Функцията за изхвърляне на гориво по време на полет не е налична на самолетите Boeing 737-800, един от които се разби на южнокорейското летище Муан на 29 декември.
Мащабът на пожара на самолета след удар в конструкция в края на пистата не би бил толкова голям, ако в резервоарите е имало по-малко гориво. „Много се говори за гориво; има въпроси защо самолетът не е излял гориво преди кацане. Защото Boeing 737-800 по правило няма вграден метод за изхвърляне на гориво зад борда“, каза проф. Ан Йонг-тае от катедрата по авиация в университета Geuktong.
„В този случай няма друг вариант освен да се кръжи във въздуха, докато се изразходва гориво“, продължи той. При необходимост от аварийно кацане, самолетите се опитват да изхвърлят гориво, за да намалят теглото си и да сведат до минимум риска от пожар. Самолетите имат максимално допустимо тегло при кацане.
Агенция News1 предполага, че пилотът не е имал време да изразходи горивото. Според вестник Hanguk Ilbo в 08:54 местно време самолетът е получил разрешение за кацане и се е приближавал към пистата. Три минути по-късно, диспечерите са предупредили за опасност от сблъсък с птици. В 08:59 местно време пилотът съобщава за сблъсък с птица. Около 09:00 часа самолетът не успя да кацне. Две минути по-късно екипажът се опита да приземи самолета върху фюзелажа, но не успя да намали и в 09:03 самолетът се сблъска със здрава конструкция на 250 м от края на пистата, причинявайки експлозия и пожар.
Според предварителната информация катастрофата е станала поради неизправност на колесника, причинена от сблъсък с птици. Самолетът се опита да кацне, но беше принуден да направи допълнителен кръг. Очевидци разказват за появата на пламък в двигателя на самолета още във въздуха.
Западни експерти предполагат, че основната причина за смъртта на пътниците е конструкцията в края на пистата - земен насип, върху който са монтирани на бетонна основа радиофарове.
Самолетите на Jeju Air са прекарали повече часове във въздуха средно през третото тримесечие, отколкото пътническите самолети на други южнокорейски нискотарифни авиокомпании, съобщава агенция Yonhap.
Jeju Air е авиокомпания с един от най-високите нива на използване на самолетите. Между юли и септември самолетите на Jeju Air са прекарали средно по 418 часа на месец във въздуха. Това е най-високата цифра за този период сред шест южнокорейски нискотарифни авиокомпании, включително Jin Air (371 часа), T'way (386 часа). Средно самолетът на редовна авиокомпания прекарва още по-малко време във въздуха - 355 часа за Korean Air и 335 часа за Asiana Airlines.
Боинг 737-800, който се разби в Муан, е извършил 13 полета за 48 часа преди катастрофата, включително полети до Пекин, Банкок, Нагасаки и Тайпе. Според агенцията това поставя под съмнение дали натоварването на самолетите е било адекватно през празничния сезон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гейчо
Коментиран от #22
11:39 30.12.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 честен ционист
11:42 30.12.2024
4 Пич
Коментиран от #32
11:42 30.12.2024
5 Злобното Джуджи
Да си сърба попарата, аз няма да се извинявам ))
11:44 30.12.2024
6 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
11:44 30.12.2024
7 Алфа херинга
Коментиран от #20
11:48 30.12.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 007 лиценз ту кил
Коментиран от #11
11:58 30.12.2024
10 456
Коментиран от #12
12:10 30.12.2024
11 456
До коментар #9 от "007 лиценз ту кил":
Вече са три за 24 часа : Норвегия, Канада и Ю.Корея.Коментиран от #21
12:11 30.12.2024
12 така е
До коментар #10 от "456":
И после този служител почина скоропостижно при неизяснени обстоятелства. И конструкторът, който публично обяви проблемите на Боинг, също скоропостижно се спомина. Кратък преглед на хронологията на самолетните катастрофи неизбежно води до извод, че най-много смъртни случаи има именно с Боинг.12:15 30.12.2024
13 Опааа
12:18 30.12.2024
14 Търновец
12:21 30.12.2024
15 А50
Коментиран от #23, #27
12:34 30.12.2024
16 Амии
12:39 30.12.2024
17 Минувач
Коментиран от #33
12:39 30.12.2024
18 Мишел
Коментиран от #24
12:40 30.12.2024
19 Невярно
12:57 30.12.2024
20 Проскубана скумрия
До коментар #7 от "Алфа херинга":
Тоя е Невменяем и не може да бъде обвинен!13:09 30.12.2024
21 Субар
До коментар #11 от "456":
В Канада самолета е с витла и е значително по-малък.А за корейският самолет, остават въпросите :
защо не са пуснали колесниците ръчно, защо не са отворили предкрилките и задкрилките (увеличават площта на крилото и позволяват излитане и кацане с по-ниска скорост) , да ли са използвали цялата дължина на пистата или са се приземили в средата ?
Има много човешки фактори, които трябва да се проверят.
Най-очевидният въпрос е кому е нужно в края на пистата да се строят железобетонни антени, които да гарантират унищожението на всеки самолет излязал от пистата?!
Коментиран от #28
13:10 30.12.2024
22 руски боклуци
До коментар #1 от "Гейчо":
Руските друсалници не падат...щото нямат пътнически самолети. ТУ стават само за превоз на добитък!Коментиран от #43
13:41 30.12.2024
23 Търновец
До коментар #15 от "А50":
Има часова норма за летателен ресурс и даже има и максимално позволени летателни часове след които задължително самолетът спира за технически преглед и обслужване - преди да пишете прочетете повече. А Руското гражданско самолетостроене никак не се чува даже Русите опитаха да изкупят цени книжа от Airbus. За Ваше сведение Boeing 737 400 и 500 имат около 40 години употреба и само 19 фатални катастрофи средно една на 4000000 излитания и сега продължават машини на 35 години да летят. А аз така и не разбрах защо се подпали самолетът на Паша Христова Ил 76?Коментиран от #25, #26
13:41 30.12.2024
24 Мда
До коментар #18 от "Мишел":
Колко удобно... Малко като забравените Коран-и и лични карти на "терористите" след акция... Те същите терористи станаха борци за свобода в Сирия, ама едно нещо не се е променило: използването на мобилни телефони по време на полет, не е разрешено...Коментиран от #34
13:42 30.12.2024
25 А50
До коментар #23 от "Търновец":
Абе ти прочете ли с разбиране какво съм написал и къде съм говорил срещу Боинг, Еърбъс, Ембраер или Ил. Пак изпъкнахте, като свински мада в редка кал13:54 30.12.2024
26 Здр
До коментар #23 от "Търновец":
Разбира се, че има часова норма за летателен ресурс между техническите прегледи, но няма часова норма колко време самолетът може да е във въздуха в рамките на 24 - 48 часа. И да, Боинг 737 поколения 400 и 500 са били много добри самолети, проблемите започват при по-новите поколения, а последните са направо опасни... Жаждата за печалба, така характерна за онази част от света, кара компанията да използва все по-евтини компоненти и все по-нискоквалифицирана работна ръка - резултатите са налице...Коментиран от #29
13:59 30.12.2024
27 Хохо Бохо
До коментар #15 от "А50":
Подобни бетонни постаменти има на всяко себеуважаващо се летище, абсолютно на всяко с изключение на турбо селски летища без инструментална система за кацане. Повечето драсканици са плод на журналистическа неграмотност и цитиране на псевдо експерти и псевдо професори. Всеки експерт с поне капка самочувствие не коментира преди да излезнат официални данни. Иначе въпросите са много. Защо не е спуснат колесника? Ако е бил спуснат и повреден защо е прибран и как е прибран при вторият кръг? Дори и без хидравлика колесникът може да се спусне гравитационно. Ако е спрял единият двигател и едната хидравлика не е работила то другият двигател би трябвало да захрани отказалата? И двете хидравлики да откажат има ел. помпа. Защо каца без механизация и без граунд спойлери? Ако не е имало хидравлична течност в двете системи как и защо реверсите са отворени? Как са отворени реверсите без да е спуснат колесника? Защо каца с огромна скорост на средата на пистата? Защо не са изразходвали горивото? ..........Въобще имало ли е пилоти в кабината?????? А тази стена си е постамен на антената на локалайзера и я има навсякъдеКоментиран от #38
14:14 30.12.2024
28 Хохо бохо
До коментар #21 от "Субар":
Ми щото антената на локалайзера трябва да е по оста на пистата. От страни ли да я сложат? Ако измислиш радиовълни, които да се движат както ти е удобно споделиКоментиран от #40
14:19 30.12.2024
29 Търновец
До коментар #26 от "Здр":
След многокуптурната глобализация много чужденци от Азия и Латинска Америка седнаха на властови постове във фирмите - и старите Боинги на 35 години летят и пеят а новите падат. Жалко за хората дето загинаха. А Паша Христова беше най талантлива и нейния Ил 76 се самозапали при излитане.14:20 30.12.2024
30 Ха сега де...
Коментиран от #36
14:20 30.12.2024
31 МаДа
По-вероятно е казал, че може птица да е причината.
Всички проблеми почват когато пилотите се опитват да пуснат колесниците за кацане.
Отказват всички налични системи за спиране, включително реверса на двигателите, и то точно на тази писта.
Трябва да се повиши сигурността сред обслужващият персонал на летищата.
Коментиран от #37
14:25 30.12.2024
32 стоян
До коментар #4 от "Пич":
До 4 ком -в кой клас си малчик14:45 30.12.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Мишел
До коментар #24 от "Мда":
Когато самолетът е в аварийна ситуация, никой не следи дали се нарушават забраните.14:56 30.12.2024
35 Той
14:56 30.12.2024
36 А50
До коментар #30 от "Ха сега де...":
Няма такава норма за месечна или дневна експлоатация, стига да се извършва техническото обслужване , както е заложено в документите на производителя.А това ще бъде проверено със сигурност, другото са журналистически спекулации15:00 30.12.2024
37 Хохо Бохо
До коментар #31 от "МаДа":
Ма той реверса отворен ма. Знаеш ли какво е реверс и къде се намира? Щото на клипа се вижда, че е отворен. И още един гаден въпрос. Защо двигателите работят на макс ? При кацане по корем се изключват. Жълтите в кабината яко са се омазали. Няма да се учудя и ако лицензите са ги спечелили от лотариятаКоментиран от #41
15:07 30.12.2024
38 А50
До коментар #27 от "Хохо Бохо":
Такива антени има на почти всички летища, но такива стени не съм виждал. Антените не изискват бетонни огради а само основи.При много такива случай антените и осветлението го отнасят без да разрушават самолета катастрофално. На наще летища няма такива стени. Най-вероятно има пилотска грешка, но на земята е лесно да търсим причини и кусури, горе оцеляват само подготвените и със здрава психика. А преди да се случи никой незнае кой как ще реагира в такава ситуация. Ако е малка компания могат да се комбинират пилотите, при големите е просто график и дори не се познават, човешкия фактор е от значениеКоментиран от #39
15:08 30.12.2024
39 Хохо Бохо
До коментар #38 от "А50":
А ти колко точно антени на локалайзер си виждал изобщо? Доближавал ли си ги та да видиш на какви постаменти са? Или си мислиш, че май ти се струва, че знаеш? Идея имаш ли стойките на антените от какво са направени? Посочих ти поне 10 въпроса, които нямат логично обяснение освен пълни левади в кабината, ама пълни. Имали са поне 100 опции, от които една фатална и баш нея са избрали15:23 30.12.2024
40 Субар
До коментар #28 от "Хохо бохо":
Ми то , някой не е казал да няма антена, въпросът е защо е толкова УСИЛЕНА!Схвана ли разликата ?
Такива, като тебе и шишове и динамит и цистерна с керосин ще й турят!
За още по-сигурен и зрелищен резултат!
Т. ъ.п.у.н.г.е.р.
15:37 30.12.2024
41 МаДа
До коментар #37 от "Хохо Бохо":
Федал ма ще викаш на мъжъ си.Клапите на реверса са полуотворени и реверса не работи.
Като има тяга и напред, и на зад кво стаа?
Особено когато тягата напред е по-голяма?
Що пилотите не форсират двигателите,а?
Сигурно са по-остри от теб?
Коментиран от #42
16:18 30.12.2024
42 МаДа
До коментар #41 от "МаДа":
За да работи реверса клапите трябва да са напълно отворени за да обърнат посоката на реактивната струя.Освен това не са спуснати задкрилки и въздушните спирачки на крилете. Това са два различни механизми макар че задкрилките освен че повишават подемната сила при по-ниска скорост също и намаляват скороста.
Насочващите антени ги има на всяко летище, но едва ли монтирани на висок железобетонен фундамент.
Обикновено само антените стърчат от земята.
16:31 30.12.2024
43 Герчо
До коментар #22 от "руски боклуци":
Значи са пододящи за теб. Купи си билет, кво чакаш?17:18 30.12.2024
44 Факт
01:32 31.12.2024
45 Факт
01:56 31.12.2024