Намаляващите продажби на автомобили с електродвигател имат последици, които не се забелязват на пръв поглед. В Европа в момента се внасят повече нови коли, отколкото се продават, а това създава проблеми.
Автомобилите са по-особена стока: от една страна представляват отделен продукт, който се доставя „на парче“, от друга обаче размерите им не позволяват да бъдат подредени на някой рафт. Един автомобил заема до десет квадратни метра площ – дори, когато не се използва. А това определено е предизвикателство за пристанищата, на които автомобилите пристигат с кораби. В Германия, например, това засяга най-вече два терминала – тези в Емден и Бремерхафен. Този в Бремерхафен е едно от най-големите автомобилни пристанища в света.
Променено съотношение
От оператора на терминала BLG Logistics Group ДВ научи, че там годишно обработват повече от 1,7 милиона автомобила. Пристанището разполага с място за около 70 000 превозни средства. Според говорителката на компанията Юлия Вагнер обработката на автомобили се е променила през последните години: "Дълго време имахме 80% износ и 20% внос. Сега това съотношение е 50:50", казва тя.
В Зеебрюге, Белгия, се товарят два пъти повече автомобили, отколкото в Бремерхафен. В момента то е задръстено от нови коли, които са пристигнали с кораби, но не са транспортирани по-нататък по веригата. Елке Вербелен от отдела за комуникации на пристанищата в Антверпен и Зеебрюге казва за ДВ, че това в момента се случва във всички по-големи европейски пристанища, които приемат автомобили.
Това, че пристигащите с кораби автомобили се застояват на пристанищните терминали, не се дължи само на огромния обем внесени коли: "Проблемът по-скоро е във факта, че те не се извозват бързо от пристанищата", казва Юлия Вагнер.
Откъде идват и накъде отиват
Транспортът на автомобили е сложна и не особено прозрачна дейност – поне на пръв поглед нещата изглеждат така. Западни производители като Tesla, например, произвеждат автомобилите си в Китай, а след това ги доставят в Европа. В същото време много производители на автомобили произвеждат колите си за американския или азиатските пазари на място – включително, за да не плащат вносни мита.
Освен това има и автомобили, които остават скрити дори за операторите на тези пристанища, защото се транспортират „опаковани“ в контейнери. Този вид транспорт често се използва от частни лица или търговци, които изпращат отделни бройки автомобили. И тъй като са в контейнери, те не заемат никакво място за паркиране на обичайните за това места на пристанищата.
През последните години много неща се промениха. Например броят на автомобилите в пристанищата остава висок или се увеличава, защото навиците на купувачите са се променили. Съществуват и икономически причини за високата натовареност на паркингите по пристанищата – сравнително ниските продажби на електроавтомобили. Юлия Вагнер потвърждава това: "Времето на престой на автомобили от всички производители се увеличи след прекратяването на държавните субсидии за електрическите автомобили. В Германия продажбите спаднаха“, казва тя.
Проблемът с транспорта по суша
Вярно е, че като цяло продажбите на автомобили растат, но все още не е достигнато нивото отпреди пандемията от коронавирус, посочва и Елке Вербелен от пристанищата в Антверпен и Зеебрюге. Друг фактор е недостигът на шофьори на товарни камиони, с които новите коли се извозват до търговците. Това също удължава престоя на внесените по море автомобили по пристанищата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чакам 200 дни за електромобил...
12:41 26.04.2024
2 Ъъъъъ
12:42 26.04.2024
3 АЙДЕ
В БЪЛГАРИЯ ВСИЧКИ ПП ДБ МИСИРИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА ТЕГЛЯТ КРЕДИТ И ДА СИ КУПЯТ ЕЛЕКТРОМОБИЛ ТЕСЛА
МОЖЕ И ТЪРНОКОП
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО
ЩОТО НОРМАЛНИТЕ СИ КУПУВАТ ДИЗЕЛАЦИ ВТОРА РЪКА
Коментиран от #33
12:43 26.04.2024
4 тепърва ще гръмне електробалона
12:45 26.04.2024
5 Факти
Коментиран от #9, #13, #14
12:51 26.04.2024
6 Абе
Коментиран от #15
12:53 26.04.2024
7 Ха ха ха а така
Коментиран от #10, #17
12:54 26.04.2024
8 Нека
12:55 26.04.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Мр. Бийн
До коментар #7 от "Ха ха ха а така":
Казах ли ви!12:57 26.04.2024
11 Така е
Коментиран от #23
12:57 26.04.2024
12 Малко фактиййййй
12:57 26.04.2024
13 Мхм
До коментар #5 от "Факти":
За разлика от газа аз не съм длъжен да си купя електромобил мога и локомоторна кола да карам12:57 26.04.2024
14 ухльоф
До коментар #5 от "Факти":
Уффф на батко Економика и разбирача!12:57 26.04.2024
15 Луд
До коментар #6 от "Абе":
Ти! купили си електрокар?12:58 26.04.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Факти
До коментар #7 от "Ха ха ха а така":
Електрификацията на транспорта е абсолютна необходимост и вече е закъсняла с дететилетия. Дори без да говорим за глобалното затопляне и предстоящите катастофи, които ще ни докара, ще ти кажа само едно - изгорелите газове, които дишаме ежедневно, са фактор номер едно за влошеното ни здраве.Коментиран от #24, #35
12:59 26.04.2024
18 дайте да дадем
13:00 26.04.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Дойче окулеле
Госпожата обаче не казва ,че има по-важни стоки от автомобилите ,такива като оръжие ,което също не може да се сложи на рафта ,най-малко заради факта ,че е взривоопасно и ко.каин ,който също не може да се сложи на рафта най- малко зарази това ,че на запад уж имат закони ,които "забраняват" търговията. Тук е мястото да се отбележи "блестящото изпълнение на задълженията" на местните органи на реда ,които са иззели от пристанищата в Антверпен над 16 тона кок.аин през миналата година. А колко са минали...
13:01 26.04.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Помнещ
13:02 26.04.2024
23 Факти
До коментар #11 от "Така е":
Печелим в краткосрочен план, но както вече казах, планът на Китай е дългосрочен и в него ние губим.Коментиран от #25
13:03 26.04.2024
24 заблуди
До коментар #17 от "Факти":
Никой не мисли за твоето влошено здраве! Всичко е някакви измислени партийни линии! Като караш 2,5-3 тона кола, по-икономично ли се движиш? Тези литиеви батерии по-малко ли замърсяват природата? България е страна в която 2/3 от населението се отоплява с кюмюр! В 21-ви век! И няма къде да си зарежда и ремонтира "TESLA"-та! "Зелената сделка" е просто една реклама на крадливите политици!13:07 26.04.2024
25 Къци
До коментар #23 от "Факти":
Риск печели, риск губи.13:08 26.04.2024
26 Взех под наем
Всеки сам да решава КВА кола да кара.
Коментиран от #32, #37
13:20 26.04.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Симитли
Никакви коли!
Всички на динамо за светли евро-атлантически бъднини!
13:40 26.04.2024
31 Щото
13:40 26.04.2024
32 ХаХа
До коментар #26 от "Взех под наем":
И стигна за два дни13:41 26.04.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Ами да
14:18 26.04.2024
35 абе онзи
До коментар #17 от "Факти":
да та еаааа в здравия дир ник14:33 26.04.2024
36 ПробЛеМи
15:21 26.04.2024
37 Цицоманов
До коментар #26 от "Взех под наем":
Че то и аз с 2,0 дизел 170 кс ходя до Слънчака и обратно и там мога да навъртя не 10 ми 20 км. като заредя само веднъж 50 лв. ФАКТ15:56 26.04.2024
38 Керкенез
И запомнете от мен : ДО КРАЯ НА 2025 ГОДИНА, ТЕЗИ ЕЛ. КЛОЗЕТИ, НЯМА ДА СЪЩЕСТВУВАТ!
19:04 26.04.2024
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.