5 Март, 2022 17:50 15 351 121

Руски самолет, който не отстъпва на западните аналози

  • мс-21-
  • самолет-
  • владимир путин

Именно затова част от компаниите, които доставят материали за него, попаднаха под санкциите на Запада

Руски самолет, който не отстъпва на западните аналози - 1
Снимка: Shutterstock

Самолетът MC-21 е конкурентоспособен и не отстъпва на западните аналози в редица отношения, като широк фюзелаж и удобно разположение в кабината.

"Ето защо някои материали за построяването бяха в списъка със санкции", каза руският президент Владимир Путин на среща с жени от летния екипаж на руските авиокомпании.

По време на срещата пилотът на "Аерофлот" Юлия Василевская отбеляза, че MС-21 не отстъпва по технически характеристики на чуждестранните самолети, докато авиокомпанията няма да може бързо да премине към него.

„Отбелязахте, че MС-21 не отстъпва на западните си колеги, но е по-добър в много отношения. Не, наистина е по-добър - фюзелажът е по-широк там, удобно е да седите между седалките, има повече място за багаж отделения. През последните няколко години нашите конкуренти, включително и американските, се държаха крайно непочтено според мен. Взеха и донесоха някакви материали, които нямат нищо общо с отбранителната индустрия, под предлог, че са с двойна употреба, там няма двойна употреба, те бяха включени в санкционните списъци“, каза президентът.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 106 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха ха

    53 118 Отговор
    пуссин ще вози на самолета на Си

    Коментиран от #9

  • 2 Тъпун Вакуумглавски

    63 119 Отговор
    А дали е на въглища ?
  • 3 Rado

    65 136 Отговор
    Да питам един русофил. Казваше, че Русия държи Менделеевата таблица и Запада няма да може да прави самолети. Пак е бело русофилска лъжа

    Коментиран от #33, #59

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ---

    140 26 Отговор
    Егати превода. А иначе самолета е много добър. Особено като замениха голяма част от импортните материали.

    Коментиран от #40, #106

  • 6 ха ха

    37 91 Отговор
    Ми, с този плавателен съд... горко на пътниците. Как да не спрат материалите с двойна употреба. То не може хем за самолет, хем за плавателен съд!

    Коментиран от #21

  • 7 Т-160

    108 26 Отговор
    Срещу Русия се води икономческа война и много вероятно Булава да ходи да преговаря, тя Булава е много убедеителна!

    Коментиран от #22, #119

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Катафалка

    40 16 Отговор

    До коментар #1 от "ха ха":

    Скоро ще имаци зпращане на дядо Джо
  • 10 Гост

    45 92 Отговор
    Няма как да си произвеждате безаналоговия самолет. Двигателите са западни, а готов руски двигател за него няма

    Коментиран от #13, #43, #69

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 факт

    32 49 Отговор
    Тя една стюярдеса на Аерофлот го беше казала за един руски самолет Го мно машина
  • 13 Гост

    48 37 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Мастерите ти измислиха ли как ще си изтрелват сателитите, че май вече няма да е от Байконур.

    Коментиран от #31, #114

  • 14 pilot

    56 17 Отговор
    Не думай! Ей сега ще видят Боинг и Еърбъс какво е конкуренция!

    Коментиран от #37

  • 15 Мунчо

    51 5 Отговор
    Поживем, увидим!
  • 16 Hoho Boho

    37 42 Отговор
    Ако не бяха обявили тази спец операция - животът щеше да си тече мирно и да си строят каквото си искат...
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Унтерофицер

    36 56 Отговор
    Един грозен коз.ел помежду некви овце - вместо обективни новини в Москалия пускат смешно-нелепа пропаганда от ранния соц... Тия ушанки наистина откачиха съвсем
  • 20 В е л и к и я

    28 51 Отговор
    Е да , ама само двигателите и седалките са руско производство .. А и досега е летял само с по 7-8 души изпитателен екип , ама още не смеят да го напълнят с 200 души и пълно товарно отделение с багаж .Най добре е да не се опитват а да си купуват западни ...!

    Коментиран от #24

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 pilot

    28 45 Отговор
    говори се, че този модел е предназначен за полети от шереметево до внуково и обратно. много надежден бил по този маршрут!
  • 24 пилот изпитател

    28 51 Отговор

    До коментар #20 от "В е л и к и я":

    Двигателя не е руски седалките същи.Големият конкурент на Запада е Китайският Комак 919 а не тоя ковчег на пияндурниците

    Коментиран от #50

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Уан уей тикет

    26 27 Отговор

    До коментар #8 от "Кики":

    Подпечатах ти веднага визата за Русия, може да не се връщаш,щом ти харесва.
  • 27 КИКИРИКИ

    26 37 Отговор

    До коментар #8 от "Кики":

    ЗАТОВА МАСОВО РУСНАЦИ МИНАВАТ РУСКО ФИНЛАНДСКАТА ГРАНИЦА ...НО С ЦЕЛ ЕМИГРАЦИЯ😀😀

    Коментиран от #48

  • 28 делтаплан

    29 38 Отговор
    Честито! На летяща лада, аз не се качвам.

    Коментиран от #32, #35

  • 29 кочо

    39 30 Отговор
    А защо Русия има около 330 броя Боинг и още толкова Еърбъс, щом руския не им отстъпвал?

    Коментиран от #42

  • 30 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    51 23 Отговор
    оп па... какво става? тия нали само самовари можеха да правят? или май доста неща правят за които троловете не заят, невежи тролове

    Коментиран от #111, #120

  • 31 Илон

    17 27 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Отдавна ги изстрелват със Спейс екс, хем е по-евтино, хем по-сигурно.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Ти по-добре коментирай

    55 21 Отговор

    До коментар #3 от "Rado":

    Европа си направи икономическо сепуко. Планината от глупости не може да се опише. Самолетите. Европейски компании са дали на лизинг 520 самолета на руски авиокомпании. Заради наложените от мъдрите евро "лидери" санкции, те са прекратили лизинговите договори. Тук започват проблемите. Как да си приберат самолетите? Поискали са да им се докарат. Руските авиокомпании отговарят, че не могат да ги закарат, защото небето на ЕСср е закрито за руски самолети. По-добре европейците да отидат да си ги приберат. За това, обаче, европейците с екипажи трябва да отидат в Русия. Как да стигнат? След като подпишат приемо-предавателните протоколи, самолетите престават да бъдат руски и върху тях пада пък руската забрана за европейски самолети в руското въздушно пространство. Труден казус, безизходен за момента. Но дори да се реши, остава въпроса какво правим 520 самолета? Къде ще ги паркираме? Ще има ли някой да ги иска? След подобно отношение руснаците никога вече няма да купуват/лизинговат еърбъс и боинг, вероятно ще спрат да им доставят и нужния титан и алуминий, което ще направи тези самолети или невъзможни за производство или неконкурентни като цена в допъление на загубата на руския пазар завинаги.

    Коментиран от #73, #97

  • 34 руската икономика е в колапс

    26 35 Отговор
    РУСИЯ СПИРА ВСИЧКИ МЕЖДУНАРОДНИ ПОЛЕТИ..... ДА НЕ МОГАТ РУСНАЦИТЕ ДА БЯГАТ
  • 35 СМЯХ

    16 3 Отговор

    До коментар #28 от "делтаплан":

    ТИ НЯМАШ ПАРИ КЪДЕ ЩЕ СЕ КАЧИШ БЕЗ ПАРИ?
  • 36 Чук в мръсния ти череп

    5 3 Отговор

    До коментар #22 от "Азов":

    Нали знаеш?

    Коментиран от #52

  • 37 Локхийд

    25 6 Отговор

    До коментар #14 от "pilot":

    Ербъс и Боинг направо ще си анулират поръчките за следващите пет години
  • 38 Иван

    15 8 Отговор
    Путин в него ли се вози. За един приятел питам
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Иван

    16 9 Отговор

    До коментар #5 от "---":

    Ти кога се вози в тоз хубав салальот❓😂😂😂
  • 41 Таки Брашнаров

    25 25 Отговор

    До коментар #8 от "Кики":

    Кики ходи се прегледай. Русия не е била не е и няма да бъде прекрасно място за живеене просто защото е Русия . А иначе ако ти харесваш садо мазо ходи да си живееш там !
  • 42 Превод в ефир

    20 7 Отговор

    До коментар #29 от "кочо":

    Вероятно скоро няма да е така вече. Да не забравяме, че има и прекрасни бразилски самолети.

    Коментиран от #47

  • 43 Пилот

    51 10 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Хайде пак лъжи и пропаганда - ПД-14 е готов и сертифициран, в процес на сертифициране е по големия ПД-35. Но на МС-21 се слагат ПД-14. По големия двигател също ще е за руско-китайските широкофюзелажени самолети CRAIC CR929 и CR939 а по малкия ще е за китайския COMAC C919.

    Русия и Китай са се разбрали отдавна но от пропаганда сте пропуснали някои работи
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 делтаплан

    18 29 Отговор
    Преди малко украинците съобщиха, че са свалили още една летящя руска лада.

    Коментиран от #49

  • 46 VVVVVVVVV

    23 12 Отговор
    Ужасен превод за изключително добър самолет. Може да очакваме производствен бум м близките години
  • 47 Съгласен

    31 6 Отговор

    До коментар #42 от "Превод в ефир":

    Виждам как някой вече ти опонира, че няма да могат да летят. Със сигурност ще им е трудно известно време докато си възстановят авиоиндустрията, но пък се сетих, че само дни преди започването на военната операция, президентът на Бразилия беше на посещение в Москва, а там се произвежда един много приличен самолет - Ембраер. Сигурно бразилците много ще се радват на поръчка за 5-600 самолета. Сигурен съм, че Индия и Китай си водят записки какво и как се случва на непослушните и вече мислят как да не попаднат в подобна санкционна ситуация. Нямам предвид да станат много послушни. Кой разбрал, разбрал.
  • 48 Финландец

    24 9 Отговор

    До коментар #27 от "КИКИРИКИ":

    Да, а финландците ходят в Русия не за да купуват самолети, а за да пият водка и да си говорят с рускините.
  • 49 ГОЛЯМ СМЯХ

    31 12 Отговор

    До коментар #45 от "делтаплан":

    ТЕ АКО ПИТАШ УКРАЙНЦИТЕ ВЕЧЕ СА ОКОПИТАЛИ И МОСКВА И СКОТО ЩЕ Я ПРЕВЗЕАТ, САМО ДА ИМА КОИ ДА ИМ ВЯРВА

    Коментиран от #51

  • 50 В е л и к и я

    15 24 Отговор

    До коментар #24 от "пилот изпитател":

    А ПД 14 кво е , това е единия вариант с тоя руски недобре изчислен двигател който ако натоварят самолета ще натоварят двигателя да е постоянно на макс и ще обърне гръб като оня таралясник ил 112 който обърна гръб и без да е натоварен ....!

    Коментиран от #53, #54, #93

  • 51 делтаплан

    17 8 Отговор

    До коментар #49 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    Ще разбереш по това, че няма да ти платят този месец и следващите и ще трябва да си търсиш истинска работа и като почнат да те търсят колекторите да си платиш вноската за телефона и 20 годишното BMW 3-ка..
  • 52 Чук и сърп

    7 2 Отговор

    До коментар #36 от "Чук в мръсния ти череп":

    В знамето ти май има или череп с кости, то е все същото
  • 53 Мхм

    6 12 Отговор

    До коментар #50 от "В е л и к и я":

    А на теб ясно ли ти е че на запад никой няма да го пусне с пд-14 а с Прат енд Уитни като не знаеш е добре да си траеш

    Коментиран от #58, #61

  • 54 Изчислителя

    27 5 Отговор

    До коментар #50 от "В е л и к и я":

    Ти голям изчислител на авиационни двигатели се яви бе щом разбра че руския не бил добре изчислен - не се ли усещате какви глупости пишете.

    Коментиран от #60, #62

  • 55 Дъ-Ге

    31 13 Отговор
    Този самолет трябваше преди 5 години да започне да се произвежда масово, но французите спряха едни материали, без които нямаше как да се реализира. За 4 години тези материали се разработиха от руските специалисти с допълнителни подобрения и вече е чисто 100% руски. Предполагам този модел ще замести по-голямата част от недостига на вноса. Да. В момента има недостиг, но до няколко години Русия ще е абсолютно независима от чужди самолети, чужди резервни части и се чудя кой е губещия в случая??? Повече работни места, повече работни места за специалисти, а не мотикаджии.

    Коментиран от #64, #107

  • 56 Руснаков

    7 2 Отговор
    дали му вярва някой...
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Пилот

    23 7 Отговор

    До коментар #53 от "Мхм":

    Първите варианти бяха Прат енд Уитни двигатели защото ПД-14 е принципно нов двигател с керамични лопатки и не беше сертифициран а самолета беше готов - така че приеха решение отначало да им слагат Прат енд Уитни но американците им правеха мръсно до последно - спряха доставките на американските двигатели че самолета им беше конкуренция, спираха всичко възможно но накрая руснаците им писна и сега е на 100% с руски части и материали - между другото откриха завод в който произвеждат руски въглеродни нишки и преди купуваха а заради санкциите сега продават.
  • 59 Дъ-Ге

    8 4 Отговор

    До коментар #3 от "Rado":

    Не знам кой го е казал, но има статистика на пазарите кой откъде колко купува и какво купува. Човека предполагам се е позовал на тях, а тази статистика не се прави от руснаци, та да има страна. И като се казва, че ще спре производството на определена техника, то не е точно така, но ще стане нерантабилно, защото цените на металите ще се вдигнат, поради появилата се дупка, която няма откъде да се запълни. Всеки производител, който иска да я запълни, ще се наложи да вдига покупната цена.
  • 60 В е л и к и я

    10 16 Отговор

    До коментар #54 от "Изчислителя":

    Да , изчислил съм го защото понятията руски двигател и икономичност са две кореноположни неща .. а те такъв двигател са направили , и той кога е икономичен за да е икономичен ще работи постоянно на макс и това води до запалване на двигателя .А когато самолетът е пълен с хора и товар той ще работи точно на макс за да има тяга , то оня ту 154 падна с подводния оркестър заради липса на тяга че ония двигатели са съветски и изпипани а камо ли тоя ... Едно е да си правиш изпитания с 5 човека на борда и в хубаво време , а друго е с пълен самолет във всякъкви атмосферни трудни са излитане и кацане условия където от тягата на двигателя зависи всичко .

    Коментиран от #68

  • 61 Дъ-Ге

    17 8 Отговор

    До коментар #53 от "Мхм":

    На запад ако не знаеш в момента не пускат дори собствените си самолети, щом са на руски авио компании. Това не значи, че руските авиокомпании ще спрат да летат. Може да си направиш труда да погледнеш на глобуса колко е територията подкрепяща руснаците, или си траят и колко е срещу нея в коалиция в момента. Ще се изненадаш от и друга елементарна статистика, че само китайския народ е на брой повече отколкото тези, дето са срещу Русия, без да смятаме дори и самите руснаци и останалите държави, които се дистанцират.
  • 62 В е л и к и я

    10 14 Отговор

    До коментар #54 от "Изчислителя":

    Ти видял ли си от коя година са разработките с Прат енд Уитни , ватенките пияни са убедили Путин че са направили достойний заместитель западнаго двигателя , и нито една бройка няма да направят с него ....!
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 В е л и к и я

    6 11 Отговор

    До коментар #55 от "Дъ-Ге":

    Абе то ако е можело досега да са станали независими от западни части ама явно не може , от кога руснаците искат да направят пътнически самолет ОТ НУЛЯ , ама не става ... ! И от оня суперджет 82 % е западно а се запали , но за това не е виновен самолетът а пияните пилоти .. Да взимат китайски и бразилски аз препоръчвам .
  • 65 От страни

