12 Февруари, 2018 11:44 24 850 43

Шокиращи подробности за катастрофата на руския самолет

  • ан-148-
  • самолет-
  • русия-
  • москва-
  • пилот-
  • крила-
  • лед-
  • катастрофа-
  • жертви

Самолетът е бил управляван от опитен пилот

Шокиращи подробности за катастрофата на руския самолет - 1
Снимка: БТА/ AP

Руският самолет Ан-148, който се разби в Подмосковието няколко минути след излитане, е бил управляван от опитен пилот, съобщи РИА Новости. Валери Иванович Губанов, роден през 1966 година, е пилотирал пътническия самолет със 71 души на борда.

Информационна агенция RNS обаче разкри, че преди излитането той не е наредил да бъде извършена процедура срещу обледеняване на крилата на самолета. „Командирът на летателната машина реши да не извършва противообледеняване преди излитането“, разкриха източници, близки до разследването.

Губанов е имал над 2800 летателни часа с такъв тип самолети. Властите водят разследване за причините, довели до фаталния авиоинцидент. Няма нито един оцелял. Газета.ру написа, че преди да изчезне от радарите самолетът рязко е загубил височина. „Искам разрешение за аварийно кацане“, са били последните думи на пилота с диспечерската кула.

Руският следствен комитет образува наказателно производство съгласно член за нарушаване на правилата за експлоатация на въздушния транспорт. Междувременно „Интерфакс“ съобщи, че е била намерена втората черна кутия на разбилия се самолет. Състоянието й е задоволително за сваляне на информацията от нея.

Отломките от пътническия самолет Ан-148, който се разби недалеч от Москва, са пръснати на площ от над 300 000 квадратни метра, предаде ТАСС, цитирайки Игор Кутровски, първи заместник-началник на Националния център за кризисни ситуации на Министерството на извънредните ситуации. Той подчерта, че операцията по издирването не спира нито за минута, работят 900 души и над 100 машини. В издирването участват и представители на следствието.

Шокиращи подробности за катастрофата на руския самолет
Снимка: БТА/ AP

Шокиращи подробности за катастрофата на руския самолет
Снимка: БТА/ AP


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ФАКТ

    56 11 Отговор
    Дори и да е имало обледеняване на крилата-това не може да доведе до пожар-който ясно се вижда от видеото.Обледеняването пречи само на елеронитен-на нищо друго.

    Коментиран от #10, #16, #36

  • 2 Глупости пишете или преписвате

    51 7 Отговор
    той не е наредил да бъде извършена процедура срещу обледеняване 

    Само информативно: в случая с обледеняването пилотът е девета дупка на кавала. Това зависи от температурата навън, а не от пилота.

    Коментиран от #4

  • 3 Стоян Спасов

    39 5 Отговор
    Кой или какво свали самолета?
  • 4 Повърхностни факти от Факт

    46 8 Отговор

    До коментар #2 от "Глупости пишете или преписвате":

    Обледеняването е ръчна процедура ! Преди да излети се минава покрай една машина,която извършва това обледеняване и докладва на контролната кула,че самолета може да излети ! Пилота не прави избор да ли да..... или не ! Това решават от управление полети !

    Коментиран от #6

  • 5 Станишев

    26 28 Отговор
    На 300 000 км били пръснати отломките,по голяма глупост не бях чул хаха

    Коментиран от #25, #35, #41

  • 6 Гад

    19 3 Отговор

    До коментар #4 от "Повърхностни факти от Факт":

    "Обледеняването е ръчна процедура ! Преди да излети се минава покрай една машина,която извършва това обледеняване"

    Чуваш ли се кви глупости си писал Последно ръчно с пръскачка или с машина се прави третирането ПРОТИВ обледеняване!!!

    Коментиран от #8

  • 7 Експерт

    19 7 Отговор
    Самолета е собственност на човечето което го хванаха 1996г. по време на избора на Елцин да изнася кутия от ксерокс пълна с 500 000 $ от Парпламента им. Пък и да не забравяме че предстоят избори и трябва................

