14 Януари, 2019 19:12 33 104 49

Спрете войната с дизела

  • германия-
  • дизел-
  • анегрет крамп – каренбауер

Анегрет Крамп – Каренбауер припомни колко работни места създава автомобилната индустрия

Спрете войната с дизела - 1
Снимка: BGNES/EPA

Лидерът на германските консерватори Анегрет Крамп – Каренбауер обвини природозащитните организации, че са започнали поход срещу дизеловите автомобили, съобщи ДПА.

Според нея забраната за дизелови автомобили в страната би могла да заплаши стотици хиляди работни места. Тя визира правозащитната организация DUH, която започна съдебна битка за движението на движението на най-замърсяващите автомобили.

„Тази организация върши добра работа, но все повече се наблюдава истински поход срещу дизела“, заяви Каренбауер.

Самата тя вече зае лидерското място на Ангела Меркел в консервативната партия. Считат я и за евентуалния следващ канцлер на Германия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рошко

    92 16 Отговор
    Точно,нема да ни барате дизела ,само елате да видите с какъв дизел караме
  • 2 jo hustan

    159 15 Отговор
    Май тази ще излезе по–умна от Меркел,а сега и ако натисне пришълците.

    Коментиран от #4, #25

  • 3 AБВ

    55 27 Отговор
    А защо създадохте такава мощна идутрия в полза на дизела ,или....по точно в полза на тези които го правят дизела ?
  • 4 гост

    37 63 Отговор

    До коментар #2 от "jo hustan":

    Късно е либе за китка са казали едни умни хора !!! Има вече един куп съдебни решения и в градовете решенията се взимат от градските управи , които слушат избирателите си , а не политици с неясни мотиви !! От тази не зависи НИЩО , ако ще да стане и канцлер !!! Още повече дотогава ще е влязло и Евро 7 , да не говорим за инвазията на китайците !!! Вече го докараха дотам , че НЕМСКИ организации на пекари и млечни и месни производители поръчват ДИРЕКТНО от Китай електробусове , защото "великите" немски производители още си мислят , че с такива лобисти могат да продължават да се правят на ощипани !! А немските пощи дори си купиха и развиха собствено производство с което вече са конкуренти на ВАГ и Даймлер !!!

    Коментиран от #7

  • 5 NikNay

    75 17 Отговор
    Бензина е с по-голяма печалба а и бензиновите двигатели харчат повече от дизеловите при които горивото е по-евтино и печалбата е по-малка спрямо бензина. Елементарна аритметика.
  • 6 Миризлив пор

    87 7 Отговор
    Целия печаливш от дизелгейт са автомобилните производители. Маса автомобили принудително излизат от експлоатация и на тяхно място се купуват нови "екологични" въпроса е далаверата да върви.
  • 7 Баба Ванга Софийска

    20 72 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Я си взех хибрид за 80 000 eur. Интересно ми е, коги спрат дизелите, ти на какво ке ми се качиш душо, с тия 5 лв у левио джоб???

    Коментиран от #8, #18, #26, #37, #48

  • 8 гост

    21 47 Отговор

    До коментар #7 от "Баба Ванга Софийска":

    Ти мен не ме мисли , а дизел нито съм карал , нито някога ще карам !!

    Коментиран от #9

  • 9 Баба Ванга Софийска

    56 29 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Именно простьо, целият транспорт е на дизел. А тук в България поради финансови затруднения, няма как да минете на елктромобили поне в следващите 30-35 години...Така че германците не ги мисли простьо, а мисли вие тъпите зелени в бедна България как ще преживявате без транспорт.

    Коментиран от #13, #33

  • 10 гост

    24 17 Отговор
    Ще изчезне ли Германия от автомобилната карта?Защо финансовите пазари се държат, сякаш BMW, VW и Mercedes са вече обречени ? 2006 година не беше толкова отдавна - всъщност за мнозина от нас тя сякаш беше вчера. Но в света на мобилните технологии 2006 бе сякаш преди новата ера. Компании като Nokia владееха света; бяхме овладели до съвършенство изкуството да пишем SMS само с 10-те бутона с цифри на телефона си. И после дойде iPhone: истинска революция, която заличи или изтика в ъгъла много от старите играчи. Оцеляха онези, които навреме се научиха да го имитират. ЗАДАВА ЛИ СЕ ТАКАВА РЕВОЛЮЦИЯ и при автомобилите? Почти сигурно, и повечето експерти си я представят така: електрическо задвижване, автономно управление, постоянна свързаност и вече не толкова автомобил, колкото подвижна стая. Очертанията са ясни - остава само въпросът кой ще осъществи тази революция. Никой не може да каже със сигурност. Но ако се вярва на фондовите борси, това няма да са германците, отбеляза Патрик Макджий в анализ за The Financial Times.

