Авторитетното американско издание Consumer Reports изготви нова оценка за надеждността на автомобилните марки. Тази година класацията определено поднесе изненади. Например за първи път Mazda зае първото място.
Оценките на Consumer Reports (CR) в САЩ привличат вниманието не по-малко от подобния доклад на J.D. Power. Техните подходи са различни, въпреки че и в двата случая изследването се основава на проучвания на стотици хиляди собственици.
J.D. Power взема предвид средния брой проблеми на 100 коли (колкото по-малко, толкова по-висока е оценката в списъка), а CR, въз основа на анализа на отговорите, изчислява условни оценки на надеждност от нула до 100.
Американците наричат това предсказана надеждност, въпреки че прогнозата се основава на разбивки какво вече се е случило. Списанието взема диапазона от точки от 41 до 60 за средното за индустрията, като подчертава модели над и под тази зона.
Те разделят автомобилите на четири групи - такива, при които надеждността е значително над средната, над средната, под средната и много по-ниска от средната. Всички те са показани в таблицата по-долу в различни цветове.
Впечатление прави, че Tesla, според CR, продължава да изпитва проблеми както с качеството, така и с надеждността. Тази година SUV Model Y е виновен за провала на марката, която се смъква до незавидното предпоследно място.
Според CR успехът на Mazda, която заема първата позиция, се крие във факта, че марката „консервативно надгражда моделите и избягва въвеждането на нови рискови мотори, трансмисии и информационно-развлекателни системи“.
Ще добавим, че марките Acura, Alfa Romeo, Chrysler, FIAT, Genesis, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mitsubishi не бяха включени в рейтинга за надеждност през 2020 г. поради липсата на статистика, налична в CR изданието.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДВГ
13:04 22.11.2020
2 jap
Коментиран от #7, #23
13:08 22.11.2020
3 Перо
Коментиран от #5
13:10 22.11.2020
4 Жак Фреско
13:12 22.11.2020
5 Де Факто
До коментар #3 от "Перо":
Предполагам, че не е платена, а просто американска.Буик, Хюндай, Рам!!!!!!Тук разбира се нещата не стоят така.И всички знаем как.Коментиран от #8
13:15 22.11.2020
6 DrivingPleasure
Коментиран от #13
13:18 22.11.2020
7 DrivingPleasure
До коментар #2 от "jap":
Проблема с ламарините свърши още преди 10тина годиниКоментиран от #15, #16, #25, #48
13:21 22.11.2020
8 И как ?
До коментар #5 от "Де Факто":
Същото ама махаш американските марки ;)13:22 22.11.2020
9 JAPCARS4EVER
Коментиран от #49
13:22 22.11.2020
10 987
13:28 22.11.2020
11 Ти пък сега ли разбра
Модел У пък все още има детски болести, които ще решат с времето. Важното е, че продажбите растат, въпреки проблемите, което е признак, че продават най-безпроблемните ЕЛЕКТРОмобили.
Качеството в Китай е на ТОП ниво, дори в сравнение с всички видове автомобили. В Европа се очаква още по-високо, защото вече видяха къде са проблемите и знаят как се решават.
Коментиран от #43
13:29 22.11.2020
12 Румен
Коментиран от #78
13:32 22.11.2020
13 абе колко човека карат тесла бе, момче
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
В сравнение с милионите продадени конвенционални коли, какъв процент заема теслата? Колко модела имат другите в класацията. Вземи фолксваген. Има 20 модела всеки с по 5 модификации. Каква тесла скагаш тук с 4 модела и все още мижав прицент от пазара.Когато всяка двайста кола която виждаш на пътя бъде тесла, тогава ще се помести някъде в класация.
Коментиран от #18
13:42 22.11.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 МазНа
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Ами те ръждясват след като станат 10 годишни. Тамън почват.13:43 22.11.2020
16 jap
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Грешиш.Пролетта гледах една 3-ка от Германия произведена 2016-та и по арките на задните калници вече беше ''напъпила''.13:52 22.11.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 DrivingPleasure
До коментар #13 от "абе колко човека карат тесла бе, момче":
Абе момче, тия класации се правят на проблеми възникнали при 1000 автомобила примерно, а не върху общиа брой продадени автомобили. А имено щото е малкомащабно производството, а проблемите са много повече от средното показва какъв невъобразим трошляк е тая каруца14:00 22.11.2020
19 123
Коментиран от #24, #56
14:03 22.11.2020
20 Рено Фен
14:29 22.11.2020
21 Бако
Коментиран от #22
14:34 22.11.2020
22 Факт
До коментар #21 от "Бако":
Е как защо защото е платено.Колата е като жената или те кефи или не.Взимаш това което те кефи и изонщо не мислиш ама то това здраво онова не.Караш и тва е.Коментиран от #42, #64
14:37 22.11.2020
23 Десо
До коментар #2 от "jap":
Да,но те не ръждясват на 3-5 години,нали????Коментиран от #52
14:37 22.11.2020
24 един от стадото
До коментар #19 от "123":
не въпроса дали ще ги издържи, ще ги издържи и още как. Мазда като цяло е консервативен автомобил, залага на изпитани агрегати и техники, балансиран и недосегаем за времето си е. Получава се нещо като Дачията, наистина се наложи с проста техника за народа и най- вече служебни коли, поне в БГ. Но класацията пак американска, това е положението, който плаща той разгащва..Коментиран от #30
14:41 22.11.2020
25 ххх
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
За съжаление грешиш. Все още някои от новите им модели (на 4-5) години са си ръждясали доволно много. Най-големият недостатък за мен на всички японски автомобили е, че ламарините има са тънки като вестник! Пестят от материали ибвинаги е било така! Надеждни са (голяма част, разбира се не всичко), но с малки изключения са отврат като интериор. И дизели вече нямат, автоматите на еропекските производители са по-приятни, но пък японците правят надеждни бензинови двигатели и наистина не може да се отрече, че това е така от деситилетия насам.Коментиран от #26
14:43 22.11.2020
26 Рено Фен
До коментар #25 от "ххх":
Японските коли са набедени за надеждни в Сащ заради използването от Сащ на баьите в Окинава.Японските бклуци са феноменални кчиниКоментиран от #28
14:45 22.11.2020
27 Дългия
14:52 22.11.2020
28 Да,да
До коментар #26 от "Рено Фен":
Също като...френските14:55 22.11.2020
29 До 27
Коментиран от #46
16:38 22.11.2020
30 Анонимен
До коментар #24 от "един от стадото":
Ако не изгние преди това, вярно пооправиха нещата,но продължава да си гниеКоментиран от #35
16:39 22.11.2020
31 перничанин
Коментиран от #32
16:47 22.11.2020
32 DrivingPleasure
До коментар #31 от "перничанин":
В алабама правят Мерцедесите, някои и нямат нищо общо с германската сглобка, като си отбелязал за японките от АнглияП.С. може и да не съм прав за Маздите, явно не съм щом го казвате опит с японски коли почти нямам - да кажем тогава, че драстично сса ги подобрили?
17:10 22.11.2020
33 Хах
17:18 22.11.2020
34 DrivingPleasure
Коментиран от #38
17:46 22.11.2020
35 един от стадото
До коментар #30 от "Анонимен":
в един друг сайт четох преди година патилата на един наш емигрант от Чикаго. А Чикаго хваща зима не като тук и държи здраво. Разправя при -* 20как теслата на два пъти как го оставя на средата на пътя, натоварена с климатик и фарове..пътна помощ до тях,и после цяла зима с Хондата на жена си на работа..Сам казва, тесла само лято и то в Калифорния, на север не става.18:16 22.11.2020
36 Опел
Коментиран от #55
18:17 22.11.2020
37 Новина от миналата година
18 Декември, 2019 19:10
Георги Касабов
От началото на годината в Съединените щати са купени повече електромобили Model 3, отколкото BMW 2er, 3er, 4er, 5er, 7er и 8er, взети заедно, съобщава Cleantechnica. От най-достъпната Tesla са продадени 127 836 бройки, докато съвкупните продажби на баварците са 116 073.
Model 3 се радва на нестихваща популярност, която опровергава напълно прогнозите на различни специалисти, че интересът към електромобила ще намалее след първоначалната еуфория сред купувачите. Успехът на Tesla закономерно води до спад в продажбите на традиционните производители. В случая с BMW те са намалели с 14.4% в сравнение с 2018 г.
Илон Мъск обаче няма никакво намерение да вдига крак от педала на газта. Предприемачът си е поставил за цел догодина да продаде между 360 000 и 400 000 електромобила.
Коментиран от #44, #45, #50, #61
18:17 22.11.2020
38 37 беше за тебе
До коментар #34 от "DrivingPleasure":
Плана за тази година беше 360 - 400 хил. без да се знае за коронакризата, но въпреки това ще продаде 500 хил. броя тази година. Ти на това ли му казваш умиращ интерес? Как ли са продажбите на BMW за тази година? Дали и те ще се увеличат, като на Тесла?18:24 22.11.2020
39 Трифонов
18:38 22.11.2020
40 Трифонов
18:51 22.11.2020
41 111
19:11 22.11.2020
42 Коментара
До коментар #22 от "Факт":
По-точно и разбираемо за масата няма как да се каже! От мен +19:46 22.11.2020
43 Хайл
До коментар #11 от "Ти пък сега ли разбра":
Теслата ти не само детски болести има ами и старчески петна по ламарината и деменция...хората се чудят как да се отърват от тоя боклук че и на вторични не го искат20:02 22.11.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Хайл
До коментар #37 от "Новина от миналата година":
Хахахахаха уникален тухльо си...миналата година...тази година хората осъзнаха че тслата е боклук и не купуват....виж статията горе и "статистиката" в таблицата20:39 22.11.2020
46 101години МАЗДА
До коментар #29 от "До 27":
Също така им помогна да направят няколко модела на Форд топ!Защото всички знаем колко главоболия имат много от производителите със електромеханичните им експерименти от които страда краният потребител!😅20:49 22.11.2020
47 Гост
22:24 22.11.2020
48 Моряка
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Новото поколение Мазда(от 2012г. насам) е върхът.Постига Евро 6 без катализатор.22:34 22.11.2020
49 Европеец
До коментар #9 от "JAPCARS4EVER":
Който кара много не купува япоски боклук ,така че тази статистика е СТЪКМИСТИКА , видял ли си някоя държавна служба по света с японски коли ,освен в японияКоментиран от #58, #70
00:24 23.11.2020
50 Случаен
До коментар #37 от "Новина от миналата година":
БМВ 2019 в сащ - 324826теслъ 2019 сащ - 195125
00:29 23.11.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Абе за кво ръждясване
До коментар #23 от "Десо":
става дума изобщо, имам Volvo s 40 1,6 D.модел 2006г.няма грам ръжда никъде05:05 23.11.2020
53 Гост
Макс. 300к... И какво да сравняваме ...
Коментиран от #57
05:08 23.11.2020
54 Гошко
06:32 23.11.2020
55 перничанин
До коментар #36 от "Опел":
Сравняват по-нови коли, от времето когато Опел вече е френски.07:15 23.11.2020
56 Ха ха
До коментар #19 от "123":
Гаранцията на Мазда е 7г а Дачия е век назад спрямо маздаКоментиран от #60
08:07 23.11.2020
57 Трифонов
До коментар #53 от "Гост":
Нещо ти не е точна информацията, брат. То... и ние тук в България, караме само японски коли. Говоря, разбира се, за новите коли. Където и да погледнеш все виждаш нови Тойоти, Мазди, Хонди. Даже и Бойко кара Тойота. Малко по-назад са Хюндай и Киа... ама не много по-назад. Не знам кой ви пълни главите с глупости, че тук не се купува предимно японско. Е, да ти кажа честно, Дачия се продава по-добре, вероятно, защото една Дачия е на половината на цената на съответната Тойота и, вероятно, е нормално да е така. В сравнение с продажбите на нови японски марки, нови коли на БМВ, Мерцедес, Ауди и Порше почти не се купуват. Обаче, запознати твърдят, че не се продавали добре, колкото Тойота, защото едно БМВ например, струвало колкото 5 Тойоти... не знам, едва ли е заради това. По-скоро се купуват по-малко, защото са по-лоши... както и при вас... в Северна Америка... Хах...Коментиран от #76
08:38 23.11.2020
58 Паневропеец
До коментар #49 от "Европеец":
Ами аз не съм виждал и държавна служба с Ферари или Ройс Ройс.Коментиран от #75
08:46 23.11.2020
59 Автомонтьор
Коментиран от #69
08:51 23.11.2020
60 123
До коментар #56 от "Ха ха":
Да бе, а що на сайта им пише друго? Е, ако има бецален, може и да вземеш 7 години, но стандартно си е 3! Откъде я измисли 7...?09:23 23.11.2020
61 321
До коментар #37 от "Новина от миналата година":
Хе, може и да си прав. Ама защо сравняваш премиум марка като БМВ и Мерцедес със ширпотреба, като Тесла? Теслата може да сравняваш с Форд или Шевролет. Нормално е премиумите да продават по-малко на брой автомобили.Коментиран от #62
09:41 23.11.2020
62 Още по-зле
До коментар #61 от "321":
Ако приемем думите ти на прима виста, че BMW са премиум автомобили, а Tesla ширпотреба, това говори много зле за BMW, защото клиентите са предпочели да дадат повече пари за да си купят ширпотреба, но не са избрали по-евтините премиум BMW-та.Да ти го перефразирам. Представи си, че сложат на Дачия цена по-висока от тази на BMW, и да че и те вземат да продължат да се продават повече от BMW, какъв ще е изводът?
Да не говорим че BMW продава и електромобили, за които държавата дава 7500 долара отстъпка от цената на продаден автомобил, докато на Тесла вече не дава абсолютно нищо и въпреки това Тесла продава повече.
10:04 23.11.2020
63 bbб
10:14 23.11.2020
64 Притежател
До коментар #22 от "Факт":
+++ Точно така.10:17 23.11.2020
65 Хмм....
11:36 23.11.2020
66 Opel
Коментиран от #68
12:10 23.11.2020
67 Шумахер
12:44 23.11.2020
68 Хонда
До коментар #66 от "Opel":
Ами аз карам над 20 годишен японец от 10 г., и ако ми се бе наложило да влезна даже и 3-4 пъти за неща извън консумативи, при тия скъпи части, щеше да се откажа от марката.13:42 23.11.2020
69 Язе
До коментар #59 от "Автомонтьор":
Щот си ги караме и не влизат в сервиз.13:46 23.11.2020
70 74973883836836
До коментар #49 от "Европеец":
Ти за тойота ландкрузер чувал ли си че я кара полвината свят, оон, ислямска държава, наркокартелите, всички араби, половин африка и половин южна америка. Карай си немско-китайското недоразумение и си муслу че караш немска кола.18:13 23.11.2020
71 Пешо
18:23 23.11.2020
72 пурко
18:25 23.11.2020
73 Ония
Коментиран от #74
19:04 23.11.2020
74 Шлосер
До коментар #73 от "Ония":
Тази Мазда сигурно ще да била с френски части, иначе няма друго обяснение.20:10 23.11.2020
75 Хайл
До коментар #58 от "Паневропеец":
Полицията в италия имат ламборгини полицейски,само че не дават да ги снимат21:23 23.11.2020
76 Анонимен
До коментар #57 от "Трифонов":
Ти къде живееш бре? Дачия продават най много, за товарни и работни. След това са VW, пълно е с нови Пасати и Голфове. След това са френските, Опел и Шкода. Мазда и Хонда са у лево, както и в цяла Европа. Хюндай и Киа продават повече отколкото всички японци взети заедно21:52 23.11.2020
77 Гоги
18:14 24.11.2020
78 Самурай
До коментар #12 от "Румен":
В голяма грешка си, Мазда се прави в Япония от горди наследници на самураи, специално за сх 5, заводът е в Хирошима, лично съм го виждал.Лакаримас?Коментиран от #79
19:19 24.11.2020
79 555
До коментар #78 от "Самурай":
Самурай е модел на Сузуки бе пич...хихи...и аз ги виждам лично-въввсяка морга ги има....
01:01 27.11.2020