    Коментиран от #22

  • 8 Treti

    28 4 Отговор

    До коментар #6 от "Гад":

    Истината е, че пилотът няма нищо общо с това. Какво би станало, ако каже: "Не, не ща процедура против обледеняване". Ония от техническия екип ще го пусна и ще му гледат сеира на рульошката кака няма да може да излети. :-)))
  • 9 Петър

    21 2 Отговор
    Противообледеняването е напръскване на крилата с антиобледеняеаща течност. Тя се преценя от пилота на самолета. При обледеняване на крилата нямат подемна сила и самолета не може да потдържа височина.

    Коментиран от #11

  • 10 Госта

    21 2 Отговор

    До коментар #1 от "ФАКТ":

    Всъщност пречи на предкрилките, задкрилките, елероните, спойлерите, хоризонталния стабилизатор, елеваторите и вертикалното кормило- ръдър...с две думи на цялата система за управление на самолета...
  • 11 гост

    14 7 Отговор

    До коментар #9 от "Петър":

    Въобще не зависи от пилота!
  • 12 гост

    16 22 Отговор
    Бояришника не прощава ...

    Коментиран от #27

  • 13 Айде-айде

    12 15 Отговор
    Чак на 300 000км...
    Погледнах у двора няма изпопадали чаркове от самольта и обитателите му!
  • 14 Айде-айде

    22 17 Отговор
    Ако някой е изпил противообледенителната течност може и така да стане.
  • 15 Вулканизатор

    27 6 Отговор
    Както изрично се казва в статията, пилота на самолета е бил опитен. Не става въпрос за чужденец, за който обледеняването е черезвичайна ситуация, а за руснак, за който такива "проблеми" в тази география са ежедневие и въобще не е проблем! Насочване на вниманието на публиката в грешна посока.
    Нека видим кой е бил на борда. Все още разследването продължава, но непосредствено след катастрофата, на място дойдоха много сериозни чинове! Освен губернаторът на Московска област и хора от министерството на черезвичайни ситуации, там беше и самият министър на вътрешните работи! Което не може да не прави впечатление. Това ме навява на мисълта,че на борда е имало важни хора и/или материали, които са могли потенциално да са причината за катастрофата. Самолета е произведен през 2010, т.е не е стар. Техническа проверка преди излизане е нещо, което е отработено до натъртване, което едва ли е истинската причина, ако разбира се някой не е направил нещо целево! Защо? Заради кого? И се оказа, че в самолета са летели хора от Санкт Петербургският военен завод "Арсенал". Един, от които е бил разработчик на програмно осигуряване и един инженер по нови технологии. Дали това може да е причината?
  • 16 BILL

    11 3 Отговор

    До коментар #1 от "ФАКТ":

    Обледяването НЕ пречи на елероните. То променя ъгъла на атака на крилото. Оттам се губи подемната сила и самолета пада.
  • 17 Гост

    17 11 Отговор
    Самолета се е взривил във въздуха и е започнал да се разпада. Предполага се ,че е терористичен акт . Но да видим дали ще го пътвърдят.
  • 18 совмосфилм

    8 14 Отговор
    Някой е трябвало да омре.
  • 19 гост46

    23 1 Отговор
    Към №5 чети и после пиши глупости. Пише 300 000 кв. метра. Това прави площ някъде 500 на 600 метра.
    От обледеняване може да стане всичко друго, но не и да се пръсне във въздуха.
  • 20 Мишев

    17 1 Отговор
    Властите ще разберат защо се е запалил, но не и ние....
  • 21 Анална брадва

    14 17 Отговор
    Руските служби често са взривявали (сваляли) самолети заради определена персона на борда, оперативно интересна (в ликвидно състояние). Така, че тях не ги бъркат едни обезщетения за близките и една, две (потулени от самите тях "уж" експертизи). 4 фамилии управляват Русия и това, което трябва да стане, то се поръчва и прави. Цялата власт е на тяхно разположение.
  • 22 Ню Експерт

    8 2 Отговор

    До коментар #7 от "Експерт":

    Какви 500 000 $?!? Само толкова? Нямаш представа за мащабите!!!
  • 23 Анален Злодей

    16 11 Отговор
    Руските ушанки си правят каквото искат с хората.

