Самолетът MC-21 е конкурентоспособен и не отстъпва на западните аналози в редица отношения, като широк фюзелаж и удобно разположение в кабината.
"Ето защо някои материали за построяването бяха в списъка със санкции", каза руският президент Владимир Путин на среща с жени от летния екипаж на руските авиокомпании.
По време на срещата пилотът на "Аерофлот" Юлия Василевская отбеляза, че MС-21 не отстъпва по технически характеристики на чуждестранните самолети, докато авиокомпанията няма да може бързо да премине към него.
„Отбелязахте, че MС-21 не отстъпва на западните си колеги, но е по-добър в много отношения. Не, наистина е по-добър - фюзелажът е по-широк там, удобно е да седите между седалките, има повече място за багаж отделения. През последните няколко години нашите конкуренти, включително и американските, се държаха крайно непочтено според мен. Взеха и донесоха някакви материали, които нямат нищо общо с отбранителната индустрия, под предлог, че са с двойна употреба, там няма двойна употреба, те бяха включени в санкционните списъци“, каза президентът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ха ха
Коментиран от #9
17:53 05.03.2022
2 Тъпун Вакуумглавски
17:54 05.03.2022
3 Rado
Коментиран от #33, #59
17:54 05.03.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ---
Коментиран от #40, #106
17:55 05.03.2022
6 ха ха
Коментиран от #21
17:55 05.03.2022
7 Т-160
Коментиран от #22, #119
17:55 05.03.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Катафалка
До коментар #1 от "ха ха":
Скоро ще имаци зпращане на дядо Джо17:56 05.03.2022
10 Гост
Коментиран от #13, #43, #69
17:56 05.03.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 факт
17:57 05.03.2022
13 Гост
До коментар #10 от "Гост":
Мастерите ти измислиха ли как ще си изтрелват сателитите, че май вече няма да е от Байконур.Коментиран от #31, #114
17:57 05.03.2022
14 pilot
Коментиран от #37
17:57 05.03.2022
15 Мунчо
17:58 05.03.2022
16 Hoho Boho
17:58 05.03.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Унтерофицер
17:59 05.03.2022
20 В е л и к и я
Коментиран от #24
17:59 05.03.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 pilot
18:01 05.03.2022
24 пилот изпитател
До коментар #20 от "В е л и к и я":
Двигателя не е руски седалките същи.Големият конкурент на Запада е Китайският Комак 919 а не тоя ковчег на пияндурницитеКоментиран от #50
18:02 05.03.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Уан уей тикет
До коментар #8 от "Кики":
Подпечатах ти веднага визата за Русия, може да не се връщаш,щом ти харесва.18:03 05.03.2022
27 КИКИРИКИ
До коментар #8 от "Кики":
ЗАТОВА МАСОВО РУСНАЦИ МИНАВАТ РУСКО ФИНЛАНДСКАТА ГРАНИЦА ...НО С ЦЕЛ ЕМИГРАЦИЯ😀😀Коментиран от #48
18:03 05.03.2022
28 делтаплан
Коментиран от #32, #35
18:04 05.03.2022
29 кочо
Коментиран от #42
18:05 05.03.2022
30 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #111, #120
18:06 05.03.2022
31 Илон
До коментар #13 от "Гост":
Отдавна ги изстрелват със Спейс екс, хем е по-евтино, хем по-сигурно.18:06 05.03.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Ти по-добре коментирай
До коментар #3 от "Rado":
Европа си направи икономическо сепуко. Планината от глупости не може да се опише. Самолетите. Европейски компании са дали на лизинг 520 самолета на руски авиокомпании. Заради наложените от мъдрите евро "лидери" санкции, те са прекратили лизинговите договори. Тук започват проблемите. Как да си приберат самолетите? Поискали са да им се докарат. Руските авиокомпании отговарят, че не могат да ги закарат, защото небето на ЕСср е закрито за руски самолети. По-добре европейците да отидат да си ги приберат. За това, обаче, европейците с екипажи трябва да отидат в Русия. Как да стигнат? След като подпишат приемо-предавателните протоколи, самолетите престават да бъдат руски и върху тях пада пък руската забрана за европейски самолети в руското въздушно пространство. Труден казус, безизходен за момента. Но дори да се реши, остава въпроса какво правим 520 самолета? Къде ще ги паркираме? Ще има ли някой да ги иска? След подобно отношение руснаците никога вече няма да купуват/лизинговат еърбъс и боинг, вероятно ще спрат да им доставят и нужния титан и алуминий, което ще направи тези самолети или невъзможни за производство или неконкурентни като цена в допъление на загубата на руския пазар завинаги.Коментиран от #73, #97
18:07 05.03.2022
34 руската икономика е в колапс
18:07 05.03.2022
35 СМЯХ
До коментар #28 от "делтаплан":
ТИ НЯМАШ ПАРИ КЪДЕ ЩЕ СЕ КАЧИШ БЕЗ ПАРИ?18:07 05.03.2022
36 Чук в мръсния ти череп
До коментар #22 от "Азов":
Нали знаеш?Коментиран от #52
18:08 05.03.2022
37 Локхийд
До коментар #14 от "pilot":
Ербъс и Боинг направо ще си анулират поръчките за следващите пет години18:09 05.03.2022
38 Иван
18:09 05.03.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Иван
До коментар #5 от "---":
Ти кога се вози в тоз хубав салальот❓😂😂😂18:11 05.03.2022
41 Таки Брашнаров
До коментар #8 от "Кики":
Кики ходи се прегледай. Русия не е била не е и няма да бъде прекрасно място за живеене просто защото е Русия . А иначе ако ти харесваш садо мазо ходи да си живееш там !18:11 05.03.2022
42 Превод в ефир
До коментар #29 от "кочо":
Вероятно скоро няма да е така вече. Да не забравяме, че има и прекрасни бразилски самолети.Коментиран от #47
18:11 05.03.2022
43 Пилот
До коментар #10 от "Гост":
Хайде пак лъжи и пропаганда - ПД-14 е готов и сертифициран, в процес на сертифициране е по големия ПД-35. Но на МС-21 се слагат ПД-14. По големия двигател също ще е за руско-китайските широкофюзелажени самолети CRAIC CR929 и CR939 а по малкия ще е за китайския COMAC C919.Русия и Китай са се разбрали отдавна но от пропаганда сте пропуснали някои работи
18:12 05.03.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 делтаплан
Коментиран от #49
18:13 05.03.2022
46 VVVVVVVVV
18:15 05.03.2022
47 Съгласен
До коментар #42 от "Превод в ефир":
Виждам как някой вече ти опонира, че няма да могат да летят. Със сигурност ще им е трудно известно време докато си възстановят авиоиндустрията, но пък се сетих, че само дни преди започването на военната операция, президентът на Бразилия беше на посещение в Москва, а там се произвежда един много приличен самолет - Ембраер. Сигурно бразилците много ще се радват на поръчка за 5-600 самолета. Сигурен съм, че Индия и Китай си водят записки какво и как се случва на непослушните и вече мислят как да не попаднат в подобна санкционна ситуация. Нямам предвид да станат много послушни. Кой разбрал, разбрал.18:15 05.03.2022
48 Финландец
До коментар #27 от "КИКИРИКИ":
Да, а финландците ходят в Русия не за да купуват самолети, а за да пият водка и да си говорят с рускините.18:15 05.03.2022
49 ГОЛЯМ СМЯХ
До коментар #45 от "делтаплан":
ТЕ АКО ПИТАШ УКРАЙНЦИТЕ ВЕЧЕ СА ОКОПИТАЛИ И МОСКВА И СКОТО ЩЕ Я ПРЕВЗЕАТ, САМО ДА ИМА КОИ ДА ИМ ВЯРВАКоментиран от #51
18:15 05.03.2022
50 В е л и к и я
До коментар #24 от "пилот изпитател":
А ПД 14 кво е , това е единия вариант с тоя руски недобре изчислен двигател който ако натоварят самолета ще натоварят двигателя да е постоянно на макс и ще обърне гръб като оня таралясник ил 112 който обърна гръб и без да е натоварен ....!Коментиран от #53, #54, #93
18:17 05.03.2022
51 делтаплан
До коментар #49 от "ГОЛЯМ СМЯХ":
Ще разбереш по това, че няма да ти платят този месец и следващите и ще трябва да си търсиш истинска работа и като почнат да те търсят колекторите да си платиш вноската за телефона и 20 годишното BMW 3-ка..18:21 05.03.2022
52 Чук и сърп
До коментар #36 от "Чук в мръсния ти череп":
В знамето ти май има или череп с кости, то е все същото18:22 05.03.2022
53 Мхм
До коментар #50 от "В е л и к и я":
А на теб ясно ли ти е че на запад никой няма да го пусне с пд-14 а с Прат енд Уитни като не знаеш е добре да си траешКоментиран от #58, #61
18:24 05.03.2022
54 Изчислителя
До коментар #50 от "В е л и к и я":
Ти голям изчислител на авиационни двигатели се яви бе щом разбра че руския не бил добре изчислен - не се ли усещате какви глупости пишете.Коментиран от #60, #62
