14 Ноември, 2020 12:50 17 850 46

Тествахме обновената пета серия на BMW

  • bmw-
  • 5er-
  • тест-
  • g30-
  • фейслифт
Тествахме обновената  пета серия на BMW - 1

Седмото поколение на най-продавания модел на BMW и всъщност лицето на марката, което е обозначено с индекс G30, претърпя модернизация. Колата вече е на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест драйв, впечатленията от който ви разказваме сега. Най-общо казано това е всичко, което бихте очаквали от съвременен премиум седан. Автомобилът е станал по-лек, по-бърз, по-ефективен и екипиран с комплект, автономни технологии.

Екстериор и интериор

Леките "козметични операции" през 2020 г. внасят във външния вид някои интересни промени - забележете новите предни и задни светлини, броните и леко преработени бъбрековидни решетки. Хубавото, според нас е, че дизайнерите не са прибегнали до драстично уголемяване на "бъбреците", каквото наблюдаваме при новата четвърта серия и при Х7.

Иначе това поколение 5er стартира с нова платформа - но не същата като при седмата серията. Тук няма въглеродна сърцевина, а само високоякостна стомана, алуминий и магнезий. Всички външни панели са направени от алуминий, които са част от пакета за олекотяване, водещ до намаляване на общата маса с цели 100 кг в сравнение с предходната серия 5. И това въпреки многото допълнителни технологии на борда.

Тествахме обновената  пета серия на BMW

Като цяло външният вид е ясна еволюция. Подобни пропорции, но по-строго усъвършенствани във всяко отношение. Тези, които са разочаровани от лицето на най-новата серия 4, ще се зарадват, че тук такива радикални промени няма.

Линията на покрива изглежда по-скосена в задната си част, но това е т.нар. зрителна измама, защото инженерите са успели да направят това, без да се прави компромис с интериорната височина. Позициите на водача и пасажерите в салона са по-ниско разположени, поради което всеки, настанил се в салона на обновената петица се чувства просторно, както отпред, така и отзад.

Тествахме обновената  пета серия на BMW

Що се отнася до приборния панел, той е изцяло дигитален, информативен е и доста интуитивен за управление. Седалките са твърди, но ергономични и достатъчно големи, дори и за едри водач и пасажери.

Двигатели и ходови характеристики

Двигателите са от досега познатото семейство на BMW, което означава, че не са нови за G30, но през 2020 г. се добавя т.нар. мека хибридна технология към базовия бензин 520i, както и към дизела 530d xDrive. Всичко това се прави с цел тези агрегати да станат по-екологични. Преди въпросното обновление единствено версията 520d, се възползва от тази технология, като това се случи в края на 2019 г.

Двигателната гама обаче се различава от първоначалната от 2017 година. Сега са налични бензиновите 520i и M550i xDrive, заедно с дизелите 520d и 530d xDrive, както и хибридите 530e и 545e - последните все още не са на разположение за тест, тъй като се очаква да пристигнат в края годината с 3.0-литров бензинов редови шестак. Всички агрегати са добри за новата петица и дори при най-слабите не се усеща липса на тяга. Естествено, версията M550i е най-впечатляваща от към динамика.

Тествахме обновената  пета серия на BMW

Що се отнася до возията, тя е оптималният вариант от комфорт и спорт. В зависимост от избрания режим, колата може да "люшка" като лодка, както и да бъде много твърда. В спортен режим и по-висока скорост в завои, ясно се усеща ниския център на тежестта и идеалното преразпределение на теглото. Благодарение на това кренът в завоите е минимален, а недозавиване няма.

Акцент са и неизбежните активни подобрения на шасито - включително променливо адаптивно състояние на амортисьорите, стабилизация срещу странично ускорение, както и системата за управление на четирите колела. Странно е, че BMW е марка, толкова силно свързана със задвижването на задните колела, а единственият модел само със задно, който се предлага е 520d. По-мощните 530d и M550i са само xDrive.

Тествахме обновената  пета серия на BMW

Най-впечатляващият агрегат, както вече споменахме е на версията M550i xDrive. Той е обозначен с индекс N63 и е V-образен осемцилиндров. Трябва да знаете, че този агрегат е много е добър, но е и странно спокоен. Всичко зависи от това какъв стил на шофиране ще му приложите. Ако искате "спорт", то трябва да сте подготвени, че този агрегат е способен да ускори обновената петица от 0 до 100 км/ч за умопомрачителните 3.8 секунди, а комбинацията с осемстепенната автоматична трансмисия означава, че в нито един момент няма да изпитате нужда от допълнителна мощ и тяга. Изкуственият V8 шум, подаван в кабината, също добавя интересно усещане.

Още технологии и цени

Новата радиаторна решетка съдържа по-ефективни активни въздушни щори от тези на предишния модел, а LED фаровете са сериозно модернизирани. Още от базовата модификация се предлага повече оборудване, като екстрите превъзхождат тези, включени в базовото оборудване на повечето конкуренти. Що се отнася до списъка с опции, то разглеждайки го много бързо се пренасяме в света на седмата серия, като единственото значимо нещо, което не можете да получите в 5er от флагмана 7er, е въздушното окачване.

Основната технология, която привлече вниманието ни в обновената петица е новия пакет Driving Assistant Plus на BMW - един куп от полуавтономни помощни средства, помагайки на водача при нужда. При нормална маркировка на пътя и включени системи, единственото, което трябва да правите е да следите пътната обстановка и да държите волана. Автомобилът сам поддържа движението в определена лента, дистанцията до колата пред вас и следи пътните знаци.

Тествахме обновената  пета серия на BMW

Няма как и да не отбележим уникалната аудио система в колата, дело на корифеите от Bowers & Wilkins. Head-up дисплеят е със 70% по-голяма зона за гледане, а жестови и гласови команди завършват високотехнологичната обстановка в обновеното BMW 5er. Всичко това обаче не струва малко. Дали цените на новата BMW 5er са атрактивни, то можете да прецените сами. Само ще отбележим, че въпреки подобренията и повечето технологии, те не се различават от тези на досегашната петица.

Тествахме обновената  пета серия на BMW


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 43 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иво

    67 68 Отговор
    Добро ревю. Това е седанът на седаните, малко подобрения, но то съвършенството няма какво да се пипа.

    Коментиран от #2

  • 2 Верно ли бе

    54 47 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    Наистина ме разсмя 🤣🤣🤣

    Коментиран от #13

  • 3 М power

    50 12 Отговор
    Уникална кола, благородно завиждам на момчета от мобиле, че имат възможността да карат такива коли.
  • 4 БМВникогаповече

    64 20 Отговор
    Другата седмица на моето ще сменям вериги. Плаче ми се.
    Дано не излезат и проблеми, валвтроници, електроника, скорости

    Коментиран от #5, #36

  • 5 Махай го

    58 22 Отговор

    До коментар #4 от "БМВникогаповече":

    Имах 5ца 2016та . Както карах му светнаха лампите като коледна елха и ме остави на средата между София и Банско. Това беше кошмар. Големи разправии пътни помощи. В сервиза ми казаха 3000 лв ремонт. Както го взех от сервиза моментално го продадох на безценица да се отърва от него и си купих друга марка свястна кола (няма да казвам каква да не помислите че е реклама)

    Коментиран от #7, #10, #16, #19, #33

  • 6 Охааа

    28 11 Отговор
    Отбихте ли до сервиза
  • 7 Случаен

    14 3 Отговор

    До коментар #5 от "Махай го":

    Я кажи с кой мотор е било това?
  • 8 марони

    21 12 Отговор
    Имам Е30 от студената война!Безотказена машинае!Не го давам за този скъп и супер-сложен трошляк!
  • 9 Смях

    56 15 Отговор
    Чета коментари и си умирам от смях.
    Само Ганьо на тоя свят може си купи премиум кола и да мисли че един път като я купи и само ще кара :D
    Като тоя пич дето му казали 3 хил лв. ами да такива са цените, не само на БМВ а на всички премиум автомобили затова му се вика така, какво си купи момче - Бмв. Така че си трай и си плащай.
    Има марки с по-евтино обслужване, ама да забравих... няма да си гъзе на Банско...всяко нещо си има цена като искате нещо ще плащате. Такъв е живота от край време, айде холъм и не се правете на възмутени повече моля!

