Съвпадащи моделни имена предвещават нова ескалация на напрежението между VAG и Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Според британското сп. Car Audi се опитва да се споразумее за правото да използва названията Q2 и Q4, които са патентовани от Alfa Romeo. Първият индекс се използва за версиите на моделите 147 и 159 с предно предаване и самоблокиращ диференциал Torsen, а Q4 обозначава 159-ката с четири задвижващи колела.
Audi планира да нарече Q2 най-компактния си кросоувър, макар да не е изключено той да се казва и Q1. Моделът бе одобрен през 2013 г. и ще се качи на конвейера догодина. Q4 пък ще заеме нишата между Q3 и Q5.
От Car прогнозират, че босът на FCA Серджо Маркионе няма да бъде категорично против преотстъпването на правата върху двете имена, тъй като Alfa Romeo вече не ги използва. В същото време съвсем не е изключено Маркионе да опита да върти номера на заклетия си враг Фердинанд Пиех, председател на съвета на директорите на немския концерн.
Препирнята между немеца и италианеца бушува от години и достигна връхната си точка през 2012-а, когато плъзнаха слухове, че Audi води преговори с FIAT за покупката на Alfa Romeo. Тогава Маркионе декларира нееднократно, че никога не би позволил такава сделка. Стигна се дори до размяна на остри реплики в медиите, което надали ще улесни решаването на назряващия спор за имената Q2 и Q4.
16 Януари, 2015 09:07, обновена 16 Януари, 2015 09:08 26 044 38
Audi и FIAT в спор за имена
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
09:31 16.01.2015
2 Име:
10:07 16.01.2015
3 Петко
10:31 16.01.2015
4 петър
11:39 16.01.2015
5 Бате Цецо
11:55 16.01.2015
6 Tie
Коментиран от #9
13:01 16.01.2015
7 йордан иванов
13:09 16.01.2015
8 Симеон Тасев
13:43 16.01.2015
9 Бате Цецо
До коментар #6 от "Tie":
До колкото си спомням 164-ката през 90-та излиза модификация Quadrifoglio (QV), а чак през 93-та и слагат индекс Q4, a 155-ката през 92-ра. Но това с индексите може да зависи и от това на кой пазар се предлага и не е толкова важно дали в 155 Q4 или 164 Q4 първо. Важното е че е Алфа.Коментиран от #13
15:13 16.01.2015
10 ярослав станчев
Коментиран от #14, #20
17:34 16.01.2015
11 Autohouse Randm
Коментиран от #12
17:36 16.01.2015
12 БУМЕР КАМОР
До коментар #11 от "Autohouse Randm":
s 2 dumi lada po dobriat avtomobil18:19 16.01.2015
13 Име:
До коментар #9 от "Бате Цецо":
Колега не бъркай Quadrifoglio verde (зелената детелина) с Q4. Та Q4 наистина има даже още от 1983-та на 33ката. Като една от версийте се казва Permanent 4, но не съм на 100% сигурен. http://www.awdwiki.com/en/alfa-romeo/А тия от ауди какво искат да направят? Всеки модел да го има по размери каквито искаш. Да е им е станал директор някой, който се е занимавал с производство на дрехи....
Коментиран от #21
18:50 16.01.2015
14 Име:
До коментар #10 от "ярослав станчев":
Май си прав. Защото 33ката излиза 83 но е само предно, а по-късно е Permanent 4 , което е преименувано на Q4. Както и да е... такава алфа виждал ли е някой?? Виждал съм 155 Q4 и 159, но 33ка и 164ка не съм. Ако някой може да сподели впечатления от такава...Коментиран от #18
18:56 16.01.2015
15 Japoneze
20:18 16.01.2015
16 Бай Цеко замфирски ;д
20:40 16.01.2015
17 Калоян Велинов
20:41 16.01.2015
18 Петко
До коментар #14 от "Име:":
Q4 e съкретно Quadrifoglio 4. Има го и при 164 и при 33, 155 и т.н. Ето една такава, загледай се в детелината ;)http://i227.photobucket.com/albums/dd234/mirko34000/102_1755.jpg
Коментиран от #19
21:45 16.01.2015
19 Име:
До коментар #18 от "Петко":
Зелената детелина няма нищо общо с 4х4 системата на Алфа, а е част от спортната им история още от 30те!Коментиран от #22, #24
22:14 16.01.2015
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Радой Мянков
До коментар #13 от "Име:":
То цялата съвремена автопродукция се мъчи да разшири гамата си извън границите на възможностите си. Харесвам Аudi, но целта на такова обезличаване с изкуствено натъпкване на модели не ми е понятна. Същото важи и за Mercedes и BMW. Върха на безумието беше обяснението за A7, когато излезе на пазара. "Вътрешното пространство ще е цели 7мм по-широко от това на А5 Sportsback."Коментиран от #23
08:51 17.01.2015
22 Петко
До коментар #19 от "Име:":
Не съм казал никъде, че детелината означава задължително 4x4, както и обратното. При 156/9 има Q4, но нямат QV версии. 145 за пример има QV, но пък няма 4x4. Самото съкращение Q4 ти написах от какво идва и ако се заглежаш внимателно в детелината на снимката, ще видиш че в нея е изобразена 4-ка ;)09:59 17.01.2015
23 hfij
До коментар #21 от "Радой Мянков":
7мм за да може да возиш в нея мадама с по дълъг маникюр :)10:49 17.01.2015
24 ярослав станчев
До коментар #19 от "Име:":
Абсолютно точно.Не съм запознат с колите на Алфа Ромео,обаче доколкото успях да разбера в по-късните версии на Алфа означението Quadrifoglio е степен на оборудване на колите.“Quadrifoglio Oro" (злато),е висока степен на оборудване,а "Quadrifoglio verde" нормална степен.За да е 4х4 тябва да има и цифрата 4 в описанието.Така си го обясних,като четох за Алфа Ромео Q4.А означението QV е Quattrovalvole,буквално-четири клапана,което се използва и при Ферари.При Мазерати има и Quattroporte,което пък е четири врати.Май нямат точно означение за коли 4х4,освен самата цифра 4 в описанието на модела.Все пак това си го обяснявам аз,някой колега,ако е по-запознат с означенията на Алфа да разясни.12:44 17.01.2015
25 Петко
Коментиран от #28
15:12 17.01.2015
26 алфамен
16:40 17.01.2015
27 ярослав станчев
Alfa Romeo 33
16:45 17.01.2015
28 ярослав станчев
До коментар #25 от "Петко":
Извинявам се грешката и приемам забележките.Наистина QV е съкращение от Quadrifoglio Verde.17:28 17.01.2015
29 Shmeker
Коментиран от #30, #31
23:47 17.01.2015
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Боян
До коментар #29 от "Shmeker":
Тия, дето са правили коли тогава, когато ауди не е било нищо по-различно от комбинация от букви.Коментиран от #32
10:03 18.01.2015
32 Радой Мянков
До коментар #31 от "Боян":
А да се обосновеш? Стига с тия глупости - едните били велики, другите за нищо не ставали. Освен да ти връчим една библия и да ходиш да покръстваш папуасите в Нова Гвинея. С твоята логика точно за тази работа ставаш.Истината - няма пряка конкуренция между немските премиуми и италианците. Коренно различни маркетингови цели при производителите и огромна разлика във философиите на потребителите.
Коментиран от #33
14:39 18.01.2015
33 Боян
До коментар #32 от "Радой Мянков":
Да си прочел, че Фиат са велики? Че Ауди са боклуци? Ако ми отговориш на този въпрос, ще ти купя локумена вафла да се почерпиш.Коментиран от #35
09:53 19.01.2015
34 танашиба танахака
10:15 19.01.2015
35 Радой Мянков
До коментар #33 от "Боян":
Батя, ако ще си играем да си извъртаме думите, слабо ще се получи. Айде сега си провери справочниците (кой какво и що), после пак ще говорим. Не съм хванал да крещя "Само Ауди!", което се вижда в постовете ми, успокой топката!ПС: Е аре бръкни се поне за шоколадова, отядох си на локумени вече!
11:10 19.01.2015
36 Боян
16:17 19.01.2015
37 Радой Мянков
18:48 19.01.2015
38 джи джи праднята
20:12 15.02.2015