След продължителни преговори между президентите на Сърбия и Турция Александър Вучич и Реджеп Тайип Ердоган, сръбска делегация замина за Анкара, за да договори покупката на няколко системи бойни безпилотни дронове тип "Байрактар", предаде в. „Новости“.
За Турция заминаха министърът на финансите Синиша Мали и помощник министърът за отбраната, отговарящ за материалните ресурси Ненад Милорадович. Те трябва да договорят подробностите и да подготвят документацията и договора, въз основа на който Сърбия ще се сдобие с апаратите, съобщи bTV.
Те са може би най-известният продукт на турската военна индустрия в последно време. Разработката на „Байрактар“ започна през 2007 г., като бойната версия на безпилотната платформа направи първия си полет през 2014 г. Самолетът може да остане във въздуха до 24 ч., като през това време може да дебне за вражески цели в радиус от 150 километра.
"Байрактар" е система турско производство, доказала се като изключително ефективна във военните конфликти в Сирия, Ирак, Либия и в последно време в сблъсъците в Нагорни Карабах. Придобивайки тази система Сърбия би станала убедително най-могъщата военна сила в бивша Югославия“, допълва "Новости". Западната ни съседка купи дронове и от още един голям производител - Китай.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #66
11:09 06.10.2020
2 даааааа
Така се прави.
Коментиран от #8
11:09 06.10.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ххй
11:11 06.10.2020
6 рашка в небитието
Коментиран от #54
11:12 06.10.2020
7 Гост
До коментар #3 от "мечо":
И тебе шта напраим пилот на безпилотен самолет..нали така?11:13 06.10.2020
8 Да бе
До коментар #2 от "даааааа":
И като ни наложат санкции с тези с 400? Какво правим? Аз съм против купуването на турска техника, дронове има и Израел.Коментиран от #11, #15, #53
11:15 06.10.2020
9 Честитутка
С-400 е пълен боклук ,даже сърбите го разбраха
Коментиран от #14, #55
11:18 06.10.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 факти
До коментар #8 от "Да бе":
Най-добрите дронове имат САЩ и Израел.Байрактарите също не са лоши.Помним как турците съсипаха руските кeнeфи панцири ,с300 и тем подобната им скрап дето минава за ПВО уж.Коментиран от #56
11:20 06.10.2020
12 кк3к3к
Само да ни гадат, де.
11:20 06.10.2020
13 Българин
11:21 06.10.2020
14 Последния Софиянец
До коментар #9 от "Честитутка":
С400 са за защита,а дроновете за нападение.Затова питам срещу кого.Коментиран от #57
11:22 06.10.2020
15 Да я
До коментар #8 от "Да бе":
И защо санкции? Нали е демокрация и свободен пазар?Коментиран от #18
11:31 06.10.2020
16 Иван
11:32 06.10.2020
17 Ххх
Коментиран от #20, #21, #25, #34
11:32 06.10.2020
18 Свободен пазар?
До коментар #15 от "Да я":
Е като комунизъм, никога не е имало и нема да има. Това са ала-бала глупости. Както и да е, ние сме натовска държава и не трябва да купуваме от Русия, ние сме против Русия военно, ти кога ще купиш техника от своя враг?Коментиран от #22
11:35 06.10.2020
19 Ххх
До коментар #3 от "мечо":
Да, Мечо, наистина в опасни времена живеем. И двукраките тъмнокожи мечки по земите ни създават много по реални и тежки опасности, особено за самотно живеещите възрастни хора по селата, отколкото някави хипотетични външни опасности.11:37 06.10.2020
20 11111
До коментар #17 от "Ххх":
Аве виж се колко ти е багажа .Летеха ли танкове във въздуха от 22 килограмовите ракети ? Летеха . И то много . За Панцирите да не говорим на какво ставаха
И къде тук намесваш противокорабна ракета ?
