Министрите на външните работи от Европейския съюз (ЕС) в петък подкрепиха намаляването икономическата зависимост на блока от Китай. Предстои да се реши как това да стане реалност Това съобщава "Ройтерс", като цитира ръководителя на външната политика Жозеп Борел.
Борел каза, че външните министри са дали подкрепа на план за коригиране на политиката спрямо Китай, за да се постави по-голям акцент върху ролята му на политически съперник. Същевременно продължават да виждат Пекин както като партньор по глобалните въпроси, така и като икономически конкурент.
"Колегите приветстваха документа, който представихме. Те са съгласни с основните линии на това пренастройване на нашата стратегия за Китай, каза Борел пред репортери след срещата им в Стокхолм. Когато една зависимост е твърде голяма, това е риск", заяви той.
Борел каза, че ЕС трябва да се поучи от "стратегическата грешка", която направи в годините преди войната на Москва в Украйна, като стана твърде зависим от руския газ.
Той каза, че ЕС днес е още по-зависим от Китай за ключови технологии като слънчеви панели и за критични материали, отколкото е бил от руската енергия.
"Намаляване на риска е само дума. Но зад тази дума стои много работа, която ще отнеме време, за да преразгледаме всичките си икономически отношения с Китай", каза той.
Борел подчерта, че целта не е да се "разединят" европейската и китайската икономика, а да се възстанови балансът на отношенията.
Литовският външен министър Габриелиус Ландсбергис предупреди, че дори ако ЕС не иска да се отдели икономически от Китай, той трябва да бъде подготвен за такъв сценарий.
"Някой трябва да измисли възможност за разединяване - не защото ние го желаем, както с Русия, не защото го желаем, а защото ситуацията, например в Тайванския проток, е променена със сила", каза той. казах.
Длъжностни лица сега ще прецизират предложението, за да го представят на лидерите на ЕС, които се очаква да обсъдят Китай на среща на върха през юни.
Планът е последният опит да се намери баланс между възгледите на 27-те страни-членки на ЕС, да се запази отличителният подход на ЕС към Пекин и да се запази тясното партньорство с Вашингтон, който настоява за по-твърда позиция спрямо Китай.
В документа се посочва, че координацията със Съединените щати "ще остане от съществено значение".
Но в него се казва, че ЕС "не трябва да се присъединява към идеята за игра с нулев резултат, при която може да има само един победител в двустранно състезание между САЩ и Китай".
В писмо, придружаващо предложението, Борел каза, че има поне три причини за "прекалибриране" на китайската политика.
Той каза, че това са "степента, в която Китай се променя с национализма и идеологията във възход; втвърдяването на конкуренцията между САЩ и Китай, засягащо всички области на политиката; и факта, че Китай е ключов играч в регионалните и глобални проблеми".
В документа се казва, че ЕС трябва да "диверсифицира източниците на доставки в ключови сектори, по-специално тези от решаващо значение за нашия зелен и цифров преход", като полупроводници, 5G и 6G телекомуникации, батерии, суровини и критични минерали.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хихихи..
Коментиран от #4
08:47 13.05.2023
2 една разлика
ПС. Войната смъкна доста нивото на журналистиката ви.
Коментиран от #13, #20, #21, #25
08:48 13.05.2023
3 Европа сан
Коментиран от #28
08:49 13.05.2023
4 Мефистофел
До коментар #1 от "Хихихи..":
Кефят се да настъпват мотиката.08:49 13.05.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Станчо
Коментиран от #37, #141, #152, #270
08:50 13.05.2023
7 Евроренде
08:50 13.05.2023
8 Гошо
Точно като в приказката Събрали мишките да решават как да накажат котарака и т.н. ...
Коментиран от #38
08:51 13.05.2023
9 Кресна
Коментиран от #34
08:52 13.05.2023
10 Е тук вече!
08:52 13.05.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Цун Кай Го
08:53 13.05.2023
13 Да бе!
До коментар #2 от "една разлика":
Само гледай какви подвеждащи заглавия ни сервират...!08:53 13.05.2023
14 факуса
08:53 13.05.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 НАГЛОСАКСА
ДНЕС 1 галон бензин В МГЪЩАТА иКОНОМиКА НА САЩ 1 галон бензин е 5. 40 долара
и 1 бира е 8 долара- АКо иСКАШ
в 74058294 мата икономика на света 3 години след невиждани санк;ии ЦЕНИТЕ СЪЩиТЕ
08:54 13.05.2023
17 Китайче
Затова трябва да си върнем изконните територии в Сибир .
Там е истината.
Коментиран от #24, #26, #32, #40
08:55 13.05.2023
18 Тъмен субект
Коментиран от #271
08:55 13.05.2023
19 Гост
08:56 13.05.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ще си фалират икономиката
08:58 13.05.2023
23 Морякът
08:58 13.05.2023
24 Никакво ,,Китайче" не си!
До коментар #17 от "Китайче":
Пишеш на български...?!?!08:58 13.05.2023
25 1020
До коментар #2 от "една разлика":
Щагите приеха закон за ограничаване на "икономическия натиск над Европа" и за превръщанято на Черно море във военна зона. Вече го изпълняват. Просто америка пороби европа.08:58 13.05.2023
26 Хихихи..
До коментар #17 от "Китайче":
А Сатана де!09:00 13.05.2023
27 сбъркана работа
09:00 13.05.2023
28 Хахахаха
До коментар #3 от "Европа сан":
А Китай дали е готов, да загуби Европа? Заради Русия?Коментиран от #41
09:01 13.05.2023
29 Taka така
09:01 13.05.2023
30 Наблюдател
09:01 13.05.2023
31 Само питам
09:01 13.05.2023
32 Сибиряк
До коментар #17 от "Китайче":
И какво ще ядете в Сибир - сняг ли или лед?09:01 13.05.2023
33 Мишел
Защото ще внасят от САЩ китайска.😀😀😀
09:01 13.05.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 защо
09:02 13.05.2023
36 Шаро
Ама са много модерни на запад от Будапеща.
09:02 13.05.2023
37 Хахахаха
До коментар #6 от "Станчо":
Всичката техника другар идва от западните страни! В Китай само се сглобяват! А познай сега, кой ще спечели, ако ударят акцизи на китайските стоки, така че да станат два пъти по-скъпи от европейските? Производството ще се върне в Европа.Коментиран от #46, #52, #53, #58, #73, #75
09:03 13.05.2023
38 Мдаа...
До коментар #8 от "Гошо":
Щеше да е смешно,ако не беше жалко...!!!09:03 13.05.2023
39 Гъбарко
09:04 13.05.2023
40 Мишел
До коментар #17 от "Китайче":
Мокри мечти.Впрочем Китай никога не е имал територии в Сибир.
Коментиран от #45
09:04 13.05.2023
41 Антитрол
До коментар #28 от "Хахахаха":
Не знам за Китай ама ти май не четеш статията - Европа се мъчи да загуби Китай и тук няма нищо общо Русия а САЩ:"да се запази тясното партньорство с Вашингтон, който настоява за по-твърда позиция спрямо Китай"
Европата се самопрострелва заради интересите на краварника
Коментиран от #47
09:05 13.05.2023
42 Хахахаха
Коментиран от #118, #119
09:07 13.05.2023
43 Наблюдател
Ето каква е истината, стокообмена между Китай и ЕС е над $740 милиарда, между Китай и САЩ над $850 милиарда а между Китай и Русия малко над $100 милиарда. Всеки, който има поне два грама мозък в главата може да си направи изводите.
Коментиран от #100
09:07 13.05.2023
44 Васил
09:07 13.05.2023
45 Истината
До коментар #40 от "Мишел":
В навечерието на посещението на Си Дзинпин в Москва Китай даде на Русия важен знак. На уебсайта на китайското правителство и по конкретно на Министерството на природните ресурсибеше публикувана карта на страната,
на която около милион и половина квадратни километра руска територия е определена като територия на Китай. Става въпрос за исторически китайски територии, които са преминали към Русия през 19 век след подписването на Айгунския договор от 1858 г., когато манджурската империя Цин е отслабена в резултат на Опиумните войни и не можа да отблъсне агресията на Руската империя.
Руснаците са поканени да научат нови имена: Владивосток - Хайшенвей, Усурийск- Шуанченцзъ,
Хабаровск - Боли, Николаевск е Мяоджие, Благовещенск - Хайланбао,
Сахалин - Куедао, Нерчин - Ничего.
Коментиран от #50, #162
09:07 13.05.2023
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Хахахаха
До коментар #41 от "Антитрол":
Защо заради интересите на краварника! Това, че имат общи интереси не означава, че слушат тях. Пак да ви се напомни, че цивилизацията такава каквато я виждате с технологиите, машините и всичко останало е благодарение на западните държави! От диктаторските държави другари, не е излязло нищо за използване, а само за изтребление на човечеството, като ядрени ракети. Диктаторските държави не мислят за нищо друго освен за война.Коментиран от #63
09:10 13.05.2023
48 Интереса клати феса
09:11 13.05.2023
49 Роби
Това е за киевските любители на събирането на скрап
09:11 13.05.2023
50 охлюв
До коментар #45 от "Истината":
Дрън , дрън че пляс . То и половината България отбелязана на Турските карти като Турска . А Цяла България беше отбелязана като халифат при войната в Сирия , докато дойдат Руснаците .Коментиран от #62
09:11 13.05.2023
51 Европа се
Коментиран от #149
09:11 13.05.2023
52 Хехехе
До коментар #37 от "Хахахаха":
,,Производството ще се върне в Европа."ОК!Но в Европа я няма ефтината китайска работна ръка...!Кой ще работи?!Европа се напълни с мързеливи мигранти,които само лежат на социалната европейска политика!Или с други думи казано-
Х..,хващат,но работа-не хващат...!!!
Коментиран от #112
09:12 13.05.2023
53 Икономист
До коментар #37 от "Хахахаха":
И можеш ли ми каза коя техника идва от западните страни. Даже частите на Голфовете и Мерцедесите вече се произвеждат в Китай а в Германия само ги сглобяват. Айфоните даже и не ги сглобяват в САЩ а са чисто китайски. Да не говорим за бяла и черна техника както и компютри. Активните съставки за лекарствата също са китайски а в Европата само ги правят на хапчета или сиропи.Коментиран от #66
09:12 13.05.2023
54 дядото
09:12 13.05.2023
55 САЩ ни хвърля срещу КИТАЙ
09:12 13.05.2023
56 САТЪРА НА ХАНА
И ДА СИ ТЪРСЯТ РАБОТА В БЪЛГАРИЯ, ИДКАМ ЖЕНИТЕ ИМ ДА ОБСЛУЖВАТ БЪЛГАРСКИ МЪЖЕ,
ИСКАМ ДЕЦАТА ИМ ДА УЧАТ ЧЕ СА ТЪПИ
09:12 13.05.2023
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Боже Боже
До коментар #46 от "Станчо":
Я си спомни по време на тоталитаризма къде и кога си виждал примерно телевизор или автомобил. Затова с отворена уста оставахме като видим Западна техника. Знаем качеството на китайската стокаКоментиран от #67, #77
09:13 13.05.2023
60 интересно
09:14 13.05.2023
61 Не знам
09:14 13.05.2023
62 Истината
До коментар #50 от "охлюв":
Защо лъжеш приятелю? Къде на официални турски карти български територии са обявени за турски?Коментиран от #93
09:14 13.05.2023
63 Щраусе ,
До коментар #47 от "Хахахаха":
извади си главата от пясъка ! Няма по агресивна държава от САЩ ! Никоя друга държава не е водила толкова войни като нея , започвайки с изтреблението на един континент хора , индианците от Северна Америка !Коментиран от #71, #94, #272
09:14 13.05.2023
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 ПО ТОЧНО
09:15 13.05.2023
66 Хахахаха
До коментар #53 от "Икономист":
Така е. Скоро може да се върнат от там! А какво ли ще правят тогава китайчетата? Къде беше производството преди? В Германия и западните държави, нали? Ами пак може да се върне. Слагат акцизи на китайските стоки, оскъпяват ги и готово, започва да излиза по-евтино да се прави в Европа. Не забравяй, че най-големите пазари на Китай са Европа и САЩ. Китай дали са готови да ги изгубят, като пазари?Коментиран от #76, #103
09:16 13.05.2023
67 Станчо
До коментар #59 от "Боже Боже":
Ти да не мислиш че по времето на бай Тошо , хората са живяли по дърветата , а ?Виждал бил западна техника . А виждал ли си разглобен Филипс от 1980 и Търново 84 ? Качеството едно и също .
09:16 13.05.2023
68 Да се сложи край на вредните и
09:17 13.05.2023
69 изперкали от нямане на работа
09:17 13.05.2023
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Хахахаха
До коментар #63 от "Щраусе ,":
Във Факти бяха качвани войните на Русия за последните 100 години и да ти кажа, изобщо не бяха малко.09:18 13.05.2023
72 Средностатистически
Коментиран от #80, #82
09:18 13.05.2023
73 Въпроса е
До коментар #37 от "Хахахаха":
И колко ще струва крайният продукт, като се върне производството в Европа???Коментиран от #87
09:19 13.05.2023
74 Без...
09:20 13.05.2023
75 Явно си некъв гений
До коментар #37 от "Хахахаха":
нереализирам.Статистиката показва, че за 2021 година Китай са произвели 26 милиона автомобила, Америка - 9, Япония, 7,8, Индия - 4,4 а Германия (единствената европейска държава в топ 10) - 3,3.
Коментиран от #81
09:20 13.05.2023
76 икономиста
До коментар #66 от "Хахахаха":
Ще се върне производството в Германия , като научат талибаните да работят . То така се организира производство . Особено когато го нямаш никакво .Кой ще научи европейците как се проектират чипове и компютри , телефони , таблети ...
