Евродепутатите настояват за по-целенасочени санкции от ЕС срещу т.нар. "сенчест флот" на Русия, който осигурява ключов финансов ресурс за военните действия на Москва в Украйна, цитирано от News.bg.
От Европейския парламент посочват, че Русия използва стари танкери, често незастраховани и с неясна собственост, за да изнася суров нефт и нефтопродукти в чужбина, въпреки санкциите на ЕС и Г-7. Тези дейности предизвикват и сериозни опасения от екологични катастрофи, включително потенциални тежки нефтени разливи.
"Сенчестият флот" осигурява критични финансови средства за Русия, която използва тези приходи в продължаващата си агресия срещу Украйна, подчертават от ЕП. В приета днес резолюция Европейският парламент настоява за по-строги мерки срещу тези плавателни съдове в бъдещите пакети от санкции на Съюза.
Евродепутатите призовават за индивидуално посочване на всички замесени кораби, както и на техните собственици, оператори, управители, счетоводители, банки и застрахователи. Освен това те искат автоматично санкциониране на плавателни съдове, които плават във водите на ЕС без застраховка, и настояват за увеличаване на капацитета за наблюдение чрез дронове и сателити и извършване на целенасочени инспекции по море.
ЕП призовава държавите членки да определят пристанища, които могат да се заемат със санкционирани кораби, транспортиращи суров нефт и втечнен природен газ, и да конфискуват незаконните товари без обезщетение.
Резолюцията също така призовава държавите от Г-7 да прилагат по-ефективно наложеното ограничение на цените на руския петрол, транспортиран по море, както и да намалят тавана на цените и да предприемат действия срещу вратичките, използвани от Русия за заобикаляне на тези ограничения.
Евродепутатите предупреждават, че ефективността на санкциите и подкрепата за Украйна се подкопава, докато ЕС продължава да внася руски изкопаеми горива. Те призовават ЕС и държавите членки да наложат пълна забрана на вноса на руски изкопаеми горива, включително втечнен природен газ.
В резолюцията се подчертава необходимостта от стриктно прилагане на съществуващите санкции и се посочва, че ЕС трябва сериозно да преоцени сътрудничеството си с трети страни, които помагат на Русия да заобикаля тези мерки, ако дипломатическите усилия не дадат резултат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пешо
Коментиран от #15, #24
15:59 14.11.2024
2 Шопо
16:03 14.11.2024
3 много е добре
16:05 14.11.2024
4 Опорка
Някой евроджендър ще ми обясни ли как точно ще стане това? :D Третополов урсулски чиновник ще обикаля пристанищата на Китай и Индия и ще конфискува?
Коментиран от #16, #17
16:10 14.11.2024
5 Kaлпазанин
16:11 14.11.2024
6 как я казахте ще стане?
Коментиран от #19
16:12 14.11.2024
7 Прокопи
Коментиран от #10
16:13 14.11.2024
8 ели стоянова
16:14 14.11.2024
9 С призиви
16:14 14.11.2024
10 Град Козлодуй
До коментар #7 от "Прокопи":
След разговор със Зеленски, Ердоган споделя с помощника си:"Когато клоун се премести да живее в дворец той не се превръща в крал, а дворецът се превръща в цирк."
16:15 14.11.2024
11 Роснефт
Коментиран от #18
16:15 14.11.2024
12 беН хО й
16:17 14.11.2024
13 Хаха
Коментиран от #20
16:17 14.11.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ахаха
До коментар #1 от "пешо":
Путлер не може да санкционира никого, понеже е Камбоджа с милиционери.16:25 14.11.2024
16 правещи се на ударени
До коментар #4 от "Опорка":
Не в е копеек. Ще конфискуват руски кораби, които висят в ЕС и се правят на приятелски. Като Путлера16:26 14.11.2024
17 гост
До коментар #4 от "Опорка":
Умнико неумен , ВСИЧКИ танкери от Балтийско море преминават през един проток по- тесен от Босфора между Дания и Швеция , и двете вече в ЕС и НАТО !! Дори не им трябва бинокъл за да видят името на кораба , че и капитана на мостика !! Освен това след този проток се движат ИЗЦЯЛО В датски , белгийски и холандски води , след което през Ламанша минават в Английски и Френски такива !! Ако ЕС реши може да ги арестува до един !! Ама БУКВАЛНО до един и то в териториалните си води , за което е достатъчен един патрулен катер на граничната полиция !! Каква Индия те тресе , дори танкерите от Черно море претоварват ПРЕДИ Суецкия канал , щото там никой няма да ги пусне да припарят без застраховки и то не от руски и китайски , та и индийски компании !! А тези от Балтийско море претоварват около Испания и Гибралтар , което е територия на Великобритания !! Ако реши ЕС за една нощ може да блокира ЦЕЛИЯ , АМА АБСОЛЮТНО ЦЕЛИЯ износ на Раша от Балтийско и Черно море , а това е 80% от целия и износ на петрол !! Германия вчера е забранила НАПЪЛНО внос на руски втечнен газ , а преди година го забраниха Англия и САЩ !! Като го забранят и Франция и Испания и приключиха , да обикалят целия свят да го закарат до Китай , ама и той не го ще !!Коментиран от #22, #26
16:27 14.11.2024
18 Малко ли ви взеха
До коментар #11 от "Роснефт":
Ще ги вземат, копейчица16:27 14.11.2024
19 Ахахха
До коментар #6 от "как я казахте ще стане?":
Влиза в ЕС и повече милиционерите не го виждат танкера16:29 14.11.2024
20 Боже
До коментар #13 от "Хаха":
Смени дрогата. Военен руски кораб не може да влезе в страна от НАТО кре те н не гра морен.16:30 14.11.2024
21 Гай Турий
17:09 14.11.2024
22 20_25
До коментар #17 от "гост":
Мещп грепнп си шол! Птплиеитв са международни!Коментиран от #25
17:16 14.11.2024
23 така, така
Като са решили да се самоунищожават, то да приемат още и все по-строги санкции. Какво се бавят! Колкото по-бързо си отрежат клона, на който седят, толкова по-бързо ще свърши агонията на населението. Вярно, после ще е всеки се спасява сам, но тъкмо да лъсне, че царя е гол. Глад и мизерия - това е преспективата, ама е важно, че Путин няма да получава средства от нас, не че на него му пука.
17:21 14.11.2024
24 гост
До коментар #1 от "пешо":
Гepмaния зaбpaни нa гaзoвите тepминaли дa пpиeмaт pycĸи тoвapи c LNG . Гepмaния пpeдyпpeди cвoитe гaзoви тepминaли дa нe пpиeмaт ниĸaĸви pycĸи тoвapи c втeчнeн пpиpoдeн гaз (LNG), cъoбщи Poйтepc, ĸoйтo ce пoзoвa нa Fіnаnсіаl Тіmеѕ.Mиниcтepcтвoтo нa иĸoнoмиĸaтa нa Гepмaния инcтpyĸтиpa дъpжaвния Dеutѕсhе Еnеrgу Теrmіnаl дa нe пpиeмa ниĸaĸви дocтaвĸи нa pycĸи гaз, cлeд ĸaтo ĸoмпaниятa инфopмиpa Бepлин, чe нeйнoтo cъopъжeниe зa внoc в Вrunѕbuttеl тpябвa дa пoлyчи pycĸи тoвapи в нeдeля.
Коментиран от #28, #31
17:22 14.11.2024
25 гост
До коментар #22 от "20_25":
Божеее , от злоба и пръскане на плюнки дори не можете вече да пишете членоразделно май , хахахах !! Ако искаше да кажеш , както предполагам , че "проливите са международни" , имам новина за теб , мнооооого си се объркал , хахахахах !! Единствените проливи , за които има някакви "международни" правила са Босфора и Дарданелите , които въпреки това Турция отваря и затваря когато си реши , а дори да не ги затвори на самия изход от Дарданелите влизаш в ГРЪЦКИ териториални води , където е бъкано с кораби на НАТО !! Оттам рибарска лодка не може да мине без разрешение на Гърция , съответно ЕС , да не говорим за танкери !!! За Дания и Швеция пък направо си в тъча , там няма НИКАКВИ ограничения и те буквално могат да направят от Балтийско море един гьол забранен за Раша дори за риболов , ако си забравил Дания 2 години не пусна Северен Поток 2 и го направи чак когато беше ясно , че Германия се е отказала от него !! За някакви си танкери просто ти е бедна фантазията какво може да направи !!Коментиран от #29, #30
17:33 14.11.2024
26 това са мечтания
До коментар #17 от "гост":
най-малкото, защото са откровенно нарушение на морското право, но също така, поради възможността на Русия да си защитава търговските интереси с по-радикални действия.Бъди уверен, че ако Дания и Швеция, или който и да е, имаше и най-малките правни основания за описаните от теб действия, то досега да са се осъществили. Но, нямат и всички знаят, че нямат. Знаят също, че ако си превишат правата, то следващите танкери ще са съпроводени от необходимия ескорт и никакъв катер няма да може да ги спре.
Коментиран от #33
17:34 14.11.2024
27 туман
17:38 14.11.2024
28 хихихи..
До коментар #24 от "гост":
Оно за тва вагьините затвориха три завода,а па бенцо в баварско служия катанецо на двае фабрики за двг..и сега на сувовете ще слагат шанхайски двг..сделани в масква.17:39 14.11.2024
29 е тук
До коментар #25 от "гост":
вече откровено лъжеш.Има си Конвенцията на ООН по морско право, която регулира корабоплаването и определя правилата на играта по отношение на териториалните води. Колкото и да ти се иска, но никой не може да затвори проливите просто ей така.
Коментиран от #32
17:41 14.11.2024
30 а бее тоо..
До коментар #25 от "гост":
Много сбъркан..вова товари гсм на малки танкери за час-два петрола е претоварен на ердогански,а па елините нека спират анкарския петрол за ес в кавички.ако искаш да ти кажа северно море но ще влезна в обяснителен режим за тъпоуньгерите.17:47 14.11.2024
31 нема лошо
До коментар #24 от "гост":
Германия е ускорила деиндустрализацията си. Бяха най-голямата икономика и сега ще са първите дето ще обеднеят с най-бързите темпове. Важното е, че пак ще са номер 1.Всички прочетоха доклада на Драги и знаят къде е заровено кучето. Скоростта, с която икономиките в ЕС се свиват ще предопредели смяна на управлението им и опити за възстановяване на връзките с Русия.
Неминуемо е, иначе чао сладък живот.
17:49 14.11.2024
32 гост
До коментар #29 от "е тук":
А ти откровемо си мечтаеш , ама не ти се уреждат щенията !! Първо във същата тази конвенция пише черно на бяло , че кораб БЕЗ международно призната застраховка , БЕЗ включен транспордер и БЕЗ документ за плавателна годност от международна лизензирана агенция не само може , а е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се арестува и спре от движения от всяка държава във териториалните и води за избягване на инциденти и криминални превози !! В момента над 50% от тоя "флот" са танкери купени ЗА СКРАБ , изтрити завинаги от всички корабни регистри и разрешителни за плаване , а останалите няма да минат сертификация посмъртно !! И няма нищо "международно" в териториалните води на половината европейски държави , като искаш международни да ходят в Арктика , ама не им стиска , що така , хахахахах !!Коментиран от #34
18:06 14.11.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 абе смешник
До коментар #32 от "гост":
никой не ти говори за кораби, които извършват контрабандни курсове.Няма сила, която легално да спре руското корабоплаване през проливите, па били те натоварени с втечнен газ, оръжие или каквото там е решил да транспортира руснака, изпълнявайки търговските си споразумения.
Няма как ЕС да ограничи легалната търговия на руснака, освен ако не иска да си докара главоболия в международните съдилища и да си лепне петно, което и след 100 години няма да бъде измито, а и да не забравяме ефекта върху нейния търговски обмен.
Меко казано, като си хванат да лъжеш, си траеш.
Могат ли Дания и Швеция, ако решат да затворят проливите за руснаците - отговора е - не. Набий си го в главата - не могат да го направят ей така или защото ЕС им го е намекнал. Не става.
Коментиран от #35
18:22 14.11.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.