Майка ми има Ковид-19. "Въобще не идвайте при нас. Нещо страшно е. Лудница", казва ми приятелка от "Пирогов". И хаосът започна. Личната история на нашата колежка Николета Атанасова:
Майка ми има рожден ден! Преди два дни загуби обоняние и вкус. От седмица има лека температура, която минава без лекарства. Звъня на приятелка в "Пирогов". "Въобще не идвайте тук. Нещо страшно е. Пълен хаос. Лудница", казва ми тя. Намирам друга болница. Заедно с положителния антигенен тест, майка ми получи и сериозна терапия за вкъщи. Вместо торта, трябва да си направи и PCR тест, за да влезе в системата, "ако се влоши".
И хаосът започна
За мен указания няма. Казват ми само да си остана вкъщи. Никой не ми казва да се изследвам ли, след като съм била контактна с майка ми ден преди да получи симптоми. Говоря с познати лекари, които ми препоръчват да не ходя да се изследвам, защото ако не съм заразена, със сигурност ще се заразя. Седя вкъщи изолирана и всяко кихане, отпадналост, желание за сън, болка в главата, са въпрос - започват ли симптоми и при мен?
Майка ми обикаля с колата няколко лаборатории. Навсякъде чакат десетки хора. Пита ме по телефона дали е редно да седи на опашка, макар и с маска, след като е болна. "Ами, ако заразя някого? Ще чакам в колата, докато ми дойде редът. Но защо не признават антигенния тест, какъв е смисълът от него тогава? Глупаво е да правиш два теста, заради уж улесняващ протокол на прием в болница. То и с предварителен PCR, и без него места в болниците няма."
Чуваме се, след като са ѝ взели пробата за PCR теста. Разказва ми следното:
"Чукам на вратата и лаборантката се провиква: "За какво сте?" Казвам ѝ. Тя ме поглежда враждебно и ме пита защо съм решила да си правя PCR тест. Отговарям, че е защото имам положителен антигенен. Тя: "Е, тогава за какво ви е PCR? Вървете си." Казвам ѝ, че ме пращат от болницата, в която ми направиха антигенния тест. Тя изсумтява сърдито и ми се кара, че ходя сред хората с положителен антигенен тест. Обяснявам, че съм с кола и съм чакала вътре. Изстрелва ми друг въпрос: "Кой ви зарази?" Отговарям, че не знам, но ходя навсякъде с маска и не се срещам с никого след появата на симптомите. "Ох, добре, сядайте." В крайна сметка ме приеха."
Чакаме 48 часа резултата от PCR. Никой не ни казва от кой момент трябва да броим 14-те дни карантина - от началото на симптомите или от положителния PCR тест.
Майка ми звъни на личната лекарка. "Защо чак сега започваш антибиотик и си чакала седем дни?, пита я лекарката и продължава в скоропоговорка, без да чака отговор: "Щом имаш всички тестове и терапия, защо звъниш? Пий си нещата и си стой вкъщи."
Звъня ѝ и аз, за да разбера какво да правя, след като на десетия ден от контакта ми с майка ми нямам симптоми (поне така мисля). "Свиркай си!", ми отговаря тя. Продължавам да упорствам и питам дали все пак да си направя някакъв тест, за да знам била ли съм заразена, а може би и в момента съм.
"Ама защо ме питаш тия работи? Толкова много неща се изписаха. Прави си каквито тестове искаш."
"Да пия ли цинк, селен, нещо..?"
"Ми, аз не пия нищо, освен витамин D. Пий каквото искаш."
"Как да разбера кога мога да ходя да работата, до магазина?"
"Ама щом на десетия ден нямаш симптоми, си "пей сърце". Ходи където си искаш."
Пиша на приятел, който е лекар и работи с болни от Ковид-19 в Германия. Разказвам му всичко и той ми отговаря: "Осми-десети ден след контакт са критични. Ако ще се влошават нещата - тогава ще е. След дванадесетия ден от контакта можеш вече "да дишаш по-спокойно", ако не са се появили симптоми. Но най-добре си стой вкъщи 14 дни."
Седим всяка в дома си и чакаме
Още три дни. Днес е десети ден от началото на симптомите на майка ми и единадесети ден от контакта ми с нея. Нямам представа нито какво да правя със себе си, нито каква песен да си "пее" сърцето ми. Термометърът е единственото ми оръжие. Размахвам го на всеки два часа, за да плаша главно себе си. От дни не чета и не гледам нищо, свързано с коронавируса. Не мога да изключа само воя на линейките от булеварда под нас.
Поне за майка ми съм спокойна, че пие лекарства. Моля се и се надявам, че след някакви си три-четири дни ще хапнем заедно торта за рождения ѝ ден. Само да не вдигна температура.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
20:13 10.11.2020
2 Абе хора
Ковид повтяряте като полудяли...побъркаха ви с тези лъжи по тв и нета,откачихте направо...
Толкова ли сте зле, че не се усещате как играете по сценария на ГОЛЕМИТЕ ГАДОВЕ???!!!
Сами си правите 90% от проблемите и другите 10% са реални и винаги си ги е имало.....
Коментиран от #14
20:14 10.11.2020
3 Грейс
Коментиран от #15
20:18 10.11.2020
4 КОТарАК
20:18 10.11.2020
5 Софиянецо
Коментиран от #21
20:19 10.11.2020
6 Четник
20:20 10.11.2020
7 Абе
20:21 10.11.2020
8 3рфт435
Ви веем във времето, в което ако не се опълчим срещу тоя напор да ни поробят, то по добре да си сложим въжето сами и да се свършва.
Лошото е, че човека е прост. Страховете го командват и сега, като от всякъде го убежадавт колко е опасно с короната и той си вика "Ами ако верно е така?!" и слага мсаки, каски, прави си тестове, плаща на шамани и пр.
Лека нощ, Свят! Хубав бе до 80-та година, но се свърши.
Коментиран от #33
20:27 10.11.2020
9 Behemoth
20:29 10.11.2020
10 Споко
Коментиран от #24, #39
20:31 10.11.2020
11 Най важно е
20:31 10.11.2020
12 Малко логика
Няма грам логика да не се приложат мерките които се прилагат при грипна епидемия и са изпитани в продължение на десетки години и са доказали своята ефективност при епидемия.
Дори и да не се провежда дистанционно обучение изобщо не е трагедия може да се отмени лятната ваканция и всички да учат от май до следващия октомври без никакви ваканции.
Коментиран от #20, #25
20:32 10.11.2020
13 Стратега
Коментиран от #17
20:34 10.11.2020
14 Дърт
До коментар #2 от "Абе хора":
Кажи го това на брат ми дето лежи в интензивното с кислородна маска и се бори за всяка глътка въздух! И той разсъждаваше като теб, но сега .... едва ли.Коментиран от #18
20:47 10.11.2020
15 Гост
До коментар #3 от "Грейс":
Мои приятели са в същото положение. Симът им вдига температура отиват той и майка му да си правят пср тестове те излиза отрицателна той положителен. Звъни се на личния лекар казва му се какво е положението той вдига ръце на въпроса дали мъжът и да си направи и той тест. От там се звъни на РЗИ да питат кой колко време карантина е и тн. Не знаят звъни се на министерство на здравеопазването и от там се вдигат ръце ! В крайна сметка и мъжът и си прави тест отицарелен! На третия ден след тестовете пак се звъни на рзи тъй като те въобще не са се свръзвали с тях....Ами няма не излиза в системата. Чак на петия ден са св обадили да им кажат , че са карантина !? На въпроса какви лекарства да приемат и има ли нужда превантивно от антибиотик личния лекар е шашни паника... Абе положението никак не е добро медиците не знаят къде ве намират особенно личните лекари ако въобще ви вдигне...Коментиран от #22
20:48 10.11.2020
16 Ужас
20:48 10.11.2020
17 Орасен е
До коментар #13 от "Стратега":
Опасността може да не е толкова голяма за всички, но за някои е огромна Това че 80% не разбират даже, че са носители останалите 15% го карат като лека настинка 4.5% го карат тежко 0.5% умират прави вируса много по- страшен от един грип защото се разпространява мълниеносно през без симптомите или леко болните и стига до милиони. 0.5% ат 7000000 са 35000 за България.0.5% от 7000 000 000 са 35 000 000 за света. А ако процента не е 0.5%, а е 5%.
Кое е приемливото ниво на жертвите. Ако ти или твоите близки са в тези бройки тогава дали е безопасен?
Коментиран от #29, #38
20:49 10.11.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Hoho Boho
До коментар #12 от "Малко логика":
Има хаос.Сега ще има и паника,
и
"ще се увеличава ужаса които тепърва предстои". :))
20:52 10.11.2020
21 Гост
До коментар #5 от "Софиянецо":
Да а някои плащаме за воторо здравно а не сме се възползвали с години ! Дано така си и остане още от едно време съм с кофти спомен от отношението на доктори и мед сестри с малки изключения!20:52 10.11.2020
22 Хахаха
До коментар #15 от "Гост":
Синът вдига температура и цялата рода тръгва да прави калабалък по лаборатории и болници:))) Това ако не е олигофренизъм здраве му кажи:) Драги хипохондрици, вместо да пречите на истински болните от рак, инфаркт, инсулт и др. да получат лечение си намерете свестен психиатър!Коментиран от #28
20:58 10.11.2020
23 Антон
20:59 10.11.2020
24 34ер34
До коментар #10 от "Споко":
Преболедувах и аз по същият начин. Дали е било ковид, дали грип, но това беше. Като се има в предвид, че последните 15 години не ме пропускал грип и съм го карал по 2 пъти за 4 месеца, както и това, че на 2 пъти едва не умрях, то сегашното беше като лека настинка.Не давам съвети, не давам акъли, но аз от тоя ден нататък няма да позволя да ми слагат инжекции и каквито и да били други интервенции.
Аз НЕ ВЯРВАМ В тая медицина и се отказвам от нея!
21:00 10.11.2020
25 ковид
До коментар #12 от "Малко логика":
За хора,като теб навремето Жорж Ганчев в едно интервю каза следното: Тук живее малък но исключително пр0ст народ.21:01 10.11.2020
26 Hoho Boho
Защо Борисов, Нинова и всички, които са прекарали коронавируса трябва да носят маски?
21:02 10.11.2020
27 Анти конти
21:10 10.11.2020
28 Грейс
До коментар #22 от "Хахаха":
Хич не са хипохондрици хората! При 12 дневна карантина, без преглед от л лекар с +тест се оказа, че синът ми кара пневмония при това без кашлица, така че не обиждай без да си го преживял, но тук не е необходимо г~жата с подробности да обяснява, какво и как се случва с майка й и с~вото, десетки са минали по нейните стъпки.Коментиран от #30
21:10 10.11.2020
29 Пълни глупости
До коментар #17 от "Орасен е":
Викаш 7 000 000 българи наведнъж всички ще се заразим, ехаааа, ами ако пък всички се заразим от свински грип ще умрат 500 000, спин ако хванем може и милион да минем, а я си представи, че ни тръшне бубонна чума. Ковидко е като лека настинка и далеч по безопасно от грипа, малкия брой тежки случаи нямат нищо общо с короната, а си е чиста пневмония, която съществува от стотици години.Коментиран от #40
21:10 10.11.2020
30 Хахаха
До коментар #28 от "Грейс":
За сефте ли карате пневмония, аз лично съм я изкарвал поне 5 пъти, но не съм ревал по медии. За справка: миналата година има регистрирани 72 000 случая на пневмония, а тази година 1 200 защото вече и викат с модерното име Ковид 19.Коментиран от #35
21:16 10.11.2020
31 Hoho Boho
/не лъжа, а и липсва смисъл да го правя/
Тая корона май я прекарах в началото на годината...
/не се чувствам безсмъртен/
Споко, бре!!!
21:17 10.11.2020
32 Реалност
21:24 10.11.2020
33 161
До коментар #8 от "3рфт435":
Супер-пост? Поздравления!!!21:35 10.11.2020
34 Джаба
21:38 10.11.2020
35 Грейс
До коментар #30 от "Хахаха":
Не знам на колко сте години ама сте застрашени от много гадни неща при тези П евмонии. Това не е без обидна настинка! Бъдете здрав!Коментиран от #37
21:55 10.11.2020
36 Васил
22:02 10.11.2020
37 Хахаха
До коментар #35 от "Грейс":
На 40 години съм, при пневмония единствено проблеми може да имаш с белия дроб, но след месеци се възстановява напълно...е при мен няма да се възстанови защото пуша по 3 кутии цигари на ден:) Но по цял ден да се изнизват знайни и незнайни платени душици, които да ни уведомяват, че били позитивни е и смешно и жалко22:07 10.11.2020
38 Стратега
До коментар #17 от "Орасен е":
Ако ги нямаше тестовете и лаенето по медиите щеше да си е обокновен грип и да има толкова хора с усложнения колкото при всеки грип, обаче ковида не е медицински, а политически и финансов проблем!22:07 10.11.2020
39 Някой
До коментар #10 от "Споко":
Е браво,ти се отърва,ама да му мислим ние ,останалите.22:17 10.11.2020
40 Опасен е
До коментар #29 от "Пълни глупости":
Именно не всички ще се разболеят от син, свински птичи, обикновен грип, но ако не се вземат мерки точно през всички ще мине корона вируса. Именно това му е опасното, а не ще е смъртоносен за всички като ебола например. Няма да се разболеят на веднъж разбира се, но без мерки до пролетта сигурно до всеки би стигнал.Повечето хора го карат без никакви симптоми и не разбират даже.Именно затова викат глупости тестовете са фалшиви.
22:45 10.11.2020
41 Обективно
22:56 10.11.2020
42 ганьо
23:04 10.11.2020
43 гост
Хората са прости и единственното, което може да изкажат е злоба срещу минималните мерки за безопастност, на прости хора няма как да обясниш защо е нужно, а и никой не се старае да го прави. Затварянето на държави не е ефективно и нужно, важно е просвещението на хората. Какво става с всички други болни, някой пита ли се? Къде да се лекуват, няма ли да се влошат като им откажат да ги приемат? Какво правиха всички властимащи последните 6месеца, та да не се знае кой кого да замести и откъде да се осигури персонал, нали, за 400лв рискуваш живота си и този на близките си, ама нали сме в БГто.
23:05 10.11.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Маргинал
Общата статистика показа че когато не ни лекуват по малко са умрелите.
05:42 11.11.2020
46 Разум
07:10 11.11.2020