24 Септември, 2012 15:52 1 490 1

71% подкрепят конкуренцията в железниците

  • конкуренция-
  • железници-
  • евробарометър

Само 18% доволни от БДЖ

71% подкрепят конкуренцията в железниците - 1
Снимка:EPA/БГНЕС

71 % от гражданите на ЕС подкрепят отварянето на своите национални и регионални железопътни мрежи за конкуренция, сочи проучване на Евробарометър. Общо подкрепата надхвърля 60 % във всички държави членки, освен Нидерландия и Люксембург. 78 % от гражданите смятат, че засилената конкуренция ще бъде от полза за пътниците.

Според проучване на Евробарометър по въпроса, по-малко от половината европейци са доволни от железопътните си системи (46 %), макар удовлетворението да е нараснало в сравнение с 1997 г. (41 %). Нивото на удовлетвореност варира от 67 % във Финландия до 18 % в България. Като цяло, то е доста ниско в държавите членки от централна и източна Европа (Чешка република, Унгария, Словения, Словакия, Полша, Румъния, България и Гърция).

Според повечето европейски граждани, отварянето на този пазар за конкуренция ще окаже положително въздействие върху цените на билетите (72 % от анкетираните), качеството на обслужване на пътниците във влаковете (71 %), удобството и чистотата във вагоните (70 %), честотата на влаковете (68 %), точността (66 %), начина на управление на железопътните дружества (63 %) и броя на обслужваните спирки или маршрути (62 %).
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Николай Георгиев-София

    0 0 Отговор
    От 28.04.2012 в Италия започна да функционира частната жп компания НТВ,чийто собственик е....Лука ди Монтедземоло боса на "Ферари"Влаковете на НТВ -"Итало" са АЖВ -четвърта генерация на легендарните влакове от Франция ТЖВ.Максимална търговска скорост е 360 км/ч.,но засега разрешената е 300 км/ч-ограничение като за "Ферари".Влакът свързва Севера /Милано,а до края на годината Торино и Венеция/ с Юга/Неапол и Салерно / през Болоня,Флоренция,Рим,конкурирайки държавния влак" Фреция Роса ".Отговорът на държавния превзозвач е в стил "Империята отвръща на удара"-бъдещия влак "Фреция Роса 1000"-също 360 км/ч. В Чехия в края на годината ще тръгне частния Интерсити влак"Лео-Експрес"/160 км/ч/,облужван от швейцарска мотриса "Щадлер"Чешките железници до 2 години ще въвеждат австрийските " стрели" "Райлджет".Ето как конкуренциятя ражда прогреса.Мисля ,че повече няма какво да коментирам.
Новини по държави: