В свое изследване Институтът на САЩ за изследване войната пише, че Кремъл използва мита за Втората световна война като погрешна аналогия на борбата на бившия Съветски съюз срещу нацистка Германия и непровокираното нахлуване на Русия в Украйна, предаде Укринформ и БТА.
"Усилията на Кремъл да използва мита за Великата отечествена война (Втората световна война), за да подготви руската общественост за една дълга война в Украйна, са в противоречие със сегашното ниво на мобилизация на Русия и с патетичните опити на руския президент Владимир Путин да успокои руснаците, че войната няма да има трайни вътрешни последици", се казва в изследването.
Според американския институт на 9 януари руското издание "Фонтанка" е публикувало интервю с председателя на комисията по отбрана в руската Дума Андрей Картаполов, в което той заявява, че дори в "победните години 1944-1945 г." тогавашните съветски войски са се сблъсквали с трудности. Това кара представител на изданието да попита Картаполов дали Русия сега е образно казано в 1944-1945 г. (т.е. дали наближава краят на войната в Украйна).
Картаполов се опитва да разшири погрешната аналогия между борбата на бившия Съветския съюз срещу нацистка Германия и непровокираното нахлуване на Русия в Украйна, като твърди, че в момента Русия се намира образно казано някъде през декември 1943 г. и се движи към 1944 година.
Бившата Съветска армия започва поредица от успешни настъпателни операции след победата си в битката при Курск през юли 1943 г. и до декември 1943 г. достига бреговете на река Днепър и Киев в Украйна, припомня Укринформ.
Реториката на Кремъл, представяща непровокираното нахлуване на Русия в Украйна като дълга обща война за национално оцеляване, подкопава усилията на Путин да успокои руснаците за вътрешните последици от нея и да намали недоволството от очакванията за руска военна служба.
"Постоянните свързване с Втората световна война от страна на Кремъл има за цел отчасти да създаде напълно погрешното впечатление, че днес Русия може да помете враговете си, разчитайки на масата и тежестта на непреодолима жива сила и материални средства, както бившата Червена армия уж е постъпила с нацистка Германия", заключава Институтът за изследване на войната, цитиран от Укринформ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дякон Унуфрий АраллампиевБ
Коментиран от #8, #18, #70
15:52 11.01.2024
2 Бай Драгой
Коментиран от #65
15:52 11.01.2024
3 Небинарен евро-жидо-атлантик с аутизъм
15:53 11.01.2024
4 Путин е велик
и си анаЛлизирайте колкото искате.
Пък каквото има да става.....😉
15:54 11.01.2024
5 ИНЖ
Коментиран от #112
15:54 11.01.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Гориил
15:56 11.01.2024
8 Реалност
До коментар #1 от "Дякон Унуфрий АраллампиевБ":
Оръжията на САЩ спечелиха ВСВ. ФАКТ!Коментиран от #10, #13, #15, #51, #62
15:57 11.01.2024
9 Еми
15:57 11.01.2024
10 Еми
До коментар #8 от "Реалност":
Кои оръжия, чети кога е десанта над Нормандия, тогава са немали Полска граница от където да вкарват и с кои Кораби са ги вкарвали от ПръцХарбърл ли?Коментиран от #39
15:59 11.01.2024
11 прекалявате
Коментиран от #43
16:00 11.01.2024
12 Умирам от смях
16:01 11.01.2024
13 Това е безспорен
До коментар #8 от "Реалност":
Факт.16:03 11.01.2024
14 московски реотан
Русkитe opъжия нa мaсoвo въпpъжeниe в apмиятa и флoтa сa пpoтoтипи и oбpaзци oт 60-тe и 70-тe гoднини нa ХХ в. Пpaви ли ви впeчaтлниe, чe 155 мм apтилepия имa с мeжду 50 и 100% пo-гoлям oбсeг oт pусkитe 152 мм изстpeли? Зa HIMARS нямa дa гoвopим. Русия уж пeчeли paдиo-eлekтpoннaтa вoйнa, нo всekи дeн губи дeсeтkи бpoниpaни мaшини слeд удapи с дpoнoвe - kaмиkaдзe. РуZZия сe биe сpeщу пpoтивниk с НАТО-всko въopъжeниe, нo тakoвa, koeтo e свaлeнo oт службa в НАТО. Днeс вaтницитe вoювaт apмия, чaст oт koятo e въopъжeнa пo нaчинa, пo koйтo НАТО e билo въopъжeнo пpeз 80-тe г. нa ХХ в.
16:04 11.01.2024
15 Дякон Унуфрий Араллампиев
До коментар #8 от "Реалност":
Да така е Бомбардировачите избиха над милион цивилни граждани в Германия Бремен Нюрнберг Мюнхен и най вече Дрезден Танкът Шърман е ярко свидетелство как не се прави танк За ем едно Гарант и за изстребителя Мустанг им свалям шапка За битка говоря16:05 11.01.2024
16 !!!?
Коментиран от #113
16:05 11.01.2024
17 Исторически факт !
Възможно е още да не сте разбрали, но Русия вече загуби. Даже отново да вземе Харков, да вземе дори Киев, вече няма да има никакво значение.
Те самите го разбират. Руснаците се мятат по украинските пътища и полета като заклано пиле и не знаят какво правят. Продължаващите опити за щурм са безсмислени. Правят ги само за да доложат на Путин: „Ура! Рушим, превзехме село Лопиревка, не знам в кой район, не знам в коя губерния!“
За путинския режим започна обратното броене. Включени сте като статисти в сериала „Краят на империята“. Сега се смеете, хихикате и не ви се вярва. Но сте свидетели на залеза на Московията.
Коментиран от #49, #54, #95
16:06 11.01.2024
18 Примерно
До коментар #1 от "Дякон Унуфрий АраллампиевБ":
Виж картата на Европа. САЩ освобождава повече страни и по- голяма територия.Коментиран от #21, #27, #60
16:06 11.01.2024
19 Русия
16:08 11.01.2024
20 Слава на рода Дуло IYI
Украинците са студени убийци. Те убиват веднага.
Убиват последователно и методично, без емоции, без думи и заплахи.
Сега всъщност става ясно какви воини спечелиха Втората световна война .
Украинците бяха страшните, безпощадни воини на сталиновата армия.
Коментиран от #28, #45, #64, #67
16:10 11.01.2024
21 Бързичко
До коментар #18 от "Примерно":
хапченцата да си изпиеш и в леглото.16:10 11.01.2024
22 .....
Това е.
Коментиран от #81
16:11 11.01.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Те с тая пабеда
16:12 11.01.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Дякон Унуфрий Араллампиев
До коментар #18 от "Примерно":
Да Дания Холандия Франция Италия половин Австрия Белгия Та коя битка спечелихаКоментиран от #31, #34, #35
16:13 11.01.2024
28 Така
До коментар #20 от "Слава на рода Дуло IYI":
беше!16:13 11.01.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 яко просто
16:14 11.01.2024
31 Ами след като да ги освободили,
До коментар #27 от "Дякон Унуфрий Араллампиев":
ти как смяташ?Коментиран от #85
16:14 11.01.2024
32 ЭФакти Царицата на сърби ... ъз
Вие сте от тази със сапун в чувала!
16:15 11.01.2024
33 ОМРЕАХМЕ ОТ СТУТ БЕЗ РУЦКИ ГАЗ
ДЕД МАРОЗ
16:15 11.01.2024
34 Кой смазва джапанките
До коментар #27 от "Дякон Унуфрий Араллампиев":
в целият Тих океан?Коментиран от #37, #91
16:17 11.01.2024
35 Дякон Унуфрий АраллампиевП
До коментар #27 от "Дякон Унуфрий Араллампиев":
При Монте Касино провал При Анцио позор при Арнем срам позор и резил При Ардените на косъм Три месеца не могат да форсират Рейн16:23 11.01.2024
36 Някой си...
16:25 11.01.2024
37 Дякон Унуфрий Араллампиев
До коментар #34 от "Кой смазва джапанките":
Говоря за Европа Мидуей Гуадълканал Коралови острови Иводжима Нямат загубена битка16:26 11.01.2024
38 Христо
Само се подхвърля "мит".
Прозорец на Овертон
16:28 11.01.2024
39 Да ти кажа..
До коментар #10 от "Еми":
Ти ако ги беше чел книгите, щеше да знаеш , че Покришкин и Речкалов, двамата най-изявени саветцки аса( па колко са асове, е много спорно, щото първите пет съветки аса нямат сумарно толкова победи във въздушни боеве , колкото е имал Ерих Хартман) ..та тези двамата съветски аса са изкарали цялата война на Аерокобри, и са отказвали да летят с каквито и да е съветски ковчези..що така бе, Миме? Чети бе, чети ..главо празнаКоментиран от #42, #101
16:31 11.01.2024
40 Иванушка🇺🇲
16:33 11.01.2024
41 шааа
16:33 11.01.2024
42 Дякон Унуфрий Араллампиев
До коментар #39 от "Да ти кажа..":
Ако Райха беше заложил на Фоке Волф аерокобрите щяха да станат смоковеКоментиран от #47
16:35 11.01.2024
43 Хи Хи Хи
До коментар #11 от "прекалявате":
И ко стана бе, товариящ..от три дня на Киеве, не можете се изтини три года от Донецк. А по план график требеше да сте подминали вече Лисабон..Коментиран от #102
16:35 11.01.2024
44 Да наистина
16:37 11.01.2024
45 Мишел
До коментар #20 от "Слава на рода Дуло IYI":
През Втората световна война украинците, които са воювали срещу СССР са били повече от тези, които са воювали срещу Хитлер .Коментиран от #56, #63
16:39 11.01.2024
46 Реалист
Коментиран от #53
16:39 11.01.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Бесен-_ Язовец
16:41 11.01.2024
49 горски
До коментар #17 от "Исторически факт !":
Разликата м/у факт и халюцинация,е ...че в първия случай има свидетели,история,наука и обяснение което се базира на познанията на тукашния свят.Халюцинация е....нещо твое ,което създава вятър в пространства в които трябва да има организирана мозъчна дейност..
16:42 11.01.2024
50 СССР
Коментиран от #58
16:42 11.01.2024
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Бамбука
16:45 11.01.2024
53 Да ти кажа..
До коментар #46 от "Реалист":
Не е лошо да попрочетеш малко историята.. и то около авгуест-октомври 1939 година. Между другото , като правиш аналогии, защо в Русия говорят за фашизъм , като в Германия такъв не е имало, а е имало.. На ционалсоциализъм..аа, май защото по същото време в СССР е бил само социализъм.. и двете са крайно левидоктрини и идеологии.. а Сталин и Хитлер са си били съюзници и са си мирисали един другиму гащите.. Даже са си првили съвместни паради, а Сталин е канил дълго време хитлерови делега ции кога за парада на 1 май, кога за 7 ноември..Коментиран от #103
16:46 11.01.2024
54 Сбъркан си и с
До коментар #17 от "Исторически факт !":
историята и с съвремието.Днес пак са се придвижили братята руснаци с 1-2 км по фронта като са превзети десетки опорни пунктове,като украинските загуби са между 700-800 чиляка. Да си измисляш и лъжеш,не означава че е истина.Коментиран от #59
16:47 11.01.2024
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Бамбука
До коментар #45 от "Мишел":
Най-мощното партизанско движение в тила на германците имат украинците. Чети бе Тошко Африкански не преписвайте на Нинова и Копейката глупостите.16:48 11.01.2024
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Хи Хи Хи
До коментар #54 от "Сбъркан си и с":
И ко станало.. от три дня на Киеве , не могат се изтини три години от Донецк. През това време половината ЧФ отиде на дъното, другата половина я берат на скрап из уличките на Феодосия, а Суроваткин побегна като див шопар от Херсон..Коментиран от #104
16:52 11.01.2024
60 Я се поинтересувай
До коментар #18 от "Примерно":
кой спасява некадърния десант 06.06.1944г.,че нещо ми се видиш на ние с историята. Рузвелт моли Сталин да усили натиска на източния фронт за да може леко да дебаркират краварите и нагличаните,а после зимата в Ардените едва не губят от немците като пак ги спасяват руснаците които правят огромен натиск на фронта за да изтегли Хитлер войските си от западния и ги прехвърли на източния,като дори малкото останали немци на западната част в не малко случаи попиляват тъпите американци и англичани. Ако Сталин бе оставил да не освобождава и да не товари своите за сметка на амирте и нагличаните щяха последните да духат таратора без да клатят краставиците,и щеше да се повтори Дюнкерк от 1940г. А,за страните освободени от руснаците и америте е спорно,защото последните освобождават Франция,Италия,Белгия с Холандия и до там,а руснаците можеш да си ги преброиш сам.16:55 11.01.2024
61 Да ти кажа..
До коментар #58 от "Дядо Джо":
Само метали -Стомана, алуминии, мед , и рудин Америка е доставила 4 ( ЧЕТИРИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ, ОТКОЛКОТО МОГУЧАТА РУСКА ИКАНОМИКА Е ПРОИЗВЕЛА ЗА ВСИЧКИТЕ ВОЕННИ ГОДИНИ) .. Нарочно ти го пиша с главни букви, белким ти влезе нещо в кухата кратуна. И това го казват самите русна ци.. а закопчетата , с които са си връзвали гащите Маде ин ЮСА и бе зкоито са щели да атакуват по долни гащи, ич нема да гопраим на въпрос..Коментиран от #105
16:56 11.01.2024
62 Гориил
До коментар #8 от "Реалност":
Американските оръжия все още убиват хора на пет континента на планетата. Що се отнася до Втората световна война, германската атака срещу СССР е изцяло инициирана от Англия и Франция. защото Без техните гаранции Хитлер не би посмял да започне война. Ще ви кажа направо - американският Ленд-Лийз помогна на Червената армия, но не изигра решаваща роля в победата на СССР над Германия. Без американския ленд-лиз войната щеше да продължи не 4 години, а пет, шест или седем години, но пак щеше да завърши с победа за СССР. През това време германците ще унищожат напълно евреите във всички европейски страни, включително необвързаните и неутралните държави. Не се отрича, че човешките загуби в Европа и СССР можеха да бъдат много по-големи.Коментиран от #69
16:57 11.01.2024
63 Дякон Унуфрий АраллампиевВ
До коментар #45 от "Мишел":
В Беларус приятелю в Беларус и Югославия В Шумадия не е стъпнал немец16:57 11.01.2024
64 Да прав си
До коментар #20 от "Слава на рода Дуло IYI":
тези от Галичина и другите укронацистки отряди подчинени на вермахта и СС избиваха собствения си народ без да им мигне окото,както е и сега.16:59 11.01.2024
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Мишел
В първия съветски полк, въоръжен с Аерокобра, през август- септември 1942г., за да бъде бързо усвоена новата техника, са събрани всички съветски летци- изтребители с голям опит.
Коментиран от #76
17:00 11.01.2024
67 Гориил
До коментар #20 от "Слава на рода Дуло IYI":
Повечето украинци в Червената армия са били слабо образовани селски момчета, преживели колективизацията и ужасния глад, и няма смисъл да се говори за тях като за супер-воини.17:01 11.01.2024
68 Урюрвкос
Коментиран от #72
17:02 11.01.2024
69 Да ти кажа..
До коментар #62 от "Гориил":
Рушката zвиня винаги си остава рушка zвиня.. МОЧАТА си замина, иде ред на Гальошката. Днес научавам , ч е в Пловдив е внесено предложение Гальошата да се товари на влака и да си заминава за СССР то..а пък ти можеш да фърляш къчове колкото искаш...Коментиран от #77
17:04 11.01.2024
70 Един от онези
До коментар #1 от "Дякон Унуфрий АраллампиевБ":
Всяка, моето дете, всяка!Дори и тази на червената армия, понеже е хранена и въоръжена от сащ, като под въоръжена имам предвид дори и камионите с които се придвижва !!!
Коментиран от #78
17:07 11.01.2024
71 Артилерист
А децата на днешният путинов елит са по скъпите московски заведения или отмарят на екзотични дестинации.
Коментиран от #73
17:09 11.01.2024
72 Хи Хи Хи
До коментар #68 от "Урюрвкос":
То и СССР то не остана по-назад.. що заводи окраде и пак не можа една кола като хората да направи, нито пък хладилник или телевизор. А пък добре че бе Хюго Шмайзер да покаже на оня неукия как се прави автомат. А само десет години, след като от дачата на Жуков изнесоха два вагона награбена плячка- Германия стана първа икономика в Европа, а пабедителите вече искаха да сапобедени, че да не живеят вече като скотове.. то и до сега си е така, като гледам пътникопотока в коя посока се движи..17:10 11.01.2024
73 Някой си...
До коментар #71 от "Артилерист":
Или си правят голи партита. Руския народ го е казал- Има две росии--една умирает в окопах, другая шопингует в Европах.. та така..17:11 11.01.2024
74 Един от онези
17:12 11.01.2024
75 Мишел
Коментиран от #79
17:13 11.01.2024
76 Да ти кажа..
До коментар #66 от "Мишел":
ХАХАХА, ПОКРИШКИН И РЕЧКАЛОВ НИКОГА ПО ВРЕМЕТО НА ВОЙНАТА НЕ СА СЯДАЛИ НА ДРУГО ОСВЕН АЕРОКОБРА..ФАКТ..Коментиран от #106
17:14 11.01.2024
77 Да ти кажа
До коментар #69 от "Да ти кажа..":
Много си зле, иди на доктор че твоя доктор е нещо много некадърен.Коментиран от #80
17:15 11.01.2024
78 Гориил
До коментар #70 от "Един от онези":
Преди войната СССР произвежда и изнася камиони за 12 страни, включително Турция, Китай, Иран, Афганистан, Монголия и др.Никакви трикове не могат да помогнат да се обясни поражението на Германия във войната със Съветския съюз.Коментиран от #84, #90
17:20 11.01.2024
79 Да ти кажа..
До коментар #75 от "Мишел":
Явно не си чувала за Сидор Ковпак, най-изтъкнатия водач на партизански отряд, два пъти Герой на СССР, кавалер на 4 ордена Ленин и едно Червено знаме.. пък май и не си чувала за Власов..или Генрих Люшков..17:22 11.01.2024
80 Да ти кажа..
До коментар #77 от "Да ти кажа":
И да се пенявиш и къчове да фърляш, тва е палажението, марийо..17:23 11.01.2024
81 Да и по това време
До коментар #22 от ".....":
краварите дават на Хитлер стоки и горива,с две думи подпомага Германия и така до средата на 1942г.Не пиши простотии и лъжи.А, изненадващото нападение на Германия изненадва Сталин,който не е очаквал при положение че е сключен 10 годишен договор за ненападение.Но въпреки объркването в началото успяват да задържат достатъчно дълго немците и евакуират цялата си промишленост и хората зад Урал,а декември 1941г. нанасят първия съкрушителен удар на немците,а краварската и английска помощ по ленд лиз в този период е толкова незначителна на фона на необходимото,че просто си смешен.Като има доказателства документи които показват това и те не са само руски,защото е било заем наем,който е трябвало после да се връща и плаща.Коментиран от #86, #87
17:23 11.01.2024
82 Евроатлантик
Коментиран от #83, #88
17:28 11.01.2024
83 Абсолютно
До коментар #82 от "Евроатлантик":
вярно. Изобщо не трябва да се губи времето за спорове с тях.17:30 11.01.2024
84 Да ти кажа..
До коментар #78 от "Гориил":
Когато на 14 октомври 1939 година подводницата U-47 под командванео на капитан-лейтенат Гюнтер Прин атакува в базата на кралския флот Скапа Флоу линкорът Роял Оук и го потапя, се изтегля в Мурманск, който е даден за база на вълчетата на Дьониц по силата на договорът Рибентроп-Молотов, екипажът си почива , попълва запасите от продоволоствие и муниции и отново излиза на лов в Атлантика. Това са документирани факти17:32 11.01.2024
85 Ами за да ги
До коментар #31 от "Ами след като да ги освободили,":
освободят са оревали света на Сталин да усилва атаките на източния фронт,за да може тези некадърници да успеят,че иначе щеше да има бой,бой и огромни загуби.17:32 11.01.2024
86 Историк
До коментар #81 от "Да и по това време":
Ето ти истината за план"Барбароса"...На 14 март 1941 година СССР нахлува в Румъния и Червената армия спира на 140 километра от нефтените находища. Вермахта разбира, че Сталин ще му отреже жизненоважния петрол и изпреварва събитията нахлувайки в СССР на 22 юни същата година! Затова Хитлер нападна руснаците, преди да е подчинил напълно западна Европа(Англия)! Някои твърдят, че на Сталин е платено от евреите и в частност САЩ да предприеме подобен ход!
Коментиран от #108
17:33 11.01.2024
87 Малко факти
До коментар #81 от "Да и по това време":
Първият път, когато хегемона САЩ подават спасителна ръка на Русия е в края на XIX век когато настъпва масов глад, хвърлил страната в социален хаос. В САЩ започват масови благотворителни акции и дарителски кампании в помощ на гладуващите в Русия. САЩ организират и финансират флотилия от кораби, които пренасят хиляди тонове храни, медикаменти, дрехи. САЩ предоставят огромна финансова помощ на руските губернии, тъй като руското царско правителство не може да се справи с хуманитарната катастрофа...Вторият път, когато хегемона САЩ буквално спасяват Русия от социална, икономическа и политическа катастрофа, са годините след болшевишката революция. Какво всъщност се случва в Русия през 20-те години на XX век?Започва глад, който историците определят като най-страшния в цялата история на руската държава и го сравняват с великия мор по времето на Борис Годунов в началото на XVII век. Американският историк Ричард Пайпс пише: Гладът в Русия през 1921-1923 г. е най-голямата невоенна катастрофа...
Третият път на хегемона САЩ е по времето на Втората световна война, чрез програмата Лендлийз, програма за 240 милиарда съвременни долара във вид на оръжие, бойна техника, храна и дрехи... Само ще отбележа, че "могъща и богата" Русия връща микроскопична част от тях..
Четвъртият път пак никой русофил не иска да си спомни за 90-е години на ХХ век... Русия отново е в пълна икономическа, политическа и хуманитарна катастрофа. Русия е разорена и докарана до просешка тояга. Въпрек
Коментиран от #109
17:35 11.01.2024
88 Да ти кажа..
До коментар #82 от "Евроатлантик":
. Да убеждаваш празни варели е по-лесно, отколкото да спориш с такива , дето у главите им бумти само залпът на Аврора и нищо друго.Ако пуснеш една партенка, че вдруги ден Аврора ще пристигне на Панчаревското езеро, иди да гледаш колко малоуми ше седят там с дни да чакат17:36 11.01.2024
89 Мишел
Коментиран от #92, #93
17:40 11.01.2024
90 Хи Хи Хи
До коментар #78 от "Гориил":
Произвежда, грънци и кратуни..1925 година в СССРто е имало всичко на всичко около 25 трактора и всички са били американско производство.. та искаш да ме убедиш, че десет години по-късно са произвеждали стоти ци хиляди камиони, та чак и по света са правили експорт..пич..нАмали бозата, докторът ти е казвал че не ти понася , ма ти - не, та не..17:42 11.01.2024
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Историк
До коментар #89 от "Мишел":
Воюват но като доброволци а не като изпратени от своите държави! Просто са били идейни съмишленици на австриеца и партията му! Като пример давам "Синята" СС дивизия от Испания или пък 12 хърватска СС дивизия "Ханджар"!17:45 11.01.2024
93 Да ти кажа..
До коментар #89 от "Мишел":
Ми ха да се върнем още по-назад, да речем до 1922 година, когато е подписан Рапалския договор. Та по силата на този договор , СССР предоставя достъп за обучение на германски военни, които по-късно са в основата на Вермахта, машината, която рамазва РККА и за три месеца само опира до Масква. Такива съветски школи са завършили такива воначалници като Курт Щудент, генерал Кеселринг, Херман Гьоринг.. тези са от Луфтвафе.. генерал Волфганг фон Томале, НЩ на Гудериан,съвипускник от един и същи курс на Казанското танково учлище с комбриг Семьон Кривошеин, скогото се срещат на съвместния парад в Брест-Литовск. Самият Гудериан кара три месечен курс в същото училище.. още имена искаш ли. Да казвам по чии тертип е организирано Гестапо или концлагерите , мисля изобщо не е нужноКоментиран от #94, #97
17:53 11.01.2024
94 Дякон Унуфрий Араллампиев
До коментар #93 от "Да ти кажа..":
Това е голата истина Годериан е Съветски възпитаник На практика Сталин е един от основоположниците на Третия РайхКоментиран от #98, #99
18:00 11.01.2024
95 Коко
До коментар #17 от "Исторически факт !":
Исторически факт е , че такива мал оум ници преди никога не е имало!18:24 11.01.2024
96 Васил
18:24 11.01.2024
97 Гориил
До коментар #93 от "Да ти кажа..":
Вие говорите за Ваймарска Германия с нейните карикатурни интерпретации на буржоазната демокрация. По това време Германия беше в кома след Версайския договор. Но знаем много добре, че поражението на най-мощната армия в света се случи поради катастрофална липса на ресурси.Коментиран от #100
18:28 11.01.2024
98 Да ти кажа..
До коментар #94 от "Дякон Унуфрий Араллампиев":
Анджак де..стопли май най-после..де да бяха и другите така досетливи като тебе, а не да са с изгорели албански реотани в главите18:42 11.01.2024
99 Да ти кажа..
До коментар #94 от "Дякон Унуфрий Араллампиев":
По -точно на Вермахта, Гестапо и концлагерите18:44 11.01.2024
100 Да ти кажа..
До коментар #97 от "Гориил":
Ние говорим за това, че в голямата си част немските гении на военното дело които са създали добре работещата машина на Вермахта, са съветски възпитаници.. ЗА мен това е факт неоспорим, имам само един въпрос-- кой е бил по-талантлив, учениците или учителите..?МАй че учениците..18:48 11.01.2024
101 Николай Покрьiшкин,
До коментар #39 от "Да ти кажа..":
от началото на войната 1941г. воюва с МиГ 1 и после с МиГ 3 до края на 1942г.,когато полка му получава Р39 Аерокобра с която лети до края на 1944г.,а след това преминава на Ла 7 с който и завършава войната.Та митовете ти за цяла война изкаран с калпавия Р39 е чиста лъжа.Чети документи не си смучи от пръстите.19:07 11.01.2024
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Хубаво е да прочетеш
До коментар #53 от "Да ти кажа..":
и ти доста за това какво довежда до сключване на пакта за ненападение между Германия и СССР наречен Рибентроп.Преди да бъде подписан този пакт руснаците предлагат на французите и англичаните подписване на договор в който една от страните бъде нападната другите да и помагат безперкословно,като се включва и Полша към това съглашение въпреки,че тя в това време е в коалиция с Германия и заедно анексират Австрия и Чехословакия. Имаш колосални пропуски по темата и се излагаш само.19:18 11.01.2024
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 От де тая
До коментар #61 от "Да ти кажа..":
стомана в краварника бе,а и има описано всичко което е дадено и прието защото после или трябва да се връща или да се плаща. Стига с толкова лъжи за неща които лесно се проверяват.19:24 11.01.2024
106 Не ми казвай тъпо парче
До коментар #76 от "Да ти кажа..":
отвори и прочети поне уикипедия за Покришкин или и това не можеш самостотятелно да направиш понеже зелевицата в чутурата на раменете не ти позволява да сториш това.Коментиран от #111
19:28 11.01.2024
107 Марко Кралевичи
19:29 11.01.2024
108 Това ви е от
До коментар #86 от "Историк":
новата подменена история дето ви я набиват в тъпите безмозъчни кутии на раменете.Голямо пропадане си няма що.19:30 11.01.2024
109 "Спасението" както го
До коментар #87 от "Малко факти":
пишеш не е точно така,като за 19 век е под въпрос,за 20 -те години помощта е в жито и най-важното семена за посев,които заради поредицата неблагоприятни години за реколтата,а ленд лиза е доста спорен,защото до 1942г. краварите са помагали също и на Хитлер,а за 90-те не им помага а ги вкарва в хаоса за да раздроби Русия на отделни държавички за да ги управлява,но нейси не им се получи,а сега с Путин от 2000 година направо им разкатава майчината вяра която я нямат.19:36 11.01.2024
110 ИМПЕРИАЛИСТ
19:48 11.01.2024
111 Да ти кажа..
До коментар #106 от "Не ми казвай тъпо парче":
Тин ако от уикипедията черпиш информация начи си жив за оплакване.. аз чета руски архиви и документи в оригинал.. аналадън му?20:27 11.01.2024
112 Национализъм
До коментар #5 от "ИНЖ":
базиран на фашизъм , песни “ Батко Бандера “ паметници , честване на SS дивизия в Лвове маde in UA .
22:30 11.01.2024
113 Съгласен
До коментар #16 от "!!!?":
Има паралели22:33 11.01.2024