    13 7 Отговор
    Па бутайте санкции на Путин. Самолета го направи, двигателя ПД-14 направи, композитно крило което и запада още нямат направи. Айде за Сухой СуперДжет няма да говорим щото е на 70% от вносни части ама тоя МС-21 го догодиха и то както при СССР - самички.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 От страни

    10 1 Отговор
    Ей тая жена го удари на хвалене на русняците - ще и се скарат.
  • 68 Изчислителя

    14 12 Отговор

    До коментар #60 от "В е л и к и я":

    Руснаците не правят самолети от днес - навремето когато е правен Ту-154 е бил в пъти по добър от американските си аналози. Крахът на СССР задържа развитието на самолетостроенето в Русия със 30 години но в последните години бързо наваксват - американските двигатели от същия период също не са били много икономични. Можеш да видиш двигателите на В-52 какъв са димилник.

    Но си имат школата - имам приятел завърши самолетостроене в Москва и сега е инженер във Боинг и то доста на висок пост.

    Коментиран от #74

  • 69 От страни

    13 7 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Лъжеш. Има ПД-8, ПД-14 сега правят ПД-16. Фирмата е Пермские двигатели.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Калмук

    18 2 Отговор
    Хайде по-сериозно ... Има няколко броя МС-21, които все още се изпитват. От другата страна на уравнението имаме Боинг-737 и Еърбъс А320/321 - и двата произведени по над 10 000 бр. Тези 10 000 + бр. означават натрупана статистика за надеждност и експлоатационни разходи, разгърната инфраструктура и логистика за ремонт и поддръжка .... Този самальот тепърва трябва да доказва, че е поне толкова надежден, колкото конкурентите ... че експлоатационните параметри са наистина такива, каквито са в рекламните брошурки ... че поддръжката и доставката на резервни части е поне на ниво, съизмеримо с това на Боинг и Еърбъс ... Да не говорим, че едно е да направиш няколко опитни екземпляра, а съвсем друго е да организираш серийно производство.

    Коментиран от #75

  • 72 Гледах тази среща

    15 3 Отговор
    Вовата седнал като падишах сред трийсетина невероятно симпатични руски авиаторки. Чак му завидях. Каза че всички части от санкционния списък за самолета се произвеждат в Русия и че операцията в Украйна тече абсолютно по план. Като го питаха за боингите и еърбусите се ухили ехидно и каза че текат преговори, но че проблеми няма да има. Най-вероятно ще ги национализират ако се наложи.
  • 73 стоян

    13 4 Отговор

    До коментар #33 от "Ти по-добре коментирай":

    До 33 ком -другарю -не ти ли мина през ум че тези руски самолети ако кацнат на летище извън русия и ще бъдат веднага запорирани тъй като руснаците няма да плащат лизинга

    Коментиран от #99

  • 74 В е л и к и я

    9 6 Отговор

    До коментар #68 от "Изчислителя":

    Не говорим за съветски самолети , които особенно в първите години на пътническата реактивна авиация са превъзхождали западните аналози и то с доста много . Тук говорим за руско производство а то е зависимо от украински надеждни двигатели , съветските заводи останаха там ...! СССР е бил космополит и затова е правил добри самолети ,но Русия не е СССР и затова и е трудно .Тогава целия СИВ е работил за тях и ги е хранел а така се работи лесно , вдъхновено и качествено .Сега ще трябва да започнат така пак , но оставени сами .. кой знае .. Може да почнат да работят още по добре в условие на санкции когато нямат избор .

    Коментиран от #80

  • 75 Пилот

    16 7 Отговор

    До коментар #71 от "Калмук":

    Ами пазара на този самолет се оценява на около 9000 бройки главно в Русия и Китай - просто политика защото искат да са независими. Като има толкова ще има и резервни части и логистика и всичко останало. Отделно пък китайците и Руснаците разработват още 3 самолета - 2 тяснофюзелажни и един широкофюзелажен - така че с хегемонията на Боинг и Ербъс се свърши - отделно пък Бразилците правят много добри Ембраери а те са в БРИКС.

