Популярността на САЩ като глобална сила спада в световен мащаб, особено в страните с мнозинство мюсюлмани, според доклада на Индекса за възприемане на демокрацията за 2024 г., публикуван в сряда, пише европейската редакция на Politico.
Обхващайки около 63 000 респонденти в 53 държави, индексът обобщава отношението към демокрацията, геополитиката и световните сили.
Както пише Politico, международната репутация на Америка претърпя удар от началото на 2023 г., особено в мюсюлманските страни, където непоколебимата подкрепа на Вашингтон за Израел във войната в Газа се оказа важен фактор за това.
Сега Европа се присъединява към тенденцията. "За първи път от началото на управлението на администрацията на Байдън, много западноевропейски страни се върнаха към по-скоро негативни възприятия за САЩ. Този възход и спад, от негативни нагласи към положителни [и] обратно към отрицателни нагласи, е особено рязък в Германия, Австрия , Ирландия, Белгия и Швейцария“, казва Фредерик Де Вьо, старши изследовател в компанията за проучвания Latana, която съставя Индекса.
Междувременно положителните възприятия за Китай в Азия, Северна Африка, Близкия изток и Латинска Америка продължават да растат, което довежда глобалното възприемане на Пекин до чисто положително, въпреки продължаващия европейски скептицизъм.
Русия, която се бори с огромно негативно възприятие по целия свят в първоначалните последици от военната интервенция в Украйна, също изглежда е на път към възстановяване на имиджа в повечето изследвани региони, с изключение на Европа.
"За първи път от началото на управлението на администрацията на Байдън, много западноевропейски страни се върнаха към нетните негативни възприятия към САЩ“, посочи Фредерик Де Вьо.
Колебливата популярност на Америка, съчетана с по-добрите позиции на Русия и Китай, означава, че последните сега се възприемат толкова положително, колкото и САЩ в повечето изследвани страни от Близкия изток, Северна Африка и Азия.
Повече от просто глобално състезание за популярност, нагласите, изразени в индекса, могат да повлияят на способността на правителствата да възпират или реагират на агресия от глобални сили. В Германия, например, вътрешното недоволство, свързано с нарастващите цени на енергията, подхрани протести и съпротива срещу ограниченията за вноса на руски петрол след нападението на Москва срещу Украйна през февруари 2022 г.
Разделението между глобалния север и юг се проявява, когато респондентите са попитани дали смятат, че тяхната страна трябва да прекъсне икономическите връзки с Русия заради нейното нахлуване в Украйна и дали трябва да направят същото, ако Китай нахлуе в Тайван.
Отношението изглежда е смекчено, съдейки по сравнение на резултатите от 2022 г. и 2024 г. В по-ранното проучване повече респонденти подкрепиха прекъсването на икономическите връзки с Русия, отколкото се противопоставиха в 31 държави; числото вече е 23.
Освен това, с малки изключения, мнозинството, подкрепящо прекъсването на икономическите връзки, е намаляло в повечето страни.
Докато САЩ като цяло остават най-популярни, що се отнася до обществеността, на световната сцена, започват да се показват пукнатини сред населението на някогашните верни западноевропейски съюзници, докато Русия и Китай набират популярност в други региони.
8 Май, 2024 17:35 4 797 147
Глас народен: Славата на САЩ като глобална сила се стопява, Москва и Пекин печелят все повече симпатии
Разделението между глобалния север и юг се проявява, когато респондентите са попитани дали смятат, че тяхната страна трябва да прекъсне икономическите връзки с Русия заради нейното нахлуване в Украйна и дали трябва да направят същото, ако Китай нахлуе в Тайван
Снимка: БГНЕС/ЕРА
Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 96 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
Коментиран от #116
17:37 08.05.2024
2 Атина Палада
Коментиран от #117
17:38 08.05.2024
3 гост
Коментиран от #30, #47
17:39 08.05.2024
4 Онзи
Коментиран от #14, #19
17:40 08.05.2024
5 Последния Софиянец
17:40 08.05.2024
6 Гост
17:42 08.05.2024
7 оня с коня
Коментиран от #18, #28, #40
17:42 08.05.2024
8 Бекапе
17:42 08.05.2024
9 няма вечно зло/САЩ и Израел/
Коментиран от #53
17:43 08.05.2024
10 Миии
17:43 08.05.2024
11 Стигнах до
17:45 08.05.2024
12 Ха ха ха
Коментиран от #24, #29, #34
17:45 08.05.2024
13 az #СВО
Светът вече се дели на глобално мнозинство и на западно малцинство.
Коментиран от #21
17:46 08.05.2024
14 ККопейкин
До коментар #4 от "Онзи":
Ние сме на Янсен!17:46 08.05.2024
15 Гост
Коментиран от #138
17:46 08.05.2024
16 112
Коментиран от #43
17:46 08.05.2024
17 Софийски
17:47 08.05.2024
18 Гост
До коментар #7 от "оня с коня":
Това, че кръчмарят не те харесва не означава, че не иска да ти вземе парите. Явно не си наясно с принципите на търговията.Коментиран от #33
17:47 08.05.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Кресна
Коментиран от #31, #48, #93
17:48 08.05.2024
21 az #СВО
До коментар #13 от "az #СВО":
И България както винаги, в глобален конфликт, пак безпогрешно и твърдо е на губещата страна ...Коментиран от #25
17:48 08.05.2024
22 Ква Мацкв бе
......
17:48 08.05.2024
23 Цар Долар
17:48 08.05.2024
24 Гост
До коментар #12 от "Ха ха ха":
Ресурсите могат без фейсбук. Фейсбука не може без ресурси.17:49 08.05.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Бако
Всички искат в САЩ.
Коментиран от #32
17:50 08.05.2024
27 az #СВО
До коментар #25 от "Тихо бре":
Само факти...17:50 08.05.2024
28 Атина Палада
До коментар #7 от "оня с коня":
А провели съотношението? Защото аз съм го проверила.... Европейчетата сме елементарните потребители на Китай.....И това те радва ли?Коментиран от #35, #46
17:50 08.05.2024
29 ХАХАХА
До коментар #12 от "Ха ха ха":
Ами що си не ги работят технологиите ФАЩ бе? Що ЕС не произвежда нищо вече ,а всичко е в Китай. Ами аре да си прибират технологиите и производствата и друм . Ама ФАЩ и ЕС са пълна нула . Щом не е произведено в Китай значи нищо не е оригинално . И не ми дрънкай за разни марки като започнеш от кафе машини, та свършиш до коли къде пише маде ин Германия или Италия. Аре у лево.Коментиран от #37
17:51 08.05.2024
30 Госте,
До коментар #3 от "гост":
Си и Путиин ти казаха, но кой дс чуе. Руската военна мощ и китайската икономическа мощ са най- силни. И като да в съюз и с Иран и Глобалния юг стават световна сила...и ще събират хегемона.
17:52 08.05.2024
31 Атина Палада
До коментар #20 от "Кресна":
В САЩ отиват такива като Мишо ш. амара, а на Изток отиват такива като концерна Мерцедес и Basf!17:53 08.05.2024
32 ХАХАХА
До коментар #26 от "Бако":
Ами аре бе, раницата ,летището и ФАЩ ,ходи да живееш на улицата ,ти тука нищо нямаш от мързел ,та там п ък съвсем.17:53 08.05.2024
33 оня с коня
До коментар #18 от "Гост":
Изобщо не ми пука дали кръчмарят ме харесва и няма проблем да му дам парите си,стига да ме гледа уважително и да изпънява прищевките ми.Но по-важното:Кръчмарят ВИНАГИ ще предпочете Мене - нехаресвания но ПЛАТЕЖОСПОСОБЕН,пред някакъв симпатичен Прошляк.Анадън му?Коментиран от #102
17:54 08.05.2024
34 А Китай ако си поиска
До коментар #12 от "Ха ха ха":
САЩ да си върнат задълженията. И дълга на САЩ от 35 трилиона става космически. Китай е кредитора на САЩ17:54 08.05.2024
35 Блиад
До коментар #28 от "Атина Палада":
Ако не сме европейчетста да копуваме китайските дрънкулки, китайчетата се връщат в 1987.Провери много внимателно..Там нямаха даже и автомобили.Не знаеха какво е това.Коментиран от #42, #60
17:56 08.05.2024
36 БгТопИдиот🇧🇬
17:56 08.05.2024
37 Атина Палада
До коментар #29 от "ХАХАХА":
Много ми хареса лафа на един коментиращ тук:)) Да го пише по често!Сега ще го цитирам:- "Всичко, което не е създадено от Бог, е произведено в Китай"!
Коментиран от #41, #64
17:57 08.05.2024
38 Открихте Америка...!
17:58 08.05.2024
39 Бамбука
17:58 08.05.2024
40 Ха-ха-ха
До коментар #7 от "оня с коня":
Пазара си е пазар. Със слава или без слава Щатите са просто пазар за китайците.Коментиран от #49
17:58 08.05.2024
41 Само да допълня!
До коментар #37 от "Атина Палада":
Дори и памперсите на Бай-Деменцън са произведени в Китай ...!Коментиран от #85
17:59 08.05.2024
42 Атина Палада
До коментар #35 от "Блиад":
Я дай по сериозно:))какъв пазар е Европа? 500 милиона.. САЩ - 300 милиона...Коментиран от #56, #59
18:00 08.05.2024
43 Кресна
До коментар #16 от "112":
Китайския змей вече захапа Сибир и Русия няма къде да иде.Това е братския им съюз.18:00 08.05.2024
44 Хохо Бохо
Коментиран от #67
18:00 08.05.2024
45 Хохо Бохо
18:01 08.05.2024
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Хохо Бохо
До коментар #3 от "гост":
Дай да видим статистиката дълг към бвп, а?Коментиран от #54
18:02 08.05.2024
48 ⚜️Лопата с чип⚜️
До коментар #20 от "Кресна":
Защо цар Симеон в живял и учил в Магнаурската школа , а не в България ??? Льохмане , не виждаш по далеч от непросветения си нос, а ползваш ирония! Иронията е за победителите, илитерат маргинален!Коментиран от #73
18:03 08.05.2024
49 Атина Палада
До коментар #40 от "Ха-ха-ха":
Точно, както Източна Европа станахме пазар на Западна в зората на прехода, когато убиха икономиките ни, за да ни направят потребители..Сега вече и Западна и Източна сме потребители на Китай..
Коментиран от #52
18:03 08.05.2024
50 Анкета
18:04 08.05.2024
51 Манол
18:06 08.05.2024
52 Факт!
До коментар #49 от "Атина Палада":
Потребители сме,защото сме богати.Нормалният работещ европеец не се лишава от нищо.Коментиран от #62, #77
18:06 08.05.2024
53 Куравял си онанист
До коментар #9 от "няма вечно зло/САЩ и Израел/":
Какво ти направиха сащ и Израел, бе?Всъщност, те ти осигуряват работата. Да не мислиш, че без тях някой ще ти плаща тролските тъпизми, дето ги драскаш денонощно.
Коментиран от #137
18:07 08.05.2024
54 Ангел
До коментар #47 от "Хохо Бохо":
165 $ минимальная в Русия.Ти си гледай статистиката цяла нощ и блей.18:08 08.05.2024
55 Трудно
18:08 08.05.2024
56 Правилно
До коментар #42 от "Атина Палада":
Сащ и Европа са почти милиард.Нсй-богатата и платежоспособна част от света.Коментиран от #98
18:09 08.05.2024
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Блиад
До коментар #42 от "Атина Палада":
Провери,ли?18:11 08.05.2024
60 Ха-ха-ха
До коментар #35 от "Блиад":
Ами май не е въпрос на желание, европейчета. Просто сте принудени да купувате китайски джунджурийки. Нямате избор.18:11 08.05.2024
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Атина Палада
До коментар #52 от "Факт!":
Ха ха ха, и продължавате:))) радваш се, че някой те е направил елементарен потребител на неговите стоки ха ха ха Лично мен, това ме обижда!18:13 08.05.2024
63 Хаха
18:13 08.05.2024
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 защо
18:14 08.05.2024
66 Артилерист
Коментиран от #74, #79
18:16 08.05.2024
67 Атина Палада
До коментар #44 от "Хохо Бохо":
Статистиката я има в нета. Всеки може даа я прочете. За последните две години търговията с долари от 70% е паднала на 40%!18:17 08.05.2024
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Сащ напълно загубиха
Тогава цял свят ги обожаваше, понеже нямаше толкова открито информация, какви са и какво правят по света!
Отделно се оказа, че тяхната "капиталистическа система" е много слаба! Да, имат лъскави коли, лъскави музикални уредби и много много всичко красиво, НО само по рекламите. В истнският живот ги видяхме и тях.