18:26 05.03.2022
55 Дъ-Ге
Коментиран от #64, #107
18:28 05.03.2022
56 Руснаков
18:28 05.03.2022
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Пилот
До коментар #53 от "Мхм":
Първите варианти бяха Прат енд Уитни двигатели защото ПД-14 е принципно нов двигател с керамични лопатки и не беше сертифициран а самолета беше готов - така че приеха решение отначало да им слагат Прат енд Уитни но американците им правеха мръсно до последно - спряха доставките на американските двигатели че самолета им беше конкуренция, спираха всичко възможно но накрая руснаците им писна и сега е на 100% с руски части и материали - между другото откриха завод в който произвеждат руски въглеродни нишки и преди купуваха а заради санкциите сега продават.18:33 05.03.2022
59 Дъ-Ге
До коментар #3 от "Rado":
Не знам кой го е казал, но има статистика на пазарите кой откъде колко купува и какво купува. Човека предполагам се е позовал на тях, а тази статистика не се прави от руснаци, та да има страна. И като се казва, че ще спре производството на определена техника, то не е точно така, но ще стане нерантабилно, защото цените на металите ще се вдигнат, поради появилата се дупка, която няма откъде да се запълни. Всеки производител, който иска да я запълни, ще се наложи да вдига покупната цена.18:35 05.03.2022
60 В е л и к и я
До коментар #54 от "Изчислителя":
Да , изчислил съм го защото понятията руски двигател и икономичност са две кореноположни неща .. а те такъв двигател са направили , и той кога е икономичен за да е икономичен ще работи постоянно на макс и това води до запалване на двигателя .А когато самолетът е пълен с хора и товар той ще работи точно на макс за да има тяга , то оня ту 154 падна с подводния оркестър заради липса на тяга че ония двигатели са съветски и изпипани а камо ли тоя ... Едно е да си правиш изпитания с 5 човека на борда и в хубаво време , а друго е с пълен самолет във всякъкви атмосферни трудни са излитане и кацане условия където от тягата на двигателя зависи всичко .Коментиран от #68
18:38 05.03.2022
61 Дъ-Ге
До коментар #53 от "Мхм":
На запад ако не знаеш в момента не пускат дори собствените си самолети, щом са на руски авио компании. Това не значи, че руските авиокомпании ще спрат да летат. Може да си направиш труда да погледнеш на глобуса колко е територията подкрепяща руснаците, или си траят и колко е срещу нея в коалиция в момента. Ще се изненадаш от и друга елементарна статистика, че само китайския народ е на брой повече отколкото тези, дето са срещу Русия, без да смятаме дори и самите руснаци и останалите държави, които се дистанцират.18:42 05.03.2022
62 В е л и к и я
До коментар #54 от "Изчислителя":
Ти видял ли си от коя година са разработките с Прат енд Уитни , ватенките пияни са убедили Путин че са направили достойний заместитель западнаго двигателя , и нито една бройка няма да направят с него ....!18:43 05.03.2022
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 В е л и к и я
До коментар #55 от "Дъ-Ге":
Абе то ако е можело досега да са станали независими от западни части ама явно не може , от кога руснаците искат да направят пътнически самолет ОТ НУЛЯ , ама не става ... ! И от оня суперджет 82 % е западно а се запали , но за това не е виновен самолетът а пияните пилоти .. Да взимат китайски и бразилски аз препоръчвам .18:47 05.03.2022
65 От страни
18:49 05.03.2022
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 От страни
18:50 05.03.2022
68 Изчислителя
До коментар #60 от "В е л и к и я":
Руснаците не правят самолети от днес - навремето когато е правен Ту-154 е бил в пъти по добър от американските си аналози. Крахът на СССР задържа развитието на самолетостроенето в Русия със 30 години но в последните години бързо наваксват - американските двигатели от същия период също не са били много икономични. Можеш да видиш двигателите на В-52 какъв са димилник.Но си имат школата - имам приятел завърши самолетостроене в Москва и сега е инженер във Боинг и то доста на висок пост.
Коментиран от #74
18:50 05.03.2022
69 От страни
До коментар #10 от "Гост":
Лъжеш. Има ПД-8, ПД-14 сега правят ПД-16. Фирмата е Пермские двигатели.18:53 05.03.2022
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Калмук
Коментиран от #75
18:56 05.03.2022
72 Гледах тази среща
18:58 05.03.2022
73 стоян
До коментар #33 от "Ти по-добре коментирай":
До 33 ком -другарю -не ти ли мина през ум че тези руски самолети ако кацнат на летище извън русия и ще бъдат веднага запорирани тъй като руснаците няма да плащат лизингаКоментиран от #99
18:59 05.03.2022
74 В е л и к и я
До коментар #68 от "Изчислителя":
Не говорим за съветски самолети , които особенно в първите години на пътническата реактивна авиация са превъзхождали западните аналози и то с доста много . Тук говорим за руско производство а то е зависимо от украински надеждни двигатели , съветските заводи останаха там ...! СССР е бил космополит и затова е правил добри самолети ,но Русия не е СССР и затова и е трудно .Тогава целия СИВ е работил за тях и ги е хранел а така се работи лесно , вдъхновено и качествено .Сега ще трябва да започнат така пак , но оставени сами .. кой знае .. Може да почнат да работят още по добре в условие на санкции когато нямат избор .Коментиран от #80
19:00 05.03.2022
75 Пилот
До коментар #71 от "Калмук":
Ами пазара на този самолет се оценява на около 9000 бройки главно в Русия и Китай - просто политика защото искат да са независими. Като има толкова ще има и резервни части и логистика и всичко останало. Отделно пък китайците и Руснаците разработват още 3 самолета - 2 тяснофюзелажни и един широкофюзелажен - така че с хегемонията на Боинг и Ербъс се свърши - отделно пък Бразилците правят много добри Ембраери а те са в БРИКС.Многополюсния свят вече е тук така че свиквайте.
Коментиран от #103
19:04 05.03.2022
76 оня с коня
До коментар #70 от "Пилот":
Май че е безсмислено да се интересувам от Техн. Данни на Самолета,след като твърдо заявяваш че в Едните Отношения "НЕ ОТСТЪПВА" на Западните Аналози,а в Другите/останалите/ Отношения е "ПО ДОБЪР".С пък което почти в Прав текст твърдиш,че "Ученикът надмина Учителя",а Аз ти повярвах Безрезервно и от Първия път.Мдааа...!Коментиран от #82
19:05 05.03.2022
77 9977
жени от летния екипаж на руските авиокомпании.
Миленче учи чужди езици и най вече руски.
няма летен и зимен екипаж а има летателен екипаж...
19:07 05.03.2022
78 БСП на Бунището
19:11 05.03.2022
79 9235
удобно е да седите между седалките,
ние обикновено седим на седалките
19:11 05.03.2022
80 Изчислителя
До коментар #74 от "В е л и к и я":
Ами точно за този самолет купуваха въглеродни влакна за крилото му и те попаднаха под санкциите - направиха си завод за въглеродни влакна и не само че вече самолета е 100% със руски материали но и започнаха те да продават въглеродни влакна - та така се получава понякога.Без санкции този самолет трудно щеше да пробие като Сухой суперджет но със санкциите бъдещето му е сигурно а отделно правят с китайците още няколко самолета а Китай също иска да се отърве от западната зависимост - само до 2035 оценяват пазара в Китай на около 10 000 самолета.
Коментиран от #83, #84
19:11 05.03.2022
81 Е нали са много велики
Коментиран от #87
19:14 05.03.2022
82 Пилот
До коментар #76 от "оня с коня":
"С пък което почти в Прав текст твърдиш,че "Ученикът надмина Учителя"Ами колкото и да не ти се вярва понякога така се получава - ученикът Еърбъс отдавна задмина учителя си Боинг. Покупките го показват
19:17 05.03.2022
83 В е л и к и я
До коментар #80 от "Изчислителя":
Доколкото съм информиран руските пътнически витлови самолети от последно поколение ил 114 продадени май на Таджикистан и ония са ги бракували напълно нови , та просто казвам ...!19:17 05.03.2022
84 Качи ти децата си
До коментар #80 от "Изчислителя":
На самолет чиито крила са направени от въглеродни влакна направени в руски завод за въглеродни влакна 😂😂😂😂19:18 05.03.2022
85 Рашка с чашка
Коментиран от #90, #100
19:19 05.03.2022
86 Да сядам между седалките ?!?!
19:20 05.03.2022
87 Дядо
До коментар #81 от "Е нали са много велики":
Е "сделали" са го вече нали това ти казват че е 100% руски иначе преди 1989 година си "сделваха" доста самолети без запада че и по хубави бяха от западните.Коментиран от #89
19:20 05.03.2022
88 Това е самолет бре, не е москвич
19:25 05.03.2022
89 Летял съм и на руски и на западен тогава
До коментар #87 от "Дядо":
Ама ти Деде никога не си се качвал на самолет ама иначе знаеш кои са по-добри 😂😂😂19:28 05.03.2022
90 В е л и к и я
До коментар #85 от "Рашка с чашка":
Абе първия ту 104 беше по добър от Кометата на англетата ама Туполев толко се беше възгордял с творението си че не слушаше изобщо препоръките на пилотите си изпитатели за допълнителни подобрения поради внезапни самоволия когато правеше във въздуха вдигания нагоре и влизания в свредел та направи не малко катастрофи ..После се осъзна и направи подобренията , а Кометата направо гърмеше във въздуха ...!19:28 05.03.2022
91 Анка Картечарката
19:37 05.03.2022
92 ЧОБАНИН ОТ СЕЛО
До коментар #4 от "РУСИЯ ВЕЧЕ Е АЗИАТСКА СТРАНА":
НА МЕН МИ СЕ СТРУВА ,ЧЕ СЕВЕРНА КОРЕЯ Е КОЛОНИЯ НА РОССИЯ ААА КИТАЙ Е РАВНА НА РОССИЯ19:40 05.03.2022
93 гост
До коментар #50 от "В е л и к и я":
В сряда бе отбелязана мрачна годишнина за Boeing и за стотици семейства по целия свят - две години от фаталната катастрофа на 737 Max на Ethiopian Airlines, при която загинаха всички 157 души на борда. И въпреки че човешкият живот няма цена, финансовия отчет на кризата показва, че безопасността на Boeing 737 Max, ще бъде една от най-скъпите корпоративни грешки досега, пише CNN19:41 05.03.2022
94 vhv
19:46 05.03.2022
95 Иван
До коментар #8 от "Кики":
Борово КИКИ, събирай багажа и право в необятна демократична Русия. Сибир те зове19:49 05.03.2022
96 В е л и к и я
19:50 05.03.2022
97 знаещ
До коментар #33 от "Ти по-добре коментирай":
Батка..това с титана ..много се смех. Айде , фейлетончето за самолетите иди-дойди, ама за титана беше добре да се допиташ поне до уикито,и сега ще ти дам петте страни с най-висок добив на титан- №5-Украйна - 10 000тона, №4-Казахстан-27 000т, №3- Япония -40 000т,№ 2- Русия-45 000т., № 1-Китай-100 000тона. Както виждаш няма кой знае какъв глад за титан по света. А с тези санкции къде ще си продава титана Русия. Ами на Китай, при това на занижени цени. А Китай ще ни го препродава на нас. Нищп сложно,алъш-вериш. И кой ще е губещия в случая? Ха сега познай от три пъти19:50 05.03.2022
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Антитрол
До коментар #73 от "стоян":
Как да му мине през това дето го няма, а и не го пише в указания дето са му ги дали. Чукча не читател, чукча писател!20:04 05.03.2022
100 дедо поп
До коментар #85 от "Рашка с чашка":
Руснаците правят хубави стюардеси само.20:10 05.03.2022
101 Вълк
20:11 05.03.2022
102 Дух
Има и непродажници!
20:13 05.03.2022
103 Киро питоня
До коментар #75 от "Пилот":
Хахахахах..батка, ай карай си АН-чето у селскостопанската и мАни таа работа.20:14 05.03.2022
104 Ал Бунди
20:17 05.03.2022
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Ники
До коментар #5 от "---":
Този самолет реално не е влязъл в експлоатация и няма как да се каже добър или не е. Подобни приказки имаше и за SSJ , който се оказа в последствие пълен провал.20:23 05.03.2022
107 Дъ-Ге
До коментар #55 от "Дъ-Ге":
Ако започнат да разстрелват, може след 20г да направат пътнически самолет20:25 05.03.2022
108 бай Гъдю
20:28 05.03.2022
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 просто и ясно
20:31 05.03.2022
111 Бай Яни
До коментар #30 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Да ама не,това чудо е руско колкото им са руски и ладите.20:33 05.03.2022
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Оня
23:41 05.03.2022
114 Кон
До коментар #13 от "Гост":
Американска метла.. Фалкон 9 хихи..Руснаците газ пи к а я т.
06:09 06.03.2022
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 ДА СМЕ НАЯСНО !
10:50 06.03.2022
117 Жулиен Гаков
16:41 06.03.2022
118 Хаха
Системното писане на глупости е увредило необратимо "пишештия" екипаж.
18:47 06.03.2022
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Антикомунист
До коментар #30 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Ами те даже самоварите им калпави, и тях трудно правят. А ракетите им летят където си искат, затова удрят болници и жилищни згради, много са "прецизни" . Работих сервиз на селскостопански машини от 75 та година, руски, чешки, ГДР иГФР. Руснаците генетично са скарани с техниката, млади момко!!!!!!21:00 06.03.2022
121 ДОКО
08:55 12.04.2022