Поколение 991 е най-успешната серия Porsche 911 досега с 233 540 произведени бройки. То обаче сега се оттегля, за да направи път на наследника си, а именно 992. Последният модел от серията направи своя бенефис в Цуфенхаузен с 911 Speedster.
През 2011-та поколението 991 даде едно ново начало в историята на 911. Почти 90 процента от всички компоненти са конструирани наново или значително подобрени. Благодарение на леката каросерия, представляваща композитна конструкция от алуминий и стомана, новият 911 за първи път тежи по-малко от предшественика си. Освен това шасито е с междуосие, което е със 100 милиметра по-дълго и нова, опционална активна стабилизираща щанга, както и Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
През пролетта на 2012-та кабриолетът последва с още едно нововъведение - покрив с магнезиеви елементи, който му позволява да запази специфичната си извита форма дори при високи скорости. Новата 911 Targa беше също толкова грандиозна в края на същата година. Подобно на легендарната първа версия от 1965-та, новият модел бе съхранил характерната широка скоба. С натискането на един бутон обаче предната част на покрива вече може да се премества автоматично и да се съхранява отзад.
С течение на времето излязоха 911 Turbo с първата активна аеродинамика и 911 Carrera с турбодвигатели, оборудвани с филтри за фини прахови частици. Обичайно за Porsche, интересът се запалва предимно при специални модели и радикални версии. През 2013-а автоконцернът отбеляза 50-годишнината на своя емблематичен спортен автомобил с лимитиран и специално оборудван модел, който беше произведен само в 1963 екземпляра. През 2016-а пък атмосферния двигател с максимална мощност от 500 к.с. на 911 R напомни на своя предшественик от 1967-а.
През 2017-а бяха представени още две нови версии на класически модели: спортният 911 T и високопроизводителният 911 GT3 с Touring пакет. Милионната 911 също попадна в поколението 991. Подобно на първата произведена кола от емблематичния модел на Фердинанд Порше, юбилейният модел, който не се продава, е в ирландско зелено. През същата година автоконцернът представи и 911 Turbo S Exclusive Series с максимална мощност от 607 к.с. и златно жълто металиково покритие.
Това обаче не е всичко: най-силният и бърз 911 до момента със състезателни технологии и бруталните 700 к.с. - 911 GT2 RS, излезе на пазара през лятото на 2017-а. Няколко месеца по-късно пристигна и 911 GT3 RS с максимална мощност от 520 к.с.
Точно за 70-ия рожден ден на Porsche, 911 Speedster слага край на серията 991. Моделът е оборудван с четирицилиндров атмосферен двигател с максимална мощност от 510 к.с., ръчна шестстепенна скоростна кутия и високоефективно спортно окачване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Стига бе
13:09 05.01.2020
2 Чавдар войвода
13:13 05.01.2020
3 Потник
13:34 05.01.2020
4 kok
Коментиран от #5
13:39 05.01.2020
5 Бачо Киро
До коментар #4 от "kok":
Като не е писал, че е 3 цилиндров 1000 кубика дизел, пак добре...Коментиран от #9
14:35 05.01.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Бхййхххх
16:17 05.01.2020
9 Хайл
До коментар #5 от "Бачо Киро":
Стига сте го бъзикали още от сега,нов писател е...още колко такива неясни има да пишееее....20:25 05.01.2020
10 Японеца
А Поршето, предната му броня правена в БГ гараж! Красиво е и за над 250К!
20:41 05.01.2020
11 Porsche
22:07 05.01.2020
12 Фактически
08:39 06.01.2020
13 Пенсионер
10:30 06.01.2020
14 Ивайло
11:10 06.01.2020
15 До Фактическият
17:24 06.01.2020