Това обсъждат на среща представители на Комисията за финансов надзор заедно със застрахователи и специалисти от КАТ. Идеята е цената на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" да зависи от наличните контролни точки в талона на водача и извършените от него пътно-транспортни произшествия.
Ако предложението на КФН бъде прието, то провинилите се шофьори ще плащат с до четири пъти по-скъпа ГО отколкото водачите на МПС без нарушения. Друга идея, заимствана от някои европейски държави, е водачите без нарушения и ПТП-та да получават бонус премия, която ще прави "Граждансктата им отговорност" по-евтина. Това е т.нар. система "бонус-малус".
След промените в Кодекса на застраховането електронната система ще генерира този „бонус-малус" коефициент. Именно благодарение на него примерните шофьори ще плащат по-малко, а водачите с много нарушения до четири пъти по-скъпа "Гражданска отговорност".
Определянето на този коефициент ще зависи от два фактора - грешки и нарушения на лицето, сключващо "гражданска отговорност", и катастрофи, пиричинени със застрахования автомобил. Справките ще се правят с новата единна информационна система, част от която вече работи.
18 Юли, 2011 11:49 4 039 27
"Гражданска отговорност" според точките
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Станоев
16:04 08.09.2011
2 real
16:04 08.09.2011
3 UNreal
16:04 08.09.2011
4 Пловдив
Коментиран от #5
16:04 08.09.2011
5 Димитър
До коментар #4 от "Пловдив":
Колега подкрепям те напълно!И аз съм много ЗА този вид "бонус".
Алианц се опитха да прокарат тази идея още преди 2-3 години, НО тя не бе приета незнайно защо...
Коментиран от #6
16:04 08.09.2011
6 4ipi
До коментар #5 от "Димитър":
Защото тройната коалиция нямат интерес от това :).16:04 08.09.2011
7 user
Коментиран от #15
16:04 08.09.2011
8 име
16:04 08.09.2011
9 не става
Освен това парите в този фонд за гражданска нали са сметнати да покриват щетите в БГ и застрахователите трябва почти да нямат печалба от ГО, тя е задължителна по закон. Щом ще има такива дето ще плащат 4 пъти повече, трябва да има и такива дето да плащат 4 пъти по-малко, за да остане баланса същия, иначе това ще стане като 2ро каско, от което застрахователите си печелят, но е задължително
16:04 08.09.2011
10 .
16:04 08.09.2011
11 име
16:04 08.09.2011
12 520 zender
16:04 08.09.2011
13 Станчоу
16:04 08.09.2011
14 vw
Коментиран от #19
16:04 08.09.2011
15 user
До коментар #7 от "user":
да и да увеличат здравните осигуровки на табанари като тебе с дефектни картуни-ебати тапанара.Коментиран от #21
16:04 08.09.2011
16 123
Някой от вас ми удря автомобила (няма значение дали аз съм в него и дали съм пострадал), но не съществува гражданска отговорност. Аз, за да си възтановя щетите трябва да го съдя, което ще ми отнеме време и ще плащам на адвокат. Понеже на мен не ми се занимава с това, ще отида у вас ................ И не, не разчитайте на полицията - аз съм по-умен от тях.
Така че вие си преценете дали да платите 150-200 лв за застраховка.
И да повторя - гражданска отговорност е за ваше добро - да не ви вземат къщата, когато блъснете порше за 150 хил. лв. За 50 г. шофьорски стаж ще платите 10 000 лв. застраховки. Хайте сега се замислете дали 100% за тези 50 г. няма да направите щети за поне 10 000 лв.
16:04 08.09.2011
17 Жоро
16:04 08.09.2011
18 123
Не, не съм застраховател. И на мен ми е гадно, когато отида да я плащам. И на мен ми е гадно, когато ми измъкват пари от джоба.
16:04 08.09.2011
19 No name
До коментар #14 от "vw":
Подкрепям, всеки трябва да си плаща грешките, НО: Докога гражданската ще се ПРАВИ НА КОЛА,А НЕ НА ШОФЬОР?? Колата сама НЕ ПРАВИ КАТАСТРОФИ! И какво значение има кой каква кола кара?? Защо не искат да решат проблема? Може би защото ще им умре далаверката???16:04 08.09.2011
20 n/a
16:04 08.09.2011
21 user
До коментар #15 от "user":
аз съм простия юзър и колкото и да ме триете аз пак ще съм тук тъпи модове,а до вчера бяхме приятели16:04 08.09.2011
22 123
16:04 08.09.2011
23 123
16:04 08.09.2011
24 123
16:04 08.09.2011
25 Дошан В.
Коментиран от #27
16:04 08.09.2011
26 user
16:04 08.09.2011
27 4x4
До коментар #25 от "Дошан В.":
Абсолютно си прав! Как ще се определя застраховката на служебните автомобили, които се карат от няколко шофьора? Да не говорим, че за тях фирмата плаща а не шофьора. Ами такситата, лизнингованите?16:04 08.09.2011