    ТРИТЕ ГЕРМАНСКИ ГИГАНТА - Volkswagen, BMW Group и Daimler - са истинският гръбнак на германската икономика, отговорни за почти половината от германския износ. В последните две десетилетия те се радват на небивал възход, а всяка от последните осем години им носи нов рекорд по приходи и продажби (с кратко прекъсване за VW покрай Дизелгейт). И въпреки това финансовите пазари се държат, сякаш трите компании са обречени.

    Коментиран от #14

  • 11 гост

    17 16 Отговор
    "Големите автомобилни производители са оценени от пазарите така, сякаш скоро ще банкрутират", казва пред FT Макс Уорбъртън, анализатор в Bernstein. “Цените на акциите ни подсказват, че се задава могъща рецесия - но не в икономиката като цяло, а само в автомобилната индустрия".
    Причината според авторитетното британско издание е, че в момента автомобилните гиганти са изложени на комбинираното въздействие на множество фактори: отлива от дизела, на който те залагаха много в последните десетилетия; новите и все по-строги правила за емисиите; започнатият от Тръмп нов възход на протекционизма; допълнителни непредвидени бариери за търговията като Brexit. Всичко това идва в момент, в който компаниите са натоварени с небивали досега разходи по разработването на нови технологии за бъдещето - най-вече електрическо задвижване и автономно управление. Взет поотделно, нито един от тези фактори не може да разтърси пазара - но те се трупат един върху друг, казва друг анализатор.

    ПРЕЗ СЕПТЕМВРИ ПРОДАЖБИТЕ в Европейския съюз паднаха с над 23% заради проблемите около новите тестове за емисии. Най-висок бе спадът в Германия - 31%. За Audi, най-печелившата марка на VW, сривът надхвърли 56%.
  • 12 гост

    21 15 Отговор
    Колкото до заплахите на Тръмп за търговска война, първоначално германците гледаха снизходително и припомняха, че отдавна вече имат мощни производства в САЩ. Но сега по всичко личи, че тази търговска война ще е не между ЕС и САЩ, а между САЩ и Китай - лоша новина за германските гиганти, които използват американските си заводи, за да захранват и китайския пазар. BMW например изнася 70% от продукцията си в САЩ за други страни (което ги превръща в най-големия износител на автомобили от страната, доста пред General Motors като нетна стойност). Очертаващите се 40-процентови мита между САЩ и Китай ще подкопаят драстично това. "САЩ и Китай сега виждат шанс да вземат нещата в свои ръце... Преценявам шансовете ни да запазим водещите си позиции като 50:50". Илон Мъск неслучайно каза преди време, че Tesla е не автомобил, а "компютър с колела". В бъдеще може да се окаже, че софтуерът, а не машинното инженерство, е водещата сила в индустрията. А в тази област гиганти като Google, Apple и китайските Tencent и Alibaba може да имат сериозно предимство пред BMW, VW и Daimler.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Ввв

    9 18 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Хаповете и лягай,че ще се удавиш в плюнка от глупости265

    Коментиран от #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Еее

    11 3 Отговор
    Аз ползвам обществен транспорт😁
  • 17 гост

    14 8 Отговор

    До коментар #14 от "Ввв":

    Май ти имаш нужда от хапове , след като успя да измъдриш само толкова , хахах !!! Това ли са ти "аргументите" , сигурно освен "хапове" други думички не знаеш , а ??!!
  • 18 село

    21 2 Отговор

    До коментар #7 от "Баба Ванга Софийска":

    Кога спрат дизелите, аз ще се кача на твоя хибрид, отгоре, ще пляскам с ръце и ще кукуригам като петел. А до тогава ще ти пазя хибридчето и семейното щастие.
  • 19 pele

