След като руският президент Владимир Путин заяви в петък, че международната практика допуска възможността за въвеждане на външно управление, което би отворило пътя към легитимни преговори относно мирното уреждане украинския конфликт, от МВнР на Русия обясниха механизма, по който може да се осъществи това.
По-рано Путин посочи прецедентите с външно управление под егидата на ООН в Източен Тимор, Нова Гвинея и части от бивша Югославия. Той отбеляза, че възможността за въвеждане на временно управление в Украйна може да се обсъди под егидата на ООН със САЩ, европейските страни, както и с партньорите и приятелите на Русия.
Директорът на Департамента за международни организации на руското външно министерство Кирил Логвинов потвърди, че подобни прецеденти е имало в историята, така че Русия или посредниците, които следят преговорите, логично биха могли да подадат такова искане до организацията.
Дипломатът подчерта, че има прецеденти за създаване на временни международни администрации в засегнатите от конфликти територии чрез ООН, а прехвърлянето на територии под временния контрол на световната организация е ставало в Камбоджа, Източен Тимор, както и в Източна Славония, Бараня и Западен Срем.
„В ООН официално не е създаден единен механизъм за създаване на такива администрации“, отбеляза Логвинов. „Въз основа на историческия опит прехвърлянето на територии обикновено включва няколко етапа и изисква спазването на редица условия. При всички споменати случаи първата стъпка беше постигането на споразумение между страните в конфликта - пряко или чрез посредници - за съответното прехвърляне на правомощия към ООН. Редът на необходимите последващи действия, тяхното конкретно съдържание, могат сами по себе си да бъдат предмет на преговори между страните. След това трябва да последва обръщение до Световната организация. То може да бъде под формата на писмо от едната страна или страните към конфликта или от посредници до председателя на Съвета за сигурност на ООН или неговия генерален секретар с искане за създаване на временна международна администрация“.
Дипломатът обясни, че писмото може да съдържа съгласувани общи параметри за споразумението, включително под формата на приложение, ако те са изготвени в писмен вид.
„Максимално възможното детайлизиране на такива параметри, включително въпроса за временната администрация, до голяма степен осигурява бързото разглеждане на въпроса в ООН“, продължи Логвинов.
„Освен това се предполага, че Съветът за сигурност ще даде пряка инструкция на генералния секретар да разработи конкретни условия за временно управление, като се вземат предвид договорените параметри на споразумението. Инструкцията може да бъде дадена под формата на резолюция на Съвета за сигурност или под формата на друг документ - например изявление или писмо от председателя на Съвета за сигурност. Инструкцията трябва да получи подкрепата на членовете на Съвета - преди всичко на постоянните. Проектодокументът може да бъде представен от всеки от неговите членове ."
След това в определения срок генералният секретар изготвя доклад за параметрите на временната администрация, по-конкретно за щатното разписание и бюджета.
„Съветът за сигурност на ООН разглежда предложенията в доклада и взема окончателно решение за създаването на временна администрация – под формата на своя резолюция или друг документ, което отново предполага съгласието на нейните членове, включително постоянните“, обобщи Логвинов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Маринов
Коментиран от #4, #30, #111, #123
06:45 30.03.2025
2 Доротея
06:46 30.03.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Доротея
До коментар #1 от "Маринов":
Това е полувенчат акт! Паралелно следва да се въведе временно външно управление и на Кремъл, и на Белия дом, и на Макрон и на всички по веригата престъпна!Коментиран от #57
06:50 30.03.2025
5 Андропов
Коментиран от #9
06:51 30.03.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ами така е прав си
До коментар #5 от "Андропов":
Цялата оставаща територия на 0крайна, рашките ша си пазят новопридобитите територии с всенароден референдум!!!07:06 30.03.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Ами добре са го измислили
07:15 30.03.2025
15 Чума
07:15 30.03.2025
16 Евроатлантик
До коментар #6 от "Русофоб":
Колега, за рашистите не знам, ама за теб знам че обичаш да си завираш разни неща там!Коментиран от #19, #25
07:16 30.03.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Зеленски
Коментиран от #32, #36
07:20 30.03.2025
21 Злобното Джуджи
По руската безаналогова логика Украйна също може да поиска външно управление в Русия за провеждане избори нов Легитимен президент. И трябва да го стори.
Как върви наступа, колко деревни днес асвабадиха ру3наците ? Путин жив ли е ? 😄😄😄
Коментиран от #27
07:21 30.03.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Тихо oxлюв!
До коментар #16 от "Евроатлантик":
Връщай се обратно в дyпкaтa!07:23 30.03.2025
26 Неделни хуморески
Коментиран от #29
07:23 30.03.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 русофиль..
До коментар #6 от "Русофоб":
На зеленио отворите са доста по големи и по широки..все пак там бъркат и човъркат над 50-западноалиански государства,обаче най големата тази изодзадьзе-беше за байдан деменцията он я разрботи,но сега я остави за джендър урсуль..Коментиран от #37
07:24 30.03.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Зеленски
До коментар #1 от "Маринов":
Украйна под контрол на ООН, а Русия под Контрол на Китай! Това е 4естната игра!Коментиран от #39, #107
07:25 30.03.2025
31 Мнение
Коментиран от #58, #64, #113
07:25 30.03.2025
32 име
До коментар #20 от "Зеленски":
Тънкия момент, който си пропуснал в козяшкия ти напън да бъдеш оригинален, е че Путин моли за преговори и мир, и не зеления фюрер поставя условията.07:26 30.03.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 А най добре е и е спешно...
07:27 30.03.2025
35 Същото важи и за русофилите!👍
До коментар #6 от "Русофоб":
Друго не ги интересува.Коментиран от #38
07:27 30.03.2025
36 русофиль..
До коментар #20 от "Зеленски":
А бе зелен чвор..бегай да копаш окопи със сирски в днiпро,масква и там ви изигра..07:28 30.03.2025
37 От личен опит ли знаеш?
До коментар #28 от "русофиль..":
Кога беше за последно?Коментиран от #42
07:31 30.03.2025
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 русофиль..
До коментар #30 от "Зеленски":
Масква тепърва започва с бандерите,дони ако успее да уреди на кремля още 2-3 месеца примирие,после вович нема да има с кого да преговаря..07:33 30.03.2025
40 Дедушка Мудак
07:34 30.03.2025
41 Злобното Джуджи
До коментар #27 от "Доротея":
Въпроса е абсолютно точен !!!Четири Года наступ, 150 000 убити и Русия в пламъци е цената на въпроса, а края се не види. Нека воюват, наш Дълг е да подкрепяме Украйна и Зеле до Края.
Слаба Русия - Безопасна Европа, Силна България !!!
Коментиран от #47
07:35 30.03.2025
42 русофиль..
До коментар #37 от "От личен опит ли знаеш?":
Това делиорманопомаците ли го казват..дето имат опит със дупките изодьзадзе..от султано.07:36 30.03.2025
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Русофилче опростяло
07:40 30.03.2025
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 112
07:43 30.03.2025
49 Злобното Джуджи
07:45 30.03.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Джохар Дудаев
Коментиран от #67
07:46 30.03.2025
52 Анонимен
07:47 30.03.2025
53 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺
До коментар #50 от "Трак 🇺🇦 🐷 🇺🇦 💩":
Не се притеснявай. Скоро едни момчета ще проверят запасите ти.Коментиран от #56
07:48 30.03.2025
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Последния Софиянец
До коментар #43 от "Дълбоко Виждащ":
Животинската омраза към украинците демонстрирана от руските роби изобщо не се връзва с техният култ към освободителите на България. Над 50% от състава на армията на руския император е била съставена от етнически украинци. Украинци, а не руснаци са първите стъпили на българския бряг край Свищов. Украинци а не руснаци са войниците от 36-ти Орловски и 35-ти Брянски пехотни полкове били се геройски заедно с българските опълченци на Шипка. Всичко това го има документирано, украинските фамилии на загиналите са изписани на стените на храм паметника в гр. Шипка. Само, че днес руските роби изпитват омраза към своите освободители, защото господарите им са наредили да ги мразят.Коментиран от #60, #68
07:50 30.03.2025
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Учителката по български език
До коментар #4 от "Доротея":
Думата е - полОвИнчат......07:51 30.03.2025
58 Не е така!
До коментар #31 от "Мнение":
И ти го знаеш. Ако беше независима, след преговорите в Истанбул всичко щеше да свърши. Джонсън я управляваше, сега следващия англичанин. А да те попитам: България независима държава ли е? Ама сериозно?Коментиран от #125
07:51 30.03.2025
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 ха ха
07:53 30.03.2025
62 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺
До коментар #56 от "Трак 🇺🇦 🐷 🇺🇦 💩":
Добре, добре!!! 🚾🇷🇺🚾, щом ти нямаш нужда!07:54 30.03.2025
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 име
До коментар #31 от "Мнение":
Украйна не е независима, а точно обратното, зависима е и от парите, и от оръжията на спонсорите си. И то още от 2014г.07:56 30.03.2025
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 име
До коментар #55 от "Последния Софиянец":
Украинците себя си не могат да освободят, ти ми приказваш вицове, че нас освободили! Кога са имали държава, бе кaлъф?07:58 30.03.2025
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Последния Софиянец
До коментар #60 от "Историк":
Турците през 1923 година ли се появяват бе приятелю? Защото до тогава има Османска империя. Сигурно арменците се появяват през 1918 година а евреите през 1948 година? А цигани и кюрди изобщо не съществуват. Интересна русофилска логика! Значи до 1878 година и българи не е имало?Коментиран от #89, #93
08:02 30.03.2025
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 БАРС
08:04 30.03.2025
74 Гориил
08:08 30.03.2025
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 антипутя
Коментиран от #102
08:09 30.03.2025
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Само питам
До коментар #63 от "ТирБушон":
Май си описал родителите си?Коментиран от #81, #83
08:12 30.03.2025
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Правилно индоктриниран при Мутрофанова
08:13 30.03.2025
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Йосиф Кобзон
Коментиран от #112
08:15 30.03.2025
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 име
До коментар #71 от "Последния Софиянец":
И какъв е проблема, значи са свикнали да им набиват канчето и няма да е проблем пак руснаците да им го набият поне за едно 200г напред, докато им унищожат всички бандераски мечти! Нали така?Коментиран от #92
08:16 30.03.2025
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Последния Софиянец
До коментар #89 от "име":
Сигурно си руснак, е се гордееш с великата руска култура и мисията на Русия да освобождава угнетените народи?Коментиран от #95
08:19 30.03.2025
93 Историк
До коментар #71 от "Последния Софиянец":
До 1978 г е имало поданници на султана и рая .Кое не разбра ?Коментиран от #96
08:20 30.03.2025
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Град Козлодуй
До коментар #92 от "Последния Софиянец":
Ами има основание,ти с какво се гордееш,че си честитите банята и че сте открили чушкопека и че преди 1400 години България е била на три малки морета ?Коментиран от #99
08:22 30.03.2025
96 Последния Софиянец
До коментар #93 от "Историк":
За Русия ли говориш? Прав си, до 1978 година колхозниците там са били без паспорти, също като крепостни селяни.Коментиран от #101
08:23 30.03.2025
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Последния Софиянец
До коментар #95 от "Град Козлодуй":
Отличителна черта на задунайският руски роб е, че започва да плюе по България и българите, да ги омаловажава и принизява. И всичко това с цел да изтъкне на този фон мнимото величие на Русия.Коментиран от #119
08:24 30.03.2025
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #96 от "Последния Софиянец":
Що ,вие кат сте имали тескерета много специални ли сте били?Коментиран от #106
08:25 30.03.2025
102 Русофилската "мъдрост" също
До коментар #76 от "антипутя":
е безкрайна...08:28 30.03.2025
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Последния Софиянец
До коментар #101 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":
Щом много обичаш Русия би трябвало да знаеш каква е разликата. Защо според теб толкова много рускини се изпожениха за български дървосекачи?Коментиран от #108, #110
08:35 30.03.2025
107 РЕАЛИСТ
До коментар #30 от "Зеленски":
Объркал си се нещо. Русия е победител от войната и как точно Китай ще я контролира. Китай е икономически гигант, но във военно отношение е далеч от Русия. Руснаците се шегуват " Остави ги китайците, да правят перални и телевизори, ние ще си правим оръжие" И кой направи Китай световна работилница. Същите тия , дето сега искат да им слагат мира за износ. Китай просто работеше на ишлеме, но в един момент реши да човърка, та да види, кво има в тези джаджи и после сам почна да си ги прави.08:38 30.03.2025
108 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #106 от "Последния Софиянец":
Много от жените харесват първични рунтави мачовци ухаещи на пот ,на кир на феромони .Останало е от древни времена ,за разлика от модерните епилирани,лакирани с оскубани вежди небинарници .Няма нищо общо с културата.Защо толкова много студентки българки се ожениха за араби ?08:45 30.03.2025
109 вятъра на промяната
Коментиран от #117
08:46 30.03.2025
110 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #106 от "Последния Софиянец":
Кой е споменал някъде че много обичам Русия ,горд съм че съм укрофоб .08:47 30.03.2025
111 Обективни истини
До коментар #1 от "Маринов":
Подкрепям напълно.Друго по-добро предложение никой не вдяваш до сега.
Слава на всеки избягал укрил се или дезертирал украински мъж
08:48 30.03.2025
112 Николай
До коментар #84 от "Йосиф Кобзон":
При Бандера се навъдиха доста желаещи, вече не издържаме да ги приютяваме. Спрете да ни пращатеПодпис: АД-@
08:57 30.03.2025
113 Инна
До коментар #31 от "Мнение":
Украйна е наистина независима, тъй като нищо не зависи от нея: каквото собственикът нареди, той ще направи.09:23 30.03.2025
114 Гост
09:28 30.03.2025
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Древен
Змея отново ще бъде наритан и отстранен по най-жаркия начин...
Каквото си е надробил-ще си го сърба...
09:33 30.03.2025
117 Древен
До коментар #109 от "вятъра на промяната":
Хе хе хе...Вятъра е в главата ти...
Змея е Херой...
09:36 30.03.2025
118 наблюдател
Коментиран от #120
09:38 30.03.2025
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Ха ХаХа
До коментар #118 от "наблюдател":
Разпоредил, това ли измисли09:56 30.03.2025
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Историк
10:13 30.03.2025
123 Дааа
До коментар #1 от "Маринов":
Защо това да не се прилага и в Русия10:17 30.03.2025
124 ФюрерПу тюБандерата
10:45 30.03.2025
125 Нима си
До коментар #58 от "Не е така!":
Мислиш ,че България е свободна ,нее е ,още е под руския ботуш11:28 30.03.2025