През 2019-а продажбите на Ford в Китай са спаднали с 26,1%. Автоконцернът се бори с вече тригодишен спад на доставките на нови превозни средства във втория си по големина пазар.
Американският автомобилен производител е доставил 146 473 коли в Китай през четвъртото тримесечие на 2019-а, което е с 14.7% по-малко в сравнение със същия период на 2018-а. През изминалата година Ford е продал общо 567 854 автомобила в азиатската държава.
Автоконцернът се опитва да съживи представянето си в Китай, след като бизнесът му започна да се свива в края на 2017-а. Тогава продажбите са претърпели влошаване от 6%, последвано от рекордно лошата 2018-а с намаляване на новите доставки от 37%.
Анинг Чен, президент и главен изпълнителен директор на Ford Greater China, заяви, че макар 2019-а да е била трудна година за автомобилния производител, пазарния дял на компанията в премиум сегмента се е стабилизирал, а спадът в бюджетния сегмент е започнал да намалява през втората половина на годината.
„Натискът от външната среда и низходящата тенденция на индустрията ще продължат и през 2020-а. Именно заради това ще положим усилия за укрепване на продуктовата ни гама с повече продукти, ориентирани към клиента.", разясни Чен.
Автопроизводителят планира да пусне в Китай повече от 30 нови модела през следващите три години, от които над една трета ще бъдат електрически превозни средства. Осен това ще бъдат локализирани управленски екипи чрез наемане на повече персонал, като по този начин американската компания ще подобри партньорските си отношения в съвместните си предприятия.
Припомняме, че в Китай Ford прави автомобили чрез джойнт венчъри с Chongqing Changan и Jiangling Motors. Освен това автоконцернът заяви, че ще бъде партньор и с Zotye, за да продава превозни средства на по-ниски цени.
2020-а ще бъде трудна не само за Ford, но и за всички автомобилни производители, който правят бизнес в азиатската държава. Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) предвижда през тази година пазарът да се свие с 2% поради по-слабата икономика и търговския спор със САЩ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аноним
13:03 18.01.2020
2 Тодор
13:15 18.01.2020
3 Джуган
Коментиран от #6
13:22 18.01.2020
4 Borislav Popov
13:27 18.01.2020
5 Borislav Popov
Коментиран от #9
13:38 18.01.2020
6 Komapak
До коментар #3 от "Джуган":
Забравяш, че Форд притежават линкълн... 😊Коментиран от #7
13:56 18.01.2020
7 Джуган
До коментар #6 от "Komapak":
Не забравям че го притежават, но лесно могат да бъдат забравени продадените Линкълни в САЩ (общи 28000 за първата половина на 2019)Коментиран от #8
16:10 18.01.2020
8 Komapak
До коментар #7 от "Джуган":
Беше споменал за качество, бройките разбира са нещо различно. Не знам някой от луксозните да продава много....17:29 18.01.2020
9 Random
До коментар #5 от "Borislav Popov":
Тука съм, Рено там си имат какво да продават.Коментиран от #10, #12
19:11 18.01.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Джуган
23:26 18.01.2020
12 Borislav Popov
До коментар #9 от "Random":
Ти недей сега с Рено да се оправдаваш и към тях да прехвърляш топката, ти за Ладите кажи, колко са продали в Китай, та да ги сравним с продажбите на Форд ..)Коментиран от #13
09:20 19.01.2020
13 Random
До коментар #12 от "Borislav Popov":
Не продават там, какво искаш да сравняваш? Фордовете са на двойна цена, мниго ясно че ще са по-бързи и по-комфортни, то иначе нямаше никой да ги купува.Коментиран от #14
11:10 19.01.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Pokoloko
- За да не е Ford най-лошата кола.
18:48 19.01.2020
16 Ford henri
21:09 19.01.2020