Уникалността на македонския език е общопризната и потвърдена в ООН, казва бившият посредник в спора за името между Скопие и Атина Матю Нимиц. В интервю пред скопския телевизионен „Канал 5“ той коментира отношенията между РСМ и България и заяви, че идентичността и езикът не са били част от Преспанския договор, а сега са поставени на масата от България. По думите на Нимиц, проблемът за гръцката страна не е бил в идентичността, а в името на езика и това, според него, е съвсем различно, предаде агенция "Фокус".
„Тези въпроси са унитарни, имаше ситуации, които бяха сходни, но и не толкова сходни. Знаете, че Преспанският договор се отнася до езика, той не използва думата идентичност, защото не е юридическа дума. Македонският език е приет отдавна и хората по целия свят знаят, че македонският език съществува. Спорът с Гърция изобщо не беше за езика, а за името на езика. С други думи, гръцката страна нямаше проблем, че имате хубав език, собствен език. Но проблемът им беше, че ако се нарича македонски, може да създаде впечатлението, че има връзка с древните македонци. Спорът с България е различен по отношение на произхода на езиците. Аз не съм експерт по това, това не беше въпрос в Преспанския договор, но това е въпрос, който те искат да обсъдят, така че е въпрос на дискусия“, каза Нимиц.
Запитан дали може да се преговаря за нечия идентичност, която е вътрешно чувство за принадлежност, Нимиц беше категоричен, че не може да се преговаря за идентичност. „Не, не можеш. Между Гърция и Северна Македония имаше вътрешни чувства и все още има. Хората в Северна Македония са емоционални по този въпрос, а хората в гръцкия регион Македония също все още са емоционални. Не се водите от емоции, но, можете да постигнете договор за това как преговаряте по въпроса, как го артикулирате, със зачитане на различните мнения за чувствителните исторически и емоционални въпроси“, заяви американският дипломат.
Посланик Нимиц смята, че не е необходимо посредничество за разрешаване на споровете между София и Скопие, а че двете страни трябва сами да разрешат въпроса, както и това, дали им трябва медиатор. „Една медитация в живота е достатъчна. Също така, посредничеството или намирането на решение с България не трябва да трае 20 години, не трябва да трае дори 20 месеца, според мен. Но двете страни трябва да решат сами. Дали се нуждаят от медиатор или не, зависи от тях, а не от някой отвън“, каза Матю Нимиц, бившият посредник в спора за името между Скопие и Атина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #74, #99, #167
19:36 18.07.2021
2 Подлоги, сър
Коментиран от #23, #151
19:37 18.07.2021
3 Дебилчев
19:37 18.07.2021
4 Ахахах
19:37 18.07.2021
5 Хадмирал Нимиц
19:38 18.07.2021
6 рури
Коментиран от #71
19:39 18.07.2021
7 Бала-бала
Коментиран от #140
19:41 18.07.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 русенец
19:43 18.07.2021
10 Скапана нация
Коментиран от #15, #20, #38
19:43 18.07.2021
11 bozhee
Коментиран от #132
19:44 18.07.2021
12 111
19:46 18.07.2021
13 btw
19:48 18.07.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Рони
До коментар #10 от "Скапана нация":
Подкрепям те напълно19:52 18.07.2021
16 Пепи
Коментиран от #215
19:54 18.07.2021
17 Рони
19:54 18.07.2021
18 .......
19:55 18.07.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Hess
До коментар #10 от "Скапана нация":
И в Германия ги мразят от бомбардировките насам,докато за руснаците мнението е коренно различно-здрави и издръжливи хора,достойно спечелиха войната-казваше чичо ми,докато по адрес на американците-"Страхливци,биеха се срещу жени и деца,от борда на самолета,не обичаха да се изправят срещу немския войник,като мъже"-такова е и моето мнение,боклуци,нищо другоКоментиран от #25
19:56 18.07.2021
21 Тоалетна хартия
Коментиран от #26, #52
19:57 18.07.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 джоджен
До коментар #2 от "Подлоги, сър":
Човеко,ЧЕТИ.Водиш се от емоциите.Конференцията на ООН от 1979 г., по време на която македонският език е номиниран като един от езиците от южнославянската група и е международно признат.„Да напомня, че според конституцията на бивша Югославия от 1974 г. тази държава имаше три официални езика. Един от тях беше македонският. Това означава, че когато бивша Югославия беше член на ООН, в личната карта, подобно на всяка държава-членка на ООН още от 1974 г. беше записан и македонският език. Това означава, че въпросът е неоспорим и няма смисъл да си губим времето да се убеждаваме дали нещо съществува или не.
Коментиран от #88
19:59 18.07.2021
24 Тоалетна хартия
До коментар #19 от "Орце":
Орце хвани се на Хорце с шиптарите.... Пишеш на сръбски...20:00 18.07.2021
25 Ю.Кортес
До коментар #20 от "Hess":
Питай възрастни берлинчани за руската блокадата и за едногодишния въздушен мост с който сащ поддържаха живота на берлинчани.А може да научиш нещо и за мародерствата и изнасилванията на руските окупаториКоментиран от #36, #37, #104
20:00 18.07.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 пешо
20:01 18.07.2021
28 Мдаа
До коментар #22 от "Македон":
Ще минем,ще минем-скоро ще го забием в Скопие върху парламента,и всички македонци ще ви принудим да го целунете...Коментиран от #34, #189
20:01 18.07.2021
29 пешо
До коментар #26 от "Ристе":
ристо, помниш ли що стана с косово?бравос, умно момче!
20:03 18.07.2021
30 ТОЧКАТА
20:03 18.07.2021
31 Тоалетна хартия
До коментар #26 от "Ристе":
Да , я съм баш фашист от Кукуш с роднини в Струмица и Босилеград...Коментиран от #39
20:04 18.07.2021
32 Дългият
20:05 18.07.2021
33 един от стадото
До коментар #8 от "Македон":
опаа. Продължавай, продължавай. Той вола като рине на гърба си хвърля20:05 18.07.2021
34 Тоалетна хартия
До коментар #28 от "Мдаа":
Тоз не е македонец, а сърбин!!!!20:05 18.07.2021
35 Обесен Язовец
До коментар #8 от "Македон":
Стига се пеняви. Българският шампион ще отмъсти на Мура, за това, че размаза вашият от бой с 5:0.20:06 18.07.2021
36 Госあ
До коментар #25 от "Ю.Кортес":
Малко им е било. Но няма страшно, може да се повтори. К'во ше каеш? Или швабите ше бият руснаците, М ?Коментиран от #44, #145
20:06 18.07.2021
37 Hess
До коментар #25 от "Ю.Кортес":
Няма какво да питам,аз знам,така е,и в семейството има братовчедка изнасилена от група руснаци,след това се самоубива..кво да кажа войната е трагедия,но по отношение на руснаците е разбираемо,и немския войник не беше по стока в Русия,жалко и тъжно но това е истината...20:07 18.07.2021
38 Госあ
До коментар #10 от "Скапана нация":
Тоя е шваба ве !Коментиран от #49
20:07 18.07.2021
39 Ристе и Орце
До коментар #31 от "Тоалетна хартия":
Оти се пишуваш бугарин како си ист македонец брате требе да се подкепнуваме против татарците од бугарияКоментиран от #41, #42, #54
20:07 18.07.2021
40 име
20:12 18.07.2021
41 плъховеразни
До коментар #39 от "Ристе и Орце":
тез какви термити са няма такива..виж те бре..няма да стане на ваща и на никой не му пука или ставайте хора или си лайте там на воляКоментиран от #43
20:13 18.07.2021
42 Скорпи
До коментар #39 от "Ристе и Орце":
На Вас ви требе българска ваксина против сръбска промивка на мозъка....ако ви е останал още де..20:13 18.07.2021
43 плъховеразни
До коментар #41 от "плъховеразни":
тръгнал човек на който плащат да ни обяснява за вътрешно и за външно..тоз вашият експерт като е такъв добър защо гърците ви отсвириха..ще видите и татари и фашисти така ако продължавате20:15 18.07.2021
44 Hess
До коментар #36 от "Госあ":
Ако руснаците сами,се биеха срещу Германия-щяха да бъдат прекършени,но те имаха огромната американска помощ под форма на машини(договорът наем-заем),както и зърно и други храни..после десанта в Италия,военните действия в Африка,ангажираха много немски дивизии,които инъче щяха да бъдат в Русия..и за капак последва десанта в Нормандия..няма как сама страна да победи света...Но относно България-след ПСВ,бе отнета Македония,Фюрера,върна Македония на България,руснаците през 1945 дадоха същата тази Македония на Сърбия..Е питам аз,кой тогава е в случая истинския приятел на България?!?Коментиран от #62, #69
20:17 18.07.2021
45 Павел пенев
20:19 18.07.2021
46 Пешо от блока
20:24 18.07.2021
47 един от стадото
До коментар #19 от "Орце":
виж бе сръбско мекере. Бугарите когато са били тук и са имали държава вече татарите/такова племе няма/, монголите са били на майка си в .....а. 500г разлика ''само''20:25 18.07.2021
48 hmhmhm
20:26 18.07.2021
49 Hess
До коментар #38 от "Госあ":
Не,Источна Прусия,Дрезден20:26 18.07.2021
50 Мунчо
Чета името му наопаки, и изкарах нещо като Цуни Нъ Там!
Коментиран от #89
20:28 18.07.2021
51 Тра-ла-ла
До коментар #22 от "Македон":
Щото няма такова нещо македонско.😂😂😂20:29 18.07.2021
52 Дедо ми
До коментар #21 от "Тоалетна хартия":
Айде,бе! Много ви се иска на вас русофилите България да напусне ЕС и НАТО.Няма да стане, там е мястото на България.Който не е съгласен, да заминава за Русия или Северна Корея.Коментиран от #57
20:31 18.07.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Тоалетна хартия
До коментар #39 от "Ристе и Орце":
Оти,прадедо ми е един от съсъдателите на ВМОРО и се имаше за баш българин, като и дедовците ми от Одринско......Оти са се били за България, а не за севрната македония, а щото Македония и Одринско е БЪЛГАРИЯ....ТИ СИ ПРОМИТ МОЗЪК....20:34 18.07.2021
55 Перо
Коментиран от #70
20:35 18.07.2021
56 Писна ми от тия
20:39 18.07.2021
57 Тоалетна хартия
До коментар #52 от "Дедо ми":
Запиши се в армията и заминавай за Сирия, Афганистан, Ирак и т.н. да се биеш за нато...Не съм русифил ,но съм антисащисан, антиджендер и расист....20:39 18.07.2021
58 Анонимен
Коментиран от #61
20:40 18.07.2021
59 Перо
Коментиран от #154
20:41 18.07.2021
60 Лейка
20:43 18.07.2021
61 Тоалетна хартия
До коментар #58 от "Анонимен":
Ако седнеш с албанци, ще ти кажат, че в Македония са повечето българи ,а останалите са албанци...20:43 18.07.2021
62 Госあ
До коментар #44 от "Hess":
Добре че бяха американците при Курск и Сталинград. Истински приятели са тези, които дадоха свободата на България след пет вековно робство, а предатели са тези, които се обърнаха два пъти срещу тях. Но за това не е виновен българския народ, а чуждопоклонниците короновали немскоезична пияница. Освен това, нека си говорим реално, Германия ползва целия ресурс на Европа освен съюзниците си. Факт е,че и 40% от Франция е колаборационистка.Коментиран от #65
20:51 18.07.2021
63 !!!?
Коментиран от #64, #84, #86, #156, #157
20:53 18.07.2021
64 Руснаков
До коментар #63 от "!!!?":
Още не са я откраднали...Искат ама няма да стане...ама сякаш нещо има съмнение в теб,май не си татарин...Коментиран от #68
20:57 18.07.2021
65 Hess
До коментар #62 от "Госあ":
Имаш абсолютното право да мислиш и чувстваш събития и факти така,както ти ги усещаш...не ми се водят безполезни спори,желая ти една хубава лятна вечер!Коментиран от #66, #109
20:59 18.07.2021
66 Госあ
До коментар #65 от "Hess":
Благодаря, подобно.21:00 18.07.2021
67 !!!?
Коментиран от #77
21:01 18.07.2021
68 !!!?
До коментар #64 от "Руснаков":
Отвори българската История и прочети какво са писали нашите историци - прадядо ти идва от Волжка България (днешен Татарстан) с конска опашка за байрак. Преди това бил дошъл от Хиндокуш. Сам прецени какво трябва да пише в учебниците по История на македонците...въпреки че това изобщо не е твоя работа. С тази прокремълска политика на Радев направихте от нашите братя македонците врагове !!!?Коментиран от #72, #73, #75, #91, #209
21:11 18.07.2021
69 Е как кой...
До коментар #44 от "Hess":
Турция21:19 18.07.2021
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 разума
До коментар #6 от "рури":
Това е самата истина. Така че проблема си е в политиците в СМ. Съветвам ги ,че щом сме врагове за тях да не търсят нищо от нас както и ние от тях. Нека сънуват хубави сънища за ЕС за успокоение.21:28 18.07.2021
72 Гого
До коментар #68 от "!!!?":
Макетата можем да ги прегазим за 12 часа,после ще си бъдат EUчлен,без проблеми21:28 18.07.2021
73 Тоалетна хартия
До коментар #68 от "!!!?":
Тюркската теория за произхода на българите е руска и отдавана отпаднана, но руската теория за македония е още жива, защото македония е под сръбско управление!!!! Днк анализи показва, че няма нищо тюркско в българите, основно е тракийско. Проверете, Тракия до , къде се е разпострала. Най - точният календар е българският!!!!21:32 18.07.2021
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Грогу
До коментар #68 от "!!!?":
Ти нещо ..не си на ред ...какъв Радев ...кои македонци са ти братя ...те ни мразят вече трето поколение , така са ги дресирали сърбите . Сега тук се опитвате да дресирате нас да мразим руснаците , но напразно се напъвате ....пропагандата има обратен ефект21:34 18.07.2021
76 Гн Нимиц
Македонският език е един от най-старите в света.
Богат и звучен.
Китайците дори са искали да базират техния си език върху македонския но им се е видял много сложен и затова решили да си измислят техен си език.
И сега съжаляват но е вече късно.
Коментиран от #80
21:39 18.07.2021
77 Даеааа олигофренския прочит
До коментар #67 от "!!!?":
Я пак прочети: "Съветската армия освободила комунистите от монархофашизма?"Я пак, я пак!Коментиран от #83
21:39 18.07.2021
78 Само питам
До коментар #26 от "Ристе":
А вие сте комунисти,така ли? Като у Северна Корея.Знаеш ли колко ги обичат в ЕС такива закупени като теб .Тито отдавна умре.Събуди се.21:41 18.07.2021
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Гого
До коментар #76 от "Гн Нимиц":
Македонския език е първия език в света-Адам и Ева са говорили на македонскиКоментиран от #90, #213
21:44 18.07.2021
81 Гай Турий
21:45 18.07.2021
82 .......
21:52 18.07.2021
83 !!!?
До коментар #77 от "Даеааа олигофренския прочит":
Прочети какво пише на паметника на съветския окупатор !!!?21:53 18.07.2021
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Ха ха
21:54 18.07.2021
86 Альооо
До коментар #63 от "!!!?":
Ти ,с питанките,като какъв се изявяваш в дискусията?Марш в Диарбекир или в Кравария.Тука ни интересува мнението набългарите,а не на еничари и чужди шпиони.21:57 18.07.2021
87 Docenta
21:59 18.07.2021
88 Перо
До коментар #23 от "джоджен":
Правният статут на СФРЮ в ООН е прекратен и само в някои отношения Сърбия е правоприемник,като в това не влиза езика. За всяка новосъздадена държава има изисквания за приемане и започване от нула.Коментиран от #122
21:59 18.07.2021
89 Човек
До коментар #50 от "Мунчо":
🤣🤣🤣ЕЙ, браво бре Мунчо много се смях! Хареса ми! Ама че въображение!22:03 18.07.2021
90 Може да
До коментар #80 от "Гого":
ти се струва смешно, но когато великият македонски мореплавател Ристе Колумбоски стъпил на американсия бряг, той с изумление установил, че може да се разбере с местния вожд без абсолютно никакъв преводач.Коментиран от #98
22:05 18.07.2021
91 Само питам
До коментар #68 от "!!!?":
Те са северномакедонци и пишат със северномакедонски букви на северномакедонски език.Цивилизацията ги откри през 1944г.и ООН ги призна през 1979г.Преди това са живели невидими из земите на Симеон,Самуил,Ивайло.Даже през турско са се крили из вировете на Охрид и никой не се е си сещал за присъствието им.Има подобни случаи и в Амазония и Африка.22:06 18.07.2021
92 Дебилчев
22:06 18.07.2021
93 Вярно е
Коментиран от #95
22:06 18.07.2021
94 Дебилчев
22:09 18.07.2021
95 Дебилчев
До коментар #93 от "Вярно е":
Тия македонци навремето от коя държава са били, такава държава има от 70г, създадена от коминтерна, бивша югорепублика, а кажи, бе бай ...йКоментиран от #106
22:11 18.07.2021
96 Даскал Таке
22:13 18.07.2021
97 Само питам
До коментар #74 от "Искапен ти вели":
Това ли J(j) e буквата която св.Климент е измислил в Охрид?Странно защо липсва в старовремските църковни книги в България ,Русия,Украйна.Може би защото вас комунисти ви създадоха ,а те нямат нищо общо с църковно- славянският(старобългарският ) ЙАЗИК(ЯЗИК,ЕЗИК).22:15 18.07.2021
98 Гого
До коментар #90 от "Може да":
Дааа,гледах го по македонското Хистори чанел,ама Ниле Армстронговски дето стъпи на луната бил негов внук,и всъщност центъра за полети Хюстън се помещавал в Скопие22:16 18.07.2021
99 дончичо
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Не чепкай , ке пукнеш...ккакво от това е македонско, че не разбрах...22:17 18.07.2021
100 Онуфри
22:19 18.07.2021
101 дончичо
До коментар #22 от "Македон":
а бе ти си българско говидо, що македон си...мале ,мале, мале...Коментиран от #103
22:23 18.07.2021
102 Ха ха
До коментар #26 от "Ристе":
Защо пишеш на латиница?Немате ли си йероглифи?22:25 18.07.2021
103 Гого
До коментар #101 от "дончичо":
А ти си пидер,знаш що е то🖕🌈Коментиран от #117
22:26 18.07.2021
104 дончичо
До коментар #25 от "Ю.Кортес":
получиха това за което бяха тръгнали в Москва...боли ли???22:26 18.07.2021
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Перо
До коментар #95 от "Дебилчев":
Преди 70 г.не е създадена държава,а измислена република в състава на признатата от ООН държава СФРЮ. Като държава РСМ е призната и съществува,през 1993 г. Никога и от никое време не може да се види карта на Европа с измислена “държава” Македония,преди 1945 г.Коментиран от #133
22:29 18.07.2021
107 Фък
Ся разбра ли как е на български?
22:31 18.07.2021
108 ТтТ
До коментар #74 от "Искапен ти вели":
Спорът с Гърция изобщо не беше за езика, а за името на езика. С други думи, гръцката страна нямаше проблем, че имате хубав език, собствен език. Но проблемът им беше, че ако се нарича македонски, може да създаде впечатлението, че има връзка с древните македонци.22:32 18.07.2021
109 Майнич
До коментар #65 от "Hess":
Имам право да казвам истината такава каквато е. А тя е следната: след неспокойната зима преминала с многобройни протести в Москва и другите руски градове,през април месец Император Александър 2 издава манифест за обявяване на война на Османската империя. Принуден от натиска на обществото. Русия влиза неподготвена за война. Нямат дори флотилия с която да преминат Дунава. Корабите им са отнети следкато губят Кримската война Никакви измислици с каквито ни заливат някакви платени русофоби,че използвал под предлог кланетата над българите за да докопа излаз на Босфора. Веднага свикват и българските патриоти и е сформирано българското опълчение-младата българска войска. Коя друга страна е дала такава помощ?? Следва войната и стотиците хиляди загинали да освобождението на българския народ и възстановяване на България в Сан Стефански размери. Бъдете благодарни,а не да плюете по освободителите! Това надминава всякакви граници на морала. Ненормално е!Коментиран от #113, #114
22:34 18.07.2021
110 Един
22:35 18.07.2021
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Гого
До коментар #109 от "Майнич":
А ве бастун стига сте гледали в миналото,живейте в бъдещето,Русия е бита карта и никога безкористно не е помагала,правиха си едни сметки,ама излязоха други и ушанките се хванаха за палците,палячо22:42 18.07.2021
114 Човек
До коментар #109 от "Майнич":
Така е, освобождават България и войските се насочват към Македония и тогава от Русия пристига заповед да спрат и да се върнат, точно тогава губим Македония завинаги. Това го разказа един историк даже каза до коя планина са стигнали когато дошла заповедта, ама не запомних🙂Както и да е!Коментиран от #166
22:45 18.07.2021
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 ИМПЕРИАЛИСТ
22:49 18.07.2021
117 дончичо
До коментар #103 от "Гого":
а що не врътнеш д-то си накай мене да видиш що пидер сумКоментиран от #119
22:50 18.07.2021
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Анджело
До коментар #74 от "Искапен ти вели":
Браво! Секи знае дека египетските йероглифи са писувани на македонски23:00 18.07.2021
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Роската
23:13 18.07.2021
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Постол войвода
23:17 18.07.2021
126 ПК инк
Австрия
Швейцария
А колко години трая спора за името между Атина и Скопие?
Като минат тия години и като узреят макетата...
23:23 18.07.2021
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 случаен читател
23:27 18.07.2021
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 ГЕРМАНСКИ
01:30 19.07.2021
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 джунджурии
Вий у Щътите, на американски ли говорите?
06:55 19.07.2021
142 Куку
Абе хората по света не знаят, че съществува държава Македония/Северна, то разправя, че знаели за съществуването на "македонски език"...Да, знаят за съществуването на такъв език, но от древността и е бил древногръцкият, а не сегашният български диалект...
07:11 19.07.2021
143 Анонимен
07:17 19.07.2021
144 Трол
07:29 19.07.2021
145 4773
До коментар #36 от "Госあ":
Швабите ще бият руснаците га цъфнат налъмите 🙂07:50 19.07.2021
146 Абе
08:34 19.07.2021
147 НЕРАЗБРАХ
Коментиран от #148
10:53 19.07.2021
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 ghost
13:27 19.07.2021
150 Студопор
13:28 19.07.2021
151 ахъ
До коментар #2 от "Подлоги, сър":
Световно признат точно като кипърския или австрийския език.13:57 19.07.2021
152 Цар Ивайло
14:11 19.07.2021
153 Този коментар е премахнат от модератор.
154 Дебилчев
До коментар #59 от "Перо":
И то въведен 45г със заповед написана на българска пишеща машина, да покажат заповедта от досиетата на УДБ14:24 19.07.2021
155 не може да бъде
14:25 19.07.2021
156 Дебилчев
До коментар #63 от "!!!?":
Защото общата история на ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ не е история на македония север, по времето на Самуил липсва държава македония в световните карти, освен Самуил преди него и след него други царе имат ли, да кажат кои са, жалки снешници, лъжци и крадци фалшификатори14:28 19.07.2021
157 Деб.Илчев
До коментар #63 от "!!!?":
Защото общата история на ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ не е история на македония север, по времето на Самуил липсва държава македония в световните карти, освен Самуил преди него и след него други царе имат ли, да кажат кои са, жалки снешници, лъжци и крадци фалшификатори14:29 19.07.2021
158 Исиган
Коментиран от #160
15:05 19.07.2021
159 Го4о
15:05 19.07.2021
160 Тошко
До коментар #158 от "Исиган":
И той е световно известен - не се бой! Да си видял сиганин в учебна кола?15:09 19.07.2021
161 Макето
15:10 19.07.2021
162 Доротея
Коментиран от #171
15:13 19.07.2021
163 Доротея
Коментиран от #175
15:24 19.07.2021
164 кендров
е капан за българската страна... а самата България се заплита в него..И кои е виновен на българите че за книжовен бе приета трновската норма и источното якане..срещу всички съпротиви на македонските преродбеници, чии заложби за повече македонски думи и диалекти в новиа бг. книжовен бяха енергично одбити от Марин Дринов и приближените му...Вместо полидиялектен като на пр. унгарският българският език се разви като монодиялектен, исклучващ много, особено македонски, диялекти...Днес катедри по македонски, македонистика, има почти във всички западни и славянски държави..
Коментиран от #170
15:28 19.07.2021
165 Българин
15:48 19.07.2021
166 Гост
До коментар #114 от "Човек":
Глупости говориш.В Сан Стефанския договор влизат всички земи на Българската Епархия.
Вземи погледни карта на Българската епархия по онова време и земите, които влизат в договор, а там няма и педя чужда земя освен Българската
15:55 19.07.2021
167 Дедовия
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
По- важно е ,че в България НЕ Е ПРИЗНАТ!! ЕС- когато гущерът пръдне!!! Схващаш ли бе Нимицова тикво???16:03 19.07.2021
168 ккк
16:05 19.07.2021
169 Доротея
Юни месец беше седемдусет първа,
кога загинааа две големи звезди.
Славната деветка - Георги Аспарухов,
И Никола Котков, славната петорка,
Славни футбалери на Левски Спартак
Коментиран от #176
16:09 19.07.2021
170 Бай ти чукча
До коментар #164 от "кендров":
Човъркаш в акото... аз и филология съм учил.Македонският диалект няма качествата да се отдели в отделен език.Като сръбски, румънски и т.н.Граматиката е същата, като в българския език.С това "С"ъскане от някоя руска провинция сигурно ръсиш мозък16:21 19.07.2021
171 Македонски
До коментар #162 от "Доротея":
Представник на ОН и медијатор во спорот меѓу Македонија и Грција,кпј се водеше под покровителство и по правилата на ОН се до 2017Коментиран от #173
16:25 19.07.2021
172 Историк
16:25 19.07.2021
173 Историк
До коментар #171 от "Македонски":
Джаич не загрявате свърши Вашата политика .Со кратце фалирахте с политиката, наконец филма16:28 19.07.2021
174 1122
16:29 19.07.2021
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 aaaaaaaaaaaa
Много странно как държави като Австрия и Швейцария, които имат неуспорима база за претенции - национални и езикови, си траят с официален език немкси, а макетата трябвало да им признаят тъпия диалект в цял свят...
16:45 19.07.2021
178 Доротея
До коментар #175 от "Скопие":
Че, кой оспорва? Людмил Стоянов от 1 софийска дивизия го казва в книгите си. Войската и в Стара България е правила такива работи през 1923 - 1925 и 1941 - 1944 г. Това не променя истината!Коментиран от #181, #182, #188
16:45 19.07.2021
179 кендров
Коментиран от #180
16:51 19.07.2021
180 Историк
До коментар #179 от "кендров":
А този "Да" изказ от кой език го има из Македония.Пример: да ходиме, да бегаме......и другото нататък.Нищо сръбско няма а е структурна част на конструкцията на изреченията.Ами формата за бъдеще време "ще"".Дали ще ползваш "ще" или "ке" а във трънските говори "че едеме ли". СТАВА ДУМА ЗА ОБЩА граматическа структура на думите участващи във оформянето на бъдеще време на глаголитеКоментиран от #183
17:09 19.07.2021
181 Този коментар е премахнат от модератор.
182 Този коментар е премахнат от модератор.
183 Петко
До коментар #180 от "Историк":
Не ќе да е баш така. Македонската граматика ти е сосема непозната.Коментиран от #185, #195
17:51 19.07.2021
184 Нане
18:00 19.07.2021
185 охрид варна
До коментар #183 от "Петко":
ха,ха. Да ти кажа ли на, кой му е най- "ясна". На Сталин, Тито и Димитров.Македонският език не е нищо друго, от западно-български с умишлено вкарани сръбски думи, както и умишлено изкарани букви, като "Ъ" например. Целта на комунистите е ясна да се отдалечи западният говор, от източният.
Коментиран от #187
18:04 19.07.2021
186 Кико
18:14 19.07.2021
187 Петко
До коментар #185 от "охрид варна":
Бугарскиот може да е дијалект на македонскиот - обратно не може. Запрашај се - говориш на гагауски или на? Ако си бугарин - тогаш ти си чедо Аспарухово, и мајчин јазик ти е? Кој?Коментиран от #190, #210
18:18 19.07.2021
188 Евреин
До коментар #178 от "Доротея":
Вистината е дека сте правеле злостори во Македонија, и затоа никој овде не ве сака. Кратко и јасно.Коментиран от #191
18:20 19.07.2021
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 Охрид Варна
До коментар #187 от "Петко":
Глуп, от едната страна съм западен българин (Охрид и Велес), от другата източен (Варна и Тулча), по-добре, от теб знам, какви са дедо баба (маминка) по западно му. Знам, че си твърда сръбско обработена глава и каквото и да ти кажа, няма да ми повярваш. Затова просто виж какво казват руските учени, приели са Божието учение, от нас българите, които първи из между всички словени са имали Царство и книги на свой роден език! Българският е четвъртият признат , от Папата каноничен език. Кирилицата е измислена и наложена, като писменост, от Българската държава, Царе и Отци. Наречена е Кирилица именно, за това, щото Константин и Методи успяха да я защитят, като Божие дело пред Папата во Рим!Коментиран от #193
18:34 19.07.2021
191 Това
До коментар #188 от "Евреин":
Това е сръбска, още комунистическа Пропаганда! Не сме имали Юрисдикция во македония, тя е била част, от Югославия, с която Германия води война, побеждава съответно, цяла Югославия, после и Гърция стават част, от Германският Райх! Няма държава в света, която, ще се бие и след това, ще раздава територии. Хитлер е искал сухоземен достъп до Солун, което изключва подобна възможност, България да се разшири до Охрид. Италия впрочем е заела Западна Македония. Това което правим е Администриране на области в които живеят българи. Това също така е аргумент, Цар Борис да не изпраща бъл. войски на източният фронт. Хитлер е казвал, дайте ми 100 хил. български войници и ще реша войната. Не ги получава, и Царя умира мистериозно.Коментиран от #192, #194
18:49 19.07.2021
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 Петко
До коментар #190 от "Охрид Варна":
Ти благодарам на комплиментот, тоа многу кажува за тебе, кој си, што си и кокав е твојот интелектуален потенцијал. За кирилицата сум вчудоневиден од твоите грандиозни познавања! Секоја чест. Тукууу, потсети ме, доколку кирилицата е бугарски проект, зашто тогаш буквите се византиски? Или грешам? Или во соседна грција имаат други букви? Скриј се бре, дебилу непросветлен...Коментиран от #196
19:06 19.07.2021
194 Евреин
До коментар #191 от "Това":
Бришете, бришете - сите знаат за бугарските злостори врз евреите во Македонија. Џабе!Коментиран от #197, #198
19:08 19.07.2021
195 един от стадото
До коментар #183 от "Петко":
баш така. Турцизъм вкаран официално в езика ви. И аз го ползвам, но когато искам. Точно така19:13 19.07.2021
196 Доротея
До коментар #193 от "Петко":
Това на какъв език ми обясняваш, че те разбирам! Гледам македонски филми, като Македонска кървава сватба, Македонският дел от пеклот и други, и не ми трябват субтитри /те са на сръбски/ и превод Кажи, защо Император Василий 1014 г. го зоват Българоубиец и защо в гръцките документи пишат за ВМРО като за българския комитет и български комити?Коментиран от #199
19:14 19.07.2021
197 Доротея
До коментар #194 от "Евреин":
А Златната петорка кой и защо ги тепаа?19:16 19.07.2021
198 48 000
До коментар #194 от "Евреин":
Всички знаят, дека во България ни един евреин не е загубил живота си. Само во България евреите имат прираст, по време на В.С.Война. Ти каква история си учил е ясно, никаква. В Израел има мемориал " Българската гора " в чест на спасените 48 000 евреи.Коментиран от #201
19:29 19.07.2021
199 Този коментар е премахнат от модератор.
200 Доротея
Тамо, аз ще отговоря,
де се белий Дунав лей,
де от изток Черно море
се бунтува и светлей;
тамо, де се възвишава
горда Стара планина,
де Марица тихо шава
из тракийска равнина,
там, де Вардар през полята
мътен лей се и шуми,
де на Рила грей главата
и при Охридски вълни.
Там, де днес е зла неволя,
де народа й мъченик,
дето плачат и се молят
се на същият язик.
Там роден съм! Там деди ми
днес почиват под земля,
там гърмяло тяхно име
в мир и в бранните поля.
И. Вазов - македонец, българин
Коментиран от #202
19:39 19.07.2021
201 Евреин
До коментар #198 от "48 000":
7215 депортирани од бугарската окупаторска власт. 7215!Од нив 539 се деца до тригодишна возраст, 602 се деца до десетгодишна возраст, 1172 се деца до до шестнаесет годишна возраст, 4 бремени жени. Останатите се возрасни луѓе. Мрш!!!
Коментиран от #205, #216
20:10 19.07.2021
202 Този коментар е премахнат от модератор.
203 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #202 от "Марко":
Мaкeдoнцитe 3-тo пoкoлeниe сте кaтo "бecни кучeтa", нaпрaвo нaлитaте нa бoй aкo ocпoрвaш "идeнцитeтa"... Нeкa нe cи прaвим илюзии, бeз твърди крути мeрки oт cтрaнa нa Бългaрия, нeщaтa нямa дa ce oпрaвят!... Зa гoлямo cъжaлeниe, прoблeмът e мнoгo кoмплицирaн, зaщoтo изчeзнe ли бългaрoфoбиятa изчeзвa и държaвaтa кoятo e изгрaдeнa нa тaзи ocнoвa....A и Бългaрия вce oщe нe e гoтoвa дa пocрeщнe тoвa прeдизвикaтeлcтвo...зaщoтo eднa cъcипaнa и бaнкрутирaлa Рeпубликa Ceв. Мaкeдoния, щe бъдe рaзпaрчaтocaнa cъc cигурнocт мeжду Aлбaния, Гърция и Cърбия. Aлтeрнaтивa нa БЪЛГAРOФOБИЯТA, кaтo тeмeл зa дaржaвнo-идeнтичнocтнa идeoлoгия, бeшe AНТИКВИЗAЦИЯТA, нo гърчулятa дoбрe cи изгрaхa кaртитe и тoзи вaриaнт oтпaднa...В рeзултaт Ceв. Мaкeдoния e oбрeчeнa дa ce рaзпaднe или нaй-мaлкoтo, щe имaте дългa прaвитeлcтвeнa кризa, aкo нe пoлучите пoкaнa зa члeнcтвo в EC.Коментиран от #206
21:54 19.07.2021
204 ИМПЕРИАЛИСТ
22:01 19.07.2021
205 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #201 от "Евреин":
Цялата територия е под немски контрол, като завоювана от Райха. Под същия контрол е и Българската администрация... Присъединяването на "Новите земи" е щяло да стане с договор след войната, като същевременно и Италия е имала претенции към част от територията..След като Германия изтърбушва държавната банка на Югославия, знаеш ли по какъв курс си обменяте "хартийките" за ЛЕВОВЕ?? Вие, без нас умирахте от глад, буквално...
Коментиран от #207, #208
22:08 19.07.2021
206 Този коментар е премахнат от модератор.
207 Този коментар е премахнат от модератор.
208 Този коментар е премахнат от модератор.
209 Пешо
До коментар #68 от "!!!?":
Само че татарите и чувашите идватв поволжието 11век.Така чети повече и тогава пиши и нечети сръбски и руски изсточници лъжат.
Руснаците са татари а сърбите авари.
08:49 21.07.2021
210 Доктор Петковски
До коментар #187 от "Петко":
Па пийси аповете редовно Петко.Не пий србски шото са менте.
Коментиран от #211
09:01 21.07.2021
211 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #210 от "Доктор Петковски":
Caми cмe cи винoвни1. Миниcтърът нa прocвeщeниeтo в Бългaрия 1881 – 1882, историкът специалист по Българска история прoф. Ирeчeк, e aвcтoунгaрcки шпиoнин oт вoeннoтo рзузнaвaнe...
2. прoф. Вacил Злaтaрcки, кoрифeят нa Бългaрcкaтa Иcтoрия, e рeктoр нa CУ и същевременно руcки aгeнт...Видeн "визaнтoлoг", въпрeки, чe тaкaвa държaвa Визaнтия никoгa нe e cъщecтвувaлa...
3. Бeшeвлиeв, eдин oт cъздaтeлитe нa "ПРAБЪЛГAРCКAТA OРДA НA ХAН ACПAРУХ" e пък видeн гъркoфил...
4. .....чeт нямaт прoдaжницитe!
OФИЦИAЛНAТA бългaрcкa иcтoрия e пълнa фaнтacмaгoрия cътвoрeнa oт чужди aгeнти и бългaри-прoдaжници. Имeннo пo тaзи причинa ca възмoжни вcякaкви мaнипулaции c нeя, eдни вчeрa, други днec....
20:54 21.07.2021
212 Полковник РУМНО
22:10 21.07.2021
213 Свен
До коментар #80 от "Гого":
И не само това! Господ като отишъл в Рая, макетата вече били там преди Него!10:37 25.07.2021
214 Свен
10:40 25.07.2021
215 Свен
До коментар #16 от "Пепи":
Аз мисля да впиша в CV и Македонски. Без да знам съм го знаел без курсове!10:56 25.07.2021
216 Този коментар е премахнат от модератор.