5 Януари, 2020 13:00 5 012 15

Произведоха последното Porsche 911 от поколение 991

  • porsche-
  • 911-
  • 991
Произведоха последното Porsche 911 от поколение 991 - 1

Поколение 991 е най-успешната серия Porsche 911 досега с 233 540 произведени бройки. То обаче сега се оттегля, за да направи път на наследника си, а именно 992. Последният модел от серията направи своя бенефис в Цуфенхаузен с 911 Speedster.

Произведоха последното Porsche 911 от поколение 991


През 2011-та поколението 991 даде едно ново начало в историята на 911. Почти 90 процента от всички компоненти са конструирани наново или значително подобрени. Благодарение на леката каросерия, представляваща композитна конструкция от алуминий и стомана, новият 911 за първи път тежи по-малко от предшественика си. Освен това шасито е с междуосие, което е със 100 милиметра по-дълго и нова, опционална активна стабилизираща щанга, както и Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

През пролетта на 2012-та кабриолетът последва с още едно нововъведение - покрив с магнезиеви елементи, който му позволява да запази специфичната си извита форма дори при високи скорости. Новата 911 Targa беше също толкова грандиозна в края на същата година. Подобно на легендарната първа версия от 1965-та, новият модел бе съхранил характерната широка скоба. С натискането на един бутон обаче предната част на покрива вече може да се премества автоматично и да се съхранява отзад.

Произведоха последното Porsche 911 от поколение 991


С течение на времето излязоха 911 Turbo с първата активна аеродинамика и 911 Carrera с турбодвигатели, оборудвани с филтри за фини прахови частици. Обичайно за Porsche, интересът се запалва предимно при специални модели и радикални версии. През 2013-а автоконцернът отбеляза 50-годишнината на своя емблематичен спортен автомобил с лимитиран и специално оборудван модел, който беше произведен само в 1963 екземпляра. През 2016-а пък атмосферния двигател с максимална мощност от 500 к.с. на 911 R напомни на своя предшественик от 1967-а.

Произведоха последното Porsche 911 от поколение 991


През 2017-а бяха представени още две нови версии на класически модели: спортният 911 T и високопроизводителният 911 GT3 с Touring пакет. Милионната 911 също попадна в поколението 991. Подобно на първата произведена кола от емблематичния модел на Фердинанд Порше, юбилейният модел, който не се продава, е в ирландско зелено. През същата година автоконцернът представи и 911 Turbo S Exclusive Series с максимална мощност от 607 к.с. и златно жълто металиково покритие.

Произведоха последното Porsche 911 от поколение 991


Това обаче не е всичко: най-силният и бърз 911 до момента със състезателни технологии и бруталните 700 к.с. - 911 GT2 RS, излезе на пазара през лятото на 2017-а. Няколко месеца по-късно пристигна и 911 GT3 RS с максимална мощност от 520 к.с.

Произведоха последното Porsche 911 от поколение 991


Точно за 70-ия рожден ден на Porsche, 911 Speedster слага край на серията 991. Моделът е оборудван с четирицилиндров атмосферен двигател с максимална мощност от 510 к.с., ръчна шестстепенна скоростна кутия и високоефективно спортно окачване.

Произведоха последното Porsche 911 от поколение 991


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стига бе

    29 3 Отговор
    4 цилиндров атмосферен двигател 510к.с....?Това не може да е истина.
  • 2 Чавдар войвода

    43 0 Отговор
    Четирилитров е трябвало да напише, журналистчето.
  • 3 Потник

    9 1 Отговор
    Много добре!
  • 4 kok

    44 0 Отговор
    4-литров, 6-цилиндров боксер е, ама нищо то почти същото.

    Коментиран от #5

  • 5 Бачо Киро

    22 1 Отговор

    До коментар #4 от "kok":

    Като не е писал, че е 3 цилиндров 1000 кубика дизел, пак добре...

    Коментиран от #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Бхййхххх

    3 1 Отговор
    Ххкйгк йххуоо
  • 9 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бачо Киро":

    Стига сте го бъзикали още от сега,нов писател е...още колко такива неясни има да пишееее....
  • 10 Японеца

    5 0 Отговор
    Автора ме кефи с Тея 4 цилиндъра!
    А Поршето, предната му броня правена в БГ гараж! Красиво е и за над 250К!
  • 11 Porsche

    2 0 Отговор
    Браво за статията
  • 12 Фактически

    1 5 Отговор
    Само кух немец може да направи спортна кола от стомана все едно прави БТР. Гордън Мъри правеше коло от въглеродни нишки още в началото на 90-те.
  • 13 Пенсионер

    3 0 Отговор
    Хубава кола , ама гледам че не се купува много , много.
  • 14 Ивайло

    3 0 Отговор
    Респект за един култов модел - 911 на една велика марка - Порше!!!
  • 15 До Фактическият

    1 1 Отговор
    Нормално е да е от стомана.Все пак стоманата е много по евтина от композитите еятини материали надути цени плюс балъци които ги купуват.Как според теб немците станаха милярдери.