На пазари като европейския, където сегментът на спортни хечбек модели е силно конкурентен, е изключително трудно за един автоконцерн да убеди клиентите, че трябва да изберат именно неговото предложение. Мнозина автопроизводители заявяват, че техните високопроизводителни автомобили със скъсен заден край на каросерията са най-добри. Ford не прави изключение. Американската компания вярва, че има абсолютно бижу в продуктовата си гама. Със солидните си предложения като предишния Focus ST и дори с по-малката Fiesta ST, кой може да ги обвинява?
В интервю за motoring.com.au, шефът на Ford Performace за Европа Щефан Мойнцингер заяви, че са направени много сравнения по време на разработването на най-новия Focus ST. Той твърди, че тестовете, които са били проведени срещу Hyundai i30N, Honda Civic Type R и Volkswagen Golf GTI показват, че Focus ST е стъпка над Golf GTI по отношение на управлението и производителността.
„Да, ние разгледахме Golf GTI, но със сигурност това не е хечбекът, към който се стремим. Ние искахме да направим много по-впечатляващ автомобил и мисля, че успяхме", обясни Мойнцингер.
Под капака на новия Ford Focus ST се крие интересен 2,3-литров четирицилиндров EcoBoost бензинов двигател с турбокомпресор. Той доставя 280 к.с. максимална мощност и 420 Нм максимален въртящ момент, които се изпращат към предните колела чрез 6-степенна механична или 7-степенна автоматична скоростна кутия. Хечбекът може да ускори от 0-100 км/ч за 5.7 секунди, а максималната му скорост е 250 км/ч.
Новият Focus ST идва с първия електронен диференциал с ограничено приплъзване на Ford за модел с предно задвижване. Според компанията, новият диференциал предлага по-голяма прецизност от механичния и може да прилага постепенно блокиране. Мойнцингер твърди, че Focus ST предоставя най-напредналия и добър контрол при приплъзване, който може да получите от кола с предно предаване. Всичко това е съчетано с технологията Continuously Controlled Damping, която предлага на водача три предварително зададени режима: за хлъзгаво/мокро и нормален режим, режим Sport и накрая режим Track.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 така така
13:07 24.05.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Васил
Коментиран от #24
13:30 24.05.2020
4 един от стадото
Коментиран от #16
13:43 24.05.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Джуган
Коментиран от #13, #30
13:44 24.05.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Някой си
13:47 24.05.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Някой си
13:48 24.05.2020
12 Случаен
До коментар #2 от "Столипиново":
Я дай да я видим тая каруца с макферсон отпред и многоточково отзад13:49 24.05.2020
13 Бай Кольо
До коментар #6 от "Джуган":
М3, Алфа Джулия го отвя яко, вече 4 год.никой не може да направят седан в класа който да я бие.Коментиран от #15, #20
13:59 24.05.2020
14 Хайл
До коментар #2 от "Столипиново":
Не обиждай каруците на "голф" това е кръвна обида😉14:03 24.05.2020
15 Алфа Умрело
До коментар #13 от "Бай Кольо":
Никой не може да я бие по седене в сервиза,макароните и кола...смях14:04 24.05.2020
16 Хайл
До коментар #4 от "един от стадото":
След голф 2 всеки друг голф е боклукКоментиран от #57
14:06 24.05.2020
17 Краси
Коментиран от #18, #58
14:08 24.05.2020
18 Хайл
До коментар #17 от "Краси":
Аз ще си карам моята нищо че след 20 г ще е на 40 и още ще върви...тия сегашните отдавна ще са претопени в нови за претопяванеКоментиран от #19
14:14 24.05.2020
19 Краси
До коментар #18 от "Хайл":
То и аз така съм си наумил.И моята е на 20г.14:19 24.05.2020
20 Джуган
До коментар #13 от "Бай Кольо":
Не ме интересуват коментари на дечурлига които си оформят мнението на базата на платени публикации, развлекателни клипчета тип CarWoW и 1/10 от секундата по добро ускорение 0-100.14:37 24.05.2020
21 Алфа Ромео
14:42 24.05.2020
22 И форда и голфа не струват
14:43 24.05.2020
23 Iiii
Коментиран от #47
14:55 24.05.2020
24 qwerty
До коментар #3 от "Васил":
Една четворка v6 4motion лошо ли е? 204 кончета зимата не знае сняг. Тракшънче.14:57 24.05.2020
25 Васка
Коментиран от #27, #42
14:59 24.05.2020
26 Онзи
15:31 24.05.2020
27 Бачо Киро
До коментар #25 от "Васка":
С изключение на Фокус 1 СТ, всички останали фокуси СТ винаги са слагали в джоба си голфовете ГТИ. Само като прочетеш как даваха примерно от АМС точки на голфа, че седалките му отзад отдолу имали същия десен и като ги свалиш не било черно и те избива на смях ... При някакво друго сравнение предполагам би имало значение, но при сравнение на спортните модели ГТИ и СТ да гледаш такива глупости и да игнорираш победата на фокуса във всички спортни параметри е просто слугинаж и идиотщина. Ако не знаеш, дори окачването от Голф 5 (съответно и след него се базира на това) е правено от инженери на Форд, затова е и доста идентично. Предимството при Голф на материалите отдавна не е както беше някога. Естествено, всеки купува според предпочитанията си. Силата на ГТИ от години е единствено в ДСГ трансмисията. Аз предпочитам да си ги сменям с ръка и никога не ми е било зор за светофарните войни на пишлеметата.15:33 24.05.2020
28 Димчи
15:33 24.05.2020
29 оня с коня
Коментиран от #31, #35
15:35 24.05.2020
30 Бачо Киро
До коментар #6 от "Джуган":
Я ни обясни кога от излизането на Фокус 2 СТ насам ГТИ е бил фактор в тест? А помниш ли теста на Фокус СТ и Голф Р? Голфът мисля беше 6-та генерация ... Не стига, че беше СТ срещу Р, а не РС срещу Р или СТ срещу ГТИ, ми от ФВ не пуснаха голфа, понеже не можело да се изключват всичките системи както при СТ. Понеже 4х4 и повече коне явно не стигаха като разлика ... Не знам какво толкова се пънете, като ФВ и специално Голф никога не са се ползвали за нищо в света на спорта. За жалост отдавна няма хомологационни автомобили, които пренасяха достатъчно от аурата в спорта на пътя при нормалните хора, но голф никога не са били част от света на спорта. Когато се отказаха другите производители ФВ се пусна в рали спорта, тичаха срещу себе си и частните отборчета и в момента, в който се върнаха Хюндай, Тойота, Ситроен и Форд обяви повече помощ за М-Спорт и ФВ изчезнаха яко дим ... Дори зарязаха шампиона Ожие и го оставиха без кола ... Та в кой свят точно Голф е бил Ескорт или Фокус? Аз не си спомням такъв, а помня доста десетилетия назад.15:39 24.05.2020
31 Бачо Киро
До коментар #29 от "оня с коня":
Аха, само че БМВ мина в този клас на предно предаване. За жалост ... Отделно в този клас никога не са имали нещо особено. М2 е съвсем друга бира отвсякъде, също и откъм финанси.15:42 24.05.2020
32 Komapak.
15:52 24.05.2020
33 АА1
16:10 24.05.2020
34 Смятам
Коментиран от #40
18:13 24.05.2020
35 Уфф
До коментар #29 от "оня с коня":
Ти който не знаеше BMW M3 с колко цилиндъра Е акъл ще давашКоментиран от #46
18:27 24.05.2020
36 тюбетейка
18:51 24.05.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 гост
Коментиран от #43
20:35 24.05.2020
42 Хайл
До коментар #25 от "Васка":
От Перник ли си 🤣🤣🤣🤣 твоя да не вдига 230 км и да харчи 5/100 🤣🤣🤣20:58 24.05.2020
43 Гост5
До коментар #41 от "гост":
В Норвегия съм .В Норвегия съм .С Голф съм.21:08 24.05.2020
44 Абе
21:18 24.05.2020
45 Добре на Форд
21:38 24.05.2020
46 оня с коня
До коментар #35 от "Уфф":
А кога е ставало дума за М 3 та твърдиш че не знам с колко цилиндъра е?Естествено че ще давам Акъл на такива като тебе,ама за по-сигурно ще ви го Джиросам тоя Акъл,та да не можете да го върнете!22:58 24.05.2020
47 123
До коментар #23 от "Iiii":
Типично мнение на човек, не харесваш Голф, но държащ да даде мнение! Ти във i30 да си влизал? А в Мазда 3 или Сивик? С какво са по добри? Хайде дай пример! Аман от инженери, ей!07:22 25.05.2020
48 123
Коментиран от #49
07:26 25.05.2020
49 перничанин
До коментар #48 от "123":
Напълно съм съгласен. Аз също питам защо сравняват с Голф, защо не пишат "Новия Фокус е по-добър от Хюндай или Рено". Всеки гледа да се равнява по най-добрия. И не не са най-важни 15к.с. повече или 0,1с по-малко. Усещането, изработката, държането на пътя, харизмата ако щете, това е GTI , по това се равняват останалите. Някои са го задминали в някои отношения , но като цяло си е еталон в класа си. То заради това има много марки, заради многото вкусове. Преди да ме критикувате , карам бензинова Тойота.Коментиран от #51
08:48 25.05.2020
50 Карлос
09:40 25.05.2020
51 Трифонов
До коментар #49 от "перничанин":
Хайде без глупости ако обичате, а!? Автомобил, който се казва "Народна кола".... "усещане", "изработка"... "харизма"... Каква харизма търсиш в тъп, евтин хечбек с предно предаване, мега скучен дизайн и наименование... "народна кола". Харизма има Ferrari, Mercedes, BMW, Porsche... такива работи.Коментиран от #54
09:41 25.05.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 123
Подаряват делът на RS на (основно) Хонда Сивик Type-R
12:00 25.05.2020
54 перничанин
До коментар #51 от "Трифонов":
А Фокус какво е - конфекция. Не получих отговор, защо всички в този клас се равняват по Голф. Може би защото отговора не ви харесва.14:25 25.05.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Борис
19:26 25.05.2020
57 Ей селяк
До коментар #16 от "Хайл":
След голф 5 вече е друга бирата21:25 25.05.2020
58 Целта е да ни
До коментар #17 от "Краси":
електрифицират, за да могат да ни дърпат шалтера централно, ако вземем да се изребчим на световното правителство10:13 27.05.2020