    Коментиран от #33

  • 24 Именно

    13 1 Отговор
    Предвид уликите че самолетът се е взривил във въздуха, мисля въпросът за обледеняването е безмислен.
    От друга страна на видеото от другата новина, на което се вижда че нещо пада и експлоадира ... знам ли може да е 2рия двигател или крило пълно с керосин ...
  • 25 САП

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Станишев":

    300 квадратни метра това са 300 декара или 0,3 квадратни километра.

    Чети внимателно

    Коментиран от #34

  • 26 българин

    24 1 Отговор
    И никой тук не каза-жалко за загиналите,лека им пръст!
    Знаете само да философствате и да плюете!
  • 27 Нашенец

    16 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Жалко за загиналите! И не мисля,че тази трагедия е повод за злорадстване! Поставете се на мястото на роднините и близките!
  • 28 Vasik Atanasova

    9 8 Отговор
    казах ви вчера че това е атентат
    а вие ми писахте минусчета
  • 29 Смолата

    6 5 Отговор
    20 коментара и над 20 правописни, понктуационни и дори смислови грешки.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Grammar

    9 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Пише се пунктуация!!!!

    Коментиран от #32

  • 32 Смолата

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Grammar":

    Прав си, аз за това пиша тук!
  • 33 ключаря

    9 8 Отговор

    До коментар #23 от "Анален Злодей":

    Що, бе,
    Руснаците такива, руснаците онагива, да не би те да застреляха Кенеди!Само те правели, каквото си искат с хората, пък в Америка президентите сами се застрелват!
  • 34 Иван

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "САП":

    Май и ти трябва да прочетеш какво си написал :) ...
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Спиро

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "ФАКТ":

    Обледенението се образува най-вече по атакуващият ръб на крилото... и ако щеш вярвай и на атакуващият ръб на витлата при витловите самолети.
    Като се наруши т.нар. "Профил на Жуковски" (в англоговорящия свят има друг термин) подемната сила се губи.
  • 37 Да ти пръсна джендърското ду

    4 0 Отговор
    Няма да се разбере истината.
  • 38 Реалист

    3 1 Отговор
    Има си дедективи,който да остановят какво се е случило,пилотът сигорно е малоумен,не бил наредил обледеняване.Той по добре от нас знае че е в Русия..
  • 39 ахахах

    0 1 Отговор
    о да пилота изкупителна жертва... за да спестят от противообледенителна течност загиеат о дааа..
  • 40 Тат

    1 0 Отговор
    Мои соболезнования..Царство Небесное..ужасная утрата и потеря..
  • 41 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Станишев":

    Чети внимателно:за метри става дума
  • 42 гого

    0 0 Отговор
    Обледеняването създава проблем на аеродинамиката на полета. Противообледенителната обработка се прави по преценка на командира. Той разполага и със системата за противообледенителна защита на полукрилата. Във всеки случай не е възможно за няколко минути полет, при включена, предполагам, противооблединителна система (това ще се разбере от записите в кабината и четенето на картите преди излитане), да се образува фатално обледенение дажи и да не е извършвана противообледенителна процедура с обливане на крилата, кормилата, стабилизаторите и механизацията на самолета. Освен това белезите на загуба на аеродинамичско качество се усещат в управлението, сривът в поделната сила не настъпва рязко. Най-вероятно е получил отказ в моторите. Това вече е фатално. Не случайно е поискал аварийно кацане, но просто не е имал време. Ситуацията се развива две-три минути след излитане, скоростта на машината е все още далеч от крейсерската. Но записващите устройства са намерени. Те ще си кажат всичко. Жалко за хората! Мир на душите им!
  • 43 гого

    0 0 Отговор
    И още нещо много важно. Противообледенителната обработка струва пари. Командирите са под непрекъснат стрес да минимизират разходите за всеки полет. Току виж някой бос го обвини, че е наредил такава, а метеорологичните условия по трасето на полета не са го предполагали. И той да е преценил, че антиобледенителната система на самолета ще е достатъчна. Икономиката доста често налага своите изисквания над мерките за безопасност. Което е много лошо, но е факт. Особено при по-малките компании. Конкуренцията стана бясна и всеки търси начини да оцелява.
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания