21 Декември, 2019 12:00 2 718 23

BMW и Mercedes без каршеринг в САЩ

  • daimler-
  • bmw-
  • carsharing

Daimler и BMW се отказват от своята CarSharing услуга в Северна Америка. Съвместното предприятие на германските автопроизводители - ShareNow, което се появи от марките Car2Go и DriveNow през февруари, обяви този ход на своя уебсайт. Услугата ще бъде прекратена и в някои европейски градове.


В изявление компанията посочва като причина за оттеглянето от Северна Америка "изключително трудните пазарни условия". По-конкретно това са силната конкуренция, повишаващите се оперативни разходи и липсата инфраструктура за електромобили. В САЩ и Канада услугата се предлага в Ню Йорк, Монреал, Сиатъл, Вашингтон и Ванкувър.


Клиенти липсват и в някои европейски градове


ShareNow също се отказва от Лондон, Брюксел и Флоренция. Причината за това е недостатъчният брой клиенти. В бъдеще услугата за споделяне на коли иска да се концентрира върху останалите 18 европейски града, в които компанията вече е активна. Daimler и BMW бяха представиха ShareNow едва през февруари като един от общо петте им съвместни проекта за мобилност.


Тогава автоконцерните обявиха голям пакет от инвестиции - повече от един милиард евро, за да разширят глобалната си позиция на конкурентния и бързо развиващ се пазар за споделяне на автомобили. В допълнение към ShareNow бяха създадени мобилна платформа за паркиране (ParkNow), станции за зареждане на електромобили (ChargeNow), мобилна платформа за планиране на пътувания (ReachNow) и услуги за споделено возене (FreeNow).


Тогавашните шефове на BMW и Daimler Харалд Крюгер и Дитер Цетше имаха настроение на оптимизъм и увереност, че ще раздвижат пазара с обединени сили. Все пак, бизнесът за споделяне на автомобили се оказа труден и за други финансово силни автоконцерни. Най-големият американски автопроизводител General Motors (GM) оттегли услугата си Maven от осем градове в Северна Америка. Ford, на свой ред, се отказа изцяло от предлагането на споделена мобилност.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Коmapak

    9 4 Отговор
    Най накрая разбраха че ще си пърдя в собствената кола и няма друг да пърди в моята! 😂

    Коментиран от #20

  • 2 омъскаряване

    12 5 Отговор
    А тук едно недорасло джендърче ми обясняваше, как те джендърите видите ли искали да си споделят колите и това било бъдещето и пр. джендърски фантазии ?

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Това е бъдещето

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "омъскаряване":

    Такситата не са умрели, нали? Е Тесла гони това, таксита без шофьори! Собственика не е длъжен да си ползва собствената кола!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Това е бъдещето

    4 6 Отговор

    До коментар #2 от "омъскаряване":

    Когато е писано за споделеното пътуване и автономността, нямам предвид да ходиш да си взимаш колата от някъде и да я ползваш! Ако е с пълна автономност, колата се ползва като такси което те чака и те кара на място. Както са такситата, а не само да я ползват различни хора! В грешка си!
  • 6 Komapak

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "розова Джендър разпоретина":

    Няма да съм жив да го видя. А за вас следващата стъпка е да ви забранят да пърдите въобще. Апропо карам хибрид. Мен пък още 50 години ще се чудят дали съм вреден докато ме забранят. Световното производство на батерии няма капацитет да посрещне търсенето. Така, че за съжаление дизелите още дълго време ще си пушат.

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Хахаха

    10 5 Отговор

    До коментар #6 от "Komapak":

    Ако на една Тойота, която минава няколко метра на ток и разход по-висок от ДВГ кола викаш хибрид е доста смешно!

    Коментиран от #10

  • 8 Объркал си се

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Komapak":

    През следващите години се очакват фалити на фабрики за производство на батерии, а някой мини за производство на материали за тях вече фалираха. Пък иначе ще обясниш срива на цените на материалите за батерии? Просто всеки месец излизат нови технологии за производство на батерии и автопроизводителите се двоумят в коя технология да инвестират. Работи се малко на парче.

    Коментиран от #9

  • 9 Така е

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Объркал си се":

    Технологията и батериите сега тръгнаха да се развиват. https://fakti.bg/technozone/432532-ibm-razraboti-bateria-bez-kobalt
  • 10 Японеца

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хахаха":

    Марш от тука гокфаджийче неуко! Скрий се във ваг-на си!

    Коментиран от #11

  • 11 Хахаха

    4 5 Отговор

    До коментар #10 от "Японеца":

    Нямам нищо против Тойота! Тук визирам технологията на хибрида с малка батерия! Иначе Тойота са добри коли.

    Коментиран от #12

  • 12 Коmapak

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Хахаха":

    Около 50км минава.... Все още и нова батерията. 😂 Ама за да го провериш трябват настройки с които се борих няколко часа. Т. Е. не ти дават да определяш менуал много функции. Или са ги направили толкова сложни, че да ти се отще. И не е Тойота а е Лексус. Тойоти електричките има много в Мюнхен. Е няма По-грозно средство за предвижване, дори не споменавам кола. Иначе тук е пълно с тротинетките и доста си ги ползват.

    Коментиран от #13, #16

  • 13 Добре

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Коmapak":

    Мислех, че е Приус! Не че са лоши, но са с малки батерии. Кой модел на Лексус е? За да минава 50 км трябва да е Плъг-ин, а не се сещам да имат Плъг-ин? И пишеш Тойота електричка!!! Коя е тази?
  • 14 Коmapak

    3 1 Отговор
    RX350. И съвсем малка забележка. За да кажеш на един Лексус Тойота е все едно да кажеш за Инфинити нисан. Обидно е защото струват 30-40% по-скъпо. Когато си купувах колата(дори не мога да го нарека SUV, защото затънал в 20см. кал) изобщо не съм мислил за тия електроджендарии. Чист късмет. Нищо друго. 😊

    Коментиран от #15

  • 15 Добре

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Коmapak":

    Не съм казал, че Лексус е Тойота. Лексус е хубава машина, няма много общо с Тойота. Но пишеш че в Мюнхен има много Тойоти електрички! Кои са те? Тойота няма електричка, те имат хибриди!
  • 16 Добре

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Коmapak":

    Но и 50 км. не е възможно. Те не са Плъг-ин, за да зареждаш батерия. При Лексус батериите са малки за изминаване на няколко метра и се зареждат при рекуперация.

    Коментиран от #18

  • 17 Komapak

    0 0 Отговор
    Прилича на пикапа на мъск. Освен че е грозна цвета и е уникално лайно. Утре съм последен ден, ще се опитам да разгледам една отблизо. Ще постна тук резултата.
  • 18 Komapak

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Добре":

    Грешиш. Отне ми много време да я настроя само на ток. Най накрая ми каза че ми остават 50км. Не съм ги пробвал реално, но не ми пречи да пробвам... 😉
  • 19 Ел фен

    0 0 Отговор
    Жалко, и Спарк не вървят на добре в БГ. Цяла година се хвалят как ще имат 200 коли до края на 2019, а сега имат най-много сто. И постоянно стареят.
  • 20 Ел фвн номер 1

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Коmapak":

    Остави пърденето, ако знаеш каква смрад е в споделенитв коли...
  • 21 BG Specialist

    1 0 Отговор
    евала котарак !!! Мюнхен !!! Сила си !!! Лексус бачкат за теб!!! Селски бек си ти !! Коте !!
  • 22 гост

    1 0 Отговор
    Инвестирали милиард и се отказват на 10ти месец, дори година не могат да изкарат. Представете си Тесла ако се беше отказла така от електрическите коли дали щеше да ги има сега. И да кажеш, че в САЩ няма достаъчно станции за зареждане си е смешно. Клиенти липсват, защото цените са им високи, защото костюмарите искат да лапат много и задават много високи цели за постигане, което става в идеалният вариант, или един вид или печелят или губят, няма вариант, в който се опитват да подобрят услугата и да спечелят повече клиенти през следващата календарна година. Смешници.
  • 23 Карайте си тротонетките

    2 0 Отговор
    Аз ви газя с додж РАМА хеми блок