    Многополюсния свят вече е тук така че свиквайте.

    Коментиран от #103

  • 76 оня с коня

    6 5 Отговор

    До коментар #70 от "Пилот":

    Май че е безсмислено да се интересувам от Техн. Данни на Самолета,след като твърдо заявяваш че в Едните Отношения "НЕ ОТСТЪПВА" на Западните Аналози,а в Другите/останалите/ Отношения е "ПО ДОБЪР".С пък което почти в Прав текст твърдиш,че "Ученикът надмина Учителя",а Аз ти повярвах Безрезервно и от Първия път.Мдааа...!

    Коментиран от #82

  • 77 9977

    7 2 Отговор
    цитат
    жени от летния екипаж на руските авиокомпании.

    Миленче учи чужди езици и най вече руски.

    няма летен и зимен екипаж а има летателен екипаж...
  • 78 БСП на Бунището

    5 6 Отговор
    И накрая като направят в Русия Лустрация на Комунистическата партия и членуващите Комунистически Престъпници.....И нещата ще се нормализират за всички Руснаци,техните съседи и Целия Свят....!!!!
  • 79 9235

    6 2 Отговор
    ма то имало още

    удобно е да седите между седалките,

    ние обикновено седим на седалките
  • 80 Изчислителя

    7 7 Отговор

    До коментар #74 от "В е л и к и я":

    Ами точно за този самолет купуваха въглеродни влакна за крилото му и те попаднаха под санкциите - направиха си завод за въглеродни влакна и не само че вече самолета е 100% със руски материали но и започнаха те да продават въглеродни влакна - та така се получава понякога.

    Без санкции този самолет трудно щеше да пробие като Сухой суперджет но със санкциите бъдещето му е сигурно а отделно правят с китайците още няколко самолета а Китай също иска да се отърве от западната зависимост - само до 2035 оценяват пазара в Китай на около 10 000 самолета.

    Коментиран от #83, #84

  • 81 Е нали са много велики

    8 8 Отговор
    Един самолет не могат да сделат без запада 😂😂😂😂

    Коментиран от #87

  • 82 Пилот

    8 0 Отговор

    До коментар #76 от "оня с коня":

    "С пък което почти в Прав текст твърдиш,че "Ученикът надмина Учителя"

    Ами колкото и да не ти се вярва понякога така се получава - ученикът Еърбъс отдавна задмина учителя си Боинг. Покупките го показват
  • 83 В е л и к и я

    7 6 Отговор

    До коментар #80 от "Изчислителя":

    Доколкото съм информиран руските пътнически витлови самолети от последно поколение ил 114 продадени май на Таджикистан и ония са ги бракували напълно нови , та просто казвам ...!
  • 84 Качи ти децата си

    7 6 Отговор

    До коментар #80 от "Изчислителя":

    На самолет чиито крила са направени от въглеродни влакна направени в руски завод за въглеродни влакна 😂😂😂😂
  • 85 Рашка с чашка

    10 10 Отговор
    Стига сте се излагали! Няма и никога не е имало руски/ съветски самолет който да е равен на западните, американски и европейски. Всички руски авио компании летят на Бойнг и Еърбъс. През ВСВ първите 20 въздушни аса, без украинеца Кожедуб, са воювали на американски изтребители Р-39 Аерококобра. Точно както никога не е имало по-добри или равни руски/ съветски автомобили, или компютри, или смартфони, или каквото и да е друго.

    Коментиран от #90, #100

  • 86 Да сядам между седалките ?!?!

    5 7 Отговор
    Не, мерси, спасиба.....да не съм руснак😳😳😳
  • 87 Дядо

    10 6 Отговор

    До коментар #81 от "Е нали са много велики":

    Е "сделали" са го вече нали това ти казват че е 100% руски иначе преди 1989 година си "сделваха" доста самолети без запада че и по хубави бяха от западните.