    14 3 Отговор

    До коментар #15 от "JoanToney":

    я па си намерих у един контеинер за боклук цял голям туристически куфар пьлен с пари , сигурно сьм изпреварил ало измамниците
  • 20 плевен

    23 7 Отговор
    Тази е много по-тъпа от Меркел. За дизела говори това, което ще и дигне рейтинга, но като политик е американски папагал. С безкрайно самочувствие.
  • 21 Чоко

    13 7 Отговор
    Германците да продават Мерцедеси Бмв опели че трябва да плащат газта на Газпром ако не въглища и дърва

    Коментиран от #24

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Бай Шиле

    13 7 Отговор
    Тази кака /или батко/,още не е станала канцлер и започна да лобира за концерните.Какво ли ще е като стане.
  • 24 гост

    19 10 Отговор

    До коментар #21 от "Чоко":

    Ти пък къде си тръгнал с нещастния си Газпром и още по нещастната му газ ??!! За миналата "рекордна" година със сто зора прехвърли 10 млд от Германия !!! Знаеш ли колко е това при БВП 3,5 ТРИЛИОНА ?? 0,28 % !!! Или един ден за икономиката на Германия !!! А знаеш ли какъв е пазара на Германия в САЩ ?? 50 млд от директен износ и още толкова от местно производство на немски фирми !!!! Е за 100 млд чий газ ще купуват , а ??
  • 25 Румяна Костова

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "jo hustan":

    Няма никого да натиснете, ако не и се даде зелено светло от ония,които зад кулисите управляват Германия.За това и на канцлерското място ще бъдат поставяни и такива кукумявки като Меркел и новата Анегрет Винегрет .Виж по въпроса за дизела може и да и разрешат свободно да се изказва докато още е само кандидат канцлер.
  • 26 Дядото

    13 7 Отговор

    До коментар #7 от "Баба Ванга Софийска":

    Интересно ми е какъв е този хибрид за 80 000 евро? Защото като те гледам как пишеш почти неграмотно, интересно ми е какво работиш? С това ниво интелигентност не можеш взема книшка! Ограмоти се малко най напред.

    Коментиран от #27, #49

  • 27 икем

    14 1 Отговор

    До коментар #26 от "Дядото":

    Дядото, не че нещо, ама точно ти да пишеш за грамотност и интелигентност - малко смешна работа 😁 Книшка?!? Такава дума в Българския язик няма. Пише се книЖка!!! Идва от книжа, книжовност и т. н. Изобщо поста ти е бъкан с правописни грешки. И недей казва, че е от телефона. 😉
  • 28 бай хой

    4 22 Отговор
    на дизелите по 10000 лв данък .таз отрова

    Коментиран от #38

  • 29 Бай Ганьо

    4 2 Отговор
    Дизел + двутактово масло = супер гориво!
  • 30 Бай Благой

    3 9 Отговор
    Поредната популистка, която иска да се докопа до властта.
    Идат еврогейски избори...нормално е такива като тая кокондрела да започнат да се обаждат.
    Истината е че дизеловите леки автомобили причиняват повече вреди отколкото ползи. Рано сутрин като застана зад някой дизелак било то и нови направо ми се иска да се махна час по-скоро от големия град!! Няма такава смрад!!
    Или да си оправят газовете и саждите или да спират производството, бавно но сигурно умираме с тия "трактори".

    Коментиран от #34

  • 31 гощо

    11 0 Отговор
    Тамън подкарах дизел,тамън почнах да му се радвам и виждам предимствата с бензиларите и сега ще го забранят тцтцтцтцт....!!! Само дето четох,че продажбите на дизели точно в Германия пак са повече от на бензиновоте!
  • 32 Бай Иван

    3 2 Отговор
    Пеша и само пеша ...
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Зорлем

    9 1 Отговор

    До коментар #30 от "Бай Благой":

    А някой спира ли те да се махнеш от "големия град"? Точно скупчването в големи градове е основния проблем.
  • 35 1234

    15 2 Отговор
    Цялата атака дойде от сащ и цру с дизел гейт срещу немските фирми, нищо че там се карат 5 литрови бензини който харчат и замърсяват по две. Целта беше да държи цената на петрола ниска за да се умаломощи Русия. Донякъде успяха
  • 36 mc sar & the real mccoy

    3 1 Отговор
    Кой е тоя пич уа че са изказва неподготвен....
  • 37 Гого

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Баба Ванга Софийска":

    Прозира че си глупав човек.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Apple

    4 2 Отговор
    То па всички сме се запътили към центровете на големите градове у Германия. За София-Бургас ми трябва дизела.

