17 Май, 2023 13:00 1 702 6

Иран и Русия подписаха споразумение за финансиране и изграждане на жп връзка през Азербайджан

  • иран-
  • русия-
  • владимир путин -
  • ебрахим раиси -
  • споразумение -
  • жп линия-
  • азербайджан-
  • индия-
  • линията рашт-астара

Линията Рашт-Астара, която е изцяло на иранска територия, е част от транспортния коридор Север-Юг, свързващ Русия с Азербайджан, Иран, Индия и други страни по суша и море

Иран и Русия подписаха споразумение за финансиране и изграждане на жп връзка през Азербайджан  - 1
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Руският президент Владимир Путин и иранският му колега Ебрахим Раиси участваха, първият посредством видеовръзка, в подписването на споразумение за финансиране и изграждане на жп връзка между двете страни през Азербайджан, съобщават Ройтерс и ТАСС.

Линията Рашт-Астара, която е изцяло на иранска територия, е част от транспортния коридор Север-Юг, свързващ Русия с Азербайджан, Иран, Индия и други страни по суша и море, посочва Ройтерс.

Строителството на жп линията ще се осъществява съвместно от двете страни, според споразумението, подписано от руския министър на транспорта Виталий Савелиев и иранския министър на пътищата и градоустройството Мехрдад Базрпаш. От руска страна в церемонията участва и вицепремиерът Александър Новак, който е на работно посещение в Иран.

Сделката предвижда Москва и Техеран съвместно да финансират проектирането, строителството и доставките на услугите и стоките по линията Рашт-Астара, която е с дължина 170 км. На азербайджанска територия в изграждането на връзката ще се включи и Баку. Астара е град, разположен на брега на Каспийско море и поделен между Иран и Азербайджан.

През март първият заместник директор на руските железници Сергей Павлов обяви, че ориентировъчната стойност на строителството на жп трасето е 1,6 милиарда долара, а то може да бъде изградено за четири години или по-малко.

В рамките на церемонията иранският президент Раиси посочи, че потенциалът на сътрудничеството между Иран и Русия не е реализиран в пълна степен и трябва са се положат усилия в тази посока.

Путин от своя страна изтъкна, че се надява скоро да се стигне до разбирателство между Москва, Баку и Техеран за сътрудничество в цялостното развитие на транспортния коридор Север-Юг.

Новак допълни, че Русия и Иран се надяват товарооборотът по новата жп линия към 2030 г. да достигне 15 милиона тона годишно.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🤣🤣🤣🤣🤣

    14 1 Отговор
    ЕС няма ли да наложи санкций на азерите🤣🤣🤣🤣
  • 2 А защо не през армения

    5 2 Отговор
    Ердо ли не дава?
  • 3 САТЪРА НА ХАНА

    6 3 Отговор
    АЗЕРА СИ НАТИСКА ПАРЦАЛКИТЕ ПОКРАЙ ИЗБОРИТЕ В ТУРЦИЯ .....
    ... НО СКОРО ЩЕ СИ ПОКАЖЕ РОГАТА И ТОГАВА ПЪРВИЯ ПРЕЗИДЕНТ НА РУСКИ АЗЕРБЕЙДЖАН ЩЕ СТАНЕ КАДИРОВ :))
  • 4 НУРС

    4 6 Отговор
    Договор между покойници.
  • 5 Хааа

    0 2 Отговор
    Мааамини убавци - къде ли е Онази с косата да си прибере версиите...
  • 6 фенче

    1 0 Отговор
    това е част от коридора Север Юг, Русия се преориентира и ще си търгува с останалия свят, ще стигнат и до Индия тези релси и тези влакове, ще се разменят стоки за милиарди, губещи ще бъдат европейците, които след кризата и обедняването, и без това няма да имат пари да купуват