Покупката на електрически автомобил в Норвегия носи огромна изгода. Собствениците на коли на ток не плащат данък, паркират безплатно навсякъде и зареждат без пари на множеството зарядни станции, пръснати из страната. Освен това при продажба не се начисляват налози или ДДС.
Заради тези предимства по пътищата на Норвегия вече се движат над 32 000 електромобила. От екологична гледна точка този резултат бележи триумф на зелените технологии, но започва да създава и проблеми за инфраструктурата.
Както и в много други страни, норвежкото законодателство позволява на електромобилите да се движат в лентите на градския транспорт. При нормален трафик това не създава никакви неудобства, но в час пик колите на ток стават толкова много, че образуват тапи в иначе празните платна и нарушават графика на автобусите.
Водачите от градския транспорт се оплакват, че електромобилите буквално окупират запазените за тях ленти и настояват за отпадането на преференцията поне в най-натоварените часове. Пътниците в градския транспорт на свой ред също се превръщат в потенциална заплаха, тъй като постоянно стават свидетели на предимствата, с които се ползват колите на ток, и са все по-мотивирани да си купят такива.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бат Вани
13:01 02.09.2014
2 Монго
13:14 02.09.2014
3 Shmeker
13:15 02.09.2014
4 Кобрата
15:03 02.09.2014
5 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ
15:16 02.09.2014
6 Пламен Бакърджиев
15:18 02.09.2014
7 TheGeek
Коментиран от #10
15:23 02.09.2014
8 1.5д
15:35 02.09.2014
9 Борис
18:50 02.09.2014
10 Зелена мафия
До коментар #7 от "TheGeek":
Данък се изчислява у нас по година на производство и мощност. Прочети си Закона за местните данъци и такси преди да ги пишеш тези!Иначе за мен са абсолютно малоумни привилегиите в Норвегия!!!
Тези пък които искат да им подражават и са много загрижени за бъдещето, да си припомнят, че човекът убил почти 80 души там получи едва 12 години затвор.
Че обществото им е далеч по-развито от нашето, е неоспорим факт, но че не е идеално и си имат доста кусури също е неоспорим факт и не трябва сляпо да им се кланяме!!!
Най-голямата им простотия е лъжата за Глобалното затопляне, която се превръща в нова Света инквизиция над обикновените хора!!!
Коментиран от #11, #23
19:09 02.09.2014
11 Петър
До коментар #10 от "Зелена мафия":
97% от академичните изследвания на тема глобално затопляне потвърждават, че увеличеният въглероден двуокис в атмосферата се дължи на антропогенна дейност.Естествено, ти, седейки си в панелката в Люлин, си доказал точно обратното. Упс, даже не си го доказал...
Коментиран от #13
19:56 02.09.2014
12 ИВАН
20:02 02.09.2014
13 Зелена мафия
До коментар #11 от "Петър":
А като повтаряш лъжата на медиите като папагал, дали случайно ти остана време да провериш в някой учебник или научна литература колко е съдържанието на въглеродния двуокис в атмосферата и с колко се е повишило според твоите академични проучвания??? Е, аз не живея в панелка в "Люлин", но пък съм си направил труда да прочета доста повече от теб и само ще ти кажа, че сега съдържанието на въглероден двуокис е 0,039% в атмосферата. Преди няколко столетия се смята, че е било 0,03%. Ако беше направил опит да поразмърдаш малкото ти останал калий в междуушието си, щеше поне да осъзнаеш, че такова пренебрежимо покачване на нивата на въглероден двуокис няма как да доведат до каквото и да е затопляне. Още повече, че сочените за парникови газове са и водните пари и озонът, чието съдържание е по-високо в атмосферата. Да не говорим за конвекционалното загряване на газовете, за процесията и нутацията на земната ос, за слънчевата активност, за отслабването на земното магнитното поле, за движението на континентите и т.н.Климатът е изключително сложна система от голям брой фактори и неарденталското обяснение на цялата тази сложна машина само с 0,039% на един от многото газове в атмосферата и, е адски идиотско.
А ти драги ми Смехурко си бъди папагал и повтаряй нещо чуто от някоя "независима" медия страдаща от всякаква конкретика!!!
Коментиран от #20
21:25 02.09.2014
14 tuzarya
Коментиран от #18
00:50 03.09.2014
15 tuzarya
00:55 03.09.2014
16 tuzarya
01:01 03.09.2014
17 Смехурко
Hint: Затваряме се в два добре уплътнени гаража и си пускаме климатиците - ти в твоя дизелак, аз в едно беемве i3 - и почваме да дискутираме по радиостанцията глобалното затопляне. Само да не ми се успиш за вечни времена, поне няма въглерод въобще буа ха ха хаааа!!!
01:10 03.09.2014
18 Дошo
До коментар #14 от "tuzarya":
И това ще стане.В норвегия най-разпространеното име е Ахмед(или нещо такова, някое от мюсулманските)Още не са си обявили исканията ама като го направят тогава цяла Европа ще види зор10:12 03.09.2014
19 CarPro
11:00 03.09.2014
20 Нен Нен
До коментар #13 от "Зелена мафия":
Точно това се опитвам да обясня на хората от много време насам, но ти го обясни най-добре и най-разбираемо .11:26 03.09.2014
21 Ян Хус
Евала на пропагандната машина, успяла е яко да ти промие мозъка!!!
13:07 03.09.2014
22 Зелена мафия
Ако искаш да живееш екологично - хвърляй всичко и отивай в гората, но не вземай нищо, за чието производство е отделен въглероден двуокис. Само, че и идея си нямаш, че трябва да останеш чисто гол и без никакви храна и лекарства!!!
14:08 03.09.2014
23 TheGeek
До коментар #10 от "Зелена мафия":
Ти се прочети закона, вече е и на база какъв евро стандарт отговаря колата, а евро стандарта показва количеството изгорели газове. А в българия естествено се смята че колите с повече мощност изхвърлят повече вредни емисии, което естествено е грешно. Информирай се малко преди да пишеш.Коментиран от #24
21:18 04.09.2014
24 Зелена мафия
До коментар #23 от " TheGeek":
Стига волни съчинения по темата за данъците. Ето какво пише в действащия закон:"Чл. 55. (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:
1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;
2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;
3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;
4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;
5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.
В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:
Брой на годините от годината Коефициент
на производство, включително
годината на производство
Над 14 години 1
Над 5 до 14 години включително 1,5
До 5 години включително 2,8"
Последното ти изречение си го написал точно за себе си!
За мен най-справедливо облагане с данък е той да е обвързан пряко с актуалната цена на автомобила. Всичко друго е дискриминация и издевателстване над обикновените хора!
Коментиран от #25
23:11 04.09.2014
25 TheGeek
До коментар #24 от "Зелена мафия":
А защо при новото цено образуване се включва и евро стандарта който е екологичност? И като имаш катализатор имаш отстъпка това не е ли пак за екологичност? Тогава в цената не влиза ли и екологичноста на автомобила?Коментиран от #26
13:17 05.09.2014
26 Зелена мафия
До коментар #25 от " TheGeek":
Това гласяха да го приемат за автомобилите до 74 kW. Най-голямата безумица е данъка да е обвързан с еконорми. Със спестения въглероден двуокис ли ще запъват общините дупките??? Или една електрическа кола не изронва по същия начин асфалта както една бензинова??? Пълна световна профанизация и търговия с "парникови" газове за милиарди долари!!!15:24 05.09.2014
27 триста итридесети
При нас се гледа как да се направи така че, че да се крадат повече пари от народа, а не така че, да помага повече от народа.
Въпрос към управляващите:
Къде в света, 14 годишна кола с газова уредба, макар и 170 киловата има данък по-голям от минималната заплата ?
08:59 08.09.2014