Коментиран от #24, #61
11:41 06.10.2020
21 Хохохо
До коментар #17 от "Ххх":
Гроздето е кисело...още по кисело става когато започне да вали от небето и да унищожава безаналоговата в мире руска скрап...хохохо. Лека справка показва колко системи за пво са продали ватниците след като унищожаването им се превърна в национален спорт. Точно нула.Коментиран от #62
11:42 06.10.2020
22 Да я
До коментар #18 от "Свободен пазар?":
Аха, разбрах, значи сме в тоталитаризъм, както едно време в СИВ - враговете не си ги избираме ние, а квото каже големия от Вашингтон.11:48 06.10.2020
23 Фейк Нюз
12:15 06.10.2020
24 Ххх
До коментар #20 от "11111":
Ами то мисля че е ясно на кой колко му е акъла. А за какво намесвам противокорабните ракета ли ? Ами ако поне малко си в състояние да осмисляш написаното - пиша ти, че бойната глава на Гранит е 750 кг. А при тегло на ракетите на Байрактара от 22 кг., пита се в задачата - колко ще да тежи бойната и глава, колко килограма взривно вещество съдържа и каква ще е поразяващата и мощ ? Още веднъж няма да ти обяснявам, съжалявам за ограничените ти възможности за възприятие.Коментиран от #27, #30, #33
12:16 06.10.2020
25 гостгост
До коментар #17 от "Ххх":
В съчиненията си номер едно.Да ти завиди човек на развинтеното въображение.Турските дронове унищожиха цялата руска скрап дето се води ПВО ,пък ако ще й бойната глава на ракетите на Байрактарите да е 1кг.Факт е ,че Панцирите и С-300 станаха на трески и дори не разбраха откъде им дойде.Толкова струва и цялата руска бойна техника.Пропаганда на думи ,а в реална бойна ситуация всичко става на скрап и то от дронове които според теб "не стават за нищо" и са с няколко кг бойна глава на ракетите.Коментиран от #46, #64
12:16 06.10.2020
26 Леле
Коментиран от #28, #29
12:30 06.10.2020
27 Хохохо
До коментар #24 от "Ххх":
Е защо трябва да унищожавам танк или с300 със 750 кг заряд, като съвсем спокойно и със 100% успех ги унищожавам с 7 кг? Айде разклати аспиринчето и дай смислен отговор....хохохоКоментиран от #31
12:34 06.10.2020
28 Цирк московски
До коментар #26 от "Леле":
Тея "джаджи" имат точно толкова ефект колкото и руските системи във филмирания ти пример.12:35 06.10.2020
29 Ще ще ама бойният опит
До коментар #26 от "Леле":
Показва друго. Байрактарите унищожиха и няколко такива красиви красухи в Либия хохохохКоментиран от #35, #40
12:36 06.10.2020
30 11111
До коментар #24 от "Ххх":
Не ,аз те питам летеха ли танкове във въздуха от ракета 22 кг.Над 6000 единици техника бяха унищожени за първите 36 часа в Сирия вкл. над 60 танка . Та доснатъчен ли е заряда или не е достатъчен ? Май нещо аритметиката ти не излиза -така излиза.
12:37 06.10.2020
31 Цирк московски
До коментар #27 от "Хохохо":
И той не знае зашо.Завалията се е опитал да похвали руснаците ,че имат 750кг бойна глава на ракета,нищо ,че е ни в клин,ни в ръкав.Коментиран от #32
12:37 06.10.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Абе ку"Ххх"олейник
До коментар #24 от "Ххх":
Използват 22 кг защото могат. Ако ушанките можеха и те щяха да използват толкова вместо да се мъчат с 750. Вдяна ли?12:44 06.10.2020
34 Само спецове тука
До коментар #17 от "Ххх":
