАТ горчив опит - още им пари директното попадение на СТАРА РУСКА ракета изстреляна от аржентински изтребител от 30км по техен кораб наблъскан с войници по време на фолкландската война .При една истинска война този огромен самолетоносач ще е първа цел и гаранция отива веднага на дъното ! ! ! Руснаците отдавна разбраха ,че няма смисъл от такива огромни плавателни УЯЗВИМИ бавни съдове и отдавна са заложили на бързи ракетни катери ,ПОДВОДНИЦИ ,и крайцери !НАУЧИ СИ УРОКА ПЪРВО ТОГАВА КОМЕНТИРАЙКоментиран от #47, #48, #49
00:13 27.06.2017
47 НАТО ВЕЦ
До коментар #46 от "на все бритиш в уститиш":
Имаш фактическа грешка. Вярно е, че ракетата беше стара, но не руска, а френска. Системата се казваше май "Юкасет" и е комплектовка на миражите, които аржентинците имат на въоръжение.00:36 27.06.2017
48 Sergiy
До коментар #46 от "на все бритиш в уститиш":
ти май наистина вярваш в тези простотии ;))"руснаците" не могат си позволят ТАКИВА неща, нито се се се ре неможаха, пак са днешна "русия" да не говорим, а не че НЕ искат, това е първото
второто, щом "руснаците" не "искат", защо от Франция опитаха да закупят хеликоптероносачи
ти май нямаш си и най-малката представа за това (какво е, защо служи, колко струва като пари и възможностите (защото Китай иска и има, ама много слаби в това)
това да не ти е една "кофа", искам-имам ;), не искам-няма ;))
Такива глупости праскаш, че направо ;)) а пак за други твоите "коментари" изобщо няма време, изкарал си един виц ;))
01:33 27.06.2017
49 Sergiy
До коментар #46 от "на все бритиш в уститиш":
бастунче, къде съм писал "100%", вие трололове на путьо измислете неща напраов в online режим ;))01:38 27.06.2017
50 Никито Иванов
Коментиран от #53
02:34 27.06.2017
51 Боби 62
....... няма значение кой е и за какво става въпрос, важното е да се опонира и спори без значение какво знаем и не знаем по въпроса . Ми като гледам тук е пълно с воени експерти май, пък и не само воени съдейки по никовете май има хора за които няма тема по която да не са компетентни !!! Вярно е, че в спора се ражда истината но спорете когато сте наясно с нещата...............а истината ........истината е винаги там......някъде по средата и я определя силня на деня !!! Или както обичам да казвам итината е многолика .........зависи под какъв ъгъл ще я погледнем макар и една всеки я вижда различно .......
..
Аре чао , че по са онесоффф !!!
09:12 27.06.2017
52 Гост 1
19:46 27.06.2017
53 Иван
До коментар #50 от "Никито Иванов":
При Титаник има достатъчно място и за него03:44 28.06.2017