Решението на Европейската комисия (EK) да постави в черен списък 20 руски авиокомпании ще доведе до ответни мерки. Това са съобщили от пресслужбата на Федералната агенция за въздушен транспорт на Русия, цитирани от "Интерфакс".
"Решението за включване на редица руски авиокомпании, сертифицирани от Федералната агенция за въздушен транспорт, в така наречения черен списък" на Европейския съюз свидетелства за продължаващата политика на дискриминация и нарушаване на разпоредбите на международното авиационно право, което неизбежно ще доведе до на ответни мерки от страна на авиационните власти на Руската федерация по отношение на авиокомпаниите на държавите-членки на ЕС", се казва в изявление на регулатора.
Решението на Европейския съюз няма да засегне безопасността на полетите на руски превозвачи, съобщи Федералната агенция за въздушен транспорт.
"Гореописаните ограничителни мерки срещу руските авиокомпании са взети задочно и нямат никакви основания, свързани с техническото състояние на самолетния парк на руските въздушни превозвачи, поддържането на летателната годност на тези самолети, извършването на лизингови сделки", съобщи агенцията. "Отбелязано е в т.нар. черен списък, да имат цялата необходима бордова документация, одобрена от упълномощения орган в областта на гражданското въздухоплаване на Руската федерация. Всички въздухоплавателни средства отговарят на стандартите за летателна годност, преминават през редовна поддръжка в сроковете, определени от програма за поддръжка."
По-рано в понеделник ЕК постави в черен списък 20 руски авиокомпании. Това са Aeroflot, Rossiya, Pobeda, UTair, S7, Aurora, Izhavia, Yakutia, UVT Aero, Smartavia, IrAero, Ural Airlines, ALROSA, Nordstar, Rusline, Yamal, Nordwind, IFly, Rusjet и Aviastar-TU.
На тези компании е забранено да летят до страни от ЕС, "защото не отговарят на международните стандарти за безопасност", се казва в изявление на регулатора. Той обясни опасенията си с факта, че след въвеждането на европейски санкции срещу Руската федерация, авиокомпаниите пререгистрират самолети, принадлежащи на чуждестранни лизингодатели, в регистъра на Руската федерация. Росавиация от своя страна им позволи да експлоатират "стотици чужди самолети без валиден сертификат за летателна годност".
Руските авиокомпании не са изпълнявали полети до Европейския съюз дори преди да бъдат включени в черния списък: след началото на руската военна операция в Украйна редица западни държави затвориха въздушното си пространство за тях.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Майна
Коментиран от #7, #10
09:47 12.04.2022
2 Баровеца
Плащам в злато или олио по желание на продавача.
09:54 12.04.2022
3 1944
09:55 12.04.2022
4 Летят си без проблем
09:55 12.04.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Бацо Гацов
10:04 12.04.2022
7 пурко
До коментар #1 от "Майна":
И какво от това - рано или късно ще се случи.10:05 12.04.2022
8 Факт
Коментиран от #15, #19, #20
10:05 12.04.2022
9 МЯСТОТО НА ОР'К'ИТ'Е Е В КЕН'ЕФА
Коментиран от #14, #18
10:10 12.04.2022
10 Без майтап?
До коментар #1 от "Майна":
Ти там ли беше?10:15 12.04.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Спрашиваю
10:39 12.04.2022
13 Сaмо така
10:41 12.04.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 CL500
До коментар #8 от "Факт":
Какъв е този американски Шел. Няма такава американска компания.10:42 12.04.2022
16 кобрети
10:50 12.04.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 рада дълбоката
До коментар #9 от "МЯСТОТО НА ОР'К'ИТ'Е Е В КЕН'ЕФА":
Много умно няма що ! Пращиш от фантазия ! Тяхното място е ясно а нашето място къде е ?! Харесва ли ти последното място по стандарт на живот в ЕС > и това благодарение на повече от 1млн. които са шофьори и помощен персонал в Европа . Нито нормален живот , нито семейства нито бъдеще !!!10:55 12.04.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Всъщност
До коментар #8 от "Факт":
И от англо-холандския Шел да пазаруваш (американски не съществува) , пак зареждаш руско гориво , въпреки клетвите на Шел миналия месец : " Може ли доставка на руски дизел да не бъде руски дизел, пита Bloomberg и разказва историята как най-голямата европейска петролна компания Shell пренебрегва собствената си заявка да не купува руски петрол и петролни продукти и представя една такава доставка за латвийска. От компанията обясняват, че доставката е бленд - 49,99% руски дизел и 50,01% - латвийски. По тази причина и не смятат, че ставало въпрос за руски произход на продукта." 🤪10:58 12.04.2022
21 ИМАШ ПРЕДВИД
До коментар #5 от "коко":
Краматорск, нали? Да, ама там се оказа друго? А Хирошима си стои в паметта на човечеството...11:58 12.04.2022
22 Теодор Рузвелт
14:11 12.04.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.