Казахстан не възнамерява да купува френски изтребители Rafale. Деветата най-голяма държава в света избра руски изтребители СУ-30СМ въз основа на съотношението цена-качество. Това каза на брифинг в Астана заместник-главнокомандващият войските на ПВО по въоръжението – началник на Главно управление по въоръженията Ержан Нилдибаев.
"Не са водени преговори по този въпрос. Нямахме такива планове да придобием Rafale", каза Нилдибаев. Той подчерта, че „машината е много скъпа, затова, избирайки от съотношението цена-качество, в момента избираме самолета Су-30СМ“.
Нилдибаев посочи, че казахстанските сили за ПВО възнамеряват да закупят 10 самолета СУ-30СМ през 2023-2024 г. Също така, според Нилдибаев, републиката ще придобие две батареи от системата за противовъздушна отбрана Тор-М2.
През ноември вестник La Tribune, позовавайки се на източници, съобщи, че Франция предлага своите изтребители Rafale на Казахстан и Узбекистан и френската компания Dassault Aviation работи в тази посока „от няколко месеца“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЗНАЯТ
Коментиран от #8, #40, #60, #76, #105
14:29 30.11.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Будали
Коментиран от #12, #88
14:30 30.11.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Бонев
Коментиран от #16
14:33 30.11.2023
6 Странно, защо не си купиха
НО, нашите "съюзници" не са ни казали, че просто искали да им дадем пари? Не мислят изобщо да ни дават някога, някакви си самолети...
Коментиран от #18
14:33 30.11.2023
7 Прокопи Прилепа
Коментиран от #19, #21, #22, #24, #35, #46, #53, #81
14:34 30.11.2023
8 Йо хо хо
До коментар #1 от "ЗНАЯТ":
Няма текущи планове за износ на Су-57, за да се съхрани пазарът на добре продавания Су-35. В бъдеще обаче с него могат да се сдобият Индия, Алжир, Китай, Виетнам и дори членът на НАТО Турция.Коментиран от #23, #77
14:36 30.11.2023
9 Иван
14:38 30.11.2023
10 любител
14:39 30.11.2023
11 ...
Те за това 3те дена на рашките в Украйна още не са минали.
14:39 30.11.2023
12 Иван
До коментар #3 от "Будали":
И да включат Мария Захарова в юдео-натовския списък.14:41 30.11.2023
13 Минувач
14:42 30.11.2023
14 Горките
Абе тия за рушвет, ама истински не са ли чували?
Или може би са много честни.
Е това, последното беше виц
14:43 30.11.2023
15 Историк
Коментиран от #47
14:43 30.11.2023
16 Иван
До коментар #5 от "Бонев":
Юдео-ционистки Шорош-Порош Факти-Фронт.14:44 30.11.2023
17 Логично
14:45 30.11.2023
18 Анонимен
До коментар #6 от "Странно, защо не си купиха":
По твоята тъпа логика, АК мод.1947ма година е безвъзвратно остарял?Коментиран от #44
14:45 30.11.2023
19 Гого
До коментар #7 от "Прокопи Прилепа":
Горките казахстанци трябваше да им звъннеш и да ги предупредиш...14:46 30.11.2023
20 тогава щом са имали за продан
14:46 30.11.2023
21 Иван
До коментар #7 от "Прокопи Прилепа":
Овцо, най-важната дума която си написала е: факта.14:48 30.11.2023
22 Хи хи хи
До коментар #7 от "Прокопи Прилепа":
Явно с тия "дълбоки" познания рабтиш в оръжейния бизнес.Ама всички се чудят защо от време на време дращиш коментари за няколко цента?
14:49 30.11.2023
23 Анонимен
До коментар #8 от "Йо хо хо":
СУ-57 се състои от: имперски мокри сънища, 3Д анимацийки, телевизионна пропаганда и един плексигласов 1:1 модел за по изложенията. Никога няма да полети и никой няма да го купи.Коментиран от #25
14:49 30.11.2023
24 Обикновен
До коментар #7 от "Прокопи Прилепа":
Прокопи, като си купиш френски самолети от Франция откъде мислиш, че ще си вземаш резервните части?Или ще им разрешат да си ги правят в Казахстан, за да са независими от сроковете и доставките?
Хайде моля, това е доста несериозен коментар ;-)
Коментиран от #29
14:49 30.11.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Посещението
Даде резултат!
14:55 30.11.2023
27 ...
Коментиран от #65
14:57 30.11.2023
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Прокопи Прилепа
До коментар #24 от "Обикновен":
Понеже всички тук сте големи "експерти" и сте наясно с оръжейният бизнес, ще си позволя да ви светна малко по темата. Резервните части за Ф-16 пристигат в рамките на 2-3 дни за всеки лоялен клиент. Като такъв например ви давам Румъния, но за Венецуела не пристигат въобще. Едната страна е съюзник на САЩ, другата е по-скоро противник. Горе долу, такава е политиката и на Европейските производители. Ситуацията с клиентите на руско оръжие е далеч по-различна. Там се размотават с месеци, дори когато говорим за "стратегически" партньори. Индия е добър пример в това отношение. Безкрайни разправии заради МиГ-29, отказването от закупуване на Су-57, заради купищата финансови, технически и политически проблеми. На Алжир бяха пробутали "нови" МиГ-29 с чарколяци втора употреба, като алжирците разкриха измамата и върнаха самолетите.Коментиран от #39, #42, #85
14:59 30.11.2023
30 Ха ха ха
15:00 30.11.2023
31 Ууукраинската война
15:04 30.11.2023
32 Механик
15:06 30.11.2023
33 Посещението
Даде резултат!
15:06 30.11.2023
34 дядото
15:08 30.11.2023
35 Югоизточна България
До коментар #7 от "Прокопи Прилепа":
Ако бяха купили Рафал нямаше ли да станат зависими от Франция?Коментиран от #50
15:11 30.11.2023
36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
- въздушните тревоги станаха ежедневие в столицата Москва както и в цяла русия
- 15 години затвор за думата война и арест и затвор за всеки несъгласен с путин.
- прибиране на задграничните паспорти на държавните служители
- е-мобилизация с 330 000 убити и 700 000 инвалиди
- 6-дневна работна седмица
- вдигaне с 5 години възрастта за запасна военна служба
- 100 рубли за Долар и 110 рубли за Евро
- бюджет на тъмно червено с 40% спаднали приходи
- 1 милион емигрирали образовани руснаци
- спиране на плащания с банкови карти в чужбина
- намаляване на международните полети с 85% с тенденция към 100%
- изключване на руснаците от международните общности
- eнергийно "разкачване" на Запада от русия
- нарастваща руска зависимост от Китай
- допълнителна граница с НАТО от 1300км и приемане на Финландия и неутрална от 200 години Швеция
- тотални санкции за почти всичко за внос и износ към русия
- блокиране на валутните резерви
- конфискация на имущество на санкционираните
- изтегляне от русия на водещите световни фирми
- въоръжаване и помощи за Украйна за стотици милиарди долари
- космическата програма на русия претърпя пълен провал след разбиването на модула Луна-25
- след опит за преврат "Вагнер" се разпадна - Пригожин е убит - следва Суровикин ...
- в страната назрява кървава и разрушителна гражданска война след която най-вероятно русия ще се разпадне‼️
Коментиран от #95, #97, #107
15:11 30.11.2023
37 Еее щом Казахстан
15:12 30.11.2023
38 ТаУмВзе
Коментиран от #62
15:12 30.11.2023
39 Хи хи хи
До коментар #29 от "Прокопи Прилепа":
"Резервните части за Ф-16 пристигат в рамките на 2-3 дни за всеки лоялен клиент."Ние, като всеки лоялен Клиент
Първо ще получим резервните части, след това самолетите
Коментиран от #45
15:12 30.11.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #29 от "Прокопи Прилепа":
От ватенкште няма какво друго да очакваш, освен ИЗМАМА, копейките най -добре го знаят, но още стискат и не смеят и дума да кажат, че оная пияната ги лъже вече втора година, че ще им плати, хихиии‼️15:17 30.11.2023
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ножовете и автоматите
До коментар #18 от "Анонимен":
са си оръжие, но те са за съвсем други сражения. Щом така мислиш, можеш да обявиш война на САЩ със самолети "етижерки", с които пръскат горите и нивите? САЩ имат авионосци и модерни самолети, а ти с "етижерките" се опитай да ги победиш във война? :)Днес високите технологии определят, кой ще победи във войната. А ти още се надявай, че някоя африканска страна, въоръжена само с руски автомати, може да победи някога Северна Корея, която има атомни ракети и вече военни спътници?
Ф-16 са вече технически престарели.
Коментиран от #48
15:20 30.11.2023
45 Прокопи Прилепа
До коментар #39 от "Хи хи хи":
А ти какво смяташ, че Казахстан ще получи "нови" самолети през 2023-24 г.? Няма как да стане. Ще са втора ръка със сигурност. Ако въобще ги получи. В момента ситуацията е такава, че руската военна промишленост не може да попълва загубите от войната в Украйна. А производството на бойни самолети е съвсем различен процес от производството на коли например.Коментиран от #71
15:24 30.11.2023
46 ССС
До коментар #7 от "Прокопи Прилепа":
"Отделно руските самолети винаги излизат по-скъпи в дългосрочен план..." Тва на база изчисления за конкретен модел ли го знаеш, или една жена на пазара го каза? Щото на руските машини това са част от предимствата - сравнително ниска цена на час полет, и сравнително ниска цена на обслужване. Сега - ако сравняваш руски стратегически бомбардировач, и ХХ-ти изтребител, резултата е ясен. Ама все едно сравняваш кон с кокошка."Размотаването с резервните части, много по-честите ремонти и техническо обслужване допълнително оскъпяват експлоатацията им...." Предполагам това е извода ти на база опит?
"Но дори това не е основният недостатък, а факта, че остават зависими от Русия." - А, май това е основния проблем, ей къде стяга чепика! Не е като да си зависим от Франция, например!
Коментиран от #51
15:26 30.11.2023
47 факуса
До коментар #15 от "Историк":
по добре да ги откажем доде не сме ги получили и за парите платени за тях да останат за страйкарите,инак нема смогване с тез таралясници американски,само пари ще наливаме и то много15:27 30.11.2023
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 соломон напасания
15:29 30.11.2023
50 факуса
До коментар #35 от "Югоизточна България":
демократичната зависимост е ценност допринасяща за високия стандарт на авропците15:31 30.11.2023
51 Прокопи Прилепа
До коментар #46 от "ССС":
Напротив, точно така е като съм го написал. Руските самолети се обслужват по показател "време", докато западните "по състояние". Руските имат много по-чести интервали за ремонти, с много по-малък ресурс са и като цяло дават много повече откази. Това, че били имали "ниска цена на част полет" , изобщо не отговаря на истината. Цената за целият им жизнен цикъл е по-голяма от тази на западните самолети. Единствено продажната им цена е по-ниска и то до голяма степен по политически причини, но тази цена е малка част от парите, които ще се изхарчат за този самолет през цялата му експлоатация. Навремето един "Москвич" минаваше няколко хиляди километра и трябваше да лежиш под него, докато един "Голф" навърташе сто хиляди без проблем и чак тогава се правеха смени на компоненти. Същата е и ситуацията с руските самолети. Купуваш евтино, но после излиза скъпо.Коментиран от #54, #55, #59, #89, #98
15:38 30.11.2023
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Студопор
До коментар #7 от "Прокопи Прилепа":
Е да де, ама България сега няма никакви, докато Казахстан ще имат. Та по-добре каруци, от колкото чертежи.15:45 30.11.2023
54 ССС
До коментар #51 от "Прокопи Прилепа":
"...Американските изтребители F-35 са в готовност за полети само в 55% от времето, а 73% от резервните части трябва да бъдат изпратени обратно на доставчиците, тъй като депата за поддръжка на Пентагона са недостатъчни, според нов одит на Конгреса на САЩ за проблемната поддръжка на самолета, който е най-скъпата оръжейна система в света.Докладът, публикуван в четвъртък от Службата за отчетност на правителството (GAO), дойде дни след като F-35B на стойност 100 милиона долара..."
"...Сред проблемите: екипите за поддръжка в три бази на F-35 казаха на GAO, че се нуждаят от номера на части, „които се намират в база данни, която е собственост“ на Lockheed. „Липсата на лесен достъп до номерата на частите възпрепятства“ ремонта на реактивни самолети, защото „забавя поръчката и получаването на необходимите части“, пише одиторската агенция..."
"...„F-35 и неговите усъвършенствани възможности го правят страхотно оръжие в арсенала на САЩ. Но ако самолетът не може да излети от земята поради проблеми с неговата поддръжка и експлоатация, се казва в доклада, тогава това ценно предимство няма да бъде от полза за ВВС, ВМС и Корпуса на морската пехота.
Колкото повече F-35 се произвеждат, толкова повече се развалят. От пролетта на 2019 г. броят на повредените части, изискващи ремонт, се е увеличил повече от два пъти, от 4300 на повече от 10 000, съгласно данните на GAO.
Сега са необходими средно 141 дни, за да се поправи счупена резервна част - доста над стандарта от 60 д
15:47 30.11.2023
55 ССС
До коментар #51 от "Прокопи Прилепа":
"Moдepнaтa бoйнa aвиaция cтpyвa нaиcтинa мнoгo cĸъпo. Eдин нoв caмoлeт oт типa F-35А нaпpимep излизa пoвeчe oт 98 милиoнa дoлapa, cпopeд дaннитe oт пpoизвoдитeля Lосkhееd Маrtіn.Ho нe caмo пoĸyпĸaтa, нo и пoддpъжĸaтa нa бoйнитe мaшини cтpyвa нe мaлĸo, пoĸaзвaт пocлeднитe дaнни нa вoeннoтo миниcтepcтвo нa CAЩ, пишe Fоrbеѕ.
To oпoвecти ĸoлĸo cтpyвa eĸcплoaтaциятa нa чac.
Taĸa мoдeлът F-22А излизa 33 538 дoлapa нa чac, a F-35A – 28 455 дoлapa.
Πo-eвтини ca мoдeлитe F-15, ĸoитo излизaт cъoтвeтнo 23 124 дoлapa и 21 301 дoлapa.
Haй-изгoднa излизa пoддpъжĸaтa нa ĸлacичecĸия caмoлeт F-16 – 8 278 дoлapa и A-10 – 5 944 дoлapa."
"...F-15 Eagle има съпоставими способности със Су-30 в редица области, като американският самолет е малко по-бърз, но с много по-ниска маневреност. Макар със сходни възможности, разликата в цената е двойна и в полза на Су-30.
Експертите посочват, че Су-30 е по-евтин и от F-16, въпреки че последният е боен самолет от по-нисък клас."
"...Крайната разбивка показва, че експлоатацията на F-15, заедно с цената му, надвишава 3-4 пъти тази на Су-30."
Ми, явно не е както го казваш!
15:55 30.11.2023
56 Факт
Коментиран от #64
15:55 30.11.2023
57 Швейк
До коментар #52 от "Студопор":
Кой се минал, минал се.16:01 30.11.2023
58 Тити
Коментиран от #61, #69
16:03 30.11.2023
59 ССС
До коментар #51 от "Прокопи Прилепа":
"Руските самолети се обслужват по показател "време", докато западните "по състояние"..."А ей това е черешката ти! Няма такъв показател! Има показател летателни часа! На база проектни изчисления, конструктивни тестове и изпитания, на всяка част/агрегат се определя интервал за смяна на определени летателни часа. При необходимост - установени при оглед видими дефекти/ пукнатини, корозия, и т.н/ се подменя и по-рано. Но НЕ ПОВЕЧЕ от заложените летателни часа!
Направо те виждам с микрометър да се пъхаш през соплото да "установиш състоянието" на лопатките на турбината на двигателя, например.
Коментиран от #63, #66
16:12 30.11.2023
60 Шляхтиц
До коментар #1 от "ЗНАЯТ":
И кое е сигурно, боеспоспособно, евтино и изгодно .....16:20 30.11.2023
61 Ха хо
До коментар #58 от "Тити":
Ти си гледай чертежите и не се обаждай!16:23 30.11.2023
62 смех
До коментар #38 от "ТаУмВзе":
Виц на седмицата: трол либералист - неомарксист, обвинява някого в либерален необолшевизъм.16:27 30.11.2023
63 Гошо
До коментар #59 от "ССС":
Защо се заяждаш сега с човека - той си иска Голф-а, както сам написа. Той един сериозен факт не показа, само размисли и страсти, и сравнения с москвича. Ама много си лош, значи :)16:32 30.11.2023
64 Един от многото
До коментар #56 от "Факт":
Франция и престиж? ХАХАХАХАХА16:32 30.11.2023
65 Сравнявай ябълки с ябълки
До коментар #27 от "...":
Ладата е в класа на Фиат Пунто, а не на ФерариКоментиран от #72
16:32 30.11.2023
66 Прокопи Прилепа
До коментар #59 от "ССС":
Колко от руските самолети са в състояние да излетят? Колко са "на хартия" и колко въобще са в бойна готовност? И не ми цитирай някакви руски опорки за Ф-35, защото от Ф-35 са произведени около 1000 броя от всички модификации и е на въоръжение в момента в 9 държави и постъпва в поне още толкова. Колко от "безаналоговият" Су-57 са произведени? Десетина броя, а трябваше да е "конкурент" на Ф-22, който е на въоръжение от 18 години при произведени около 200 самолета. А що се касае за определените летателни часове, при американските самолети достигат по над 10 000 и дори 20 000, докато руските имат пряко сили 4000-6000. Именно затова в НАТО летците летят по 200 часа на година, а в соц страните само определени пилоти имаха по около 100 на година, докато основната маса летеше, колкото да не забрави как изглежда кабината отвътре. И сега в Русия, средният нальот е под 100 часа на година.Коментиран от #68, #111
16:44 30.11.2023
67 И от мен да знаете подлоги
До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
няма по продажно, пропаднало и пошло от дрогирания кравар и гладния съдран цент‼️16:46 30.11.2023
68 Прокопи Катъра
До коментар #66 от "Прокопи Прилепа":
Адашче,не знам дали летиш,но от перем ти го ке летиш.17:22 30.11.2023
69 Демократ
До коментар #58 от "Тити":
Пак по добре от нашите 50г модели,засега на хартия.17:26 30.11.2023
70 Браво на Казахстан
17:47 30.11.2023
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 ...
До коментар #65 от "Сравнявай ябълки с ябълки":
Да не кажеш сега че Су-27 е класата на Рафаела? Аре бе? ВЕрно ли?18:24 30.11.2023
73 Иванов
Коментиран от #86
18:43 30.11.2023
74 Ветеран от Протеста
Коментиран от #84
18:59 30.11.2023
75 смях в залата
19:07 30.11.2023
76 де факто
До коментар #1 от "ЗНАЯТ":
Казахстан са единствените заблудени хора и най-вероятно изборът им се дължи на това,че нямат избор,а са длъжни да купят руските самовари.А тази глупост дето си я написал за "по-надеждно" дори няма да я коментирам.Руски изтребител и надеждност е повече от глупава и наивна фраза.Руските изтребители са винаги най-ниско качество и най-евтина изработка с десетилетие технологична изостаналост.Коментиран от #82, #90
21:35 30.11.2023
77 гостгост
До коментар #8 от "Йо хо хо":
Това са абсолютни глупости за Китай,Турция и Индия.Никоя от тези държави няма да купи руските хвърчила.Индия се отказа от проекта за СУ-57 след като видя,че руснаците нямат никаква представа как да направят модерен изтребител и като цяло нямат понятие от тази сфера.Турция отиде на крак до Москва да види СУ-57 след като Ф-35 им бе отказах и Ердоган като видя на живо СУ-57 за какво недоразумение става въпрос си тръгна от Русия на момента.А Китай да купи СУ-57 ? Ти шегуваш ли се...Китай има по-добри изтребители и най-вероятно Русия ще започне да купува от Китай,а не обратното.Коментиран от #83, #96
21:38 30.11.2023
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Провакация
До коментар #7 от "Прокопи Прилепа":
Провери си информацията за Индия, нищо лично просто е стара вече ...07:55 01.12.2023
82 Хммм
До коментар #76 от "де факто":
И ние нямахме избор. Купуваме военна техника само от едно място на каквато цена поискат и то само ако са на хартия.08:33 01.12.2023
83 Хммм
До коментар #77 от "гостгост":
Военната техника трябва да е ефективна на първо място. Вижда се че едни музейни танкове от ВСВ са по ефективни от много други по модерни.08:37 01.12.2023
84 Хммм
До коментар #74 от "Ветеран от Протеста":
Да така е. Както и ние няма начин да получим руско оръжие.08:41 01.12.2023
85 Някой
До коментар #29 от "Прокопи Прилепа":
За 2 дена маратонки от България няма да ти пристигнат, камо ли части за самолети. Пълен смешник ...08:45 01.12.2023
86 Хммм
До коментар #73 от "Иванов":
Най-вероятно няма да ги дочакам да дойдат всичките. И когато дойдат ще са вече морално остарели. В комунизма се чакаше по малко за кола отколкото ние сега за стари модели самолети.08:45 01.12.2023
87 Москал
Коментиран от #104
08:53 01.12.2023
88 Стоян
До коментар #3 от "Будали":
Там може би си нямат Посолството и НПОта на онаямършаСорос а и за някакъв магнитски не им дреме08:56 01.12.2023
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Знайко
До коментар #76 от "де факто":
Ей, аматьор, кажи къде е Байконур и ако е в Казахстан, дали Касахтан не печели доста от това?Знаеш ли кога , рашките ще дадат страната където им е космодруман на някой друг?
Невър, брат. Казахстан ще купуват Су-та, докато им казват да ги купуват. А викат Рафал и други такива, само за да имитират , че нещо преценяват....а накрая пак купуват руското , за да докажат по този начин , че е по-добро от краварското оръжие.
Коментиран от #110
09:56 01.12.2023
91 😆😆😆
11:06 01.12.2023
92 ОЗ ОФИЦЕР
11:22 01.12.2023
93 ССС
"Резервните части за Ф-16 пристигат в рамките на 2-3 дни за всеки лоялен клиент."
Значи щатските ВВС не са лоялен клиент - не са се регистрирали или не са си инсталирали приложението!
"Руските самолети се обслужват по показател "време", докато западните "по състояние..."
Службата за отчетност на правителството (GAO) докладва "...някакви руски опорки за Ф-35...". Вероятно е създадена и от КГБ?
"Руските изтребители са винаги най-ниско качество и най-евтина изработка с десетилетие технологична изостаналост." Няколко от изостаналите:
"МиГ-31 е съветски свръхзвуков изтребител за голяма надморска височина, запазил своята актуалност и до днес. Самолетът е способен да се изкачи на височина от 20,5 km и да прехваща нисколетящи крилати ракети. Американският Lockheed F-104 Starfighter през далечната 1959 г. успя да се издигне на надморска височина от 31,5 km. Рекордът обаче не се задържа дълго. Съветският фронтови МиГ-21 Ф-13 се изкачи на 35 km, което беше истинска фантастика за онова време. И този невероятен рекорд обаче не продължи дълго. „Наследникът“ на предишния рекордьор МиГ-25 успя да достигне надморска височина от 37 km през 1977 г."
Вече явно ви плащат не на брой коментари, а "по състояние". Като гледам колко на дълбоко сте в "състоянието", требе да обсъдите повишение на ставките.
Коментиран от #100
11:24 01.12.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 абе
До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
май вече и не баеш а само гледкаш много яд? сигурно щерката или женичката ти ти е духнала с някой руснак от милиона ,колко ли ти плащат от посолството за тази лъжлива статистика дека си ни спретнал11:38 01.12.2023
96 ехо
До коментар #77 от "гостгост":
виждам много си начетен по темата колко ли ти заплащат от козяк и ако ходиш до там запитай ги защо си копуват още двигателите за космическите си кораби от блядовете а не от китай задръстиха космоса със скраб не могат да ги управляват май11:55 01.12.2023
97 Язе
До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Много си далеч от истината.12:02 01.12.2023
98 Бате Иво
До коментар #51 от "Прокопи Прилепа":
Ма Москвича вървеше със 76 октанов бензин и М10Д маслоИ гуми видинки
А сложи това на голфа
Между другото баща ми му беше навъртял 30000
После го гепих аз
Не съм имал никакви проблеми
Освен нормалната поддръжка
Честно казано много съжалявам че го дадох на скрап
А беше само на 250000
12:09 01.12.2023
99 Гражданин
Коментиран от #102
13:10 01.12.2023
100 Гражданин
До коментар #93 от "ССС":
Със стара електроника е все едно с колко ще летиш; гръмнат си от раз!Коментиран от #101, #103
13:12 01.12.2023
101 ССС
До коментар #100 от "Гражданин":
Тва го прати и на пилотите на F-овете, да имат едно на ум. Че и техните не са първа младост.Поредния експерт!
13:25 01.12.2023
102 мишо
До коментар #99 от "Гражданин":
нее джендър не искаха защото краварите щяха да им набримчат някви измислени санкции и поради тази причина сега ги взеха ИРАН ама почети малко преди да си мушкаш играчката в теб13:27 01.12.2023
103 почети малко дженди
До коментар #100 от "Гражданин":
По-специално Русия първоначално построи Су-35 за Египет, но продажбата ще доведе до санкции на САЩ съгласно Закона CAATSA. Руската група Обединена авиостроителна корпорация е в списъка със санкции и поради това Египет, страхувайки се от санкции, се оттегли от сделката.13:30 01.12.2023
104 Б.Б
До коментар #87 от "Москал":
Ти да не си пеал, а?!14:13 01.12.2023
105 заблуден русороб
До коментар #1 от "ЗНАЯТ":
И аз така предпочетох Москвич пред Ситроен ... да се ева у тъпата куха глава ...14:18 01.12.2023
106 9689
14:20 01.12.2023
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Габдулла
До коментар #66 от "Прокопи Прилепа":
Абе що плещиш глупости?! Дори най- добрите трактори нямат 20 000 часа ресурс. Дори западните танкове имат ресурс от 120(сто и двадесет) часа. С 20 000часа трябва да стигнат до Юпитер. Изобщо, оправяш ли се с числата?! Когато Израел се сдоби с МиГГ 21, то техните пилоти бяха изумени от простотата на обслужването и огромния му ресурс, достигащ до 600 часа. Говоря за двигателя.Коментиран от #112
16:06 02.12.2023
112 тра ла ла
До коментар #111 от "Габдулла":
Ти не си в час бре Путински20:52 02.12.2023