    Коментиран от #41

  • 40 Кат останеш ти

    0 1 Отговор
    Като се каже че се маха, да се махне. Оная дето сдаде поста,каза не на дизелака, ся тая кошница говори друго.
  • 41 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #39 от "Apple":

    Ами кой точно го интересува на теб за къде ти "трябвал" ??? Даже ако приемем фантастичния вариант , че ще го купиш нов , а не "нов внос" , каква точно част според теб са купувачите , дето им "трябва за София-Бургас" , хахахах !!!! Дали някой от производителите въобще знае , че такива съществуват ???
  • 42 _he_

    5 3 Отговор
    Някой от писачите против дизела кара ли дизел? И неякога изобщо карал ли е съвременен дизел?
    Аз сега карам на метан. Дори и електриката е съмнително дали е по-чиста, защото едва ли знаете къде и от какво ви е произведен тока, но това е друг въпрос и нека се върнем на дизела. Някога аз карах дизел, който гореше 4.5-5 на сто, когато бензиновите му другарчета горяха по 8-10. Сега съвременния му вариант гори 3-3.5на сто. Ха убедете ме, че с 2 пъти по-малко гориво бълва повече сажди и мизерия!

    Коментиран от #43

  • 43 Dr BIG

    6 2 Отговор

    До коментар #42 от "_he_":

    Браво,пич! И аз съм на същото мнение!
    И аз карам дизел 2,4 литров. С 5,5 литра нафта минавам 100 км. Чудно ми е как бензинов двигател с такава кубатура ще направи това...
    Вярно отделя сажди и пушек може би,но бензиновите изпарения са много по-токсични.Особено ако гориш 10-12л.на 100км.
    Не отдавна пак писах на тази тема и споменах за оловото,което отделя бензиновия двигател. Попитаха ме от къде идва оловото в двигатела :) :) :) Сигурно си мислят,че в безоловния бензин напълно липсва олово... Просто от бензина има по-голяма печалба,за това плюят по дизела. Аз,разбира се съм ЗА електромобилите,но да се зареждат със свободна енергия (вижте разработките на НиколаТесла). Човекът е измислил всичко преди 120 години...

    Коментиран от #46

  • 44 Sofia

    2 5 Отговор
    Да го забраняват тоя дизел ... писна ми да им гледам черните сажди и да им дишам гадостите. Истинското гориво е бензин
  • 45 Мико

    1 4 Отговор
    Ще се радваме и в БГ да махнат дизелите понеже въздуха е много чист
  • 46 Ел Мадейро

    3 0 Отговор

    До коментар #43 от "Dr BIG":

    Моят дизел е 3.2, четирибутален. Естествено, че е Мицубиши. Паджеро. Както пеят Queen: "I'm in love with my car!". Фулстоп.
  • 47 българин

    5 0 Отговор
    то за да премахваш едно нещо, бива да има алтернатива, а те се насраха да пробутват електричките, които за нищо не стават :) а самото производство и рециклиране на батерии замърсява в пъти повече природата, а и е много по-скъпо за производство и после за потребителя е трудно да дава пари за нови батерии... и става така, че този дето има ел кола, си има и друга на дизел или бензин, че и на газчица :) и става двойно по-зле... бърем да няма електрички, та да щадим природата :) правете коли на газ! всяка кола може да бъде само и единствено на газ! само дето незнам колко газ имаме на земята :) путин, я кажи ве отрепко, стига спа! :P~~ ела тука във факти да ни кажеш хахахах
  • 48 ХХХ

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Баба Ванга Софийска":

    Я па си зех електрически велосипед за 800 еуро, а кат ми спрат дизеловата имам си и бензинова, а кат не ми стигнат 5-те лева от левио джоб ми ше извада от деснио щот там имам повече, душо!!!
  • 49 0000

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Дядото":

    БУКВАР ВЕДНАГА.от книШка направен
Новини по държави: