В материал от 16 май The Economist реши да анализира ще бъде ли легитимен на поста настоящият президент на Украйна В. Зеленски след края на петгодишния си мандат на 20 май 2024 г., предаде cyprus-daily.news.
В статията се посочва, че ключовата разпоредба в текущото определяне на легитимността на президента на Украйна е член 108 от Конституцията, според който "президентът… упражнява правомощията до встъпването в длъжност на новоизбрания президент".
Авторите на публикацията отбелязват, че Зеленски ще остане на власт, докато е в сила военното положение и че днес в Украйна няма нито политическа, нито правна криза.
The Economist отбелязва, че Конституцията на Украйна е изготвена с оглед на евентуална руска инвазия, а депутатите, които са били част от конституционната комисия, са дисиденти, закалени от съветския ГУЛАГ. Те разбирали прекрасно, че Русия ще нападне Украйна. И това време дойде.
Както отбелязва изданието, днес в украинското общество има консенсус относно законността на президентството на Зеленски. Украинският народ разбира, че изборите за президент на Украйна трябва да се проведат едва след края на руската агресия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Исторически парк
Коментиран от #30, #84
13:05 18.05.2024
2 Град Козлодуй
13:06 18.05.2024
3 Голата истина
13:06 18.05.2024
4 Юрист
Коментиран от #18
13:06 18.05.2024
5 Хахайай
13:06 18.05.2024
6 Бойко Българоубиец
Коментиран от #17
13:06 18.05.2024
7 Селянин
Във "Волга" е спасението!
Не умирайте за тези които ви изкупиха на безценица държавата и ви направиха дългове, които ще изплащате 450 години напред.
13:08 18.05.2024
8 Българка
Коментиран от #12
13:08 18.05.2024
9 Тъпа Мара се побара
13:08 18.05.2024
10 Ами..
13:09 18.05.2024
11 ти да видиш
И как разбраха, какво "иска" украинския народ!?
Жълък опит да легетимират един НАЦИСТ, който след 20ти май не е никой!
Позор за "демократичния" запад!
13:09 18.05.2024
12 Голата истина
До коментар #8 от "Българка":
Някой са нелигитимни от години13:10 18.05.2024
13 Даааа
13:11 18.05.2024
14 гост
13:11 18.05.2024
15 не може да бъде
13:12 18.05.2024
16 Ъхъъъъъъ мозъци
13:13 18.05.2024
17 Говедар
До коментар #6 от "Бойко Българоубиец":
Според лaeнoкpaтичните (демократичните) ценности, ако българите са съгласни може да запишем в чл. 1 на Конституцията, че повече няма да има избори, ГЕРБ са единствената партия в България, и само те имат правото да управляват и това ще бъде изключително демократично! Щом българския народ е съгласен и има консенсус......13:13 18.05.2024
18 Българка
До коментар #4 от "Юрист":
Сам със закон забрани изборите от страх да не изберат Залужни, който е в пъти с по- голям рейтинг. Хахаха. Украинците не искали. Циркаджия.Коментиран от #36
13:14 18.05.2024
19 Механик
А да му е честито, макар, че видът му в последно време много ме тревожи.
Никак не изглежда добре, хайванчето.
13:14 18.05.2024
20 име
13:14 18.05.2024
21 Какъв е консенсусът
Коментиран от #28, #66
13:15 18.05.2024
22 Пълни глупости, невероятни....
13:15 18.05.2024
23 Коментар
13:16 18.05.2024
24 Никой не пита Украинците дали искат
13:16 18.05.2024
25 Хитрото
.
13:17 18.05.2024
26 В Конституцията на Украйна пишело
13:17 18.05.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Мдаа
До коментар #21 от "Какъв е консенсусът":
Справка-Русия...13:19 18.05.2024
29 Гейм овър
13:19 18.05.2024
30 Механик
До коментар #1 от "Исторически парк":
Прав си! Аз избирам кой да ме ори oтzaд!Коментиран от #34
13:20 18.05.2024
31 защо
13:21 18.05.2024
32 Историк
13:21 18.05.2024
33 По времето на войната във Виетнам
Коментиран от #132
13:21 18.05.2024
34 Исторически парк
До коментар #30 от "Механик":
Не съм от тях, колежке! Кога ще се видим и къде?Коментиран от #37
13:22 18.05.2024
35 Исторически парк
13:22 18.05.2024
36 Механик
До коментар #18 от "Българка":
Никакви избори не искат украинците. Онзи ден бях на слънчака и разговарях с тях. Казаха, че не искат избори, нямали търпение да ги качат на камионетките и да ги закарат на фронта. Омръзнало им било да лежат на чужда сметка, а и тия джипове им се били втръснали. Искали да им зачислят по един БТР от нашите, щото бил с два двигателя и с много по-висока проходимост. Един пък се натискаше за 155 милиметрова гаубица и барем едно самоходно оръдие от нашите. Вика, че на дулото щял да си качи праните гащи да съхнат.Само избори да няма, викат. И са прави хората.
Патриоти момчета. Не минаха и две години и половина и те вече нямат търпение да ги мобилизират.
13:23 18.05.2024
37 Гейм овър
До коментар #34 от "Исторически парк":
И аз ни съм ут тях, но ще ми са дъ упитам...Коментиран от #38
13:24 18.05.2024
38 Механик
До коментар #37 от "Гейм овър":
Аз имам опит, ще те науча!13:25 18.05.2024
39 Голям ПраZ
13:26 18.05.2024
40 М3 голд
13:26 18.05.2024
41 Глупости на търкалета!
13:26 18.05.2024
42 Разбрахме
13:27 18.05.2024
43 Консенсус, казвате?
13:29 18.05.2024
44 Кресна
Коментиран от #50
13:30 18.05.2024
45 🍋🍊🇧🇬
Вид. 23:00 минути - 24:41 минути.
“Ще бъде болезнено, ако не беше истинско, щеше да бъде комедия ако не беше истинско и хората, които плащат цената за това са младите хора в Украйна, които умират и които разбират, както казах по-рано във вашето шоу, сега се предават по всяко време, защото умират и знаят, че ще умират още повече ако не го направят.
Така че това е глупост и ние го използваме това, това е толкова лошо, колкото Газа е но в различна референтна рамка, ние даваме възможност за геноцид в Газа, това е осъдително!
В Украйна ние даваме възможност за смъртта на украински млади мъже и жени, в
битка/война която е загубена, всичко е свършило, свършено е и всичко което Путин трябва да направи, е да завие бойното поле, да избърше бойното поле, това е което той говореше с Жи в Пекин. Гарантирам ви, че това е което говореше наред с други неща.
Основаният на правила ред, установен от Съединените щати в света, пост студената война (W.W. II) свърши и вие го виждате на бойното поле в Украйна и вие го виждате демонстрирано очевидно в Газа.”
13:31 18.05.2024
46 Калин
13:32 18.05.2024
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Някой
13:35 18.05.2024
49 Руска 🐻
13:35 18.05.2024
50 Абсолютно...
До коментар #44 от "Кресна":
...същото щях да мисля, така както в момента мисля, че Бидонът УЗУРПИРА властта, като манипулира с фалшификации изборите! Питай всеки един уважаващ себе си ЮС Републиканец, ще ти каже същото!ПС: мнението ми за наркозависимият ми се смени от подкрепа и съпричастност към отврящение и умраза, след като видях рейсовете с украински дечица на по 18 годинки, облечени с военни униформи и пратени в месомелачката -> НЕЩО В МЕН СЕ ОБЪРНА! НИКОГА НЯМА ДА ЗАБРАВЯ ТАЗИ ГЛЕДКА! ПОКЪРТИТЕЛНО!
13:35 18.05.2024
51 Хм...
13:36 18.05.2024
52 Сатана Z
13:37 18.05.2024
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Сократ
13:39 18.05.2024
55 Хи хи хи . Голям майтап !
Коментиран от #110
13:39 18.05.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Ъхъъ.....
13) назначава и освобождава половината от членовете на Националния съвет на Украйна по телевизията и радиото;
26) взема решение за предоставяне на украинско гражданство и прекратяване на украинското гражданство, за предоставяне на убежище в Украйна;
Президентът на Украйна не може да делегира своите правомощия на други лица или органи.
16) отменя актове на Съвета на министрите на Автономна република Крим;
Член 106, част първа, параграф 16, изменен със Закон № 742-VII от 21 февруари 2014 г.
13:39 18.05.2024
58 Тоя зелен мишок омръзна на всички
13:41 18.05.2024
59 Ъхъъъъъъ мозъци
Подробнее: urst. coН.uа.
13:43 18.05.2024
60 Легитимността на президент Зеленски
13:44 18.05.2024
61 Бай Дрън
Коментиран от #72
13:45 18.05.2024
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Д. Димитров
13:46 18.05.2024
64 Дрескод
Коментиран от #71
13:46 18.05.2024
65 Факти де е Мара ????
Коментиран от #70, #75, #80
13:46 18.05.2024
66 Баце,
До коментар #21 от "Какъв е консенсусът":
А за футболно първенство и рок спявки по баровете по време на война чувал ли си?Много жалка история за и
13:46 18.05.2024
67 НАТО е във "война"
13:48 18.05.2024
68 Тонката
Понастоящем украинското законодателство забранява провеждането на каквито и да е избори, докато е в сила военното положение.....Украинската конституция обаче не дава ясна дефиниция на приемствеността на властта по време на военно положение.
Член 19 от Конституцията на Украйна "За правния режим на военното положение" постановява, че всички парламентарни, президентски и местни избори са забранени при военно положение....В същото време член 83 от Конституцията ясно постановява, че "Ако срокът на пълномощията на Върховната Рада парламента на Украйна изтече по време на действие на военно или извънредно положение, неговите правомощия се удължават до деня на първото заседание на първата сесия на Върховната рада на Украйна, избрана след отмяната на военното или извънредното положение"....Проблемът идва от факта, че в конституцията липсват ясни инструкции, ако пълномощията на президента изтекат, докато е в сила военно положение какво се случва? Има само споменатия член 108, който подчертава, че „Президентът на Украйна упражнява своите правомощия до встъпването в длъжност от новоизбрания президент на Украйна“.....Конституцията птосто не дава ясна дефиниция за непрекъснатостта на властта по време на военно положение...Това е! Зеленски каза, че ако имало избори, той със сигурност щял да спечели..... Само че, никой не е отменил никакви избори....Законът гласи, че "не могат" да се провеждат избори, докато е в сила военно положени
Коментиран от #86, #100
13:48 18.05.2024
69 Подпухналият зелен наркоман
13:49 18.05.2024
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Намразих зеленото -
До коментар #64 от "Дрескод":
зелени листни пари,Зелена сделка,Зеленски....Коментиран от #78
13:50 18.05.2024
72 Швейк
До коментар #61 от "Бай Дрън":
А самоизбралият се президент на Русия докога ще е на власт ?Коментиран от #79, #81, #88
13:50 18.05.2024
73 бинго
13:50 18.05.2024
74 САЩ..САЩ..
13:50 18.05.2024
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Лост
13:51 18.05.2024
77 Туйто!
Една детска учителка ще разкаже на дечицата много по-убедително тази измишльотина, нежели експерт глобалист
от прехваления "Икономист"!
Обидно е все пак за сериозния, политически грамотен и информиран читател!
13:51 18.05.2024
78 Намразих зеленото
До коментар #71 от "Намразих зеленото -":
зелени фиатни пари13:51 18.05.2024
79 Сократ
До коментар #72 от "Швейк":
Там поне имаше избори. А в укрия няма. Малка разлика, но съществена.13:51 18.05.2024
80 Чорбаджията на инфаркти
До коментар #65 от "Факти де е Мара ????":
Мара е жива и здрава и е у нас със вирнати ........и си почива след изморителния ден във писане на ИСТИНИ !13:52 18.05.2024
81 бинго
До коментар #72 от "Швейк":
Няма да си жив да видиш.13:54 18.05.2024
82 БПФ
И вие - същите - наричате Путин... "ДИКТАТОР" ????
14:01 18.05.2024
83 Анонимен
Коментиран от #91, #94
14:03 18.05.2024
84 БПФ
До коментар #1 от "Исторически парк":
Че то самото американско чучуло е нелегитимно... промъкна се в Белият дом като крадец след очеизваждащо фалшифицирани избори, а неотдавна американската прокуратура го призна за недееспособно !!! Който е недееспособен няма право да подписва нищо, щото няма мозък, камо ли да е държавен глава и то на толкова важна държава...14:07 18.05.2024
85 Макробиолог
14:09 18.05.2024
86 Тонката
До коментар #68 от "Тонката":
"Ми не! Няма да е легитимен....🤣"Не ми стига мястото, та затова продължавам...🤣
Законът гласи, че "не могат" да се провеждат избори, докато е в сила военно положение и точка. Да не говорим, че мандатът на президента може да бъде "само пет години", както е определено в член 103 на Конституцията....Някои юристи смятат, че е наложително членовете на украинския парламент да изготвят предложение до Конституционния съд на Украйна, за да може Съдът да направи официално тълкуване на въпросните членове.....Изобщо...Мътна и кървава....Очеизвадно е, че конституцията е писана във времена, когато не е имало действащо военно положение и май никой не е мислил, че някога ще се стигне до тук....🤣
А какво казва Икономист е без значение!
Коментиран от #97
14:09 18.05.2024
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Макарон
До коментар #72 от "Швейк":
Путин ще е на власт докато гражданите наРусия гласуват за него.
14:15 18.05.2024
89 Слуга на дявола
14:16 18.05.2024
90 Марш
До коментар #87 от "1234":
Няма такива окаяни кpeтeни като русофoбите. В Русия си имаше редовни избори, бе... И народа си каза думата. В 404 няма нито свобода на словото, нито опозиция, изборите са забранени със закон, човешките права са отменени... Че и "русиюшка"- умалително... ти за какъв се мислиш, клoшар? - За някакъв световен колос, може би? Русия била "окупирала"? Не - тя ОСВОБОДИ източните и южни региони от нацистката хунта. По твоята логика и Крим ли е "окупиран"? Е - а тогава зеленото как дойде на власт?14:19 18.05.2024
91 Макарон
До коментар #83 от "Анонимен":
Това е властта на диктатора, а-а-а забравих,то само Путин е диктатор!!
14:19 18.05.2024
92 1234
14:19 18.05.2024
93 факуса
14:20 18.05.2024
94 Сократ
До коментар #83 от "Анонимен":
А не така. Моля моля. Спазват се всички права на човека в укрия. Ама ето в Русия ги нарушават. В укрия вече и без крак, ръка или сляп ги пращат на фронта. А париците се прибират, прибират. От къде зеленото нещо накупи имения, яхти, апартаменти и какви ли не имоти?14:23 18.05.2024
95 След 20ти Зе е хунта!
14:25 18.05.2024
96 смях
14:25 18.05.2024
97 Макарон
До коментар #86 от "Тонката":
Юридически между Русия и Украйна нямавойна, а СВО, или просто военен конфликт.
Няма скъсани дипломатически, търговски отношения.
Коментиран от #101, #108
14:25 18.05.2024
98 Тройката
14:25 18.05.2024
99 ДЕМОС
14:26 18.05.2024
100 1234
До коментар #68 от "Тонката":
ЯВно четем различни конституции, аз чета сайта на президента, там --- Член 19. Правният ред в Украйна се основава на принципите, според които никой не може да бъде принуден да прави това, което не е предвидено от закона.Органите на държавната власт и органите на местното самоуправление, техните служители са длъжни да действат само въз основа, в рамките на правомощията и по начина, предвиден от Конституцията и законите на Украйна.
Член 83. Редовните сесии на Върховната Рада на Украйна започват на първия вторник на февруари и първия вторник на септември всяка година.
...
Ако мандатът на Върховната Рада на Украйна изтече по време на периода на военно или извънредно положение, нейните правомощия се удължават до деня на първото заседание на първата сесия на Върховната Рада на Украйна, избрана след премахването на военно или извънредно положение.
Коментиран от #103
14:29 18.05.2024
101 Тонката
До коментар #97 от "Макарон":
Ами...Какво да ти кажа, освен това, че след 1945г, това е първата война...или СВО....както искате го наричайте, в която цивилните жертви са по-малко от военните....Няма друга такава война.....Обикновено, при военен конфликт, съотношението цивилни/военни жертви е около 15/1....Вижте Виетнам, вижте Афганистан, вижте Газа....Във Виетнам съотношението е 28/1....В Газа колко е? Колко бойци на Хамас бяха убити и колко цивилни жертви има? И вижте Украйна...Колко цивилни жертви има? Ми те с камъни да ги бяха замервали, щеше да има повече жертви....🤣Така че....Не се учудвайте, че тридневната станала 3 години....Кръвта вода не става, поне по отношение на цивилното население.
Коментиран от #107, #109, #113
14:37 18.05.2024
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 хахаха
14:49 18.05.2024
105 Хахо
15:06 18.05.2024
106 Забелязал
15:08 18.05.2024
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 888
До коментар #55 от "Хи хи хи . Голям майтап !":
Те запада и след изборите в Русия не признават Путин . ...та какво става ако нямаше избори До колкото си спомням в Луганск и Донец имаше референдум нещо като изботи и военните действия не попречи на провеждането му . Много вероятно е военните да се обърнат срещу президента и да го свалят защото много взе да си позволява да мачка украинските граждани ...и тогава ще стане гражданска война в Украйна . Интересното те първо предстои15:21 18.05.2024
111 Хахаха
15:21 18.05.2024
112 ФАКТИ
15:31 18.05.2024
113 Ами напълно нормално е да има по-малко
До коментар #101 от "Тонката":
цивилни жертви...За Путлер също има червени линии които са непреодолими... В Русия и извън нея щеше веднага да има реакция, ако започнат безогледни обстрели на много цивилни граждани.
Диктаторът изрично е предупреден от САЩ и Китай.
Коментиран от #115
15:31 18.05.2024
114 Ухльоф
До коментар #108 от "Пора":
В Русия няма мобилизация, не пиши глупости! Там са контрактники-така им казват на сключили договор! Дори затворниците в Русия бяха по желание. В Покрайнината днес е първия ден от влизане в сила на закона за мобилизация. Един влогър обикаляше с кола 20 минути Киев в 10 сутринта. Познай колко мъже срещна, ще ти помогна-повече от 0 и по-малко от двама!Коментиран от #116
15:44 18.05.2024
115 Атина Палада
До коментар #113 от "Ами напълно нормално е да има по-малко":
Безогледни обстрели като в Газа ли?Коментиран от #117
15:49 18.05.2024
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Атина Палада
До коментар #119 от "*Я пак":
Искаше да кажеш -кой нахлу в Донбас и избиваше местното население? На кого са думите - " Нашите деца в Киев ще ходят на училище,а децата на Донбас ще се крият в бомбоубежищата"? Къде се намира "Алеята на ангелите"?Коментиран от #125, #126
16:00 18.05.2024
121 Атина Палада
До коментар #119 от "*Я пак":
И още...на кого са думите - " Ние нямахме намерение да спазваме Минските споразумения,само се нуждаехме от време за да подготвим и въоръжим армията на Украйна за война с Русия"?16:03 18.05.2024
122 Ухльоф
До коментар #116 от "Пора":
".И че един милион млади руснака си плюха на петите?", значи си ги броил? Ако може поименно и на бабите им снимките, за по-голяма тежест на неопровержимото ти твърдение!16:08 18.05.2024
123 Да бе да
16:12 18.05.2024
124 Анонимен
16:21 18.05.2024
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Иван
16:30 18.05.2024
128 Атина Палада
До коментар #125 от "Извърташ се .":
Е как кой ги прати? Ами Порошенко..16:33 18.05.2024
129 Не искат избори?!
16:52 18.05.2024
130 Контра Наступ
Вече ударихте дъното !!!
Обикновените хора искат да го изядат жив, вие пишете обратно.
По улиците в много градове като Одеса през зеня не може да се види нито един човек.
Нека Господ да ви съди някой ден с обвинения за Слугуване на Сатаната.
17:37 18.05.2024
131 2 дни
17:43 18.05.2024
132 Демокрацията е лъжа!
До коментар #33 от "По времето на войната във Виетнам":
Избори в САЩ е имало и по време на войната във Виетнам и по време на Втората световна война.18:55 18.05.2024
133 Зеления потник
И винаги имат експерти под ръка!
19:30 18.05.2024
134 Байдън съм
Как не съм се сетил!!!! Така е в нашия закон. Просто забранявам изборите и готово! Причини винаги могат да се намерят, а и грипни вируси има е имало винаги по два пъти в годината.
Медиите ще свършат останалото!
19:36 18.05.2024
135 Тошо
20:54 18.05.2024
136 Икономист
Киевската хунта , дошла на власт чрез насилие не е законна .
01:17 19.05.2024