Ти не си в час.Какво се се захванал за бойната глава и въобще четеш ли си глупостите дето ги пишеш ? Турците с тея дронове да не са тръгнали да заличават цели градове ,че да ми пишеш тука само за килограми на бойните глави ?! Ти си изчаткал отвсякъде с несвързаните глупости дето си изписал.Само ще ти припомня ,че за две денонощия турците унишожиха всяка една цел на бойното поле с тея дронове.Унищожиха всичко руско по земята и най-вече руските пръчки като панцир и с300.Стотици други единици бойна техника и десетки танкове също бяха унишожени.Я кажи пак как теглото на ракетите било малко ,нищо ,че всяка една военна техника беше унишожена.12:48 06.10.2020
35 Дедо ви
До коментар #29 от "Ще ще ама бойният опит":
"Красуха" не е унищожавана. Още повече пък в Либия където изобщо няма такива. Спомни си американския кораб "Доналд Кук" когато руснаците включиха такава система монтирана на самолет. Всички системи на кораба умряха, включително и радарите. И после моряците масово подаваха рапорти за напускане. Нямало достатъчно памперси.Коментиран от #38, #42
12:58 06.10.2020
36 Афион
13:19 06.10.2020
37 ТЪП
13:21 06.10.2020
38 МРГ
До коментар #35 от "Дедо ви":
Само с тая глупост дето си написал за Доналд Кук си проличава колко си невеж ,неук и неграмотен в едно по военните теми.13:26 06.10.2020
39 Bingo
13:32 06.10.2020
40 А пък ПВО свали 19 дрона
До коментар #29 от "Ще ще ама бойният опит":
Направи си сметката самКоментиран от #45, #48
13:42 06.10.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Може и да не е било красуха
До коментар #35 от "Дедо ви":
Ама е бил някакъв подобен металолом..13:46 06.10.2020
43 Ех глупаво канапче си
До коментар #41 от "Ххх":
Кой е казал, че по кораби или други по-големи цели ще се ползват байрактари. Турците си имат противокорабни ракети за целта. Имат си и акънджъ, който носи 1,5тона товар.13:49 06.10.2020
44 Абе ватник
До коментар #41 от "Ххх":
Като искат да унищожават живата сила и турците имат касетъчни бомби. Въпросът е, че ватниците нямата байрактариКоментиран от #47
13:52 06.10.2020
45 В Туитър ли
До коментар #40 от "А пък ПВО свали 19 дрона":
Там може :))))13:52 06.10.2020
46 Ххх
До коментар #25 от "гостгост":
Е, и, какво сега. Аз или трябва да замълча, демек, съгласен съм, прав си, или да почна от А и Б отново да ти разяснявам ? И да ти повторя, че Панцирите на сирийската армия, които бяха на позиции в Идлиб за ПВО прикритие на войските на Асад са по - стар модел, експортен вариант, със занижени характеристики. Чел съм, че при събитията в Идлиб на място са се намирали 8 Панцира. Е, какво покритие ти искаш от 8 системи ? Виж, ако са да кажем 40 - 50, тогава плътността на ПВО покритието ще е съвсем друга. И ако едната система пропусне Байрактара, много вероятно е другите, близкостоящи до нея да го прихванат и унищожат. Само че при 8 машини за цяла провинция каква плътност на ПВО покритие може да се очаква, според тебе ?Коментиран от #58
13:56 06.10.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Христо
До коментар #40 от "А пък ПВО свали 19 дрона":
Туй в списание Мурзилка си го чел -за 19те дрона.А истината е ,че свалиха само 6. Като се знае ,че постоянно в небето е имало не по марко от 200 дрона ,а на моменти и по 500-600 и това 10 денонощия май не е торкова много.
И ПанцирЪт и дронове не може да сваля -те летели прекалено бавно и не можел да ги засича .