    Коментиран от #89

  • 88 Това е самолет бре, не е москвич

    1 5 Отговор
    Като спре да слезеш и да продължиш пеша....
  • 89 Летял съм и на руски и на западен тогава

    4 4 Отговор

    До коментар #87 от "Дядо":

    Ама ти Деде никога не си се качвал на самолет ама иначе знаеш кои са по-добри 😂😂😂
  • 90 В е л и к и я

    12 1 Отговор

    До коментар #85 от "Рашка с чашка":

    Абе първия ту 104 беше по добър от Кометата на англетата ама Туполев толко се беше възгордял с творението си че не слушаше изобщо препоръките на пилотите си изпитатели за допълнителни подобрения поради внезапни самоволия когато правеше във въздуха вдигания нагоре и влизания в свредел та направи не малко катастрофи ..После се осъзна и направи подобренията , а Кометата направо гърмеше във въздуха ...!
  • 91 Анка Картечарката

    10 8 Отговор
    И кое му е руското на този самолет?Двигателите,авиониката или компонентите на фюзелажа.Сега путлерастите ще нададат вой,че двигателите са му руски,авиониката и тя,а компонентите са 97% също произведени в РФ.Само,че ако четат внимателно,това е само един прототип и дори Аерофлот е поръчал всичките си самолети с изцяло западна конфигурация.Сега след началото на войната може да забравите за този самолет.Докато успеят да го сертифицират в руска конфигурация,ще минат години и западните пазари са затворени за него.Цялата програма е под заплаха,а са произведени едва 9 самолета в западна конфигурация.
  • 92 ЧОБАНИН ОТ СЕЛО

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "РУСИЯ ВЕЧЕ Е АЗИАТСКА СТРАНА":

    НА МЕН МИ СЕ СТРУВА ,ЧЕ СЕВЕРНА КОРЕЯ Е КОЛОНИЯ НА РОССИЯ ААА КИТАЙ Е РАВНА НА РОССИЯ
  • 93 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #50 от "В е л и к и я":

    В сряда бе отбелязана мрачна годишнина за Boeing и за стотици семейства по целия свят - две години от фаталната катастрофа на 737 Max на Ethiopian Airlines, при която загинаха всички 157 души на борда. И въпреки че човешкият живот няма цена, финансовия отчет на кризата показва, че безопасността на Boeing 737 Max, ще бъде една от най-скъпите корпоративни грешки досега, пише CNN
  • 94 vhv

    4 2 Отговор
    Идеален за вътрешните им линии, със здраве да си го ползват!
  • 95 Иван

    5 7 Отговор

    До коментар #8 от "Кики":

    Борово КИКИ, събирай багажа и право в необятна демократична Русия. Сибир те зове
  • 96 В е л и к и я

    5 5 Отговор
    Западът си е признал за софтуерния проблем , но е възможно катастрофата да е вследствие и на пилотска грешка , все пак това е много сложен самолет . Може в критична ситуация да не са се справили .
  • 97 знаещ

    7 5 Отговор

    До коментар #33 от "Ти по-добре коментирай":

    Батка..това с титана ..много се смех. Айде , фейлетончето за самолетите иди-дойди, ама за титана беше добре да се допиташ поне до уикито,и сега ще ти дам петте страни с най-висок добив на титан- №5-Украйна - 10 000тона, №4-Казахстан-27 000т, №3- Япония -40 000т,№ 2- Русия-45 000т., № 1-Китай-100 000тона. Както виждаш няма кой знае какъв глад за титан по света. А с тези санкции къде ще си продава титана Русия. Ами на Китай, при това на занижени цени. А Китай ще ни го препродава на нас. Нищп сложно,алъш-вериш. И кой ще е губещия в случая? Ха сега познай от три пъти
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Антитрол

    2 1 Отговор

    До коментар #73 от "стоян":

    Как да му мине през това дето го няма, а и не го пише в указания дето са му ги дали. Чукча не читател, чукча писател!
  • 100 дедо поп

    4 4 Отговор

    До коментар #85 от "Рашка с чашка":

    Руснаците правят хубави стюардеси само.
  • 101 Вълк

    6 6 Отговор
    Вчера китайски колега каза: Русия е най голямата и най бедната ни провинция
  • 102 Дух

    5 3 Отговор
    Илонк Масск отказа блокировката на руските СМИ чрез starlink.
    Има и непродажници!
  • 103 Киро питоня

    2 4 Отговор

    До коментар #75 от "Пилот":

    Хахахахах..батка, ай карай си АН-чето у селскостопанската и мАни таа работа.
  • 104 Ал Бунди

    4 6 Отговор
    То и навремето имаше некакъв таралясник, дето го мъчеха да конкурира Конкорд,ама бърже го приключиха. Много беше готино с него- заедно с билета даваха шлемофон, тефтерче с логото на Аерофлотата и молив. С шлемофона си разговаряха по вътрешната връзка, а с молива и тефтера даваха поръчки на келнерките..оопсс..стюардесите.
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Ники

    4 5 Отговор

    До коментар #5 от "---":

    Този самолет реално не е влязъл в експлоатация и няма как да се каже добър или не е. Подобни приказки имаше и за SSJ , който се оказа в последствие пълен провал.
  • 107 Дъ-Ге

    2 2 Отговор

    До коментар #55 от "Дъ-Ге":

    Ако започнат да разстрелват, може след 20г да направат пътнически самолет
  • 108 бай Гъдю

    1 2 Отговор
    "...Този плавателен съд..." Дали може и да плава? Миете ли си очите поне сутрин?
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 просто и ясно

    9 3 Отговор
    най кратък виц : руски смартфон
  • 111 Бай Яни

    7 5 Отговор

    До коментар #30 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Да ама не,това чудо е руско колкото им са руски и ладите.
  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Оня

    3 0 Отговор
    Руснаците предпочитаха Боинг или еарбъз ,техните много падали
  • 114 Кон

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Американска метла.. Фалкон 9 хихи..
    Руснаците газ пи к а я т.
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 ДА СМЕ НАЯСНО !

    0 3 Отговор
    ТИЯ НИЩО НЕ МОГАТ ДА НАПРАВЯТ.ЕДИН ХЛАДИЛНИК НЯМАТ.НО ВИДЯХМЕ КАК УБИВАТ ХОРА."ПРОСТО ГИ ОСВОБОЖДАВАТ"ЦИНИЗЪМ СМЪРТ И МРАКОБЕСИЕ !
  • 117 Жулиен Гаков

    0 0 Отговор
    С оръжието са 10 год. пред краварите!
  • 118 Хаха

    1 1 Отговор
    а "летния екипаж" по бански ли е? А как се явява "зимния" екипаж?
    Системното писане на глупости е увредило необратимо "пишештия" екипаж.
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Антикомунист

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ами те даже самоварите им калпави, и тях трудно правят. А ракетите им летят където си искат, затова удрят болници и жилищни згради, много са "прецизни" . Работих сервиз на селскостопански машини от 75 та година, руски, чешки, ГДР иГФР. Руснаците генетично са скарани с техниката, млади момко!!!!!!
  • 121 ДОКО

    0 0 Отговор
    НЕ МОЖЕТЕ ДА СЕ СРАВНИТЕ С РУСИЯ И С НЕЙНИЯТ ИНТЕЛЕКТУАЛЕН ПОТЕНЦИАЛ..ЗА ТОВА НАБЛЕГНЕТЕ НА ЧАЛГАТА И ЗАТЕГНЕТЕ КОЛАНИТЕ КАЗА ДОКО...И ЗАМИНАВАЙТЕ НА ЗАПАД НА БАЧКАТЕ КАТО МИЕТЕ ЧИНИИ ИЛИ ДУПЕТАТА НА СТАРЦИТЕ ИМ ..А И В АВТОМИВКИТЕ ИМА РАБОТА ПОБЪРЗАЙТЕ ЩОТО АРАБИТЕ МОГАТ ДА ВИ ГЕПЯТ ЦЕННОТО МЕСТО ..
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания