Автомобилната индустрия на Германия е в криза, причините са известни, но какви мерки ще бъдат предприети?

24 Февруари, 2025 13:00 937 23

  • производство на автомобили-
  • автомобилна индустрия-
  • германия-
  • криза

Politico: Германската автомобилна индустрия страда от Китай и растящите цени на енергията

Автомобилната индустрия на Германия е в криза, причините са известни, но какви мерки ще бъдат предприети? - 1
Снимка: Shutterstock

"Икономиката на Германия е в много сериозна криза, а автомобилната индустрия, някога опора на страната, сега е изправена пред сериозни проблеми", пише американското издание Politico.

Германските производители се борят с все по-намаляващото търсене на електрически превозни средства, с намаляващите продажби в Китай като цяло и с нарастващата конкуренция от страна на китайски компании на техен терен.

Ситуацията се влошава още повече от покачването на цените на енергията от началото на войната в Украйна.

Германските автомобилни производители, които отдавна разчитат на своите двигатели с вътрешно горене, сега са изправени, под натиск от Брюксел, пред предизвикателството да преминат към електрически превозни средства.

Германия обаче не контролира ключови технологии за тяхното производство, включително на това за батериите. А Китай е доста по-напред в тези области. Ситуацията се утежнява от растящите цени на труда и енергийните ресурси.

Продажбите на китайския пазар също се влошиха: Германските марки като BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen търпят спад в продажбите си в Поднебесната държава, защото китайските компании предлагат по-евтини и технологично по-напреднали електромобили.

Това сериозно намалява пазарните дялове и печалбите на големите германски производители на автомобили, защото, както е известно, в момента Китай е най-големия автомобилен пазар в света.

Освен поскъпването на енергията, стоманата и алуминият, необходими за производството на автомобили, също поскъпнаха. Евентуални нови мита от страна на САЩ също ще повлияят на цените на металите и могат допълнително да влошат ситуацията.

Опитите за преместване на производството в страни с евтина работна ръка също доведоха до намаляване на производството в Германия, а оттам и до спад в икономиката и на Германия, а оттам и на цяла Европа.

Сега германските производители на автомобили трябва да решат дали могат да възвърнат предишната си конкурентоспособност в лицето на ожесточената конкуренция и глобалните промени, или моделът, който им се предлага от Брюксел трябва да бъде радикално променен.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    18 1 Отговор
    Тръмп налага големи мита за стомана,алуминий и автомобили от Германия.Лошото е че заводите за авточасти в България също ще затворят.
  • 2 дон Вито

    27 1 Отговор
    Смотаните розови понита закопаха Европа.
    А сега смешен плач!
    Га еди кифтета ни рива...
  • 3 ЕСССР

    20 1 Отговор
    Мерките: германската индустрия, ще стане китайска!
    Слава на Коминтерна на ЕК и ЕСССР и лично на Другарката Санкцурсула!
  • 4 То е ясно как

    15 1 Отговор
    Достатъчно е само да се видят призивите на вождовете им, редовия германец никой няма и да го пита. Европа иска война, а не мир. Главната генеколожка на ЕС каза....готвим 700 милиарда помощ ....демек Гори Гори огънче
  • 5 .../..\..

    12 0 Отговор
    Салам братя поздрави от турски берлин малкия истанбул
  • 6 Политкоректен

    13 1 Отговор
    Никакви. Новосформираната коалиция ще се интересува повече от правата на транссексуалните, зелената енергия, славата на Украйна и вноса на още африканци.
  • 7 Историк

    7 0 Отговор
    Щото германската автомобилна индустрия е в криза ето автопроизводителите по оборт за 2024г в долари:

    1. Тойота 46.41 Млрд
    2. Фолксваген 19.64 Млрд
    3. Мерцедес-Бенц 17.49 Млрд
    4. Хюндай 16.99 Млрд
    5. БМВ 14.43 Млрд
    6. Киа 12.42 Млрд
    7. Хонда 10.33 Млрд.

    Коментиран от #13

  • 8 Анонимен

    14 1 Отговор
    Няма изгледи за подобрение ,когато суровините са по- скъпи и стоката ще бъде по-скъпа.Европейците сами се отказаха от евтини суровини.Урсула знаеше това.
  • 9 Помнещ

    12 1 Отговор
    Навремето, когато бях дете, нашите ми дадоха да прочета една книжка с предсказания на Ванга издадена в края на 80-те. Смях се от сърце, като четях как Китай щял да бъде Велика сила и как днешните западноевропейци ще робуват на араби и азиатци. И другите българи се смееха. С времето всичко така се извъртя, че тези предсказания са по-различни от всякога.

    Коментиран от #10

  • 10 Историк

    3 13 Отговор

    До коментар #9 от "Помнещ":

    Ванга е проект на ДС и това е безспорно доказано.

    Само пълни балами цитират Ванга като източник на каквото и да било. Неслучайно във фашистка Русия е толкова популярна. Тя е и предшественика на телевизиите с "екстрасенси" и всякакви други шарлатани, също инструменти на ДС, които изпълняват същата задача - да сеят елементаризъм сред непросветените и да ги контролират.

    Коментиран от #15, #16

  • 11 Наблюдателен

    6 1 Отговор
    Най тежка е ситуацията на WV ,дълговете им са 6 пъти по големи от капитализацията на ф-мата.
    Дизелгейт и след това в още един скандал се забъркаха и пак бяха осъдени. Обаче общо около 10-12 млрд. са им затубите от там. А останалите 250 млрд. са от лоши инвестиции .

    Коментиран от #12

  • 12 Хихи

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Наблюдателен":

    Я си дай източника на бълнуванията.
  • 13 Математик

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "Историк":

    Ммм даааа, Тойота > ( Мерцедес + VW )
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Обективен

    0 7 Отговор

    До коментар #10 от "Историк":

    Защо не цитират Григорий Разпутин.
    Ами той е предсказал кацанията на Луната. " Те ще отидат там ( на Луната) ,срамния си флаг ще забият и ще отлетят "
    Предсказал е също влизането на американски войски в Москва .
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Гуньо Простиа

    6 0 Отговор
    Никой не оправя компания като дига цените и намалява качеството
  • 18 Баба Гошка

    13 1 Отговор
    Да фалирват! Никогаш няма да купя немски тарралясник на безбожна цена, с малка гаранция, с чести повреди и скъпа поддръжка, с калпав дизайн. Схлобена от маххмууд и компания. това са МПСта за мазззохисти, които прислужват ма колата, а не тя на тях!
  • 19 бай Иван

    2 0 Отговор
    Споко, новия канцлер с триъгълната глава ще ги оправи. Не ще газ нито от руснаци, нито от американци. Ще раздава боб и ще има квота за всяко семейство за метан. После ще забрани и автомобилните части от Китай и ще цъфнат като майска роза.

    Коментиран от #21

  • 20 Коко Н

    0 1 Отговор
    "Където е текло,пак ще тече!"
    Зад всяко добро производство стои традицията.В Германия има такива производства,които ги няма никъде.Голямата рецесия е 0,1 %. Да беше казано от Економист,а то от Политико."Смях в залата!"
  • 21 Тоя дето го трият

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "бай Иван":

    Ходи да си броиш бурканите в мазето.

    Коментиран от #22

  • 22 бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Тоя дето го трият":

    Добре е да прочетеш речта на Мерц, преди вота, по възможност без Гугъл, и тогава да си копаш градинката. Иначе може да провериш Силвър стар, дето куми акциите на Мерцедес какви са, а и кой е акционер в VAG.
  • 23 Вуте

    2 1 Отговор
    Не плачете на чужди гробища.Германия се е оправяла от по тежки положения,ще се оправи и сега.Ние как ще се оправим,не знам.