Коментиран от #60
14:53 06.10.2020
49 Тюрк
14:59 06.10.2020
50 ПЕНКО
15:54 06.10.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Ххх
15:57 06.10.2020
53 Аз пък съм
До коментар #8 от "Да бе":
против и американските допотопници да купуваме,ама никой не ме пита. Най-добре е с познатаото и безотказно руско оръжие.Коментиран от #68
16:31 06.10.2020
54 Мълчи бе
До коментар #6 от "рашка в небитието":
незнайко,това е ход да се разберат чуждите технологии,така се прави а не да се влагат хиляди в някой да разбере технологията. Трябва малко повече сиво от колкото празнословие.16:33 06.10.2020
55 Ами те
До коментар #9 от "Честитутка":
не им трябват пари за С400 защото руснаците ги доставиха за да покрият цяла Европа докато вие си мислите за простотии и,както колега е писал те са за отбрана и защита,не за нападение,а дроновете са за точното попадение в целта и евентуално за отговор на евентуални атаки,както и в конфликта в Нагорни Карабах.16:38 06.10.2020
56 Малко паметта
До коментар #11 от "факти":
ви изневерява или действа в изгода,но не забравя,как сирииските С300 приземиха Байрактарите на бърза ръка в пустинята,след като руснаците им разрешиха да ги използват. А това,че са ударили Панцир без въоръжение и без екипаж не е за хвалба а за съжаление,защото е равносилно все едно да унищожиш ТИР спрял на паркинг. Израелците с техните с-ми също не смеят да навлизат в сирийското пространство. Кто казваш 1 кажи и 2,ане само до 1,че става българска му работа започната и никога не довършена.Коментиран от #59
16:43 06.10.2020
57 Така е
До коментар #14 от "Последния Софиянец":
а срещу кого,ами Сърбия е сама срещу цяла западна Европа,около нея няма една страна ,която да не е плацдарм на краварсдките говеда и НАТО т.е. все противници. Припомни си войната с Югославия преди 20-тина години,бе сама срещу всички и пак не се предаде.16:46 06.10.2020
58 Е как да станат панцирите 40-50
До коментар #46 от "Ххх":
Като байрактарите ги унищожават веднага? Той байрактари ще чака да се съберат толкова ли? Абе ползвайте ги тези глави не само за да носите шапки...17:02 06.10.2020
59 Хохохо
До коментар #56 от "Малко паметта":
Изпукаха ви като пилци в Сирия бре...по-добре си мълчи, та белким се забрави ..17:04 06.10.2020
60 В либия бе пич
До коментар #48 от "Христо":
Какви 10 дни?17:12 06.10.2020
61 Падаха ли
До коментар #20 от "11111":
Байрактари в пустинята падаха, или те разбиват допотопни танкове и без екипажни установки когато е слаба или никаква армията,а когато се срещнат с по-сериозен противник са фира на 100%.17:15 06.10.2020
62 Продават
До коментар #21 от "Хохохо":
толкова колкото и руските противо въздушни установки,защото в Сирия след,като се намесиха серйозно С300 и унищожиха турските Байрактари,за тях там повече нищо не се чу и избягаха яко дим.Коментиран от #63, #65
17:17 06.10.2020
63 МРГ
До коментар #62 от "Продават":
Какво са приземили бе демагог ? Байрактирите направиха на трески и С-300..Тея руски допотопни кюнци не стават за нищо.И Панцири и С-300 и тем подобните им железа.17:26 06.10.2020
64 Хайде нещо
До коментар #25 от "гостгост":
да изясним. Разбитите Панцир са 1-2 установки,като те са от първите такива установки,второто е момента,че те са поставени като палма в пустинна местност,забележима от далеч и никога в използването на тези установки не се прилага самостоятелното им използване,а те са винаги в комплект с други помощни,но заради липсата на средства ги използват само тях по единично,което си е като капачка на стрелбище. За тези системи толкоз,а за С300 ми дай инфо къде е унищожено от турския Байрактар,защото на такава информация не съм попадал въобще. Ако не дадеш ,значи лъжеш.А,да ти вметна С300 е цял комплекс от сердства за ПВО и ако е унищожен само камиона ,който пренася ракетите и ако пък внего е нямало и ракети все едно е унищожен обикновен камион а не ПВО комплекс.17:26 06.10.2020
65 Жельо
До коментар #62 от "Продават":
Е ха ха ха ха С-300 ? Със С-300 дронове ще свалят . Зарежи ,ще ти се смеят и детската градина за това .С -300 два пъти се намесиха - единия път за малко да умерят пътнически самолет на Аерофлот над Кипър и един път думнаха един Ил 20 руски . Те това са С-300
17:28 06.10.2020
66 ХХХ
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Не знам, но имат да ни връщат за бомбардировките!Коментиран от #70
23:28 06.10.2020
67 ТротиЛ⚡
01:31 07.10.2020
68 Аз не съм
До коментар #53 от "Аз пък съм":
Руското оръжие е боклук и продажбите му намаляват всяка изминала година.16:13 07.10.2020
69 Иван
а не само да краде по цял ден
10:42 08.10.2020
70 доброволец
До коментар #66 от "ХХХ":
Те отдавна имат мерак да усетят пернишкио винкел09:55 25.05.2021
71 Жоре
06:03 14.06.2021