Много са слаби, като общество! Даже една малка социалистическа страна е много по-силна. В соца работи целият народ, има много фабрики, заводи, предприятия и може да се прави всичко, НО не е толкова лъскаво и добре боядисано, понеже няма конкуренция и така и така някой ще го купи. В соца може за нула време да се ангажира цялата страна за нещо си, докато в капитализма не става. Това е система от вълци единаци. Уж партии, уж не знам си кво си. Първо политиците са слабаци и само чакат от индустрията или банките да им дават пари и ги подкупват. След това народът не им вярва на нищо. Няма и патриотизъм, понеже ценностната система е НУЛА. Е, САЩ единствено все още баламосват цял свят с рекламите си, с фукането си, че са "нещо", НО ТЕ НЕ СА!!! Даже и атомните им ракети са ръждясали, понеже си унищожиха индустриалната преработка на Урана. Западът не е единен и нямат общество. Имат огромни разделения на бедни, средни и богати, на разни народи, на мирогледи и т.н... Една Северна Корея изплаши Тръмп, че ще стреля с атомни ракети по САЩ и той се отказа да воюва с тях! А слаби страни, като Ирак, Либия, Сирия ... напа
Коментиран от #76, #145
18:21 08.05.2024
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Роки
18:21 08.05.2024
73 Защо
До коментар #48 от "⚜️Лопата с чип⚜️":
Тотално бъркаш посоките,смисъла и времената.Ако ти е трудно да разбираш сложни изречения чети по два - три пъти.Явно омразата и б. ти мозък ти пречат на причинно-следствените връзки.Онези времена няма да се върнат.Но скоро ще се спасиш явно.18:24 08.05.2024
74 Дай източник.
До коментар #66 от "Артилерист":
Линк?Автор? Институция?18:24 08.05.2024
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Ха-ха-ха
До коментар #52 от "Факт!":
Наистина не разбираш за какво иде реч, нали? Потребявай си тогава неволя между другото обикновенния китаец също не се лишава от нищо. А наскоро чух че най-много мерцедес купували в Китай.Коментиран от #82
18:25 08.05.2024
78 Демократ
Коментиран от #86
18:26 08.05.2024
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 ФАКТИ
18:31 08.05.2024
81 Хахаха
18:31 08.05.2024
82 Атина Палада
До коментар #77 от "Ха-ха-ха":
Тук не разбират, че стокообмена е добре да е около 1:1! А при Китай и Европа е в полза на Китай.. И те се радват на това.. А трябва не да се радваме а да ревем:)18:32 08.05.2024
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Ван
18:37 08.05.2024
85 ХА ХА
До коментар #41 от "Само да допълня!":
Имаш много здраве, неговите са поръчков фейсов тунинг с принодително обдухване.18:37 08.05.2024
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Атина Палада
До коментар #83 от "Тодоров":
По времето на втория мандат на Обама, в САЩ бяха направили допитване сред американците, кой предпочитат за президент от двамата - Обама или Путин :))) За Путин бяха над 80% от американците.. За Обама милия.... смях:))))Коментиран от #90, #119
18:38 08.05.2024
88 Хе,хе...!
До коментар #79 от "Казала една":
А в проспериращ Китай кой управлява?!Китайската Комунистическа Партия!
Ахъмм...?!
18:39 08.05.2024
89 Госあ
18:41 08.05.2024
90 Госあ
До коментар #87 от "Атина Палада":
Русия трябва да се оттърве от Путин.Коментиран от #99
18:44 08.05.2024
91 Били богати?
Еми хубаво, но не са единни и един язовир даже не могат да направят. Ако САЩ нямаха печатницата, с която ни мамят, нищо нямаше да имат.
Всеки от тях може да кара Поршета и не знам си кво си. Яхти и самолети... Ама, един недоволен от тебе, понеже ти работи във фабриката може да си купи автомат и да те дрънне на магистралата, както си минаваш с Ламборджинито!
И какво са богати? Виж на какво направиха народите уж "богатите" по време на заразата? Колко милионери и собственици на предприятия ходеха с маски и бяха също затворени?
Истината е, че има една още по-богата и опасна мафия, която може да смачка всичко и всички... Еми какво като си богат, когато с една инжекция могат да те съсипят? Познавам хора с около 1 милиард на сметката и те си слагаха от инжекциите...
Понеже някои други с над 1 трилион ги тормозеха и тях.
18:45 08.05.2024
92 Нъц
Коментиран от #94
18:45 08.05.2024
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Госあ
До коментар #92 от "Нъц":
А западна Европа к’во гони ? Май без руски ресурси, гони фалита, А ? Но затова пък пропагандата се изказва доста злобно как Китай драл месо, пък видиш икономиката на Русия расте. Не ви е виновен Китай, а сащ.18:50 08.05.2024
95 Механик
На някои това може да не се каресва, но трябва да свикват. Светът вече не иска Световния Бияч САЩ да казва кое е криво и кое е право.
п.п.
На надъханите козячета само ще кажа, че ми е жал за тях, но така се случва, когато си купуваш фабрика на 8-ми срещу 9-ти септември.
18:51 08.05.2024
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 БгТопИдиот🇧🇬
Москва:Мато е картонен тигър с дженди"армия"и мое се прави на велики пред козари.
18:57 08.05.2024
98 Над милиард са
До коментар #56 от "Правилно":
с Канада, Австралия, Ю.Корея,Тайван и Япония. Китайския бум в икономиката се дължи основно на САЩ и ЕС които си изнесоха заводите в Китай за да използват евтиния, трудолюбив и многоброен китайски народ. Като бяха толкова години с СССР какво направиха? Др. Мао ги караше във всяко село да има доменна пещ за стомана и да избиват врабчетата защото ядели житото. Сега търговията със САЩ и ЕС е 2200млрд.$, а с РФ е 180млрд.$ и то най-вече внос на нефт, газ и дървесина. Руснаците внасят от Китай черна и бяла техника, смартфони и друга електроника.Коментиран от #100
18:58 08.05.2024
99 Атина Палада
До коментар #90 от "Госあ":
И да дойде Елцин2.? Ха ха хаКоментиран от #103
19:02 08.05.2024
100 Госあ
До коментар #98 от "Над милиард са":
Всъщност, Токио е един от най големите реални инвеститори на технологии в Китай. И това е опит за извинение за золумите през ВСВ. Странни са ми техните взаимоотношения … едните казват, че другите никога не са се извинили и се измъквали като жертва заради зверството на краварите с атомните бомби, пък другите казват че инвестирали и дали безвъзмездно огромни суми…Коментиран от #101
19:03 08.05.2024
101 При една война
До коментар #100 от "Госあ":
за Тайван японците заедно с Ю. Корея ще са против Китай.Коментиран от #105, #113
19:06 08.05.2024
102 Ха-ха-ха
До коментар #33 от "оня с коня":
А ако не те гледа с уважение? И ти прави двойна сметката? И ти просто няма къде другаде да отидеш да се нахраниш?19:06 08.05.2024
103 Госあ
До коментар #99 от "Атина Палада":
Защо трябва да е Елцин или Горби ? Може да е някой нормален политик…руснаците имат много школи в науката, изкуството и спорта, обаче за политици йок ! Затова идват такива гопници като Путин или мекушави пияндета като Елцин и Горби …не знам на какво се дължи това..Коментиран от #112
19:07 08.05.2024
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Госあ
До коментар #101 от "При една война":
Може са бъдат против Китай, но едва ли ще се намесят. Южна Корея се оказа по стабилна от Япония в традициите си май, но се надявам в Япония да имат механизми за такива като кишидко все пак…Коментиран от #107
19:09 08.05.2024
106 Демократ
Коментиран от #108, #120
19:10 08.05.2024
107 Ще помагат на Тайван
До коментар #105 от "Госあ":
както С. Корея, Иран и може би Китай помагат на Русия срещу Великата Украйна.Коментиран от #110, #111
19:16 08.05.2024
108 Ха-ха-ха
До коментар #106 от "Демократ":
Демократ е вече мръсна дума. Звучи като комунист19:20 08.05.2024
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Госあ
До коментар #107 от "Ще помагат на Тайван":
За Южна Корея съм сигурен, че няма да се намесят. Китай държи юздите на Севера заедно с Путин. онова соросоидче за което абсолютно никой японец не е гласувал защото се появи като заменка от нищото, прилича на Макрон и действително може да забърка каша на острова, но там самата партия има вътрешни лостове и може да замине само той за сащ да помага. А украинците се оказаха по-глупави и от нас !19:22 08.05.2024
111 Госあ
До коментар #107 от "Ще помагат на Тайван":
Та ван е остров населен с китайци и принадлежи на единен Китай. Не вярвам да го откъснат.19:24 08.05.2024
112 Атина Палада
До коментар #103 от "Госあ":
Моето виждане е различно.. След разрухата при Елцин, където американците управляваха в Кремъл, КГБ се зае да спасява Русия.. Постави Путин начело....Русия е президентска държава, но не можем да кажем, че всички решения се взимат от президента.....Особено пък в момента външната политика... Изобщо курса на Русия... Това се решава от върхушката на Русия!Мое мнение, че в момента Русия се управлява най-грамотно, а политиците й спрямо нашите Европ.алячовци (говоря за ЕС) са висш пилотаж! Мен дори ме е срам от Урсула (ръководител на ЕС) Борел(първи дипломат) Шолц, канцлера на Германия управлява с Урсула!
Русия пропиля 30 години с това компрадорско лоби там...Сега Русия започва да се развива при националния промишлен капитал... Русия ще развие всички сектори... А руските инженери са добри. Много добри.. Там се пресече и разлагането наа образователната система.. При нас вече... образователната система е нула... И в Русия беше тръгнало така, обаче се пресече... Ще видиш след 10 години какво ще е Русия... Запомни го от мен..
А, че Русия акцентира на военната промишленост, това е разбираемо, защото при нейните несметни богатства поводи заа агресия от вън има бол... На един коментиращ му писах, че ако перални те можеха даа спрат руските ракети, то руснаците щяха да направят най добрите...
Коментиран от #114, #115, #129, #131
19:24 08.05.2024
113 Ха-ха-ха
До коментар #101 от "При една война":
Корейците недолюбват японците. Сега са съюзници щото ги натискат.19:25 08.05.2024
114 Атина Палада
До коментар #112 от "Атина Палада":
Поправка:Ако пералните можеха да спрат американските ракети, то руснаците щяха да направят наай добритеКоментиран от #118
19:32 08.05.2024
115 Госあ
До коментар #112 от "Атина Палада":
Руските инженери са добри, но повечето от тях не са в Русия. Между другото, сега много от тях предпочитат Китай пред сащ. Пари се наливат само във военната индустрия, а на всякъде другаде всичко става не благодарение на Путин, а въпреки Путин. Руснака е родолюбец и въпреки всичко някои остават. И не ми давай за пример само последните две -пет години в предвоенна и военна мобилизация от управлението на Путин, моля ти се ! Тоя управлява доста дълго и имотите, яхтите и лукса на олигархичната клика около него на запад лъснаха в целия си блясък като ги замразиха, конфискуваха и оповестиха !Коментиран от #121, #122, #128
19:32 08.05.2024
116 😂😂😂
До коментар #1 от "ТаУмВзе":
Рашистан е много популярен сред всички ислямски държави които все още не се досещат, че именно кремълските бандити платиха на Хамас да нападне вероломно Израел и да предизвика войната в Газа...19:33 08.05.2024
117 Това какво общо има с тематаКурво?
До коментар #2 от "Атина Палада":
Или трябва да спамиш по принцип?19:36 08.05.2024
118 Госあ
До коментар #114 от "Атина Палада":
Айде по спокойно 😅 кажи ми едно нещо в което руснаците са най добри ? Само не ми казвай в космическите технологии, защо днес те са много по различни от ВОСТОК ! СССР беше на ниво, днес не могат да пратят сонда на светлата страна на Луната. Но това не попречи на онзи наглец да изръси, че СССР произвеждал само галоши ! Та ? В кое ? В компютрите ? Или в медицината ? В Биотехнологиите ? В електрониката ?19:40 08.05.2024
119 и сега
До коментар #87 от "Атина Палада":
да ги питат - пак ще изберат Путин. Разликата сега просто би била, че не 80%, а 99% от америнакците биха си избрали Путин. Всъщност, от години американците класират Путин много по-високо от техните си президенти и няма значения за какво е класацията.Горките американци са в потрес от предлаганият им избор - от трън та на глог или още по-просто, да хванеш единия та да удариш другия.
19:41 08.05.2024
120 Раша
До коментар #106 от "Демократ":
За теб Хитлер е по примливо?Нали,си бил му съюзник?
19:41 08.05.2024
121 да не би
До коментар #115 от "Госあ":
да казваш, че политическия елит на Запад е заобиколен от бедни и честни хора! Че, западния елит служи на интересите на малките компании и обикновения човечец!По-голям виц не бях чувал!
19:46 08.05.2024
122 Атина Палада
До коментар #115 от "Госあ":
Русия винаги ще акцентира наа ВПК. Писах защо! Да, руски инженери, са купувани от Западния свят... обаче, виждаш ккаво става в Западния свят... Кой специалист ще отиде там?За олигарсите в Русия... такова беше времето... От 30 години в света, включително и Русия действа друг вид капитализъм... Олигархичен! За което писах, че в края на 2022 г в Русия имаше сътресение по върховете и националния промишлен капитал надделя.. Сиреч, Русия приключи с неолибераялната система....Дори и Господ да им беше президент на Русия, олигарси щеше да има, поради системата. Нима в България не е такава ли? Тук в Гърция е същото.. В Европа е същото. В САЩ е същото... Това е неолибералната система.. А, че в Европа им викат бизнесмени... това не променя факта... Аз съм убедена, че само за броени години Русия ще възстанови всички сектори и няма да имаа изтичане на специалисти... Защото държавата се развива, а не е в разпад, както сме в Европа..
Според мен Путин направи много за Русия.. Това е мое мнение....
Коментиран от #126, #133
19:46 08.05.2024
123 сега да видя
19:47 08.05.2024
124 анонимин
19:49 08.05.2024
125 Реалист
Русия не е фактор вече във нищо, видяхме и и военните силички - въздух под налягане
19:50 08.05.2024
126 Госあ
До коментар #122 от "Атина Палада":
Ами аз пък да ти кажа, няма лошо че САЩ купуваха и все още купуват специалисти ! Това е уважението пред труда (на първо място) и таланта. Лошото е, че се взеха за световен господар (в тази връзка действително подкрепям, донякъде, агресивните действия на Путин) и отдалечиха света от правилния път на социум изграден на взаимопомощ и сътрудничество. В такъв социум, разбира се че трябва отново да има йерархия но изградена на измерими и прозрачни критерии, а разпределението трябва да бъде нормално ! Глупости са, че всички сме равни, но още по големи глупости са че един прекупвач трябва да притежава повече дори от дузина работници !Коментиран от #127
19:54 08.05.2024
127 Госあ
До коментар #126 от "Госあ":
А работата е там, че в Путин не виждам ни най малък проблясък за такъв социум. Въпреки че съм пристрастен, такова нещо виждам в Китай със всички недостатъци все още. Не можем да вземем модела на Норвегия и Дания за света. Не става.19:57 08.05.2024
128 Атина Палада
До коментар #115 от "Госあ":
Олигархичния капитализъм е това:целият бизнес в държавата се раздава на шепа играчи близки до политическата власт. .. И от политическата власт им зависи бизнеса... Така е в цяла Европа, корпорациите в САЩ..Така беше и в Русия...
Коментиран от #130
19:57 08.05.2024
129 Ти на тоталната, международна
До коментар #112 от "Атина Палада":
изолация в която е фашистка Русия... спасяване ли казваш. 😂Няма друг руски политик в цялата история който да е сринал имиджа на РФ повече от Путлер...
20:00 08.05.2024
130 Госあ
До коментар #128 от "Атина Палада":
Гледах джак ма след като му беше разяснено как стоят нещата, та разпраа разни лакърдии и по едно време каза, че ако имаш милион може да мислиш на него като за собствен, но ако имаш повече, тези пари вече не са твои 😂 И милион му е много, според мен, ама айде…20:03 08.05.2024
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 дфгдфг
20:13 08.05.2024
133 Госあ
До коментар #122 от "Атина Палада":
За системата в света днес и отражението и във всички страни съм съгласен. Но Путин ни най малко не се противеше на тази система преди войната, дори напротив. А на всичкото отгоре си позволи да плюе СССР с който путинова Русия абсолютно по никакъв начин не може да се сравнява ! СССР беше лидер. Пряк конкурент на сащ, а Русия при Путин е агресор. И не е само Украйна, а и Грузия.Коментиран от #141, #144
20:17 08.05.2024
134 Биби Кинг
20:25 08.05.2024
135 Тити
20:27 08.05.2024
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 АРГОН
До коментар #53 от "Куравял си онанист":
Заминавай за Изcpahell да избиваш палестински деца и жени. Кво чакаш бре?20:48 08.05.2024
138 АРГОН
До коментар #15 от "Гост":
Президентът Путин има и други "волности и прегрешения", поради които е заклеймяван от еврейския западнал Запад, Например той забрани ЛГБТ и чуждите агенти и НПО-та от сорта на юдеина Сорос. Освен това Русия национализира еврейските частни банки на Ротшилд. Също така грабежите на руски ресурси са вече невъзможни. Но най е мразен от еврейския Запад, защото президентът Путин забрани сатанизма.20:58 08.05.2024
139 Ислямисти и путинисти от всички страни
21:10 08.05.2024
140 Бай Лисан
И вати, и ушанки!
Ама шеф Галя каза, че ушанките са измислени в Канада, така че това отпада.
21:34 08.05.2024
141 Атина Палада
До коментар #133 от "Госあ":
Според мен грешиш като мислиш,че президента може да вземе решение за смяна на системата. Макар и да е президентска държавата! Ти смяташ ли,че Рейгън ,който замени техният либерализъм -чист капитализъм с тази система е взел това решение сам? Аз не смятам! И точно тази система доведе света до ръба на пропаста. ..Според мен тази система устройва собствениците на долара...Знаем кои са ! Защото при тази система парите се откъсват от цената на стоката и себестойноста на продукта и започват да се печатат безразборно .Неолибералните политици разчитат да постигнат ръст в икономиката не с производителна дейноост а с финансови игри ,като безразборно печатене на пари и ценни книжа ,въртят търговия с облигации,издават ипотечни кредити с което правят хората роби на банките ,въртят игри с бюджетните дефицити и данъци ,след ,което нарастват външните дългове на държавите...Дойдохме си на думата...Стара схема за поставяне на една държава в зависимост-даваш им заеми от онези напечатените ,убиваш икономиката с "оздравителни програми" и после,който не слушка,щракаш с пръст и фалираш държавата....и грабиш каквото ти харесва,защото то е твое! А с неолибералната система даже не беше необходимо и да пълниш даръжавата със заеми....Те си нарастват по горе описаните действияна неолибаралните политици..И най- лошото е ,че тази система не е свита само в икономически рамки а мощна идеология обхваща всички сфери на живота и формираща по различен начин ценностната система на човека и о
Коментиран от #142
21:52 08.05.2024
142 Атина Палада
До коментар #141 от "Атина Палада":
Проодъължение- Формираща по различен начин ценностанат система на човека и обществото.Социалната държава ,каквато беше в Западна Европа след ВСВ прозвеждаше от пиле мляко,а неолибаралната само си играе с парите и ги върти без прозводство.Аз като гледам какво става в Русия,какви укази издава президента им....дословно изкопираха системата на Западна Европа и от една година -в Русия няма неолиберална...
В неолибаралната държава хората обслужват парите ,а в социалната държава-тази ,каквато беше в Западна Европа -парите обслужват хората..
Всички беди донесени от неолибаралния капитализъм са предизвикани от неговия глобален парзар.
Има една книга на един френски икономист-Тома Пикети ,казва се капиталът на 21 век. .В нея той описва как глобалния пазар убива средната класа и намалява нейните доходи...
22:00 08.05.2024
143 Ердоган
22:15 08.05.2024
144 Атина Палада
До коментар #133 от "Госあ":
Да кажа и мнението си относно СССР! При СССР Западния свят не беше фалирал ,затова нямаше такава директна агресия.А като няма директна агресия....логично е ,че няма да отговаряш .Не, Русия не е агресор. Срещу Русия се проявява агресия!Защо?
Ще започна от там...Още през 70-те години на миналия век в САЩ се усети "скърцане",Фед бързо изхвърлиха златото и напарвиха петродолара... След ,което Рейгън въведе неолибарална система ,както писах в предния коментар.Защо ? Защото при нея главен бог са парите ,главен субект са банките ,и главен лост е глобалния пазар ,който стихиино движи капитала без правила и национални рамки и работи за по силната икономика ,като по силната прибира парите и националните богатства на по слабите в своите банки..Така Фед ограбваха останалите по слаби икономики в света ,прибираха всичко в своите банки...Обаче това е временно.В по дългосрочен план...се убива средната класа,нарастват дълговете на държавите...През октомври на 1987 година Уолстрийт рухна катастрофално и само чудо можеше да ги спаси .И чудото се появи в образа на Горбачов.... Така се даде отсрочка от двайсетина години да поживеят ,ограбвайки Източна Европа... Сега вече ...ножа е опрял в кокала! Светът е фалирал.....И се тръгва ва банк...Трябват богатства ,ресурси+ конкурентна валута на долара в лицето на юана...
Само за последните две години търговията с долара от 70% е спаднала на 40%,поради отказа на много страни в света да търгуват снего...Как мислиш,че собствениц
Коментиран от #147
22:39 08.05.2024
145 Констатираща
До коментар #70 от "Сащ напълно загубиха":
Много добра характеристика, но искам да добавя, че никога не съм ги смятала за хубави и привлекателни и само една малка част от съучениците ми се увличаше по тяхната мода, купуваше корекомски торбички и се фукаше с тях. Добре познавах гнилата им същност и се отвращавах от всичко тяхно и съм била права, защото сега се оказа, че е дори по-лошо. Тези, които са се лъжели по една или друга грешна информация, те са причината сега да се кланяме на тях и да сме в това положение. Дано повече хора поумнеят, докато не е съвсем късно!07:25 09.05.2024
146 руска пропаганда
08:22 09.05.2024
147 Слава на Горбачов
До коментар #144 от "Атина Палада":
Единствения Нормален руски вожд беше Горбачов!!! Другите са войствени психари с мания за величие!08:24 09.05.2024