Daimler и BMW се отказват от своята CarSharing услуга в Северна Америка. Съвместното предприятие на германските автопроизводители - ShareNow, което се появи от марките Car2Go и DriveNow през февруари, обяви този ход на своя уебсайт. Услугата ще бъде прекратена и в някои европейски градове.
В изявление компанията посочва като причина за оттеглянето от Северна Америка "изключително трудните пазарни условия". По-конкретно това са силната конкуренция, повишаващите се оперативни разходи и липсата инфраструктура за електромобили. В САЩ и Канада услугата се предлага в Ню Йорк, Монреал, Сиатъл, Вашингтон и Ванкувър.
Клиенти липсват и в някои европейски градове
ShareNow също се отказва от Лондон, Брюксел и Флоренция. Причината за това е недостатъчният брой клиенти. В бъдеще услугата за споделяне на коли иска да се концентрира върху останалите 18 европейски града, в които компанията вече е активна. Daimler и BMW бяха представиха ShareNow едва през февруари като един от общо петте им съвместни проекта за мобилност.
Тогава автоконцерните обявиха голям пакет от инвестиции - повече от един милиард евро, за да разширят глобалната си позиция на конкурентния и бързо развиващ се пазар за споделяне на автомобили. В допълнение към ShareNow бяха създадени мобилна платформа за паркиране (ParkNow), станции за зареждане на електромобили (ChargeNow), мобилна платформа за планиране на пътувания (ReachNow) и услуги за споделено возене (FreeNow).
Тогавашните шефове на BMW и Daimler Харалд Крюгер и Дитер Цетше имаха настроение на оптимизъм и увереност, че ще раздвижат пазара с обединени сили. Все пак, бизнесът за споделяне на автомобили се оказа труден и за други финансово силни автоконцерни. Най-големият американски автопроизводител General Motors (GM) оттегли услугата си Maven от осем градове в Северна Америка. Ford, на свой ред, се отказа изцяло от предлагането на споделена мобилност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коmapak
Коментиран от #20
13:33 21.12.2019
2 омъскаряване
Коментиран от #3, #5
14:29 21.12.2019
3 Това е бъдещето
До коментар #2 от "омъскаряване":
Такситата не са умрели, нали? Е Тесла гони това, таксита без шофьори! Собственика не е длъжен да си ползва собствената кола!14:41 21.12.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Това е бъдещето
До коментар #2 от "омъскаряване":
Когато е писано за споделеното пътуване и автономността, нямам предвид да ходиш да си взимаш колата от някъде и да я ползваш! Ако е с пълна автономност, колата се ползва като такси което те чака и те кара на място. Както са такситата, а не само да я ползват различни хора! В грешка си!14:46 21.12.2019
6 Komapak
До коментар #4 от "розова Джендър разпоретина":
Няма да съм жив да го видя. А за вас следващата стъпка е да ви забранят да пърдите въобще. Апропо карам хибрид. Мен пък още 50 години ще се чудят дали съм вреден докато ме забранят. Световното производство на батерии няма капацитет да посрещне търсенето. Така, че за съжаление дизелите още дълго време ще си пушат.Коментиран от #7, #8
14:50 21.12.2019
7 Хахаха
До коментар #6 от "Komapak":
Ако на една Тойота, която минава няколко метра на ток и разход по-висок от ДВГ кола викаш хибрид е доста смешно!Коментиран от #10
14:54 21.12.2019
8 Объркал си се
До коментар #6 от "Komapak":
През следващите години се очакват фалити на фабрики за производство на батерии, а някой мини за производство на материали за тях вече фалираха. Пък иначе ще обясниш срива на цените на материалите за батерии? Просто всеки месец излизат нови технологии за производство на батерии и автопроизводителите се двоумят в коя технология да инвестират. Работи се малко на парче.Коментиран от #9
14:57 21.12.2019
9 Така е
До коментар #8 от "Объркал си се":
Технологията и батериите сега тръгнаха да се развиват. https://fakti.bg/technozone/432532-ibm-razraboti-bateria-bez-kobalt15:02 21.12.2019
10 Японеца
До коментар #7 от "Хахаха":
Марш от тука гокфаджийче неуко! Скрий се във ваг-на си!Коментиран от #11
15:29 21.12.2019
11 Хахаха
До коментар #10 от "Японеца":
Нямам нищо против Тойота! Тук визирам технологията на хибрида с малка батерия! Иначе Тойота са добри коли.Коментиран от #12
15:44 21.12.2019
12 Коmapak
До коментар #11 от "Хахаха":
Около 50км минава.... Все още и нова батерията. 😂 Ама за да го провериш трябват настройки с които се борих няколко часа. Т. Е. не ти дават да определяш менуал много функции. Или са ги направили толкова сложни, че да ти се отще. И не е Тойота а е Лексус. Тойоти електричките има много в Мюнхен. Е няма По-грозно средство за предвижване, дори не споменавам кола. Иначе тук е пълно с тротинетките и доста си ги ползват.Коментиран от #13, #16
18:41 21.12.2019
13 Добре
До коментар #12 от "Коmapak":
Мислех, че е Приус! Не че са лоши, но са с малки батерии. Кой модел на Лексус е? За да минава 50 км трябва да е Плъг-ин, а не се сещам да имат Плъг-ин? И пишеш Тойота електричка!!! Коя е тази?18:49 21.12.2019
14 Коmapak
Коментиран от #15
19:02 21.12.2019
15 Добре
До коментар #14 от "Коmapak":
Не съм казал, че Лексус е Тойота. Лексус е хубава машина, няма много общо с Тойота. Но пишеш че в Мюнхен има много Тойоти електрички! Кои са те? Тойота няма електричка, те имат хибриди!19:06 21.12.2019
16 Добре
До коментар #12 от "Коmapak":
Но и 50 км. не е възможно. Те не са Плъг-ин, за да зареждаш батерия. При Лексус батериите са малки за изминаване на няколко метра и се зареждат при рекуперация.Коментиран от #18
19:16 21.12.2019
17 Komapak
19:16 21.12.2019
18 Komapak
До коментар #16 от "Добре":
Грешиш. Отне ми много време да я настроя само на ток. Най накрая ми каза че ми остават 50км. Не съм ги пробвал реално, но не ми пречи да пробвам... 😉19:19 21.12.2019
19 Ел фен
21:56 21.12.2019
20 Ел фвн номер 1
До коментар #1 от "Коmapak":
Остави пърденето, ако знаеш каква смрад е в споделенитв коли...21:57 21.12.2019
21 BG Specialist
18:52 22.12.2019
22 гост
08:05 23.12.2019
23 Карайте си тротонетките
13:25 23.12.2019