Изтребителят F-35A Lightning II влезе в серийно производство, съобщи заместник-министърът на отбраната на САЩ Уилям Лапланте, наричайки го "голямо постижение" за програмата за тип самолети, предава Warrior Maven.
Уилям Лапланте пояснява, че официалният преход към пълномащабно производство изисква стабилен контрол на процесите, задоволителна производителност и надеждност, както и създаването на достатъчно системи за поддръжка, както е посочено и от Пентагона.
Съобщението за производството на F-35 идва само ден след като ВВС на САЩ решиха да намалят покупките до 2025 г. Първоначално Пентагонът планираше да одобри началото на масовото производство на F-35 четири години по-рано.
Разработката на F-35 започна през 2002 г., а изтребителят направи първия си полет през 2006 г. което е модификация на 35B.
Първоначално производството на изтребителя е започнало през 2004 г., което означава, че са били необходими две десетилетия, за да започне масовото производство.
На 28 март, стана известно, че военновъздушната база в Сиаулиай, Литва се планира да бъде подготвена за приемане на изтребители пето поколение F-35 до края на 2025 г. Изтребителите на НАТО са базирани във военновъздушната база "Сиаулиай" от 2004 г. на ротационен принцип.
31 Март, 2024 17:55 39 074 225
Солидно въздушно превъзходство! САЩ започват масово производство на изтребители F-35
Официалният преход към пълномащабно производство изисква стабилен контрол на процесите, задоволителна производителност и надеждност, както и създаването на достатъчно системи за поддръжка, както е посочено и от Пентагона
Снимка: БГНЕС/ЕРА
Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 165 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ХаХа
Коментиран от #114, #190
18:00 31.03.2024
4 да де
Коментиран от #44
18:00 31.03.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 на дизайн ги докараваме
Коментиран от #182
18:01 31.03.2024
7 Нено
18:01 31.03.2024
8 Зевс
До коментар #5 от "Матис Ръст.":
Ми да ги пращат да бомбят Москва тогава, какво чакат?18:02 31.03.2024
9 РЕАЛИСТ
Коментиран от #14, #22, #23, #27, #38, #159, #164, #170, #191
18:03 31.03.2024
10 Мдааа
18:03 31.03.2024
11 Ксаниба
До коментар #1 от "Зевс":
Ами, да, да пратят над небето на бандеровските първобитници, дето нямат нито ток, нито заводи, някоя друга такава Ф-ка, та да види света, колко време ще издържат в небето!!!18:03 31.03.2024
12 Рушкото ПВО
Коментиран от #16, #17
18:04 31.03.2024
13 дьобили сър
До коментар #5 от "Матис Ръст.":
Господи, прибери си версиите!!18:04 31.03.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ХАХАХА
18:05 31.03.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Руското ПВО
До коментар #12 от "Рушкото ПВО":
Нито ще ги види нито ще реагира.Може само да ги чуе.Коментиран от #88
18:05 31.03.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Ъъъъъ
До коментар #1 от "Зевс":
Пилоти имат ли? Щото голяма част се уволниха заради задължителната ваксина.🤔18:09 31.03.2024
20 Дълго_Име
18:09 31.03.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Фактите
До коментар #9 от "РЕАЛИСТ":
Су35 е прекалено посредствен изтребител и няма как да издържи повече от 10 секунди срешу Ф35.Су-то може да се конкурира срешу Рафала въпреки, че ще и там няма много шансове.Колото до стелт технологията ,то руснаците нямат никаква представа какво представлява това нещо.Коментиран от #31, #124
18:11 31.03.2024
23 Гост
До коментар #9 от "РЕАЛИСТ":
И аз имам един познат дето измисли пътуването във времето ама засега е само на мисъл18:11 31.03.2024
24 Гацо Бацов
Коментиран от #28, #135, #137
18:12 31.03.2024
25 РЕАЛИСТ
До коментар #14 от "Любопитно":
Името му е Пьотр Яковлевич Уфимцев и заслужава уважение, а не сарказъм от държава, дето само един чушкопек е измислила.18:12 31.03.2024
26 9988
До коментар #1 от "Зевс":
След едни показни полети на еврейте над руските С400 ,дето Русия въобще даже и не разбра какво е станало,руснаците признаха,че не могат да засекат Ф 3518:14 31.03.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Гост
До коментар #24 от "Гацо Бацов":
Казвам ти,измислил е стелт-а на ниво въображение.Руснаците нито знаят какво е стелт,нито пък този руснак.Такива създатели на приказки ги знаем много.Казах ти един познат измисли пътуването във времето,сега остава само да пресъздадем въображениетоКоментиран от #176
18:16 31.03.2024
29 китайски балон
18:17 31.03.2024
30 Герги
Коментиран от #119
18:17 31.03.2024
31 РЕАЛИСТ
До коментар #22 от "Фактите":
Ако знаеш английски, натисни на клавиатурата SU-35 Vs F-35 и виж резултата. Не ставай смешен на с тези 10 секунди. Хората не ядат доматите с колците. Ф-22 Раптор, като срещна Су-35, направи единственото възможно - избяга , колкото може по-бързо.Коментиран от #36, #37, #152
18:18 31.03.2024
32 Гост
До коментар #27 от "Некой си":
Никой не е недосегаем,както виждаш няма произведени много бройки...18:18 31.03.2024
33 Гост
До коментар #27 от "Некой си":
Изцяло натовска грешка и откраднати маршрути.Нищо общо с радари и тем подобните им глупости18:19 31.03.2024
34 ХиХи
18:22 31.03.2024
35 РЕАЛИСТ
До коментар #27 от "Некой си":
Пиша ти с какво го свалиха. Подполковник Золтан Дани беше командващ. Откри, че Ф-117 , като се отвори за бомбандиране светва на радара . Свалиха повече от един, но САЩ признаха само за един. Спасиха пилота и искаха да помнят останките, но там вече имаше журналисти от CNN и това ги спря.Коментиран от #174
18:22 31.03.2024
36 да си го кажем
До коментар #31 от "РЕАЛИСТ":
Пич ти вярваш ли си на глупостите ? Защо такива като тебе въобще коментират по такива теми като си толкова невеж не знам.В кой свят въобще си мислиш,че някакво елементарно изтребителче като СУ-35 което е с възможностите и качеството на Самара Лада може да застане срещу Ф22 или Ф35 ? Подобен сценарий е немислим за руския пилот,а руския изтребител ще бъде видян и свален много преди руснака да е разбрал вълбще какво се случва.Това дори не е казус,а тотално изнасилване СУ35 няма шанс дори срещу френския Рафал.При 5 от 5 сблъсъка,Рафала спира електрониката на Су-то и руския пилот остава като безполезна мишенаКоментиран от #39, #43, #61, #118
18:23 31.03.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Дългият
До коментар #36 от "да си го кажем":
Точно...дори Вучич иска да купи 12 изтребителя Рафал...не иска...СУхопътните...18:24 31.03.2024
40 Търновец
Коментиран от #113
18:24 31.03.2024
41 не понятно
До коментар #2 от "КОТарАК":
Уж ВВС намаляват поръчките, а производството се увеличава. Сигурно ще има външни поръчки за увеличаване на държавния дълг на партньорски страни..18:25 31.03.2024
42 деменцията джо
Коментиран от #161
18:26 31.03.2024
43 РЕАЛИСТ
До коментар #36 от "да си го кажем":
Пак питам, що Ф-22 , като срещна Су-35 в Сирия избяга. Руснаците се подиграваха. Викат" Ние само искахме да разгледаме тая рядка птица, ама тя много плашлива излезе и избяга Това са фактите, а си пиши, квото искаш.Коментиран от #47
18:26 31.03.2024
44 Гаглей
До коментар #4 от "да де":
Питай Палестина, колко не мога да летят хахахКоментиран от #87
18:27 31.03.2024
45 Госあ
До коментар #38 от "стоян георгиев":
ВСВ японците са се присмивали на на американските коптори, но просто сащ имат много ресурс и са произвеждали масово. На едно Мицубиши са падали дузини летящи коптори. Британските самолети са ставали тогава…Коментиран от #127
18:27 31.03.2024
46 ????
18:27 31.03.2024
47 Гост
До коментар #43 от "РЕАЛИСТ":
Къде прочете тази басня..Коментиран от #70, #75
18:27 31.03.2024
48 КОТарАК
Коментиран от #58, #63
18:29 31.03.2024
49 Жоро Ломския-американчето
18:29 31.03.2024
50 Име
Тук е хубав климата - можеш да живееш, не е ски-алпийски дисциплини. Не им знам психиката на Западняците - но не одобрявам да ни тъпчат - все пак - не можем да станем тях.
Балдуин Фландърски трябваше да го върнем - да не би затова да ни преследват сега, нищо чудно.
Не - смешките настрана - НАТО оставя завинаги оръжието срещу Русия, иначе има сериозен проблем.
Руснаците освободиха Европа от Хитлер - а Хитлер имаше 6 милиона войници - но има тактики, защо ни е това.
Ние сме с еднаква кожа - Западът и славяните.
Всички ли ще ни изтребите.
Коментиран от #52
18:30 31.03.2024
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Българин
До коментар #50 от "Име":
Руснаците не сте славяни.18:32 31.03.2024
53 Българин
18:32 31.03.2024
54 РЕАЛИСТ
До коментар #37 от "Трай бе онзи":
Случайно или не, но рая американска щайга за милиарди долари я спряха от производство. Същото ще стане и с Ф-35. Бойко излезе по-умен и заложи на стар таралясник, като Ф-16.Коментиран от #59
18:32 31.03.2024
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Госあ
Коментиран от #212
18:34 31.03.2024
58 Ей смех
До коментар #48 от "КОТарАК":
Кво ше кажеш за Русията дето няма самолет 5 то поколение.Има един су 52 който е със стария двигател и се вижда отдалеч.Същото е с хиперзвуковите им ракети Циркон които Пейтриота ги сваля в Украйна.Хайде трай там Трол ибрикчийски .Коментиран от #62, #69, #77, #193, #199
18:34 31.03.2024
59 Мъка
До коментар #54 от "РЕАЛИСТ":
750 парчета барт миИ СЕГА ЗАПОЧВА МАСОВО ПРОИЗВОДСТВО ПРЕДСТАВИ СИ
Коментиран от #66
18:34 31.03.2024
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 По-просто
До коментар #36 от "да си го кажем":
Кадилак срещу Москвич.18:35 31.03.2024
62 КОТарАК
До коментар #58 от "Ей смех":
Леко да не заплачеш 😅😅😅 Днес има ли инцидент с ф16, 18 или някоя друга краварска бръкма?18:36 31.03.2024
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Истината
Това го признават краварите.
Но бай гановските соросоидни медии са проводник на дезинформация и пропаганда.
Коментиран от #68
18:37 31.03.2024
65 Жоро
18:38 31.03.2024
66 РЕАЛИСТ
До коментар #59 от "Мъка":
Нито на руснаците, нито на китайците им пука, колко бройки правят. Купуват ги, щото като Бойко, политиците на пудел петата си плащат индулгенция за греховете, дето си пълнят чекмеджета.18:38 31.03.2024
67 Хахах
18:39 31.03.2024
68 Дългият
До коментар #64 от "Истината":
Иди се прегледай..и защото нищо не става от тях за това ще има засилено производство...тролейбус от класа си...18:41 31.03.2024
69 Търновец
До коментар #58 от "Ей смех":
Patriot 3 има скорост 4100 км час и няма как да сваля хиперзвукови на хипер траекторията, но след нея хиперзвуковата намалява скорост с цел позициониране и тогава става уязвимаКоментиран от #194
18:42 31.03.2024
70 Абе
До коментар #47 от "Гост":
Това не е басня а реален случай.Раптара се беше приготви да стреля по сирийски воени части,когато е взет на прицел от СУ-35 след което с подвита опашка се отегля.Коментиран от #85
18:42 31.03.2024
71 О-крайнец
18:42 31.03.2024
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Въздушни експерти
Коментиран от #76
18:47 31.03.2024
74 Време е за ВЪЗРАЖДАНЕ
18:50 31.03.2024
75 РЕАЛИСТ
До коментар #47 от "Гост":
Копирам ти заглавието. Има много жени статии за случая на английски.Су-35 взял на прицел американский самолет-невидимку F-22 в небе Сирии
Коментиран от #78
18:50 31.03.2024
76 Хахаха
До коментар #73 от "Въздушни експерти":
Но само в слънчево и спокойно време... ЩОМ ДУХНЕ ВЯТЪР И ИЗЛЕЗНАТ ОБЛАЦИ.... просто пада18:52 31.03.2024
77 Абе
До коментар #58 от "Ей смех":
Ти наистина си смешен.На патриота му трбват от 5 до 7минути да се приготви за стрелба по вече засечена от радара ракета.ПОЛЕТА НА ЦИРКОНА ОТ КРИМ ДО КИЕВ Е САМО ТРИ МИНУТИ.Така че няма как аналоговия Патриот да сбие Циркона.18:53 31.03.2024
78 Гост
До коментар #75 от "РЕАЛИСТ":
Цитираш ми на руски и спирам да се изтересувам..18:53 31.03.2024
79 Абе хора
Коментиран от #89
18:56 31.03.2024
80 Госあ
Коментиран от #86, #94
18:57 31.03.2024
81 Ние ще си чакаме пък
18:59 31.03.2024
82 Пука ми
19:00 31.03.2024
83 Защо САЩ
Според нашите жълтопаветни експерти едномоторните Ф 16. Блок 70 са най добри самолети
Продадоха ни ги на цена с 30% по скъпа Ф 35
Коментиран от #110, #111
19:04 31.03.2024
84 Който не вярва да порови в нета
Та така с превъзходството, но алъш-вериш и далавера ще има.
Коментиран от #93
19:04 31.03.2024
85 Гост
До коментар #70 от "Абе":
Тея измишльотини дето ги пишеш са повече от една комикс фактастика.Първо,че ако Су35 е стигнал до Ф22,то означава,че Ф22 му е позволил да бъде там.Американския изтребител вижда всичко в региона и той ще решава кой може да лети и кой да бъде свален.Су-то щом е останало цяло,значи американеца така е пфеценил.Второ,че Су35 НЕ. МОЖЕ да прехване Ф22,камо ли пък да има възможност за такова нещо и да остане цял.Ти наясно ли си ако поради някаква извънземна случайност Суто без да иска прехване Ф22 какво ще стане ? Руския самовар ще бъде занулен на момента от Ф-22Коментиран от #102, #187
19:05 31.03.2024
86 РЕАЛИСТ
До коментар #80 от "Госあ":
Къде ти е капитулирала Русия, бе. Немците докараха Ленин , немски евреин, да прави революция и да извади Русия от войната. Затова първия декрет на Ленин е Декрета за мира. Жириновски искаше да изхвърли този немски шпионин от мавзолея.Коментиран от #91
19:06 31.03.2024
87 Тъпунгер
До коментар #44 от "Гаглей":
Какво ПВО има Палестина?19:07 31.03.2024
88 ЯК-141
До коментар #17 от "Руското ПВО":
Да ги чуе е напълно достатъчно.Украинците направиха звукова система за предупреждение със смартфони.Не се заблуждавайте.
19:08 31.03.2024
89 Нямам лично впечетление от F35
До коментар #79 от "Абе хора":
НооОоо, имам впечетление от жигули и американски форд.Няма нация която прави хубави коли да прави лоши самолети, както няма нация правеща лоши
коли да направи супер самолет.
Коментиран от #92, #97, #153
19:09 31.03.2024
90 САЩ
19:10 31.03.2024
91 Госあ
До коментар #86 от "РЕАЛИСТ":
Не капитулирала Русия значи ПСВ, А ? Аз пък друго знам !!! Е, не толкова бързо, колкото японците потопиха целия и флот, ама доста бързичко, май.19:11 31.03.2024
92 Госあ
До коментар #89 от "Нямам лично впечетление от F35":
Аз пък имам впечатления от КАМАЗ на дакарите. К’во ше каеш ? Добре ли е ?Коментиран от #122
19:12 31.03.2024
93 Верваме
До коментар #84 от "Който не вярва да порови в нета":
Великобритания и Норвегия ги купуват..пък Норвегия е страната с най-много облачност и дъжд годишно в Европа19:13 31.03.2024
94 Ха ха ха
До коментар #80 от "Госあ":
Немският агент Ленин подписа декрет за мир.Но и сложи презрамките на кредита от 62 млн.златни франка на България към Русия с които пари Руският Император плати Румелия и независимостта на България.
Комунистът Ленин който създаде Украйна но те му бутнаха паметниците.
Тъпаци.Никой не може да скъса лист от историята си
Коментиран от #104
19:15 31.03.2024
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Превъзходството на Борн
19:18 31.03.2024
97 Оставете ги такива
До коментар #89 от "Нямам лично впечетление от F35":
Нека си мислят, че ще победят Русия с прашки и с въздушни пушки. За колите трябва пазар, Русия е малка като население за такъв пазар, а и не само за него. По тази причина няма как да бъде световен лидер, независимо от амбициите, които има, но никой не трябва да се гъбарка със сила, която може да доведе до апокалипсис, било то САЩ или Русия, то и други такива няма все още.Коментиран от #99
19:19 31.03.2024
98 Страна. Уа
Летейки те подскачат и ме могат да ги уцелят На финала чрез самонасочваща се от спътници бойна глава поразяват целите с отклонение максимум метър
19:21 31.03.2024
99 Глупак
До коментар #97 от "Оставете ги такива":
100%Коментиран от #123
19:22 31.03.2024
100 Реалист
Коментиран от #139
19:22 31.03.2024
101 Соросоид
Коментиран от #103
19:23 31.03.2024
102 Абе
До коментар #85 от "Гост":
F-22 и F-35 за руснаците въобще не са невидими.Това просто един пиар ,за да продат клокото се може по вече 4++ самолети.Даже турците след като купиха С-400 разбраха колко са невидими тия таралясници и престанаха да настояват за закупуването на F35 и си поръчаха F-16.Коментиран от #133
19:23 31.03.2024
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Госあ
До коментар #94 от "Ха ха ха":
Чакай сега, много неща в един коментар. Лично аз, факта за дълговете ни към Русия за Освобождението (престоя на мироопазващите войски непосредствено след войната) и Независимостта ни съм го припомнял нееднократно на планктона. Но капитулацията на Русия ПСВ е исторически факт ! Тогава Русия губи огромни територии и население и се задължава доста големи суми. Това като напомнянка за онези, на които много им знае устата за французите и ВСВ, но винаги удобно мълчат за ПСВ.Коментиран от #106
19:25 31.03.2024
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Ленин ли подписва ?
До коментар #104 от "Госあ":
Това е въпросътКоментиран от #108
19:26 31.03.2024
107 Хахаха хахаха
19:26 31.03.2024
108 Госあ
До коментар #106 от "Ленин ли подписва ?":
Подписва този, който е бил на власт в Русия.19:30 31.03.2024
109 БРАВОС
19:36 31.03.2024
110 Гост
До коментар #83 от "Защо САЩ":
Не пиши глупости...един Ф16 блок 70 струва 18 милиона...а един ф 35 струва 80 милиона...пишеш глупости..Коментиран от #115, #178
19:38 31.03.2024
111 КОНТРАТА
До коментар #83 от "Защо САЩ":
Какви 30% по скъпи за 3 000 000 000 лв или 1.6 милиарда долара 8 броя или по 200 000 000 долара 1 бройка.19:43 31.03.2024
112 дядо поп
19:51 31.03.2024
113 Тексасец
До коментар #40 от "Търновец":
Производителят на F-35 е копирал 1:1 стратегията на HP и Canon при принтерите. Купуваш сравнително евтин самолет спрямо F-16 примерно, но поддръжката му излиза няколко пъти над базовата цена и освен това в компютърна игра може да е добър, но в реални условия е силно уязвим заради зависимостта си от електрониката.Коментиран от #117
19:53 31.03.2024
114 Сердиканец
До коментар #3 от "ХаХа":
Абе Ф-35 няма да литнат никога, за разлика от Ф-16. Все пак Ф-16 поне лети и се е доказал като ставащ за поразяване на наземни цели. Таралясник е, но все пак става за нещо. Докато Ф-35 с неговите 900+ признати и доказани дефекта(според САЩ) наистина нищо не става от него. Това, че уж щели да го произвеждат масово е защото не успяха да разработят нищо друго ново което да произвеждат... Те затова и продължават да произвеждат Ф-16 който е едномоторен (от 1 тип) като Ф-35. Ако Ф-35 беше достоен наследник на Ф-16, нямаше да спират производството на Ф-16 и да го доразвиват. Тва са елементарни факти близки до акъла, ама населението е толкова затъпяло, че и за тези неща не може да се досети, та затова трябва някой да им го напише, че да се замислят. А и е пълно с такива дето са си продали душите и нямат право да мислят вече..20:01 31.03.2024
115 Гост 2
До коментар #110 от "Гост":
Глупостите ги пишеш ти! Защо нашите самолети струват по $162 млн. единия?! За тия пари можехме да купим 8 самолета F-35.Коментиран от #116
20:01 31.03.2024
116 Сердиканец
До коментар #115 от "Гост 2":
Мани го тоя трол, ясен е. Въпроса, е че ни изпържиха да платим многократно над реалната цена - за пореден път. И то доста по-рано отколкото трябва. Същото се случи сега и с БТР-ите страйкър, които са пълни таралясници, но това е положението. Даже голяма част от тях ще трябва ние да си ги сглобяваме. Е за какво плащаме като ние ще си ги сглобяваме..? За частите само - космически пари. Ама това е положението. А в крайна сметка Ф-16 може и да е по-добре от Ф-35, защото Ф-35 става само за компютърна игра и фалшив имидж. Краварите като прибраха парите сега да доставят платеното и да си държат п.р.о.к.л.ет.и.т.е. усти затворени, защото те не са ни/ми платили НИЩО! А за злините те ще платят с душите си. Адът е реален и много говеда ще отидат там.20:13 31.03.2024
117 Търновец
До коментар #113 от "Тексасец":
Да, а в управата на Локхеед Мартин беше жената на Дик Чейни и това повлия на избора на ефките, жална Америка20:16 31.03.2024
118 Толупоффф
До коментар #36 от "да си го кажем":
Като си толкова запознат, защо не смеят да ги извадят от "гаража" след случея в сръбско? И сътрудник на Туполев дава полу невидимата технология. Но чети соросче книгите не хапят. И го свалих в 21 век с микровълнова печка и ЛАМПОВ радар 1965г.произведрн в Чехословакия, т. е. Варшаския договор.Коментиран от #132, #201
20:16 31.03.2024
119 хахаха
До коментар #30 от "Герги":
гергееее, то и боинга уж беше връо, пък ко стана...никой не иска да лети на него...20:23 31.03.2024
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Исторически парк
Коментиран от #144
20:39 31.03.2024
122 Не само за камаз съм чувал
До коментар #92 от "Госあ":
ДАФ, ИВЕКО, МЕРЦЕДЕС, .....к’во ше каеш ? Добре ли е ?
Коментиран от #126
20:43 31.03.2024
123 ???????
До коментар #99 от "Глупак":
умник21:01 31.03.2024
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 В.В.П.
21:13 31.03.2024
126 ти за
До коментар #122 от "Не само за камаз съм чувал":
рали Париж-Дакар кажи,човека за това те питаКоментиран от #134
21:26 31.03.2024
127 стоян георгиев
До коментар #45 от "Госあ":
Провери на какви самолети са летели съветските асове.никой не се присмивал на американците.американския мустанг няма аналог като самолет през втората световна летящите крепости също.японците не са можели да мечтаят за подобни.само реактивния месершмид е имал по добра технология от американските самолети,но не достатъчно.на базата на въпросния месершмид ссср правят първия си реактивен самолет,който е успешен в корейската война.Коментиран от #136, #148, #162, #175
21:34 31.03.2024
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 сноу
21:57 31.03.2024
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 5366
До коментар #118 от "Толупоффф":
Именно ако беше малко по грамотен и можеше да четеш щеше да знаеш как е свален и,че е чиста проба късмет и грешка на НАТО и още повече пък да бъде свален от камилари като руснаците22:41 31.03.2024
133 6556
До коментар #102 от "Абе":
Камилари като руснаците няма как да видят Ф35 камо ли пък да го свалят.Сами си го признаха.Ф35 може да унищожи всяко ПВО на Русия,а руските камилари няма какво да направят по въпроса.Коментиран от #143
22:43 31.03.2024
134 Камаза
До коментар #126 от "ти за":
от Дакар няма едно винче от Камаз.ВСичко е внос от където се сетиш.Мерцедес,Ивеко,Ман и т.н.Коментиран от #147
22:54 31.03.2024
135 Хохо Бохо
До коментар #24 от "Гацо Бацов":
Точно.23:51 31.03.2024
136 Голям праз
До коментар #127 от "стоян георгиев":
Да руснаците са летели на американски самолети, но не на P-51 Mustang, а на P- 39 Aircobra. Няма самолет от ВСВ който може да се сравнява Me 262 . И не само СССР създават първите си реактивни самолети с технологията на Месершмит , но и останалите от съюзниците.23:55 31.03.2024
137 Хохо Бохо
До коментар #24 от "Гацо Бацов":
Производителят е известен с корупционните си практики дори на родна територия. А това недоразумение е най-яркият пример за спирала на смъртта според американски специалисти. Спирала на смъртта е един такъв самолет върши работата на 2 Ф-15 или Ф-18 но струва колкото 523:56 31.03.2024
138 Коментатор
Коментиран от #140, #146
23:57 31.03.2024
139 янки
До коментар #100 от "Реалист":
един от конструкторите на F-16 беше казал за F-35 нещо от сорта "това е една голяма издънка, направен от момчета, които би трябвало да правят само книжни хвърчила...". Може и да е така, обаче проекта погълна много пари, а те трябва да се възвърнат, затова ще му се прави силна реклама и съюзниците с радост и сияещи от щастие да искат да се сдобият с "най-върховата технология в авиацията". За цената за придобиване и следващата поддръжка ще се разбираме без спорове, да не се плаши никой.Коментиран от #142
00:53 01.04.2024
140 Развийш ли
До коментар #138 от "Коментатор":
Ами за посленния модел от всичките му вариации Изпипан е до съвършенство и го пускат за масово въоръжаване00:59 01.04.2024
141 Новини от преди 15 мин.
02:09 01.04.2024
142 Ва банк
До коментар #139 от "янки":
Това е като в хазарта, като загубиш, после удвояваш залога с надежда да си възвърнеш парите. Ако пак загубиш учетворяваш, стига да има кой да ти се връзва на номерата...Коментиран от #158
02:13 01.04.2024
143 Пак неподготвен но нахален
До коментар #133 от "6556":
Твърде краварско изказване02:16 01.04.2024
144 Надеждата на матряла в Колония бг
До коментар #121 от "Исторически парк":
Ти къде видя български ф16 покажи ми го, че искам да го видя. Дядо и той искаше да го види ама не можа, с тая надежда си умря човекаКоментиран от #157
02:21 01.04.2024
145 Панчаревската кметица
самоуети ще заваряват
смех
кредитче форевер
02:22 01.04.2024
146 Един
До коментар #138 от "Коментатор":
И аз се чудя. Редактора да не е чел нещо с 10/15 години давност и да го е копнал тук за да реализира трафик. Този авион се прави от доста време и доста народ си купи или поръча. Та не виждам как така сега ще го правят. Оперират го Япония, Белгия, Холандия, Саксонците, Дания. Полша чака голяма поръчка. Турция я отбиха. Румъния чака. Янките имат над 700 бройки в експлоатация. Та даже и с вентилатора за вертикално.02:41 01.04.2024
147 Госあ
До коментар #134 от "Камаза":
Шасито и двигателите са Камаз. Точка.02:52 01.04.2024
148 Госあ
До коментар #127 от "стоян георгиев":
Мицубиши Зеро е бил господарят на Пасифика. Месершмид е ясен, тогава британските Спийдфайър са били някаква конкуренция. Преди ВСВ американската техника не струва ! После крадат и от Германия и от Япония.02:55 01.04.2024
149 Добърден
02:57 01.04.2024
150 ДИНОЗАВЪР КАРАБАДЖАКОВ
03:01 01.04.2024
151 Доларес
Коментиран от #155
03:17 01.04.2024
152 Стр
До коментар #31 от "РЕАЛИСТ":
Пич, много си неграмотен. Чети повече03:48 01.04.2024
153 Примерът ти
До коментар #89 от "Нямам лично впечетление от F35":
е крайно неподходящ! Италианците правят фантастични коли, но в самолетостроенето хич ги няма, същото важи и за японците, макар че на тях им е забранено да правят военни самолети... И не давай за пример Форд! Може по масовост на моделите да са доста напред, но като дизайн и качество са доста под средното ниво... Както всъщност са всички американски автомобили...04:34 01.04.2024
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 Търговски Продукт
До коментар #151 от "Доларес":
Да направиш безбожно скъп самолет . Да го лишиш от всякакви летателни характеристики , разчитайки на мантрата за ниска радарна отражаемост , е това вече е велика глупост . Както каза покойният сенатор , и бивш пилот от Виетнам Джон Маккейн. И след което го набиваш заедно с картофите ,ценово на своите съюзници . Които като верни васали трябва да ги купуват ,поддържат и експлоатират , изпразвайки своя бюджет .Коментиран от #156, #166
04:46 01.04.2024
156 Кой та пита теб
До коментар #155 от "Търговски Продукт":
Бре. САЩ решават06:24 01.04.2024
157 ша го видиш...догодина
До коментар #144 от "Надеждата на матряла в Колония бг":
Заедно ша го посрещнем в граф Игнатиево.06:28 01.04.2024
158 Стига бе
До коментар #142 от "Ва банк":
Еф 35 е търсен самолет, от всички силни държави....масово производство, значи одобрен от Пентагона...06:37 01.04.2024
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 Ха така
До коментар #42 от "деменцията джо":
И за това ли простите японци се скъса ха да се обзавеждат с ф-35.От къде ви намират такива бе07:00 01.04.2024
162 Бате Иво
До коментар #127 от "стоян георгиев":
Цока по принцип са летели на лавочкини и яковеТова че двама трима са летели на аерокобри не променя нещата
А прехваления мустанг никакъв шанс срещу Ла 7
Исторически факт
Иван Никитиевич го е доказал
Е вярно тия два мустанга не му се броят в сметката
Все пак са били съюзници
Между другото не съм слушал за алея на сейбърите
Но за алеята на миговете да
07:14 01.04.2024
163 Рос
07:21 01.04.2024
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Що ли Ердоган поръча
Коментиран от #167
07:58 01.04.2024
166 хххх
До коментар #155 от "Търговски Продукт":
Ти какво разбираш под "лишен от летателни характеристики" ? Да е пригоден за акробатски и циркаджийски умения за авиошоута като руските изтребители ли ? Аман от такива псевдо разбирачи като тебе.21 век е и такъв тип "летателни характеристики" са в историята и именно поради тази причина нито един руски изтребител няма шанс срещу Ф22 или Ф35.Битките вече са от далечна дистанция и ще бъдеш видян и свален много преди въобще да знаеш какво се случва.Точно две ракети са нужни и с клоунските ти изпълнения във въздуха приключено.Руснаците са длъжни да залагат на близък бой защото нямат нужното развитие да направят модерен тип изтребител.Единствено СУ-57 що годе се приближава до съвременен изтребител,но и той свети на радарите като коледна елха и няма да оцелее дълго.Коментиран от #181
08:28 01.04.2024
167 цирк московски
До коментар #165 от "Що ли Ердоган поръча":
Ердоган ходи и до Москва да види су57 и су35 и като видя за какво иде реч избяга с двеста и пак започна за се моли на САЩ за ф35Коментиран от #172
08:30 01.04.2024
168 Eлементарно
Коментиран от #173
08:52 01.04.2024
169 Наблюдател
09:00 01.04.2024
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Пълна лъжа написа.
До коментар #167 от "цирк московски":
Искаше да вземе директно Су 57,ноПутин му каза, че първо трябва да премине през Су 35 С и чак след това на Су 57.А за Фи 35,Турция участва в проекта но краварите ги лишиха от тези смотан изтребители и за да не загубят всичко се съгласиха на Фи 16.09:36 01.04.2024
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 гожвя
До коментар #35 от "РЕАЛИСТ":
Свалиха и Ф-16, при това на командира на ескадрилата и повредиха един А-10, до състояние за бракуване.10:13 01.04.2024
175 гожвя
До коментар #127 от "стоян георгиев":
F-86 и МиГ-15, са 80% еднакви, понеже са разработени на базата на Месершмит P.1101, а не на Ме262.10:29 01.04.2024
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 РабоТя
11:19 01.04.2024
178 Пропаганда
До коментар #110 от "Гост":
Украинска .Свалили един СУ - 25 , снимат се и
коментират .
50 000 000 $ минус ?
Каква е тая ,, Сушка, на 30 г. За 50 милиона
Тя ако е нова ще струва 500 милиона .
11:50 01.04.2024
179 хаха
Един от големите им "постижения" е че самолетчето не може да лети със свръх звукова скорост, защото невидимото му покритие се раздува и става видим като гола мома на центъра.
12:00 01.04.2024
180 Инна
"Готов за бойна мисия самолет"е самолет, който наистина е готов, наистина. Пентагонът има не повече от 27,75%.
Боен самолет е просто способен да се издигне във въздуха! Освен това, ако самолетът "готов за изпълнение на бойна задача" може да бъде предписан ясно: например да извърши вертикално излитане, тогава "готов за бой" е просто способен по някакъв начин да се издигне във въздуха.
Големият мит на САЩ се срина на цена от 1,7 трилиона долара
12:01 01.04.2024
181 Този коментар е премахнат от модератор.
182 Инна
До коментар #6 от "на дизайн ги докараваме":
Сметната палата на САЩ е изчислила, че всеки час полет на изтребител 0-35 струва на данъкоплатците 42 хиляди долара. Това е само един от многото негативни аспекти, с които се сблъскват разработчиците и операторите на тази програма.12:03 01.04.2024
183 Този коментар е премахнат от модератор.
184 Този коментар е премахнат от модератор.
185 До тоя с фактите
Коментиран от #188, #192
13:20 01.04.2024
186 Този коментар е премахнат от модератор.
187 хаха
До коментар #85 от "Гост":
Такива като тебе колко сме ги слушали: "ще, ще, ще". Типичния начин на изказване на комсомолските секретари, издаващ пребоядисаното комунде, сменило ориентацията, ама запазило дразнещия стил на изказ. Подобно се изразяват и загубените хлапета, когато спорят за коли по картинки, без да са помирсвали що е това двигател и има ли почва у нас, само че те не се занимават с политика и за тях е оправдано.13:46 01.04.2024
188 Този коментар е премахнат от модератор.
189 Правоверен Евроатлантик
14:47 01.04.2024
190 Гогича
До коментар #3 от "ХаХа":
Хахакай ама не може да смяташ. На 12 август 2019г.е подписан договора ,а няма и 5г. Първите бройки ще ги ДОСТАВЯТ 2025г. Ако си си направил летището. И ако си си обучил пилотите. И някой трябва да ти обясни ,че първите бройки на F16 ,блок 70 са за Бахрейн и Словакия. Ти си след тях. Този завод е нов и не произвежда каруци.14:51 01.04.2024
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 Анонимен
До коментар #58 от "Ей смех":
НАТО се разтревожи след удара на руския Циркон по КиевХиперзвуковият комплекс с морско базиране „Циркон“, с който руските сили удариха площадката на зенитно-ракетните системи „Пейтриът“ в Киев, може да пробие защитата на НАТО. Това заяви британският военен експерт Александър Меркурис.
„Руснаците използваха хиперзвукови ракети Циркон срещу Киев. Страните от НАТО разбират, че тези ракети имат необходимия обсег и са способни да пробият защитата им“, каза Меркурис
Според експерта на теория тези ракети вече могат да нанесат дълбоки удари в Румъния или Полша.
Меркурис също добави, че мнозинството не вярва в изявленията на Киев, че украинската противовъздушна отбрана е в състояние успешно да прехване Циркон.
15:22 01.04.2024
194 Анонимен
До коментар #69 от "Търновец":
НАТО се разтревожи след удара на руския Циркон по КиевХиперзвуковият комплекс с морско базиране „Циркон“, с който руските сили удариха площадката на зенитно-ракетните системи „Пейтриът“ в Киев, може да пробие защитата на НАТО. Това заяви британският военен експерт Александър Меркурис.
„Руснаците използваха хиперзвукови ракети Циркон срещу Киев. Страните от НАТО разбират, че тези ракети имат необходимия обсег и са способни да пробият защитата им“, каза Меркурис в публикация в блога на YouTube.
Според експерта на теория тези ракети вече могат да нанесат дълбоки удари в Румъния или Полша.
Меркурис също добави, че мнозинството не вярва в изявленията на Киев, че украинската противовъздушна отбрана е в състояние успешно да прехване Циркон.
Коментиран от #198
15:23 01.04.2024
195 ТАКА ЛИ
16:15 01.04.2024
196 Голям праз
До коментар #191 от "Око":
Още един специалист, който пише ,но не чете. Няма да коментирам всичките ти глупости,а само тази с 300 километра. Я провери, каква е далекобойноста на американските ракети въздух - въздух.16:24 01.04.2024
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 тато
До коментар #194 от "Анонимен":
не е стрелян никъв циркон, измисли на укрите е това....прочети какво е циркон и ще ти се изясни!16:33 01.04.2024
199 апи ма за
До коментар #58 от "Ей смех":
много верваш на пропагандата, ама критично мислене НИХТ!!! после се чуди що повечето ти се смеят от сърце, ми щот думкаш едни големи плескавици , нямащи нищо общо с реялноста.16:36 01.04.2024
200 Този коментар е премахнат от модератор.
201 Този коментар е премахнат от модератор.
202 Торба ад
18:18 01.04.2024
203 Този коментар е премахнат от модератор.
204 Никой
19:15 01.04.2024
205 Амчи
Коментиран от #210
19:59 01.04.2024
206 Мда
20:10 01.04.2024
207 Истината
21:55 01.04.2024
208 Ха Ха Ха Ха
22:04 01.04.2024
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 Роко
До коментар #205 от "Амчи":
Ми летят си без проблем. Ако не вярваш питай иранците последния път като ефките на еврейчетата им направиха приятелска визита хвърчаха генералски глави щото пво-то проспало купона. Но дори да не летяха 35-цете пак еврейчетата показаха че и старичките 16-ки не са за подценяване направиха такова шоу че изумените руснаци свалиха своя самолет излетял да коригира огъня по 16-ките на еврейчетата.01:55 02.04.2024
211 Роко
До коментар #200 от "Бой и српско":
Приятелю то и на С-400 радара засичаше на 400 километра пък се оказа че на повече от 40 нищо не види щото разбираш ли земята била кръгла?!?!? Колкото до радара на Су-35 (или правилното име беше Су-27М) той е перфектен толкова е добър че по - добре да го няма само за 2022 година има пет катастрофи при тренировъчни полети на Су-35 (за толкова се знае от открити източници колко са в действителност един господ знае) при които два самолета се сблъскват в небето при изпълнение на маневра защото пилота тъпо не знае къде е партньорът му. Та толкова за "перфектния" радар на сушките. Преди години турците гръмнаха един Су-24 тогава един руски генерал от авиацията защити пилота когото разни специалисти се опитваха да изкарат виновен за случая с думите: "Единствения начин пилота да разбере че има противник на опашката е да си носи огледалце" и както показват катастрофите положението със Су-35 не е по - добро.02:13 02.04.2024
212 Разузнаването
До коментар #57 от "Госあ":
Фалшива технология-друг път!Евреите си бомбят Сирия с Ф-35 както и когато си искат,а С-400,разположени около Дамаск мълчат и не реагират.По-сигурно доказателство от това не ви трябва.Ердоган даде една С-400 на американците да я разглобят и изучат,и да модифицират самолета,така че да не се засича от системата.Това им позволи да го пуснат в масово производство,след като се убедиха,че за самолета няма противодействие.С други думи-гарантирани печалби.За този жест към САЩ Турция получава Ф-16 като нашите на преференциални цени.Тарикат е Ердоган,като Боко,но в пъти по-умен от нашия.Коментиран от #219
04:17 02.04.2024
213 Българин
16:05 02.04.2024
214 Дивергент
Коментиран от #217
16:44 02.04.2024
215 бай Ставри
18:59 02.04.2024
216 Б.Б
19:46 02.04.2024
217 Роко
До коментар #214 от "Дивергент":
Ми имат си летят някой падат (нормално техника разваля се и човешкия фактор никой не го е отменял). Сега да видим как е при конкуренцията. Ми никак конкуренция няма. Русначетата правеха нещо ма се оказа че вече 30 години нищо не могат да направят (индиичетата в началото наливаха пари в проекта ма схванаха че от него нищо няма да излезе и се отказаха). Китайчетата цапцарапнаха руската технология и се опитаха да правят самольот ма и на тях не им се получи. Корейчетата (южните) са най - напред в разработката ма очакват след десетина години да полетят. Япончетата с малко изостават на корейчетата. Турчетата и те щели да правят нещо в бъдеще. Та приятелю може и да падат ма нямат конкуренция в света. Опс май имат американчетата говори се вече ще пускат шесто поколение до годинка две.Коментиран от #222
07:10 03.04.2024
218 Този коментар е премахнат от модератор.
219 Ердоган
До коментар #212 от "Разузнаването":
Ти да не си завършил школата за комици на Зеленски13:25 03.04.2024
220 Ердоган
13:26 03.04.2024
221 Георги
14:26 03.04.2024
222 Чеченец
До коментар #217 от "Роко":
Чети западни анализатори да видиш и чуеш коя военна техника и производство са на първо мястоЦялото НАТО произвежда 3 пъти по малко снаряди.Всеки месец излиза военен граждански или подводница.Това се казва трол които е с рогата на пред.Свери си часовника с английски сащ немски медии.
15:24 03.04.2024
223 Соловьов
16:23 03.04.2024
224 Сол
22:39 06.04.2024
225 Маруся Климова
15:37 07.04.2024