5 Декември, 2020 12:00 42 886 136

Москвич-400 - първият сериен автомобил в СССР

  • москвич-
  • 400

Легендата на съветската автомобилна индустрия е сглобена в Москва преди 74 години

Москвич-400 - първият сериен автомобил в СССР - 1

Първият лек автомобил Москвич-400 е сглобен на 4 декември 1946 г. в Московския завод за малки автомобили. След Войната автомобилният завод "Опел Бранденбург" е преместен от Германия в Москва, в резултат на което "Москвич-400" е почти точно копие на германския автомобил Opel Kadett K38. Този модел е произвеждан от концерна General Motors през периода 1937-1940 година.

Москвич-400 - първият сериен автомобил в СССР

През 1940 година лично Йосиф Сталин харесва колата Opel Kadett K38, като това се случва на организирано шоу в Кремъл. По-късно именно той настоява на негова основа да бъде създадена първата серийна съветска кола. Серийното производство на автомобила започва през 1947 година и продължава до 1954 г. Следващият модел - "Москвич-401" - е с подобрен двигател.

Москвич-400 - първият сериен автомобил в СССР

През годините на производство на Москвич-400 са произведени 216 006 седана и 17 742 кабриолета. Интерес представлява и двигателят на колата. Той е с мощност от едва 23 к.с. и може да я ускори до 90 км/ч. Иначе в основната си конфигурация "Москвич-400" е седан с четири врати, отличителната черта на който е удължен капак, изпъкнали арки на колелата и почти пълно отсъствие на остри ъгли.

Москвич-400 - първият сериен автомобил в СССР

Благодарение на високия просвет и други параметри, като здраво окачване, например, колата може да се движи по доста трудни терени. Освен това е много елементарна за поддръжка. Остарялата концепция прави салона доста тесен, а за достъп до багажника е необходимо да се сгъне облегалката - колата няма задна врата.

Москвич-400 - първият сериен автомобил в СССР

Москвич-400 се отличава с идеален баланс между простота, комфорт и оптимални технически решения, благодарение на което се превръща в почти най-популярната кола по онова време. Двигателят е четирицилиндров, с ниско разположение на клапаните. За да се намалят разходите за дизайна, цилиндрите и техните глави са направени от много евтина сплав, а за да може да се ремонтира самостоятелно, достъпът до най-важните възли е улеснен максимално.

Москвич-400 - първият сериен автомобил в СССР


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 126 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Язовецо

    223 52 Отговор
    Това е безценен автомобил

    Коментиран от #9

  • 2 патриота

    174 237 Отговор
    ХАХАХА,ето от къде рашките се сдобиват с автомобилостроене! Както винаги са краднали технология.В този случай,цял завод !)))))
    Сега понеже няма от къде да граднат,са само на картинки и анимация ! Собствено производство-нанайци !

    Коментиран от #6, #8, #40, #56, #58

  • 3 Баба Зоя

    121 55 Отговор
    Москвич започнали да правят самолети.
    На въпросът, защо се захванахте с това, директорът на компанията отгорил:
    - Никога до сега не бяхме виждали как се бута самолет.

    Коментиран от #120

  • 4 ПСР

    121 123 Отговор
    Съветско автомобилостроене-пълен ужас.Всичкото им е било открадното или лиценз-ВАЗ,напр.Танкове,подводници,бойни самолети-там им е силата.Изобщо не ми хвалете колите им.Харчещи,ръждясващи,слаби,остарели таралясници.

    Коментиран от #26, #29, #57, #101

  • 5 те така

    127 39 Отговор
    Криво да седим, право да говорим, руснаците не могат да произвеждат автомобили. Да, корави са, но все пак говорим за автомобил, а не за камион. Пазарът определя кои производители могат да произвеждат коли, огледайте се около вас и вижте какво казва пазарът. В момента имам поглед към 200 автомобила, един няма руски

    Коментиран от #134

  • 6 Така е

    129 23 Отговор

    До коментар #2 от "патриота":

    но пък произвеждат голямата си "гордост" Лада-Нива вече почти 44 години.

    Коментиран от #46, #72

  • 7 Hhh

    139 33 Отговор
    Всичко им прибраха на германците след ВСВ и само след 15 години Германия пак номер 1 и света им диша прахта.

    Коментиран от #28, #30, #31, #60

  • 8 Random

    216 96 Отговор

    До коментар #2 от "патриота":

    Какво са откраднали? Взели са го като репарации. Това не е крадене. Един вид Германия си плаща за нанесените щети от ВСВ. Ама Ганьо не го интересува, той знае думата "крада" и нейните производни.

    Коментиран от #34, #82, #83, #126, #133

  • 9 Така е истин

    65 12 Отговор

    До коментар #1 от "Язовецо":

    Опел...от първите,пекръстен,на Мочквич...
  • 10 Банго Васил

    151 51 Отговор
    Руснаците превземат космоса, колите има кой да им ги прави!

    Коментиран от #21, #67

  • 11 Коментатор

    118 119 Отговор
    ''Факти'' е интересен новинарски сайт. Периодично ни пробутва статийки за ''успехите'' на Съветския съюз, да не би да забравим, че такава държава е съществувала и колко велика е била. За ''Мосвич'' се твърди, че е ''легендата на съветската автомобилна индустрия''. Мнозина все още си спомнят, обаче, какъв легедарен буклук беше тази кола. Интересно, защо ''Факти'' смята за интересно да публикува статии за съветски автомобил, а забравя например за американката, европейската и японската автомобилна индустрия. С какво ''Мосвич'' може да бъде интересен на сегашната публика? Непрекъснатото припомняне на подсладени факти за СССР навежда на мисълта, че определени кръгове провеждат тиха пропаганда в интерес на страна, която не заслужава подобно внимание в България. Нито ''Мосвич'' са легенда, нито СССР и Русия са толкова интересни сега, освен ако някой няма интерес това постоянно да се натрапва на българина. Нито москвичите ме занимават, нито път руснаците. Те обаче са непреходна тема за някои, покосени от комунистическата и русофилска чума...

    Коментиран от #15, #22, #43, #48, #50

  • 12 Да еааа!

    57 20 Отговор
    Москвич -403 е още по-жесток. Изпуснах го и страшно ме е яд!

    Коментиран от #13

  • 13 Коментатор

    60 26 Отговор

    До коментар #12 от "Да еааа!":

    Направо да се пукнеш от яд:) Ами за запорожката кво ще кажеш. Просто ''легендарна''...консервена кутия...
  • 14 Гошо

    71 46 Отговор
    Истиски автомобил не сегашните джендърски извращения
  • 15 руснак

    90 54 Отговор

    До коментар #11 от "Коментатор":

    Мене пък не ме интересуваат американските боклуци които горят колкото самолет
  • 16 селтак

    58 56 Отговор
    Задачата на Русия е да доставя суровини!За друго не стават!

    Коментиран от #62

  • 17 Котката на Шрьодингер

    67 101 Отговор
    Ватниците са откраднали завода на Опел, пренесли са го в катуна и пак са произвели руски боклуци. От възрастни хора съм чувал, че който си купел Москвич, за нула време ставал квалифициран автомонтьор, лежейки под таралясника или ровичкайки под капака му.

    Коментиран от #27, #63, #73

  • 18 стоян

    50 73 Отговор
    Пуснат в производство 1947 гд след воината с крадени щанци и машини от Германия
  • 19 Нашмурлан Нашмурлаев

    38 59 Отговор
    Съветски гуйна.... Хахаха..... Още на старта през 1947-а са безнадеждно изостанали :))
  • 20 Боко

    35 25 Отговор
    Е да де,ама не е руски!Леко е краднат!
  • 21 МРГ

    46 95 Отговор

    До коментар #10 от "Банго Васил":

    Руснаците превземали космоса хахахахаха.С кое бе трол ? От 30 години насам или по-точно от както падна СССР ,днешна русия няма НИТО една ,ама НИТО една космическа мисия по-далеч от земната орбита ! Руснаците нямат нито финансиовите ,нито технологичните възможности да присъстват в космоса.Пресен пример е ,че русия в момента има за цел да прати апарат на Марс,обаче ще трябва да работят под крилото на Европа ,защото руснаците нямат възможността сами да направят мисията.

    Коментиран от #23, #64, #110

  • 22 Пурко

    52 70 Отговор

    До коментар #11 от "Коментатор":

    Че тук от он време е пълно със съветски тролове, така че не се чуди много много! Факти си е проводник на руски интереси и хранилка за подобните им тролове! Но са забавни много в напъните си да ни убедят колко велика и прекрасна е батюшка Русия!!! Забавлявай се и толкова!

    Коментиран от #25, #130

  • 23 Коментатор

    57 69 Отговор

    До коментар #21 от "МРГ":

    А съветската космическа програма беше един комунистически напън, заедно с тоталната милитаризация на СССР, който да покаже на Запада колко велик е социализЪма. Но това обрече обикновения съветски гражданин на тотална нищета цели десетилетия. САЩ тръгнаха да догонват Съветите с космическите изследвания и кацнаха на Луната. Това обаче да се отрази на стандарта на живот на американците? Не мисля. СССР е страна с абсурден обществен строй, натрапен и на голяма част от света, вкл. на България. А сега да се пише, че съветски автомобил, осмиван във вицове, че бил ''легенда'' е абсурд и чиста русофилска пропаганда...

    Коментиран от #33

  • 24 Йордан

    52 38 Отговор
    На русофобите и критиците много Ви здраве.
  • 25 Коментатор

    40 17 Отговор

    До коментар #22 от "Пурко":

    Забавлявам се искрено. Но не може да се подминават откровени манипулации, защото много млади хора не са наясно и вземат написаното за чиста монета. Трябва да се реагира в интерес на истината...

    Коментиран от #65

  • 26 Наблюдател

    100 29 Отговор

    До коментар #4 от "ПСР":

    Брат ми 1982 година си купи москвич... Слонова кост... Като влязоха западните коли... Той смени 10 ,,, а москвича дето го продаде хората още си го карат... А този москвич е ползван за всичко... И хората сега още го ползват ходят и си снабдяват магазина с него... Та не е въпросът каква марка е колата, а как е поддържана...

    Коментиран от #84

  • 27 Пи добре автомонтьор от

    20 10 Отговор

    До коментар #17 от "Котката на Шрьодингер":

    Колкото плюнка кьт теб.... Хаааааааа...
  • 28 Алфа Чакал

    41 23 Отговор

    До коментар #7 от "Hhh":

    Като скачат срещу ръжена ще им приберат много работи и ще учат руски 45 години.Ако си стояха кротко нямаше да е така.

    Коментиран от #85

  • 29 Факт!

    46 26 Отговор

    До коментар #4 от "ПСР":

    Новите Лади са страшно добри питай вдеки сядал или притежаващ Веста.Топ Ниво далеч по-донре а и еетино от Киа и Хюндай

    Коментиран от #32, #100, #103

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 барабус

    49 11 Отговор

    До коментар #7 от "Hhh":

    За плана Маршал да си чувал бе по.ерко?
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Пламен

    46 24 Отговор

    До коментар #23 от "Коментатор":

    Дали са кацали на Луната, е спорно и до ден днешен. Чети, чети и пак чети.
  • 34 патриота

    35 45 Отговор

    До коментар #8 от "Random":

    Алоооо,рашката! За вас руснаците репарации и кражба явно е все едно и също!!!
    Ти,въобще прочете ли статията??? Видя ли кога е ОТКРАДНАТ завода от руснаците??? А,знаеш ли кога започват да се изплащат репарациите??? Въобще,знаеш ли кога е приключила Втората Световна Война ???

    Коментиран от #42, #44, #52

  • 35 Московецът

    43 11 Отговор
    Колата е била една от малкото за избор от населението на соц страните.
    Прави впечатление лошият превод на текста, неграмотни хора работят в този сървър, без техническо образование, просто шляпат каквото им дойде. Освен че са политически "безпристрастни" от както започна предизборната кампания.
    Колата си е била лъч от светлина в затворения соц. свят
  • 36 Стига сте ни тормозили

    24 33 Отговор
    С тея съветски курници

    Коментиран от #38

  • 37 Ха ха

    39 29 Отговор
    По времето на соца Москвича минаваше за възможно най-селяндурската кола и никакви опити за излъскване на имиджа му могат да променят това
  • 38 Гост

    22 29 Отговор

    До коментар #36 от "Стига сте ни тормозили":

    Това им казах и аз но те продължават да пускат статии за тези руски курници от които никой не се интересува.

    Коментиран от #39

  • 39 Факт!

    29 22 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Купи си Веста и тогава ще говорим.Ще забравиш за КОРейските недоразумения.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Здравко

    61 22 Отговор
    Защо ли германците нямат космически кораби и защо ли американците повече от десетилетие летят с руски космически кораби?
  • 42 Понежеси мислиш

    44 10 Отговор

    До коментар #34 от "патриота":

    че си много умен, знаеш колко са заграбили Франция, Англия и Америка?
    Франция още след ПСВ им е взимала шлеповете и баржите на немците. А след края на ВСВ и те измекярите, като истинските победители, започнали да грабят.
    Заводът на Маузер те са го изнесли. И много други.

    Коментиран от #45, #66

  • 43 Знам ги

    33 21 Отговор

    До коментар #11 от "Коментатор":

    Превеждат от руски, повечето журналисти от Факти са завършили руска гимназия и не знаят други езици.
  • 44 Бай Стою касапина

    50 41 Отговор

    До коментар #34 от "патриота":

    Руснаците по същия начин правят и Калашник. Буквално си открадват Уго Шмайзер барабар със семейството му. Та този немски инженер доразработва започнатото от него в Германия стрелково оръжие. Лаврите обира един чертожник без образование на име Михаил Калашников. Та така, много репарации, много нещо.

    Коментиран от #51

  • 45 Факт!

    18 51 Отговор

    До коментар #42 от "Понежеси мислиш":

    Французин от германец не краде.Напротив тъй като технически Франция винаги е била много по-напред от скапаните немчуги

    Коментиран от #69, #74

  • 46 Геро

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    И смяташ че това е добър атестат за качество??:)
  • 47 Вълко Червенков

    22 25 Отговор
    Е,така са ватенките от край време.Всичките им автомобили са или копия,или боклуци,или и двете.
  • 48 Да ама не

    19 20 Отговор

    До коментар #11 от "Коментатор":

    Не знам какви са им задните мисли на Факти, но ако смятат, че с тоя материал са прославили сесерето, то много се лъжат. Ефектът е точно обратния.
  • 49 Кобрабг

    62 16 Отговор
    Държавата дала най много жертви през втората световна воина .Няма семейство което да не е засегнато.Половината страна е в развалини но са намерили начин и сили да направят кола за измъчения си народ и да я произвеждат . Много големи разбирачи има тука а ма я сметнете в какво съсрояние е бил СССр след войната .Колко инжинери и специалисти са загинали .

    Коментиран от #87

  • 50 Гост

    40 8 Отговор

    До коментар #11 от "Коментатор":

    По-добре да чета статии за руснаците, отколкото за вашия Ердоган и поредното му прекачване на нечия морска граница.
  • 51 Гост

    46 14 Отговор

    До коментар #44 от "Бай Стою касапина":

    Я ни прати картинка с устройството на този твой шмайзер, че всичките които аз знам нямат нищо общо с механиката на АК.

    Коментиран от #53, #54

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Геро

    31 34 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Въпроса е кой е конструкторс а не на какво прилича.
    Още по-зле. Няма как Михаил Калашников да измисли нещо, което дотогава не е било правено. Човек невежа и без опит. Такова оръжие може да бъде направено само от човек с опит и с милион проверени идеи зад гърба си. Нещо повече, дори Уго Шмайзер не е бил сам а е взет заедно с целият му екип конструктори. Хората са били специалисти в различни области и в крайна сметка продукта е качествен. Така работят германците. Но пък руснаците стигат по-далеч. Съветския овчар, ей така от нищото измисля перфектното оръжие и после пак нищо до края на живота си. Айде нема нужда!
    Блажени са верующите!

    Коментиран от #71

  • 54 Бай Стою касапина

    9 15 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Кои са тия всичките дето ги знаеш?А?
  • 55 ха ха ха ха

    25 7 Отговор
    Първият сериен автомобил в Русия е Опел. Браво!
  • 56 Кво да ти кажа

    46 0 Отговор

    До коментар #2 от "патриота":

    То тогава всеки е краднал от Германия, поделиха си я. Американците им взеха учените и направиха космическата си програма, ракети и т.н..

    Коментиран от #122

  • 57 Роки

    11 3 Отговор

    До коментар #4 от "ПСР":

    Ами купи си самолет бе,къде и ти ми се блъскаш за автомобил !
  • 58 Еернер фон Браун

    9 6 Отговор

    До коментар #2 от "патриота":

    Да не ти обяснявам за тъпите кравари аз....
  • 59 капка

    22 15 Отговор
    Ейййй. много трол тази вечер, много нещо, плюят Русия, плюят, чак пръски хвърчат от монитора.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Кински

    10 2 Отговор
    Кабриото е голяма класика.но дали има останали здрави екземпляри.
  • 62 Стига ва

    8 3 Отговор

    До коментар #16 от "селтак":

    То твойта е да доставяш жито до мелницата, ама тъпанарстваш
  • 63 Ха ха

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Котката на Шрьодингер":

    Има ли сало, салото май свърши....хи хи
  • 64 ГРМ

    17 8 Отговор

    До коментар #21 от "МРГ":

    Моля БУНАЦИТЕ да се информират любимите им пиндоси с кви ракети излитсат, на южноафриканчето врътките не се броят щот струват точно колкото горяща Тесла
  • 65 Чук

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Коментатор":

    Който не може да мисли се забавлява...
  • 66 Нафърфорий

    16 9 Отговор

    До коментар #42 от "Понежеси мислиш":

    Не че тъпият Ханс днес пак опитва да настъпи същата мотика
  • 67 Байче,

    19 8 Отговор

    До коментар #10 от "Банго Васил":

    На рушняците и ракетната технология е немска - фау1 и фау2. Те и хамериканците крадат от Германия де, фон Браун например им води лунната програма.
  • 68 Комедиант

    6 0 Отговор

    До коментар #60 от "Ха ха":

    Имаш ли завършен 5-ти клас ?
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Факт!

    8 11 Отговор

    До коментар #69 от "ооооох":

    Обещай ми че ще се разревеш германофилче пъпчиво
  • 71 Уго Шмайзер

    22 9 Отговор

    До коментар #53 от "Геро":

    Преди да попадне при руснаците, Шмайзер е бил в американски затвор. Да бяха се възползвали от знанията и опита му краварите или другите "напреднали" съюзници. Да ама НЕ. Сега рубашките му били краднали автомата. Много захлюпен и исторически неграмотен народ има.

    Коментиран от #77, #80

  • 72 Голем смях

    16 7 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    В Лада-нива вече няма нищо руско.То не ,че Лада не е Фиат дефакто.
  • 73 0000

    20 10 Отговор

    До коментар #17 от "Котката на Шрьодингер":

    Имаше анекдот,че собствениците на москвичи ги погребвали прави,защото цял живот лежали под колата😄😄😄
  • 74 Не думай

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Факт!":

    Япма бе.
  • 75 Talasam

    23 4 Отговор
    Като стана дума за крадене. Американските боклуци малко ли са откраднали от Германия. Технологии барабар с учените. Ако не беше Опенхаймер нямаше да има Хирошима и Нагасаки. Ако не беше Вернер Фон Браун щяха само да си мечтаят да полетят в космоса.

    Коментиран от #79

  • 76 Тираджия

    18 8 Отговор
    Руска кола е само Запорожеца и то на половина! Защото двигателя с въздушно охлаждане всъщност е резервен агрегат за ток използван в немския флот през войната . И за това се скапва защото е изчислен да работи при определени обороти не както се натоварва в автомобила!

    Коментиран от #78

  • 77 бай Ставри

    9 7 Отговор

    До коментар #71 от "Уго Шмайзер":

    От оная ли ми работа го изсм,ука това за американския затвор на Шмайзер
  • 78 стар пожарникар

    17 1 Отговор

    До коментар #76 от "Тираджия":

    Стария модел затревожец е ФИАТ, а новия модел затревожец е НСУ
  • 79 бай Ставри

    11 16 Отговор

    До коментар #75 от "Talasam":

    Хамериканците не са крадели. Германците доброволно са работили за Хамерика. Като свободни учени, не като пленници
  • 80 Геро

    14 5 Отговор

    До коментар #71 от "Уго Шмайзер":

    Не се занимавай с кравари и ушанки. Прочети малко българска история. Въобще ако те вълнува. Сигурно ще разбереш тогава дали трябва да си толкова сервилен на руснаците.
    Не знам дали това, че Уго Шмайзер е бил в американски затвор преди променя факта, че руснаците все пак още нямат свестен автомобил.
  • 81 Едно мнение

    12 6 Отговор
    Опел е GM USA. Колата е много модерна за времето си. Висок клас масова кола. Добър тираж и впечатляващо бързо преминаване към следващ още по-добър модел (виж снимката при заглавието). Особено сравнено с ... Фолксваген бръмбар (Фердинанд Порше дори не успял да изкопира като хората Татрата по поръчка на Хитлер, но Германия си е платила за тази кражба по съдебен ред). Костенурката на Порше с правилото на Гьобелс "една лъжа повторена сто пъти става истина" е най-тиражираното техническо недоразумение деформирало мисленето на милиони в продължение на десетилетия и за нови десетилетия. Между другото доста време в следвоенна Германия най-модерните, най-разнообразните, най-луксозните коли правени в Германия са били логично американските Опел. Чудовищното мисловно осакатяване се получава, чрез простичко повтаряне на очевадна неистина. Класните германски коли са унищожени от германци и специално от Порше. Сложете първата и единствена "икона" Porsche 356 (настъпена костенурка с 40 к.с.) и до нея спортните BMW 503 (140к.с.), BMW 507 (150 к.с) от същия период. Направете го заслужава си. И се сетете, че беемве трябваше да оцелее правейки мъничките точни копия на мимолетната италиянска Изета.
  • 82 Читател

    11 9 Отговор

    До коментар #8 от "Random":

    Репарации не значи вземане на завод,технологии,модел и т.н.т а обезщетение(почти във всеки случай)парично или стоково. Другия път мисли преди да пишеш глупаво собствено мнение без да имаш нужната инфо.
  • 83 Sando

    14 8 Отговор

    До коментар #8 от "Random":

    Човече , не става въпрос за кражба , а за това че нямат нищо собствено-измислено от тях.
  • 84 И аз да кажа

    21 9 Отговор

    До коментар #26 от "Наблюдател":

    Ти пък да видиш, немските коли, които германците изоставиха, изтегляйки се от България, или собственост на заможни хора отпреди соца, колко си ги ползваха и потягаха! А в текстилните предприятия немските станове и машините от времето на Добри Желязков (първия български фабрикант още по турско време, за информация на младите) с много надживяха и работеха с по-малко брак от боклуците на соца! Това лично са споделяли под секрет хора от Карловската копринена тъкачница! Ама хвалителите на соца не млъкват какви индустриални "титани" сме били- пък то затворен пазар- монголците вземат нашите боклуци, ние техните кожи, целите в дефекти от шарка, или кубинските портокали, или съветските машинарии...кое от кое по- неугледни, тежки, неудобни. Едно Канго го ползваха при ремонт двайсет къщи, един приятел с Опел го канеха да вози младоженците на цял Самоков
  • 85 И аз да кажа

    19 11 Отговор

    До коментар #28 от "Алфа Чакал":

    Кой скачал срещу ръжена бе? До последно 1944 е имало руско консулство у нас, не сме изпращали един войник на изток, не сме дигнали ръка срещу тях. Затова ли ни отмъкнаха архивите и златния резерв и дори марките в звонк, които са намерили в България, са изпратени с ЖП транспорт в Русия, платен от нас. И репарациите сме си платили, а те снизходително наричайки ни братя, съдраха девет кожи! Само окупационната им армия 700000,=10% от населението на България, е седяла до 1947, на квартира и издръжка у нас, плюс заплати В ДОЛАРИ за командването! Ти знаеш ли какво наряди е трябвало да дава всеки собственик на земя? Дядо ми, който е имал лозя и градини, трябвало да дава стотици кила жито- и ако не се издължиш или кажеш нещо - затвор! Той попитал от черната борса ли се очаква да купи жито и е бил задържан за разстрел като кулак, добре че негов познат комунист успял да го отпрати.
  • 86 Д. Петров

    15 5 Отговор
    "За да се намалят разходите за дизайна, цилиндрите и техните глави са направени от много евтина сплав"
    Чукча - дизайнер!
    ГА ГА ГА!
  • 87 Айде бе

    19 9 Отговор

    До коментар #49 от "Кобрабг":

    Ми не знам- СССР са били 200 милиона според Зоя Космодемянска, а германците - 40 милиона. Ти как си обясняваш, че победителите са загубили в пъти повече хора, освен с некадърност и незачитане на човешкия живот от командващите? И не е верно, че са ги изненадали неподготвени - Сталин се е индустриализирал и въоръжавал усилено, а немците както знаем не са имали право на армия след ПСВ и са се обучавали в бази в СССР. Има един американски архитект - Албер Кан, който е построил над 200 завода по американски образец и технологии- предимно за военно машиностроене . Сталин е имал болната амбиция да прави целия свят комунистически и Германия го е отнесла първа, иначе другите европейски държави щяха да го пуснат до Ла Манша

    Коментиран от #96, #99

  • 88 кики

    13 5 Отговор
    Ох пещерняци пещерняциии няма излизане от пещерата.Обяснимо защо нищо хубаво в бъдеще не ни чака.
  • 89 бай Ставри

    11 4 Отговор
    Тоз модел изглежда по-добре от всички следващи

    Коментиран от #90

  • 90 стар пожарникар

    7 3 Отговор

    До коментар #89 от "бай Ставри":

    и със сигурност е бил по-добър
  • 91 Шаран БГ

    13 7 Отговор
    На № 11 "Коментар" Иначе къде и как ще се упражняваме в псуване и ругане на Русия !? Как иначе ще величаеме една Германия, например ?
    Сега такава е политиката на САЩ и всичките им съюзници.
    Това са "Факти". И ако си дадем сметка за историческото развитие на отделните държави, ще проумеем защо казака не може да прави леки автомобили. В 1885 е създаден първият автомобил вГермания. Само 7 /седем / години преди това приключва най-кръвопролитната война за Русия без никакви териториални придобивки. Имперски ачбиции съчетани със баламосване мисленето на руснака за "братятя славяни оттатък Дутава" все пак ни носи свободата - на нас.
    След кратко затишие в Русия има братоубийствена гражданска война / след ПСВ / Германия е в колапс. Нейните западни другарчета щели са да я обезкостят, ако не идва помощ оттатък Океана. И всичко немско става "хамериканско" Как се възражда една съсипана от война страна за по-малко от 20 години ?? И отново е била хвърлена във война !??! Че "Опел", нищо че името е на Адам Опел, само до преди няколко години си бе американска. И до сега / нищо, че имаше и ВСВ, кое в Германия е германско - територия, медии или финанси ?
    Сталин харесва "Опел" в 1940 година, а започват да го правят в 1947 година с "ламарина от германските каски". Светът, целия, след ВСВ е на столетие / или поне 50 години/ преди СССР / Русия/ във всяко едно отношение. А битата , ужким "победителка във ВСВ, огромна многонационална империя Русия
  • 92 Шаран БГ

    8 6 Отговор
    .........и до днес, нищо, че се сви по територия и население, мисли само за едно : да се въоръжи до степен такава, че никой да не направи опит да я напада. Много важно, че нямали автомобили в тяухното "бездарожие" или "разпутица". Нападне ли някой Русия / пее се в техните песни/ бий го...... и " не жали ни себе си, ни врага !!"
  • 93 Историк

    14 5 Отговор
    Оказва се, че Русия няма собствен модел автомобил. Всички модели са крадени от Германия или САЩ. После Италия ги спасява от резила с Волжския завод ВАЗ, които произвежда руския Жигули, копие на ФИАТ 124

    Коментиран от #95

  • 94 е х о

    4 3 Отговор
    Заводът е „ПРЕМЕСТЕН “ ..........това да не е контейнер ? Вдигаш го на платформа и хайде в СССР ..............
  • 95 е х о

    11 7 Отговор

    До коментар #93 от "Историк":

    Нямат никакви собственни постижения ! Дори легендарният ТТ /Тулски Токарев / е копие на браунинг1915г , но с открит ударник !

    Коментиран от #97, #116

  • 96 кики

    12 1 Отговор

    До коментар #87 от "Айде бе":

    Само дето ,че население германия 40 000 000 има в 1871
    67 000 000 в 1914 ,109 000 000 в 1941(Nazi Germany) при Европа с население 510 000 000.След като си объркал това какво остава за другото.
  • 97 Kiki

    8 1 Отговор

    До коментар #95 от "е х о":

    Ехо на Трола в пещерата.
    Пишете в google russian inventions и се вижда кой какво е създал.
  • 98 охахех

    8 0 Отговор
    Ако това М400 е на цената на Дачия бих го предпочел-ретро е,ще си го поправям сам,висок е и става за риболов,заоблен,фаровете защитени,няма да ме лови камера за скорост,широки врати.Може да е проблем за оригинални багажник и теглич ,но до там да се стигне.Пей сърце.А с кабриото ще съм на всяка сватба кръстник.А сега ккаво е:като видя сервиз и се сещам за мистър СЕНКО ДЕТО ИМ СВАЛЯ ГЛАВИТЕ.
  • 99 Йо Несбьо

    18 5 Отговор

    До коментар #87 от "Айде бе":

    Как ли?! Първо, в Русия човешкият живот никога не е знаел нищо. Второ, от 1900 нататък та до 1945 Русия/СССР е перманентно в революции и войни с някого - 1905, 1914, 1917,1920, 1939... Трето, германците са ги трепери масово с цел големите човешки загуби да накарат Сталин да капитулира. Четвърто, зад съветските редици има заградителен огън от НКВД/КГБ и СМЕРШ. Пето, това е същата страна, която вкарва милиони в концлагери колата политически затворници и други милиони избива безсрамно с глад, куршум или изпратени в пустините на Средна Азия. Така държавата, която има възможност за прекрасен и богат живот и която би могла още в 1950 да мине 400 млн население, едва достига 200 млн. Сегашната Русия ако беше вложила 80% от сумите за военен бюджет в развитие на икономиката и либерализиране, сигурно щеше да е в първата петица на най-мощните световни икономики. Излишно е да питам дали е така...

    Коментиран от #104, #109

  • 100 Йо Несбьо

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "Факт!":

    О, сигурно е така!
  • 101 Рали Лондон Сидней

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "ПСР":

    Щеше да бъде традиционно - всяка година. На първото състезание окапаха поне половината коли. Само на една марка всичките четири коли стигнаха финала - Москвич 408. В своя клас - до 1500 ccm взеха първо и второ място. Англичаните се отказаха да правят друг път това състезание.
  • 102 Ушанка

    8 1 Отговор
    КАТО МИ КАЖАТ РУСИЯ И ПЪРВОТО НЕЩО ЗА КОЕТО СЕ СЕЩАМ СА ВОДКА И РУСКИНИ
  • 103 ПСР

    12 8 Отговор

    До коментар #29 от "Факт!":

    Купете си нови"Лада" и "Москвичи","Волга" и прочее.Събота и неделя,на по ракийка,да си висите пред блоковете,чистейки карбуратори,чудейки се защо не пали и мажейки с Боди 930 прагове и вежди на калниците.
    Никога не са произвеждали нещо стойностно и качествено-пълни боклуци,откъдето и да го погледнеш.

    Коментиран от #106

  • 104 Ддса

    4 7 Отговор

    До коментар #99 от "Йо Несбьо":

    Това със заграждения та от нквд го разправя на шапката ми! Нали съветският фронтовак е бил въоръжен. Ако реши да бяга, първо ще свитне нквдето.

    Коментиран от #105

  • 105 Йо Несбьо

    9 5 Отговор

    До коментар #104 от "Ддса":

    Хайде, напиши в Гугъл "заградителни отряди на НКВД" и ще видиш, че зад твоята дивизия, полк или батальон се движи дивизия, полк или батальон на НКВД. А се обърнеш, а са те освиткали. Да не е само един-двама, че да ги застреляш?! А лошо в тази практика няма! Стимулират борбата за нови творчески успехи у червеноармейците с някой и друг откос зад гърба им. Хубави хора!

    Коментиран от #107, #108

  • 106 Я прочети

    11 2 Отговор

    До коментар #103 от "ПСР":

    За рали Лондон - Сидней. Москвич (без сервизни центрове) за разлика от английските, германските, френските и американските участници) е единственият отбор, който не губи нито един автомобил! В своя клас 1300 - 1500 ccm печели убедително първо място. В общото класиране са трети, но ги изпреварват отбори, чиито коли са по 3000 и нагоре ccm.
    Липсата на лукс е единственият кусур на руските автомобили. Относно ръждата - да не ти показвам фордове и опели, на които половината калник е изчезна поради ръжда.

    Коментиран от #135

  • 107 Дсса

    9 0 Отговор

    До коментар #105 от "Йо Несбьо":

    То в гугъл пише, че КНДР нямат Интернет, ама иначе имат най-добрите хакери.

    Някъде училище за хакери в Европа и в САЩ да си чувал? Става се такъв само със собствени усилия. Друг е въпросът, държавата да те привлече да работиш за нея.
  • 108 Аха

    8 3 Отговор

    До коментар #105 от "Йо Несбьо":

    Значи СССР е използвал само половината си налична на бойното поле войска, другата половина ги е дебела, да не бягат. Не се ли сещаш, че ако бяха пуснали и НКВД на предни линии, щяха да спечелят много лесно?
  • 109 kики

    8 4 Отговор

    До коментар #99 от "Йо Несбьо":

    Само дето ,че като отворим уикипедия demographics of the soviet union и видим какво пише там излиза ,че за съществуването на СССР е удвоил своето население.Като гледаме какво още пише там излиза ,че населението на СССР изпитва постоянно еднакъв прираст с изключение на периода на войните и ако погледнем съотношението мъже жени от населението СССР която единствата усетена разлика е след войните излиза ,че фантазиите за "милиони в концлагери колата политически затворници и други милиони избива безсрамно с глад, куршум или изпратени в пустините на Средна Азия."не издържа ни най малка конфронтация с логиката и реалността.

    Коментиран от #113, #115

  • 110 Калбо

    6 4 Отговор

    До коментар #21 от "МРГ":

    Не забравяй че космическата станция е е руска и още нещо американските и ракети и летят с руски двигатели ще ти кажа нещо след години нито руснаците щте са най-добрите в космоса нито американците това ще бъдат китайците китайците ще ръководят целия свят това е положението

    Коментиран от #111

  • 111 МРГ

    6 11 Отговор

    До коментар #110 от "Калбо":

    Коя космическа станция е руска ? МЕЖДУНАРОДНАТА ли ? Ти въобще четеш ли си глупостите.Международната космическа станция е всичко друго,но не и руска.МКС е направена на 95% от американските совалки,както и САЩ финансират около 80% от проекта и до ден днешен.И САЩ ползваха двигатели РД-180 единствено заради спечелена обществена поръчка и по-евтина работа ръка и то двигатели само за ПЪРВИЯ етап на изстрелване ,а те са общо 3.Другото което е САЩ колкото хора са извели в космоса,Русия и срещу тях да тича не може да ги стигне.И ти също затвърждаваш мнението ,че Русия не е никаква космическа държава от както падна СССР и не участва в космоса ,защото започваш да говориш в една единствена посока и то за МКС.Дори и там издишате.
  • 112 Москвича

    8 5 Отговор
    Баща ми на времето със московеца 12сетка дефорсак къща на 3 етажа е направил по 600 кила цимент е карал и сички тухли със ремаркето е прекарвал + това, че и московеца е бил до тавана и той със тухли, след това колко дърва сме прекарали със него и като дойде демокрацията на 150 000 километра му турихме газова и за 70 000 на газ ама само газ той от бензина имаше алергия сдуха гумички на клапаните за 100 кинта гумички и гарнитура на главата ние си ги сменяхме щот е фасулско и до ден днешен още движи вече е на 70 000 след интервенцията ама си върви на пушка единственото каде е правено по него е че изхвърлихме чукчето и сложихме електронно запалване и няма ядове, комшията има една недомислица Фият Уно през ден му бае под капака

    Коментиран от #114

  • 113 Йо Несбьо

    4 5 Отговор

    До коментар #109 от "kики":

    Само дето посоченото търсене по ключова фраза започва откога? От 1950 година!!!! А?! След войните, след масовите концлагери и архипелаг "Гулаг", след депортациите на Сталин и масовите чистки от 1938, след всичките войни и революции. А преди това? А отчиташ ли колко процента от прираста в действителност е от славяни като руснаци и украинци, и колко от тюркски народи? Защото официалните данни са, че тюрките са 12% и 10% са други, но в съвременна Русия етническите руснаци май са под 50%. Та, толкова за удвояването на населението на СССР. Хайде да си направим обаче една друга сметка - в дореволюционна Русия никога болшевиките не идват на власт. Поляците, фините, балтийците не се отделят от Русия, няма Гражданска война и Втора световна, няма Сталин... Следиш ли ми мисълта?! Т.е. поляци 38 млн, балтийци 4 млн, фини 5 млн (смятам ги примерно, за за не ги вадя конкретно страна по страна)... Загиналите от глад, от гонения, от депортации и лагери 10 млн, остават живи. Живи са също 25-те милиона съветски граждани, починали в резултат на Втората световна... Днешната държава би имала над 400 млн души население, ако не и повече, при условие, че все пак не се бяха разпаднали по други причини... Но за жертвите в Руската империя и СССР не гледай периода 1950 - 1990, а периода 1905 - 1950.

    Коментиран от #118

  • 114 Йо Несбьо

    1 8 Отговор

    До коментар #112 от "Москвича":

    Тогава нещата бяха такива, че не се стараеш много-много за седалки, интериор и глупости, товариш яко и това е всичко. Хайде сега натовари 10-годишното си БМВ Ф10 с тухли за къщата - ще надереш кожата на седалките, ще надраскаш вратите, ще нацапаш багажника... Да не говорим, че триетажна къща ще построиш тогава сравнително лесно - имаш дворно място, цялата рода идва да помага, 20 хил лв бяха страшно много пари. Сега и с дворно място ще се озориш да построиш къща, а никой няма да ти помогне дори с един ден работа, щото си "наше момче" и за едната скара-бира... Това не означава обаче, че Москвичът е готин автомобил, а че просто е работно добиче с елементарна поддръжка.
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Джеймс Т. Кърк

    6 0 Отговор

    До коментар #95 от "е х о":

    Абе и ТТ и Colt Cov 1911 и по-късно Browing HP както и много други се базират на Browing 1900 т. е къс ход на свободния затвор или още наречен брауингов тип затвор. Ама нали е по-лесно да плюем. Чукча писател, а не читател.
  • 117 Ссс

    4 1 Отговор
    От руското само жените и самовар за чай
  • 118 кики

    5 2 Отговор

    До коментар #113 от "Йо Несбьо":

    От табличката : население на СССР
    1926 г. 148,656,000 1937 г.162,500,000:1939 г .168,524,000
    Постоянен прираст на население около 2милиона на година съпоставим с този след военния период .
    Ако Сталин беше пратил "милиони в концлагери колата политически затворници и други милиони избива безсрамно с глад, куршум или изпратени в пустините на Средна Азия."
    Нямаше да го има този прираст на население.
    Освен това друго доказателство за това че описаното горе не е вярно е съотношението броят на между мъжете и жените в СССР в който единствената забележима разлика е след войната.
    Всички републики и националности на СССР за целия период на съществуване имат прираст на население без изключение.
    Населението на СССР от 1926 148,656,000 до 1991 293,047,571 В пълностно се удвоява.Като в СССР и специално по времето на Сталин е въведена пълната еманципация на жените почват да учат ,да работят стават сестри доктори зъболекари военни снайпери пилоти с други думи нямат време само да се занимават да раждат бебета.Извършена също е и пълната механизация на селското стопанство(вече не трябват допълнително деца за работна ръка в селското стопанство).
    Можете да сравните с европа средното 1950 552,650,637 и
    1991 733,009,781 или Германия 1921 62,473,000 1991 79,984,000 .
    Руската империя 1897г. 125 640 000-1911г. 167 000 000 за 14 се увеличава с 42 милиона два пъти повече от съветския период но тогава няма еманципация на жените и механизация на селското стопанство.Съпоста

    Коментиран от #119, #125

  • 119 кики

    5 2 Отговор

    До коментар #118 от "кики":

    Съпоставим пример за германия период 1900 54,326,000
    1911 63,469,000 по малък но къде по напреднала индустриална развита страна.Който ви е казал ,че Русия щяла да бъде 400 000 000 ви е манипулирал а за конфликтите по това време болшевиките нямат вина а некомпетентната царска власт.А втората световна почва на запад не на изток и към нея болшевиките отговорност нямат.Аз за Русия сега не бих се тревожил там нещата са горе долу стабилни плават много повече ме тревожи Европа и Германия специално по точно това
    2019, 588,401 (75.6%) children were born to mothers with German citizenship, while 189,689 (24.4%) children were born to mothers with foreign citizenship. За голяма жалост потвърдено от няколкоизточници.

    Коментиран от #121

  • 120 Туци

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Баба Зоя":

    Това е от серията тъпи вицове.
  • 121 кики

    2 1 Отговор

    До коментар #119 от "кики":

    население на руснаци в ссср:
    1897 67,473,000
    1927 94,596,000
    1991 148,394,000
    2019 146,748,590

    2010 г:Russian 80.9%, Tatar 3.9%, Ukrainian 1.4%, Bashkir 1.1%, Chuvash 1%, Chechen 1%, other 10.2%, unspecified 3.9% note: nearly 200 national and/or ethnic groups are represented in Russia's 2010 census (2010 est.)
    As of the 2010 census, 80.90% of the population that disclosed their ethnicity (111,016,896 people) is ethnically Russian, followed by (groups larger than one million):[92]

    1.40% Ukrainians (1,927,988)[a]

    4.1% (5,864,000) settled, refugee or working plus temporaneous or permanent settlement.

    3.77% Tatars (5,310,649)
    1.15% Bashkirs (1,584,554)
    1.05% Chuvashs (1,435,872)
    1.04% Chechens (1,431,360)
    0.86% Armenians (1,182,388)

    According to the 2010 Census in Russia lived 142,856,536 people. It is important to note that 5,629,429 people (3.94% of the overall population) did not declare any ethnic origin, compared to about 1 million in the 2002 Census.

    Коментиран от #123, #124

  • 122 Amet

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "Кво да ти кажа":

    Много правилно атомната бомба е измислен от Германски учен американците го вземат в Америка измисля първата атомна бомба.
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Йо Несбьо

    2 4 Отговор

    До коментар #121 от "кики":

    Long-term population statistics for Russia 1867-2002. Статия, написана от японци. Показва няколко неща 1915 население 98 млн. 1920 спада до 83 млн. 1945 спада до 86 млн. Само на териториите на днешната Руска федерация. Колкото до "еманципацията", всичко е заради липсата на мъже, защото всичките отиват за попълване на армията - самолети, танкове, артилерия, флот, пушечно месо... Кой ще прибере реколтата, ако жените не могат да карат трактори, да са шлосери, стругари, механици?!

    Коментиран от #128

  • 125 Йо Несбьо

    2 4 Отговор

    До коментар #118 от "кики":

    Сигурен ли си, че нямаше да го има този прираст на население? Спомням си, че всеки трябваше да се ожени и има деца. Второ, жертвите на болшевизма в СССР се приемат за около 20 млн души, основно при Сталин. Може и да са повече. Но удвояването, както си го говорим, не е точно удвояване! Защо - защото Имперска Русия включва днешната Руска федерация, Украйна, Туркестан, Беларус, Полша, Прибалтика, Финландия. Както можеш да видиш и от своите си данни, руснаците през дадената от теб 1927 са 95 млн. 2020 са 146 млн, т.е. с 50% повече. Т.е. СССР може и да е доближавал 300 млн, но по някаква причина този прираст идва от други етноси и народи, на които явно им е било по-добре. Украинци 1926 - 31 млн, 1989 - 44 млн. Пак няма удвояване! И ще ти подскажа нещо - цел на репресиите на Сталин са именно руснаци, украинци и беларуси. Никой няма да седне да ти депортира казахи и узбеки, които по това време са съвсем слаба ракия...

    Коментиран от #129

  • 126 Руд

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "Random":

    Точно в това е проблема. Умните победители взеха като репарации технологии и учени. Тъпанарите отмъкнаха заводи и машини. Всеки си плаща за ,,гяволъка".
  • 127 Кислород

    3 3 Отговор
    Тези които са притежавали Москвич когато починат ги погребвали прави защото цял живот са лежали под колата
  • 128 кики

    5 2 Отговор

    До коментар #124 от "Йо Несбьо":

    Незнам какво да ви кажа.Все смятам,че Руската Федерация и СССР преди това отчитат собственото си население по добре от Японците показах ви официални данни ако ви откажете да им вярвате аз не мога да ви накарам по вярвате но за последно1991г 148 000 000 до 2019 147 000 при които 2010 census, 80.90% of the population that disclosed their ethnicity (111,016,896 people) is ethnically Russian мисля ,че може да изчислите за назад Тази тенденция в принципно се запазва още от времето на Руската империя.

    Колкото До еманципацията на жените тя почва веднага с идването на Болшевиките на власт 1921 далеч преди да почне липсата на мъже като резултат от Втората Световна.
  • 129 кики

    2 4 Отговор

    До коментар #125 от "Йо Несбьо":

    Да сигурен съм даже населението на СССР има по голям прираст Бързо възстановяват загубите и излиза на Състояние Руската Империя доста бързо при това без територии като Финландия и полша който за винаги оставят навън от СССР
    Да Женят и имат деца в СССР нормално по две три но доста по малко от Руската империя заради посочените от мен факти: урбанизация ,Еманципация на жените и машинизация на селското стопанство.
    От тези данни :
    1927 ca 95 млн. 2020 ca 146 млн, т.e. c 50% пoвeчe. Т.e. CCCР мoжe и дa e дoближaвaл 300 млн, нo пo някaквa причинa тoзи прирacт идвa oт други eтнocи и нaрoди, нa кoитo явнo им e билo пo-дoбрe. Укрaинци 1926 - 31 млн, 1989 - 44 млн.
    Извадете 26 000 000 загинали във Втората Свтовна и периодът за 5 години война когато хората са заети в фронта и тила и това колко отнема да се възстанови броят след тази война и целия СССР Те основно Руснаците са тези които изнасят войната и след военното възстановяване нещо което Сталин не отрича а на няколко пъти набляга в победни речи.
    Украйнското Руското и Беларуското е основното население на СССР то е и най напреднало в последствие се влияе от посочените от мен факти „урбанизация ,Еманципация на жените и машинизация на селското стопанство.“
    Нали ви дадох за пример и германия спрямо Русия и СССР
    Germaniq
    1900 54,326,000
    1914 65,860,000
    1991 79,984,000
    2011 80,233,100
    2019 83,073,100

    Коментиран от #131

  • 130 Иван4о

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Пурко":

    Поетът е казал: Кат Русия няма втора, тя е първа в света. Тя е нашата опора . . .
  • 131 Йо Несбьо

    1 3 Отговор

    До коментар #129 от "кики":

    Така е, но говорим за това, че удвояването идва за сметка на други народности. Все едно ние да се удвоим, но големият прираст да дойде за сметка на ромите, примерно, без всякаква дискриминация и ксенофобия в случая. Удвоява се непроизводителното население, а производителното само с 50%. А еманципацията на жените идва като предпоставка за успешното милитаризиране на съветската икономика. Без жените в производството, на полето и пред машините, нямаше да има кой да кара танковете. Защото Първи ешелон на кадровата Червена армия е 5 млн души. А ешелоните са поне 3!!!!
    Както и да е...

    Коментиран от #132

  • 132 киви

    2 1 Отговор

    До коментар #131 от "Йо Несбьо":

    "Тaкa e, нo гoвoрим зa тoвa, чe удвoявaнeтo идвa зa cмeткa нa други нaрoднocти. Вce eднo ниe дa ce удвoим, нo гoлeмият прирacт дa дoйдe зa cмeткa нa рoмитe, примeрнo, бeз вcякaквa диcкриминaция и кceнoфoбия в cлучaя. Удвoявa ce нeпрoизвoдитeлнoтo нaceлeниe, a прoизвoдитeлнoтo caмo c 50%."
    Еми да така е ама засега така(това) е прогреса.
    Пример мога да ви дам Африка сравнено с Европа например .
    Европа е индустриален и културен научен център.
    Африка там индустрия няма култура първобитна.
    Населението на Африка се увеличава докато Европа я наричат Застаряващия континент .
    2019, 588,401 (75.6%) children were born to mothers with German citizenship, while 189,689 (24.4%) children were born to mothers with foreign citizenship.

    Коментиран от #136

  • 133 Опел от 1931г са собственост на дженерал

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "Random":

    Мотора САЩ така че си е кражбс
  • 134 Честно казано

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "те така":

    Да сравнят този руски Опел от 47ма година, с един японски от същия клас.
  • 135 Ръжда

    2 5 Отговор

    До коментар #106 от "Я прочети":

    Най-изгнили, като дантела на неестествени места, в момента са шМерц.
  • 136 Йо Несбьо

    1 3 Отговор

    До коментар #132 от "киви":

    Е, стига, де! Първобитна култура и липсваща индустрия... Не е така изобщо! Добива се нефт, диаманти, злато, руди, развива се селско стопанство, много може да се говори за това. Основен проблем в Африка са военните конфликти, липсата на здравеопазване. Иначе там повечето страни имат по-висок БВП от държавата от ЕС България. А цените в редица градове по Западното крайбрежие са по-високи от тези у нас, въпреки изостаналостта.