    Коментиран от #11, #17, #24, #26

  • 10 Рено фен

    19 19 Отговор

    До коментар #5 от "Махай го":

    Е ми за тва карам само Рено.Никакви проблеми а е евтино за подръжка.
  • 11 Ганьо или

    17 16 Отговор

    До коментар #9 от "Смях":

    не, няма значение. Това което има значение е, че е трошляк. Трябвало било да се поддържа и било скъпо. Еми то ако го поддържаш все едно е пациент на системи за каква надеждност говорим.
    Това са инжИнерите, които махнаха клечката за маслото.
  • 12 Много яка

    35 16 Отговор
    кола. Ако някой ми подари такава, ще я продам и ще си купя Лексус.

    Коментиран от #15

  • 13 Да бе верно

    22 7 Отговор

    До коментар #2 от "Верно ли бе":

    И да те разсмее и да те разплаче това е истината. Имал съм удоволствие да покарам 530дизел от предходния модел (не беше мое). Уникален седан. Динамика , пътно поведение, комфорт....абе всичко на ниво. Който може да си го купи ново и да го поддържа както трябва това е колата. Чупили се.....Ами всички се чупят. Ремонтираш и пак караш. Има хора с коли за по 300 бона и пак им се чупят. Моя шеф е от тях.

    Коментиран от #14, #39

  • 14 Всички коли

    20 15 Отговор

    До коментар #13 от "Да бе верно":

    се чупят, някои по-малко, някои повече. БМВ повече.
  • 15 Ха ха

    19 11 Отговор

    До коментар #12 от "Много яка":

    Е те тогава ще се наиграеш. След една година или ще си фалирал или ще си се самообесил. Имам мой много близък с лексус лс . Много пъти съм го карал . Никак не е лоша колата , но да ми казват че е на нивото на ес класата или бмв 7....Малко удрят гъ.а в тавана.

    Коментиран от #18, #28

  • 16 Стефан

    17 22 Отговор

    До коментар #5 от "Махай го":

    Каква да е новата ти кола, Тойота, Хонда, Мазда , това са безпроблемните коли, и да винаги Субару, много напред отидоха и корейците, другото шкарто.
  • 17 Иван

    10 4 Отговор

    До коментар #9 от "Смях":

    Браво, много добре им го каза!
  • 18 Притежател

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "Ха ха":

    Има ли проблемис ЛС-а? Защо не му харесва на твоя прятел
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 дявола

    5 13 Отговор
    Каквото и да правят тези коли имат само дизайн и визия нищо повече който разбира от коли не си купува БМВ или си купува да го има после и друга кола да кара
  • 21 муя

    4 5 Отговор
    Нещо много омачкани тия седалки бре. На 3-4 годони не ми се мисли какво ще е
  • 22 Barbosa

    6 12 Отговор
    ШКОДА!!! И качеството е същото!!!!!
  • 23 jар

    22 4 Отговор
    Последната ми немска кола беше BMW E34(преди 14 години) и като изключа огромния разход на бензин с нея нямах никакви проблеми.Много хора съм чувал да казват,че зимата с тези коли едва ли не нямало тръгване но аз никога не съм закъсвал а не купувах от най скъпите гуми.
  • 24 Barbosa

    18 11 Отговор

    До коментар #9 от "Смях":

    Ти добре ли си? Какви ги ръсиш тук за пари , премиум и подръжка.НИКОЙ, който си е купил автомобил не иска да остане на пътя, НЕЗАВИСИМО колко е скъп автомобила.Тук говорим за НАДЕЖДНОСТ. Факта че ТИ отваряш темата за пари, говори че точно ти си беден.Не е твоя работа, кой какво коментира или какво може да си позволи да кара.Ние допреди малко не знаехме,че ти въоще съществуваш, така че по добре замълчи.Така НИКОЙ няма да разбере колко ти е капацитета.
  • 25 Qponec

    10 4 Отговор
    Днес се возих в едно такова. Космически кораб! Но все пак личния ми автомобил е 10 годишна корола :D

    Коментиран от #29

  • 26 И все пак

    12 4 Отговор

    До коментар #9 от "Смях":

    А какво пречи да е хем премиум, хем надеждна, сиреч здрава, някой ще ми обясни ли?

    Коментиран от #27

  • 27 Колкото

    26 2 Отговор

    До коментар #26 от "И все пак":

    повече сложна механика и електроника има в една кола,толкова е по висока вероятността за дефекти.Много хора дават като пример за качество W124 но истината е,че тази кола има 3 копчета на таблото и електрониката и е предимно в радиото.

    Коментиран от #30

  • 28 И все пак

    11 11 Отговор

    До коментар #15 от "Ха ха":

    Един познат смени s класа с ls и е много доволен, че вече може да разчита на колата си, а не ден през ден да я носи в сервиза. Става дума за чисто нови коли.
  • 29 И е

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Qponec":

    по-здрава от космическия кораб. Ама ти си го знаеш.
  • 30 И все пак

    4 9 Отговор

    До коментар #27 от "Колкото":

    Нещата се степенуват и дори в този клас има и надеждни примери, но BMW не са от тях. Освен това сигурно пространството отново е доста оскъдно.
  • 31 Добре.

    8 2 Отговор
    Ами на фона на ужасно уродливата нова генерация на серия 4, то това си изглежда направо разкошно.
    Еволюция, а не революция е това в което са се целили и мисля, че няма да има незадоволени ентусиасти, който са харесвали досегашната серия 5.
  • 32 Защо се фърляте на нови коли

    14 1 Отговор
    Вземете си е 36 купе с мощен мотор и си го карайте завинаги здрава кола малко стара ама е железна ....
  • 33 Гого

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "Махай го":

    Пак чули не дочули и филми как бе ... взел си друга кола каква нов внос на 15 г от Италия хсха семешко !
  • 34 Естеть с шалче

    6 1 Отговор
    А така за европейците красиви коли без ноздри грозните да си ги карат у Катай.
  • 35 Mpowered

    14 5 Отговор
    Железни са баварките! Другото е лаладжии без две стотинки в джоба и за туй ги плюят.

    Коментиран от #37

  • 36 Баба Зоя

    8 5 Отговор

    До коментар #4 от "БМВникогаповече":

    Мъж в магазин за авточасти:
    - Добър ден, ще ми дадете ли едни чистачки за BMW-то?
    - Офертата Ви е добра, но тук не правим бартери...
  • 37 Изпреварващ

    4 2 Отговор

    До коментар #35 от "Mpowered":

    Е тва са японските фенове мечтаещи за тайота карола или хунда.
  • 38 Митко Якудзата

    5 2 Отговор
    Жалко, ще гние на някой лизинг паркинг пред дилъра, когато го върнат още на първата година....
  • 39 Steks

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "Да бе верно":

    Ами верно ни разсмя да кажеш на 5ца бмв че е седанът на седаните си е много смешно да карал съм и е60 и ф10 и двете откъм возия са пълно дърво ама били завивали една идея повече голем праз
  • 40 Анти жълтур

    4 5 Отговор
    Тва само като му видят муцуната в огледалото за обратно виждне и шоферите на Тайота се нсирват и цапат гащите.
  • 41 Златев

    4 1 Отговор
    Интересно колко от коментиращите са карали ново БМВ, че дават оценки?
    Като си купуваш такава кола винаги трябва да мислиш, че купуваш кола за 100,000+ и за това удоволствие се плаща без значение на колко години е колата.
    Аз от 2.5 години карам G30 520d и за 90 Хил км проблеми не съм имал. А за комфорта няма да да говоря - по-добра кола може би е само 7-ма серия и 6GT или подобен клас коли
  • 42 Хухуху

    0 2 Отговор
    КАРАМ А 8 Комфорт надежност сигурност евтина подръжка 3.0tdi 258 k с 300 000 км за 3 год масла филтри накладки
  • 43 анонимен

    0 0 Отговор
    f10 е пълен боклук то каквото да и да светне ужас За тва е е60
  • 44 Kolev

    2 0 Отговор
    G30 на БМВ е най-доброто в своя клас. Казвам го от личен опит. 2,5г. и 75х км. Няма такъв кеф. 530д драйв. Разни разбирачи тук нека си правят вятър на устите.
    Не познавам човек с повече възможности, който да не кара немски премиум. Оризарите са или за хора без вкус или за неосъзнати .... знаете какви!
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.