Коментиран от #273
09:21 13.05.2023
77 Гост
До коментар #59 от "Боже Боже":
Абсолютно нищо не знаеш! Нямаш си и най-малка представа за днешен Китай! В главата ти са модели отпреди десет години. Отвори си телефона с който пишеш глупости и виж къде е произведен! Компютъра, колата, всичко, което те заобикаля като вещи и тогава ми говори за китайско качество. Погледни само какви електрически автомобили произвеждат … много си изостанал! Десет години са много за Китай! Ма, всеки живее във време, което сам си избира …09:21 13.05.2023
78 Някой
09:22 13.05.2023
79 Антитрол
Хайде стига с опорките и лъжите
Първо не всичко е излязло от западните държави - знаеш ли какво значи ТоКаМак като пример а има и още много други.
И второ според кого или според какви правила определяте че някой е "диктатор" а друг е "демократ"
Ако критерия са нападнати държави то най-голямата диктатура е САЩ последвана от ЕС а най големите демократи са Китай.
Коментиран от #95
09:22 13.05.2023
80 Мюсли
До коментар #72 от "Средностатистически":
То в Германия германците вече са по-малко от другите нации, които се плодят като хлебарки и до 50 години ще претопят местните ! На Германия и остана само името .09:22 13.05.2023
81 Хахахаха
До коментар #75 от "Явно си некъв гений":
Мдааа. И събираш всичките пари от тези държави и ги пращаш в Германия, защото много от марките които се продават и произвеждат там са немски! Разбра ли? Колко от тези милиони в Китай, са ФВ, БМВ, Мерцедес, Ауди и т. н.? Много, нали? Само се произвеждат в Китай! Но са немски, парите отиват в Германия!Коментиран от #86, #133
09:23 13.05.2023
82 Гост
До коментар #72 от "Средностатистически":
И колко такива вещи имаш?! Николко! Я виж сега колко имаш с made in China.09:24 13.05.2023
83 Змия
09:25 13.05.2023
84 Да попитам....
09:25 13.05.2023
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Гост
До коментар #81 от "Хахахаха":
Пък ти ми покажи коя от тези марки е притежание на германец?! Никоя! Всички са “изкупени” след ВСВ от граждани на държавата Израел като компенсация за лагерите! Сега германците работят за тях!09:27 13.05.2023
87 Хахахаха
До коментар #73 от "Въпроса е":
Ами и крайния продукт може да излиза, по-евтино от китайския, като китайския се оскъпи! Китайските стоки също могат да станат скъпи, като изгубят западна технология! Не забравяйте, че и Китай е станал това което е, благодарение на западните държави, които си изместиха производството там.Коментиран от #102, #107
09:27 13.05.2023
88 Европеец от средновековието
09:28 13.05.2023
89 Западът
Коментиран от #98, #106
09:28 13.05.2023
90 Уса
09:28 13.05.2023
91 пламен
09:28 13.05.2023
92 Клетият ЕС
09:29 13.05.2023
93 виж картата сам
До коментар #62 от "Истината":
Издатели на учебни пособия от съседна Турция са на път да предизвикат сериозен политически скандал, след като в актуална географска карта части от България са отбелязани като Турска територия . 10.09.2012г.09:29 13.05.2023
94 Щраусът си ти ?
До коментар #63 от "Щраусе ,":
Като Америка ги изтребва, как ще ми обасниш ФАКТЪТ, че целият САЩ се напълни и се пълни с ИНКИ и АЦТЕКИ и днес, толкова ли са тъпи индианците, че сами отиват да ги избиват, знаеш ли, че на цялата територия на САЩ има резервати в които индианците свободно и много висококо заплатено по подобие на Етъра показват и поддържат своята бит и култура ? Я ми обясни колко индианеца избягаха в Русия при болшевиките и в Китай, дали ще произнесеш поне цифрата ЕДНО, дори от болшевишка Венецуела не бягат към Путин, а към САЩ и ЕС ? Ние сме най-големите тъпаци, че харчим срещу тези към които се стремят всички нации в света, зятова и затъваме много сигурно и закономерно, защото сме прости комундури !Коментиран от #109
09:29 13.05.2023
95 Змия
До коментар #79 от "Антитрол":
не си прав гениите не се раждат само на запад запада купува такива гении после продава техния продук като свой дал 1 милион взел 100 милиона за това има интерес другите да са бедни зависими и постоянно в конфликти09:29 13.05.2023
96 Хахахаха
До коментар #85 от "Гост":
А ти като рупаш на Путин сега, вкусен ли е, я кажи?09:30 13.05.2023
97 Урсулана
Няма да се спрем докато неУнищожим напълно ЕС, а може иСвета!
А иначе Философията на ЕС е съюз с приоритет Икономика, Мир, Просперитет на народите,
и още, и още Прах в очите!
Коментиран от #161
09:31 13.05.2023
98 Хахахаха
До коментар #89 от "Западът":
Така е. Добре си го обяснил на другарите. Ако запада си изтегли заводите и технологиите,китайчетата ще рупат на Путин...Коментиран от #116, #232
09:32 13.05.2023
99 Пак неадекватни
Коментиран от #274
09:32 13.05.2023
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Някой
09:32 13.05.2023
102 разбирач
До коментар #87 от "Хахахаха":
Коя точно западна технология ще изгубят Китайците ? Че те са вече много , много по напред в технологиите от така наречените Европейци .09:32 13.05.2023
103 Икономист
До коментар #66 от "Хахахаха":
"Не забравяй, че най-големите пазари на Китай са Европа и САЩ. Китай дали са готови да ги изгубят, като пазари?"Ти наред ли си - и кой ти каза тези глупости. Европа и САЩ нямат 1 милиард срещу останалите 7. Най големите пазари не са САЩ и Европа и са само 17% от външната търговия на Китай. Цяла Африка е залята с китайски стоки и няма нищо европейско или американско. Цяла Азия също е залята с китайски стоки.
За твое сведение БВП на БРИКС миналата година задмина този на Г7 - значи 5 държави имат по голям БВП от седемте "големи" - познай къде пазара на Китай е по голям.
Пропагандата няма нищо общо с реалността.
Коментиран от #111
09:33 13.05.2023
104 НЕ МИ ПУКА ЗА ЕС!
И, ако тези ограничат или спрат китайските стоки, то какво? Ще ми продават един техен Лаптоп за 10 000 лева ли? Или дъска за хляб за 35 лева? Айде бегайте бе! Излизаме от този банкрутирал "съюз" и ще си купуваме от другите по света ЕВТИНО газ, бензин, компютри, коли и т.н... Пък "съюза" да лиже подметките на ФАЩ и да тъне в мизерия!
Коментиран от #120, #222
09:33 13.05.2023
105 ПарапетПетко
Но ако Партията реши,
Може и три.
Тези брюкселски зелки вместо да издигат умнокрасиви Лозунги, да помислят как да направят тези лозунги реалност. Всички искаме производството да се върне в Европа, ама само с лозунги няма да стане.
09:35 13.05.2023
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 бай
До коментар #87 от "Хахахаха":
да ти си прав до някаква степен но европа умря няма ресурси а и скоро ще умрат и технологиите останалия свят също се развива погледни индия знаесли колко компютарни специалисти има там нещата се променят09:36 13.05.2023
108 Стокообмена на
Коментиран от #122, #123
09:36 13.05.2023
109 Елементарно Уотсън ,
До коментар #94 от "Щраусът си ти ?":
Обяснението е просто . Англосаксонците са прости и мързеливи . Имат нужда от работна ръка .Пък и скоро USA ще се разцепи на 3-4 парчета .09:37 13.05.2023
110 Брюкселско зеле
Коментиран от #179
09:37 13.05.2023
111 Хахахаха
До коментар #103 от "Икономист":
Ами заминавай в БРИКС, какво се оплакваш? Кой ви спира да заминете, където е развито? Или се радвате на Русия и Китай, но за по-сигурно си стоите в ЕС?Коментиран от #121
09:37 13.05.2023
112 дфгхйклхуй
До коментар #52 от "Хехехе":
Забравете за глупостите с "евтина китайска работна ръка", отдавна китайците взимат повече отколкото в Чехия, Унгария или Полша- не говорим изобщо за вашите мизерни заплати... Ниските цени в Китай се постигат по друг начин (не говорим за боклуци, а за нормалните стоки които купувате в магазина) :- НЕ обременено от еко-глупости законодателство (не че е много хубаво, но сваля цената)
- наличие в самият Китай на много ресурси и суровини, вкл. редки метали
- достъп до евтина енергия за сметка на ТЕЦ (на въглища които имат в изобилие) и ВЕЦ + бонус руските газ и петрол
- многото като брой работници позволяват фабриките да бъдат огромни и да работят 24/7, а голямата бройка в производството ВИНАГИ сваля крайната цена на продукта
- китайците отдавна инвестираха силно в образованието в инженерни специалности- тоест в онези които създават реалните продукти, а не в продавачки и сервитьорки
- държавата улеснява много китайският бизнес и същевременно усложнява положението за чуждите фирми които фактически не могат да работят самостоятелно в Китай- едни 35% от капитала трябва да е китайски, а 35% стигат за контрол над решенията...
- и куп други неща, заплатите са последното от което се правят икономии
Жокер: електричките в Китай за $60-70 000 са с уникално качество (Майбах спрямо тях е на нивото на Форд спрямо Мерцедес) и техн. данни + масово идват с ДОЖИВОТНА гаранция (за първият собственик), но има проста уловка в тая цена... Заповедите от Партията са "ра
Коментиран от #113
09:37 13.05.2023
113 8у7ъ6т5р4хуй
До коментар #112 от "дфгхйклхуй":
Жокер: електричките в Китай за $60-70 000 са с уникално качество (Майбах спрямо тях е на нивото на Форд спрямо Мерцедес) и техн. данни + масово идват с ДОЖИВОТНА гаранция (за първият собственик), но има проста уловка в тая цена... Заповедите от Партията са "работите на минимум печалба за да убием конкурентите и следващите 10г. ще получавате Х субсидии и данък печалба ще е символичен"... При нормални условия тея коли трябва да струват с поне $10 000 повече...09:38 13.05.2023
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Антитрол
До коментар #98 от "Хахахаха":
"Ако запада си изтегли заводите и технологиите"И можеш ли ми каза как ще стане това когато машините работещи по тези технологии са в Китай а има и обучени китайски специалисти работещи с тези технологии - ще трябва да вземат машините и да изтрият мозъка на китайчетата ли?
Някой те е научил да правиш баници и ти даже си почнал да правиш по-хубави баници от него и той ти казва че ще си вземе технологията за производство на баници - и ти се хващаш на тази пропаганда. Ха използвай това между ушите си малко ако можеш.
Коментиран от #275
09:40 13.05.2023
117 литовския
Коментиран от #276
09:42 13.05.2023
118 Дръндрън
До коментар #42 от "Хахахаха":
И как ще стане това? С инженерите и техниците имигранти???09:42 13.05.2023
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Да, стоките
До коментар #104 от "НЕ МИ ПУКА ЗА ЕС!":
от Китай са евтини, но това е с цената на безмилостната експлоатация на китайския работник. Живеят в спални с по 10 легла за 30 души. Всяко легло се ползва по 8 часа в денонощието от един от тримата, всичките работят на 3 различни смени. 8 часа работиш, 8 часа спиш, 8 часа ходиш насам, натам. Ако не ти оттърва - има много мераклии.Коментиран от #125, #132, #140
09:47 13.05.2023
121 Икономист
До коментар #111 от "Хахахаха":
И защо трябва да заминавам някъде според соросоидите. Аз съм българин и искам България в БРИКС а не някакви подлоги да ме вкарват в НАТО и ЕС без да ме питат. Защо нямаше референдум за НАТО и ЕС - за соросоидите е мръсна дума знам.Както влязохме в НАТО и ЕС така и може и да излезем а соросоидите да ходят там - какви сте вие че да ме гоните от родината ми.
09:47 13.05.2023
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Сметката е грешна!
До коментар #108 от "Стокообмена на":
Първо, от над 30 години западните фирми и тези от САЩ изградиха там индустрията на Китай и вече и самите китайци всичко сами умеят, научиха се! И ако западът се откаже да работи с Китай и с Русия, то какво? Китай, Русия, Бразилия, Индия.... и другите, които вече искат да работят с тях в ШОС са МНОГО ПОВЕЧЕ ХОРА, отколкото старците в ЕС и смесицата в САЩ... 500 милиона европейци и 300 милиона сащиянци са НИЩО в сравнение на населението на тези всичките - ИНДИЯ, КИТАЙ, РУСИЯ, БРАЗИЛИЯ, Арабските страни и другите по света, които се преориентират, да НЕ СЕ ПОДЧИНЯВАТ на безумците "колективен запад"! Е, тези имат огромни ресурси и силна и добре разработена производствена база, огромен човешки фактор и огромен пазар за всичко! А старците на съюза даже и пемперси и маски вече не произвеждат, но ако започнат, един пемперс ще им струва 200 евро :)!!! Ако тези ненормалници се откажат от икономическите връзки и с Китай, то икономически ще се САМОУБИЯТ!09:49 13.05.2023
124 Името
Всичките тези боклуци произведени от Китай ЕС може да ги поръча и другаде - Индия, Виетнам, Индонезия, Малайзия. Нека китайците си правят изводите. Ние можем и без техните боклуци.
Коментиран от #128, #137, #142, #148
09:50 13.05.2023
125 шма та рок
До коментар #120 от "Да, стоките":
Соросче , от кога почна да ги мислиш китайците ? Много са ти стари опорните точки . Китайците отдавна разбраха че ориза е за гарнитура . Китай е на първо място в Света по консумация на свинско месо на глава от населението .Ти европеецо не можеш да си позволиш толкова .
Коментиран от #130
09:52 13.05.2023
126 Абе
09:52 13.05.2023
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Не са само
До коментар #124 от "Името":
700млрд. - 2200млрд са заедно със САЩ, страните от АСЕАН и осталалите от света срещу 160млрд. от Русия и то почти само внос на нефт, газ и дървесина.09:56 13.05.2023
129 стоян георгиев
Хахахаха
09:58 13.05.2023
130 Чудя се аз
До коментар #125 от "шма та рок":
защо емигрантските потоци се насочиха към Китай, а то защо било.09:59 13.05.2023
131 смях в залата
Коментиран от #138
10:01 13.05.2023
132 Ама пич, ако
До коментар #120 от "Да, стоките":
ние се откажем да купуваме от тях техните ЕВТИНИ стоки, то ние тука ще минем на такъв (китайски) живот, за който ти говориш? А сега, да: може китайците да работят много и да живеят зле, ама когато купуваш в магазина, НЕ ТЕ ИНТЕРЕСУВА ТОВА! Гледаш да ти е евтино, нали?Е, кога тука в ЕС ще могат да организират такива масови производства (и от къде такива огромни пазари да имат), че да НИ Е ЕВТИНО наша, европейска продукция? Влакът отдавна е отминал! С Китай НЕ МОЖЕМ да се конкурираме НИКОГА. Те си имат огромен пазар и БЕЗ ЕВРОПА И БЕЗ САЩ! За това ВИНАГИ ще произвеждат по-ефективно от нас! Виж само цяла Азия, колко народ са? Е, докато си жив, тази заблудена Европа НЯМА да може да бъде успешен конкурент на Китай и техните обединения в ШОС! И ще трябва да живеем следващите 30-50 години лошо! А искаш ли? И то, понеже някакъв си литовец, бил предложил това за цяла Европа??? Изобщо не искам да ги слушам тези калинки в ЕС! Тези са тотално НЕКАДЪРНИ! Да се разпада това и до тука!
10:01 13.05.2023
133 вседрфтхуй
До коментар #81 от "Хахахаха":
Дребно жокерче:Питай гугъл кой, къде и как произвежда немските модели за китайският пазар... После провери кой колко % притежава в съответните фирми... А и виж дали всички тези фирми притежават нещо в Китай или швабите плащат на завода на китайската марка Х да им произвежда колите...
В крайна сметка печалбата на швабите от китайският пазар като цифра е огромна, но % на рентабилност е 3 ПЪТИ ПО-НИСЪК от тази на европейските пазари. Разликата остава познай къде... Даааа, в Китай...
10:06 13.05.2023
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Госあ
10:08 13.05.2023
136 стоян георгиев
10:08 13.05.2023
137 Мееен
До коментар #124 от "Името":
А досега що не са използвали горепосочените от теб страни???10:09 13.05.2023
138 дрфтгъхуй
До коментар #131 от "смях в залата":
Правилният въпрос е:Знае ли китайската митница де е туй нещо "литва"? Щото туй нещо беше буквално ИЗТРИТО от митническият регистър на Китай заради едни литовско-тайвански глупости...
10:10 13.05.2023
139 555
10:12 13.05.2023
140 Имахме всякакви производсства
До коментар #120 от "Да, стоките":
по време на социализма, за това един черен хляб струваше тогава 15 ст, а един бял 26 ст., тока за бита 2 стотинки на КВт/час. За това имахме и силна и добре въоръжена армия, понеже давахме сокове, селско-стопанска продукция, дрехи и какво ли на експорт в СССР, а онези ни даваха съвременни оръжия. СССР имаше много ресурси и за това и ние се ползвахме от тях (като съюзник). Имахме силно машиностроене и електротехника, електроника (даже компютри произвеждахме тогава!), химическа промишленост и т.н... НО, "нашите съюзници" след 1989-та г, НЕ НИ ИСКАТ, като техен КОНКУРЕНТ! Ние за тях даже и пазар не сме. Много сме малко! Ако ние сами нямаме интерес, да произвеждаме каквото и да е, те НИКОГА няма да ни помагат в това. Даже обратното! С техните безумни "евро решения", които и за нас били "задължителни"???, само ни спират РАЗВИТИЕТО! За да имаме пак производства и работа за всички, трябва да станем НЕЗАВИСИМИ пак! Момента сега е удачен, понеже светът пак се РАЗМЕСТВА силно и има възможност да се ИЗБИРА пак! Какво искаме? Затъване със западналите? Или развитие с големите страни по света? ЕС загива демографски и с претопяване на населението. Е, каква полза имаме, ако тука нивото стане Африка?10:14 13.05.2023
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Е,...ние ще ги купим
До коментар #124 от "Името":
през Турция.Няма кака да стане.Нима айфоните ще ги правим
ние ,или германците.Заводите за
коли,кой ще ги премести.Или
те ще отидат в Кравария за по
евтино.По скоро,европейците
пречат на Китай,за техните
инвестиции.Китай си е пре- много
самодостатъчен и е въпрос на
време ,освен макрон и шолц
да прави метани.Тъпнята идва
от чичо Сам и е без кръчмар.
10:17 13.05.2023
143 Цензура
Интересно как ще реагират гражданите на ЕС, ако загубят евтиният и на прилично качество китайски внос? Когато рафтовете на магазините за потребителски стоки лъснат празни и се появи повсеместен дефицит дори на най-елементарни неща?
Не е ли крайно време ние - европейците, да уловим тоя отврaтителен и злобeн старeц борел и да го набyчим на кoл?
10:18 13.05.2023
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Коментар
Между другото като отвориш пералнята,телевизора,печката...навсякъде пише Made in China дори марката да е немска.Тотално искат да закопат ЕС тея зомбита с техните санкции.А горките хора от Тайван се чувстват като пешки в една геополитическа игра,в която сащисаните се чудят как да си намалят външния дълг към китайците.
Коментиран от #172
10:22 13.05.2023
147 Хахаха
До коментар #144 от "всеумхуйтук":
Фокскон е тайванска фирмаКоментиран от #157, #165
10:24 13.05.2023
148 Ушeв
До коментар #124 от "Името":
Крeти - само където Индия е икономически съюзник на Китай, Индонезия също влиза в БРИКС. Такива като тебе трябва голи, боси и гладни да тръгнат, за да проумеят, че не може да се зъбят хем на тези, които имат енергия и суровини, хем на онези, които произвеждат всичко от тях.Тръгнал ганя със съдраните гaщи и опинци, да се зъби на Русия+Китай....
10:24 13.05.2023
149 Глупости
До коментар #51 от "Европа се":
И да са се "събудили", няма никакво значение, защото в европката няма ресурси, няма евтина енергия. Със соларите и вятърните мелници промишленост не се прави. Отделно с това консуматорско население е за никъде. За да угоди на фащ си затвори за 2г. всякаква дейност в пЛандемията и изпонатрови населението с така наречените фъксини. Развали си отношенията с РФ и Китай, от които имаше изгода. За да се възстанови ще трябват поне 20г. А това не е никак малко като време и "онея" няма да седят и да чакат със скръстени ръце и да лежат на стара слава. Ойде европката у ряката. Надай се , мажо, на чужда жена.10:25 13.05.2023
150 Долу сащ
10:26 13.05.2023
151 Леля Гошо
Коментиран от #158
10:30 13.05.2023
152 Даа бе
До коментар #6 от "Станчо":
Другарюу, това което САЩ и ЕС могат да произведат, Русия и Китай не могат дори и да го сънуват! А по полека......Коментиран от #155
10:32 13.05.2023
153 Полет над кукувиче гнездо
Има ли ЕС ресурси? Няма.
Произвежда ли евтини и качествени стоки ЕС? Вече не, поради липсата на ресурси и енергия.
Какво произвежда ЕС? Прайдове и регулации...
Какво го чака ЕС? Обедняване, високи цени, сътресения и халифатът дебне зад ъгъла...
10:34 13.05.2023
154 фалираха икономиката на ЕС окончателно
10:35 13.05.2023
155 Не бе
До коментар #152 от "Даа бе":
Могат, ама е скъпо и няма кой да го купува.10:36 13.05.2023
156 Докога?
До коментар #145 от "Даааааааа":
Да, много ще ти се смеем, когато нямаш дори с какво да си избършеш зaдникът.Коментиран от #166
10:37 13.05.2023
157 Абе хилещия се
До коментар #147 от "Хахаха":
Искаш да кажеш че в Народна Република Китай имат по-големи заплати от Република Китай ?10:37 13.05.2023
158 Лелчо
До коментар #151 от "Леля Гошо":
Ти в кои епохи и кое време живееш? Социалистическо съревнование няма ли да въведеш в производството на гуменяци?10:37 13.05.2023
159 И какви
Коментиран от #168
10:38 13.05.2023
160 Закривай
10:41 13.05.2023
161 Бат Мишо
До коментар #97 от "Урсулана":
Споко Усуба няма да има СЛЕД Русия мойна с Китайведнага обяснявам защо с цитат на командващия ракетни войски на федерацията
,, деня в който обяват война на русия ще е деня за края на света - за какво ми е свят без Русия
Коментиран от #164
10:42 13.05.2023
162 Ушeв
До коментар #45 от "Истината":
Като твърдиш, че шизофрeническите ти измислици са "истината", докажи го. Дай линк !!!Ако се бе случило нещо такова, Си нямаше да смее да припари в Москва.
Русия земя не дава. Който иска - да се опита да им вземе. При военен конфликт между Русия и Китай, руснаците само с два Посейдон-а ще заличат 80% от китайците, защото те живеят по крайбрежието - Сармат-ите ще довършат останалите. Мислиш ли, че китайските лидери не го разбират това?
10:42 13.05.2023
163 явно
10:43 13.05.2023
164 Бат Мишо
До коментар #161 от "Бат Мишо":
ПС не бих вйзлагал мн надежди че капитаните на подводните ракетоносци няма да изпълнят заповедта - всеки месец го правят поне ВЕДНЪЖ БЕЗ ДА ЗНАЯТ ЧЕ ТРЕВОГАТА и КОДА Е УЧЕБЕНи натискат 100 % като ЕДИН
10:44 13.05.2023
165 Образовай се преди хилене
До коментар #147 от "Хахаха":
"Ситуацията с Foxconn служи като пореден пример за опасностите от това Apple да разчита на огромна производствена машина, разположена в Китай, в момент на непредвидима политика и несигурни търговски отношения.Джънджоу е мястото, където се случва най-ключовата част от производството на Apple, като мястото отговаря за четири от всеки пет от новите телефони на компанията, както и за по-голямата част от бройките от най-високия клас устойства iPhone 14." Седалището на фирмата е в Тайван/ Република Китай/ заводите са в Народна Република Китай.
10:45 13.05.2023
166 Даааааааа
До коментар #156 от "Докога?":
Аз имам всичко от каквото се нуждая! ЩЕ ГО ИМАМ И ЗАНАПРЕД!! ДА МУ МИСЛЯТ ТЕЗИ КОИТО ВСЕ ЧАКАТ НЯКОЙ НЕЩО ДА ИМ ПОДХВЪРЛИ, ДА ИМ ДАДЕ НЕ ЗНАМ СИ КАКВО, АКО МОЖЕ БЕЗ ДА ПЛАЩАТ И ДА ЧАКАТ НЯКОЙ ДА ДОЙДЕ ДА ГИ ОПРАВИ!! Виждам че си беден и гладен! С това на раменете си ще си така до края на живота си!!Коментиран от #167
10:46 13.05.2023
167 Татко Барва
До коментар #166 от "Даааааааа":
Стига си се доказвал тука бе михлио комплексиранКоментиран от #185
10:47 13.05.2023
168 Бай Градски
До коментар #159 от "И какви":
Има разбира се ,но ти с този ресурс, които имаш, не можеш да го проумееш!10:48 13.05.2023
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 кой пробута урсула и борел
Коментиран от #180
10:53 13.05.2023
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Алооооуу
До коментар #146 от "Коментар":
Коментиращия?????????????? Имам усещането ,че чета коментар на някой от детската градина! Всичко идва от САЩ и ЕС!! КИТАЙ Е ИЗПЪЛНИТЕЛЯ!!10:54 13.05.2023
173 ХЕХЕХЕ!
10:54 13.05.2023
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 Констатирал
До коментар #174 от "1111":
Разсъждения и "умнотии" по махленски!!11:00 13.05.2023
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 Не си съвсем прав.
До коментар #110 от "Брюкселско зеле":
Не са виновни САЩ и ЕС за цялата,тая, глобална дефекация, а чифутските, банкерски фамилии, паразитиращи в управлението на двете образувания. Така наречения наднационален капитал. От тях трябва да се оттърве човечеството. Те са в основата на всички злини.Коментиран от #192
11:05 13.05.2023
180 Онзи
До коментар #170 от "кой пробута урсула и борел":
Ами ако тебе те "пробутат" да си начело на ЕС,ТИ какво ще направиш?? Дали ще можеш да си похарчиш хилядите в евро?Коментиран от #208
11:05 13.05.2023
181 Факт
11:06 13.05.2023
182 Бай Градски
До коментар #178 от "Абе номерацио,":
Безсмислено е да се разяснява на тази маргинална общност, каквото и да било! Те са извън реалностите!11:09 13.05.2023
183 Матей
Коментиран от #187
11:14 13.05.2023
184 Матей
До коментар #178 от "Абе номерацио,":
Да де,и какво ще правят тези фирми после?Коментиран от #190, #191
11:16 13.05.2023
185 Този коментар е премахнат от модератор.
186 Този коментар е премахнат от модератор.
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 Този коментар е премахнат от модератор.
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 На прост се отговаря
До коментар #184 от "Матей":
просто, ще си намерят беден регион а те колкото искаш.11:39 13.05.2023
192 Брюкселско зеле
До коментар #179 от "Не си съвсем прав.":
Абсолютно съм съгласен! Просто Фащ и малобритания са им мутрите.11:45 13.05.2023
193 Този коментар е премахнат от модератор.
194 Този коментар е премахнат от модератор.
195 Този коментар е премахнат от модератор.
196 Този коментар е премахнат от модератор.
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 Този коментар е премахнат от модератор.
199 Вирус
11:54 13.05.2023
200 Този коментар е премахнат от модератор.
201 Този коментар е премахнат от модератор.
202 мамул
До коментар #201 от "продължаваш да фъфлиш":
Бъркаш човека готин ! И си извади масура от устата че фъфлиш ти .Коментиран от #205
11:57 13.05.2023
203 Никакви фирми
До коментар #178 от "Абе номерацио,":
няма да могат да си изтеглят от Китай. Виж какъв % от собствеността на чуждите фирми, работещи там е чужда и какъв % е собственост на държавата Китай. Така е според китайското законодателство. Никой не те е карал на сила. Да си мислил по - рано. А колкото до "патента"? Изменяш нещо съвсем малко и става съвсем "друг" продукт. И този тарикатлък е научен от "цивилизования запад". Отдавна китовците го прилагат и ни вода пили, ни вода газили.Коментиран от #204
11:58 13.05.2023
204 Този коментар е премахнат от модератор.
205 Не продължавай да фъфлиш
До коментар #202 от "мамул":
А докажи брътвежите си!12:04 13.05.2023
206 Този коментар е премахнат от модератор.
207 Този коментар е премахнат от модератор.
208 Преди да ги пробутат
До коментар #180 от "Онзи":
урсула и борел, първо са ги купили, вербували, обучавали и чак тогава са ги "монтирали". А преситените, угоени, омързеливени и затъпели от това европейчета, доволно са грухкали, зомбирани в кочината. Планът е бил старателно обмислен предварително и добре изпълнен. Сега идва всичко това като гръм от ясно небе и отговорът е гръмко, задружно квичене на изненаданите, натирени в кланицата.12:08 13.05.2023
209 Госあ
12:10 13.05.2023
210 Този коментар е премахнат от модератор.
211 Този коментар е премахнат от модератор.
212 Така ли
Коментиран от #213
12:39 13.05.2023
213 няма как да ги кОпуваме
До коментар #212 от "Така ли":
Ще си останеш на шайба.12:47 13.05.2023
214 Този коментар е премахнат от модератор.
215 Този коментар е премахнат от модератор.
216 Този коментар е премахнат от модератор.
217 Този коментар е премахнат от модератор.
218 Този коментар е премахнат от модератор.
219 Този коментар е премахнат от модератор.
220 Този коментар е премахнат от модератор.
221 Този коментар е премахнат от модератор.
222 Като излезнеш от ЕС
До коментар #104 от "НЕ МИ ПУКА ЗА ЕС!":
и като се обезцени лева, ще купуваш стоки от други държави нанай камо ли от ЕС. Тогава и юана ще е по-силен от лева! Защото тук в Бг нищо не произвеждате и ще умрете глад! Преди да пишете нещо, мислете първо!13:42 13.05.2023
223 явно ще се спасявяме поединично
13:45 13.05.2023
224 Госあ
До коментар #211 от "крадеш технологии и правиш иновации":
Основата на ITER е ТОКАМАК (на кирилица се изписва) Много думи са написал за нищо. И като си изредил английските наименования си пропуснал Пекинското слънце. Дали па не е иновативно ? А ? 6G също стартира първо в Китай. Японците заслужават да се споменат в ядрената енергетика с първият високотемпературен газов реактор, който паралелно разлага водата при висока температура и така се добива водород. Иначе, това което идва от сащ е дело в много голяма степен на китайци. Ако си запознат с научните публикации от там, щеше да то знаеш.13:45 13.05.2023
225 Този коментар е премахнат от модератор.
226 Този коментар е премахнат от модератор.
227 На теб
До коментар #225 от "Госあ":
Най-добре шай,ба!13:50 13.05.2023
228 Този коментар е премахнат от модератор.
229 Този коментар е премахнат от модератор.
230 Този коментар е премахнат от модератор.
231 Този коментар е премахнат от модератор.
232 Този коментар е премахнат от модератор.
233 Този коментар е премахнат от модератор.
234 Този коментар е премахнат от модератор.
235 Този коментар е премахнат от модератор.
236 Този коментар е премахнат от модератор.
237 Този коментар е премахнат от модератор.
238 Абе упорит но гл....
До коментар #236 от "Госあ":
Те китайците не искат да чуят за Фенг Женг а ти нас насилваш да кажем че е китаец.17:52 13.05.2023
239 Къде намести тук китай
cas са 1,2,3,4,5,6,7,8,9. Както 1G, 2G, 3G, 4G, 5G.
Коментиран от #241, #243
17:59 13.05.2023
240 АРИЙСКИЯ КХМЕР
Коментиран от #242
18:16 13.05.2023
241 АРИЙСКИЯ КХМЕР
До коментар #239 от "Къде намести тук китай":
еми с сигурност няма да Арабски или Африкански18:17 13.05.2023
242 Този коментар е премахнат от модератор.
243 Госあ
До коментар #239 от "Къде намести тук китай":
Няма патент. Това е натурален механизъм. 90% от статиите по въпроса обаче са китайски. И Фенг Женг е човека показал как и за какво може да се ползва този механизъм. Това е положениетоКоментиран от #245
18:38 13.05.2023
244 АРИЙСКИЯ КХМЕР
До коментар #242 от "Виненката":
наквасения си ти явно хах скоро да си ходил към Марсилия или Германия? хаха фона е главно Черно-КафявКоментиран от #247
18:41 13.05.2023
245 Какъв Китай и Фън Джанг е в Англия
До коментар #243 от "Госあ":
1.Йошизуми Ишино и др. през 1987 г. Открива механизма Crispr - авторите просто забелязват странните редовни повторения на ДНК в бактериите и отбелязват: „не е намерена друга хомоложна последователност другаде в прокариотите и биологичното значение на тези последователности не е известно“.2. Франсиско Мохика през 1993-2005 г. - По-нататъшно изследване на CRISPR, понастоящем термините са въведени от Янсен, но Мохика наистина забелязва модела на Crispr в няколко бактерия и предполага, че той е свързан с имунен отговор.
3.Александър Болотин през 2005 г. – Разглеждайки бактерията Streptococcus thermophilus, Болотин открива, че генетичният материал между спейсерите е вирусна ДНК, предоставяйки окончателно доказателство за хипотезата на Crispr.
4. Маракова през 2006 г. - Първото предложение, че протеинът Cas9 може да се използва в бактериална адаптивна имунна реакция, въпреки че Болотин също се приписва по това време от забелязването на използването на Cas9.
5. Koonin през 2006 г. - Първият, който съчетава Crispr хранилището на вирусна ДНК и Cas9 съобщава за имунен отговор заедно като свързана система, която може да бъде в състояние да използва Crispr DNA с Cas9 в имунна система.
6. Marraffini през 2007 г. - Изследвайки допълнително системата Crispr -Cas9, той предоставя първите окончателни микробиологични доказателства, че Cas9 е програмируем рестрикционен ензим и че той е насочен към ДНК, а не към РНК. В същото време Philippe Horvath, Danisco France
20:23 13.05.2023
246 Какъв Китай и Фън Джанг е в Англия
8. Фън Джанг през 2013 г. - Докато Дудна по-рано предполагаше, че системата Cas9 може да се използва за насочване към ДНК на бозайници, Джанг беше първият, който всъщност беше възможно и следователно отворен към вратата като системата Crispr/Casa9 като инструмент, който лесно редактира геноми.
Коментиран от #249
20:27 13.05.2023
247 Много ти личи
До коментар #244 от "АРИЙСКИЯ КХМЕР":
От много хубаво лошо ставало ли ти е ?20:29 13.05.2023
248 Този коментар е премахнат от модератор.
249 Този коментар е премахнат от модератор.
250 Госあ
До коментар #248 от "Продължаваш с лъжите си":
С известната и често срещана фамилия Уонг, е молекулярния биолог, която има основна роля за разкриване на причината за СПИН.За първи път клонира и секвенира вируса, което има основна роля в разбирането на механизма на инфекция на вируса. Гало е нещо като Уотсън при ДНК модела 😄Коментиран от #252, #254
21:21 13.05.2023
251 Госあ
Коментиран от #253, #255, #256, #257
21:24 13.05.2023
252 Този коментар е премахнат от модератор.
253 Неправилно разсъждение
До коментар #251 от "Госあ":
Изкуствения интелек е обективен а ти влагаш субективизъм. Генома ми е букет от гени и нормално е да бъда не субективен.22:58 13.05.2023
254 Домакина
До коментар #250 от "Госあ":
Явно с нещо си свързан субективно за да изопачаваш фактите.Коментиран от #260
23:01 13.05.2023
255 Ями кажи
До коментар #251 от "Госあ":
една разработка ИИ китайска.23:03 13.05.2023
256 Следовател
До коментар #251 от "Госあ":
Китайците крадът разработки.Коментиран от #258, #259
23:08 13.05.2023
257 Под секрет ще ти кажа
До коментар #251 от "Госあ":
Къде е силата китайска, ако американец вложи 1 милион $ в бизнес, китаеца влага също толкова, самоче работници.23:18 13.05.2023
258 Госあ
До коментар #256 от "Следовател":
Що за следовател може да каже, че някой е откраднал разработка, при положение че никъде другаде няма по бърза и продуктивна такава ? Слаб следовател си.Коментиран от #261
23:18 13.05.2023
259 Госあ
До коментар #256 от "Следовател":
И правописа ти е слаб 😄 Не че му отдавам голямо значение, но нещата се акумулират23:20 13.05.2023
260 Госあ
До коментар #254 от "Домакина":
Субективно съм запознат с тематиката 😉Коментиран от #262
23:24 13.05.2023
261 Чакам да напишеш
До коментар #258 от "Госあ":
една разработка ИИ чисто китайска.Коментиран от #263
23:25 13.05.2023
262 А защо
До коментар #260 от "Госあ":
коментарите ти не са обективни? а лъжеш нон стоп в полза на китай.Коментиран от #264
23:30 13.05.2023
263 Госあ
До коментар #261 от "Чакам да напишеш":
Ами от доста време насам китайските суперкомпютри са най производителните в целия свят. Като машините им за ДНК секвениране. Май е достатъчно. По едно време Фугаку на Фуджицу беше с най бързия японски процесор. Иначе, първият компютър е китайски - сметалото 😄Коментиран от #266, #267, #268
23:32 13.05.2023
264 Госあ
До коментар #262 от "А защо":
Мисля че стана достатъчно ясно, че не лъжа.Коментиран от #265, #269
23:34 13.05.2023
265 и последно
До коментар #264 от "Госあ":
Кой първи е кой първи е изолирала хив ? нали написа че е китайска жена???? лъжльо си.23:57 13.05.2023
266 Не ми разтягай локуми
До коментар #263 от "Госあ":
Една разработка ИИ чисто китайска.00:01 14.05.2023
267 Този коментар е премахнат от модератор.
268 Ти да не си в облаците
До коментар #263 от "Госあ":
А да знаеш нещичко за сметалото на Джон Атанасов?00:09 14.05.2023
269 Я ми кажи
До коментар #264 от "Госあ":
ти китайка ли си?00:13 14.05.2023
270 Ха така
До коментар #6 от "Станчо":
Станчо случайно да знаеш че около 60%от икономиката на китай се формира от производство и инвестиции на чужди фирми.И процесът на зависимости е двустранен.Знаеш ли колко компонента пътуват от европа към Китай за да сглобят съответния продукт.А да не говорим в сферата на полупроводниците.Ма вземи понаучи някои неща преди да ръсиш бисери.Прочети нещо и за холандската ASML която е единствена в света и какво произвежда19:03 14.05.2023
271 Ха така
До коментар #18 от "Тъмен субект":
И като модел за развитие ни предлагаш руския и китайския.Скоро ще разбереш каква е огромната разлика между ю.корея, япония и китай с техния държавен капитализъм19:09 14.05.2023
272 Ха така
До коментар #63 от "Щраусе ,":
Я ни обясни как русия се сдоби с тая голяма територия.Погледни картата на московското княжество от края на 16век.Изглежда след това са започнали да подаряват земи на руснаците19:25 14.05.2023
273 Ха така
До коментар #76 от "икономиста":
Абе хитрец нали всичко дойде от запад.Има клипове в туба да видиш как преди трийсетина години в цяла азия каква мизерия е било.Погледни даже в япония какво е било.Откъде ви намират такива лъжци.Нали всеки може да провери сега в интернет какво е било преди там да влязът технологични западни фирми.19:35 14.05.2023
274 Ха така
До коментар #99 от "Пак неадекватни":
Червените кратуни да видят какво се случи на така наречения китайски технологичен гигант ХУАУЕЙ след като му спряха електронните компоненти.Взе да бере душа.Това ще се случи на много китайски фирми19:47 14.05.2023
275 Ха така
До коментар #116 от "Антитрол":
Що не видиш какво стана с ХУАУЕЙ КАГ МУ СПРЯХА ЧАРКОВЕТЕ.Всички фундаментални научни открития са открити в европа.Ако разбираш какво означава фундаментални.И не съм чувал диктатури да станат много развити.Да видим китай с тяхната еднопартийно система и държавен капитализъм колко ще се развие20:35 14.05.2023
276 Ха така
До коментар #117 от "литовския":
Понеже путлер китай му е един от малкото приятели и путлеристите се подмокрят от щастие като чуят китай.Само че ако се вгледаме в детайлите ще видим че китай не е япония, та даже и тайван по политика икономическа система20:42 14.05.2023
277 Този коментар е премахнат от модератор.