4 Ноември, 2021 16:32 9 030 25

Германците искат ограничение на скоростта по магистралите, но новите властимащи го смятат за ненужно

  • германия-
  • магистрали-
  • скорост-
  • ограничения
Германците искат ограничение на скоростта по магистралите, но новите властимащи го смятат за ненужно  - 1
Снимка: Shutterstock

Ново проучване показва, че по-голямата част от хората в Германия са за премахване на магистралите без ограничения на скоростта. Този въпрос обаче бе отстранен от обсъждане по време на преговорите за съставяне на ново коалиционно правителство.

Според ново проучване на обществената телевизия ARD, 60% от германците са съгласни, че ограничението на скоростта трябва да бъде най-малко 130 километра в час - резултат, който е с три процента повече от юни. Само 38% са казали, че изобщо не трябва да има ограничения.

Проучването установи, че ограниченията на скоростта по магистралите са много по-популярен елемент от политиката, отколкото други опции, като например облагането на месо и млечни продукти.

В същото време страните, участващи в преговорите за съставяне на ново правителство, не са в крак с обществените настроения. Неолибералните свободни демократи (FDP) ясно дадоха да се разбере, че са против въвеждането на ограничения на скоростта по аутобаните. Лидерът на партията Кристиан Линднер каза, че ограниченията на скоростта "не са необходими".

„Би било по-добре да има динамични ограничения на скоростта въз основа на непосредствени опасности като мокри повърхности или тежък трафик“, написа той наскоро в Туитър.

В същото време политиците изразиха желание да направят повече за опазване на околната среда. Д-р Джулио Матиоли, изследовател на политиката в областта на транспорта и климата в Техническия университет в Дортмунд, каза, че налагането на ограничение на скоростта би било жизнеспособен начин за това.

"Изследванията изчисляват, че намаляването на емисиите чрез ограничението на скоростта ще бъде около 2 милиона тона годишно." Напускащото правителство на канцлера Ангела Меркел си постави цели да намалят емисиите с 5 милиона тона годишно, а транспортният сектор изостава много.

Ще припомним, че парламентът на бившата Западна Германия гласува за премахване на ограничението на скоростта през 1952 г. Тогава бяха въведени ограничения за градските пътища и за потенциално опасни маршрути между градовете. Постоянните ограничения на скоростта се прилагат за около 30% от мрежата на немските аутобани, а за още 10% има ограничение на скоростта, което се прилага в определени часове, в зависимост от времето на деня и задръстванията.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 шумахер

    14 19 Отговор
    А в България искат да карат с над 200 , иди -отите !!

    Коментиран от #16

  • 3 Aми

    25 8 Отговор
    А за какво да има ограничение,тия 60 % като искат да си карат бавно,никой не ги насилва.Или още глоби и от магистрали да се плащат
  • 4 Искат

    34 8 Отговор
    Ама друг път. Питали 100 човека пенсионери и зелени лумпени и вадят генерални заключения.
  • 5 психо

    2 14 Отговор
    не трябват ограничения, защото трябват донори
  • 6 Иван

    5 9 Отговор
    Германия - страната на неограничените възможности в Европа !
  • 7 Трябват ограничения

    21 3 Отговор
    Много забрадки карат по магистралата! С тези забрадки са като "кон с капаци"!
  • 8 ИзбралЕдин

    11 1 Отговор
    демокрация: там избираш властиимащ и той решава вместо теб, без да се интересува от твоето мнение и че си го избрал
  • 9 emo

    9 7 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    турците са трудолюбиви колкото да ги плюеш въртят си бизнеса и не са роби.
  • 10 Шишо бакшишо

    13 2 Отговор
    В цяла западна Европа е 130км/ч максималната скорост. Влизаш в Германия и както си караш със 130-140, някой прелита покрай теб с 200-220 км/ч. Имаш чувство, че си спрял. Но изпреварването е само отляво и не ти правят номера.

    Коментиран от #19

  • 11 Мики Маус

    6 1 Отговор
    Кой иска, това им е национален спорт. Допитването беше преди две седмици когато горивото рязко се качи. Überlege mal
  • 12 шопендар

    14 3 Отговор
    НЕ МОЖЕ ДА Е ИСТИНА,немците са карачи,ако им сложат ограничение на аутобана,къде ще настъпват ,поршетата,бмв тата,мерцедесите,те не могат да се карат под 200 км/час и само в лявата лента
  • 13 Живея там

    25 3 Отговор
    В трилентовите магистрали е безумие да наложиш ограничение 130км. Има лента за камиони и бавно каращи, лента за средни скорости и бърза лента. Наистина в бързата карат с над 200 ама ако си в ситуация кола изпреварваща камион а ти колата и си заел бързата, шофьорът който те настига преценя че трябва да намали докато ти изпревариш, след това дава газ и го няма. Това се казва съобразителност и ми се е случвало без никой да те натиска, святка и да те блъска. За съжаление в БГ по скапаната двулентова магистрала е пълно със святкащи идиоти. Мислят се за богове ли, що ли? А после в новините, трагедия и така...

    Коментиран от #14

  • 14 Ауди Q5

    14 5 Отговор

    До коментар #13 от "Живея там":

    Аз тия святкащите ги ликувам бързо. Скачам рязко два пъти на спирачката и ония се нас...ра. Лек ми е багажа и не трая дришльовци на по 20г. да ме натискат. Шофирането е съобразяване с пътя и пътната обстановка.

    Коментиран от #15, #23

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Туран драйвър

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "шумахер":

    И ще си караме
  • 17 Истината днес

    14 1 Отговор
    Статията е пълна лъжа ..значи от 1 тоя месец направиха двойни глобите за да пълнят джобове....германците и всякакви други имат глоби няма щом карат кола и не искат ограничения ..който живее в германия е наясно че при тоя трафик е трудно да караш с 200 ..отделно свободните зони са малко и къси няколко километра ..и с тия постоянни задръствания надали е много еко ..и тук масово се ходи на работа на 20..30 ..40 ..80 километра това не е софия с разбитите пътища ...отделно има и много ремонти по пътя където е 80! И много често нищо не ремонтират но знаците си седят ...само пример един мост в 4 години ремонт....така че въобще няма истина а цялата работа е пари ..първо вдигнаха глобите сега уж намаляване на скоростта за да грабят ..
    2....нали щяха да спират евро 4 ..плашиха хората да си купят нови коли и я отмениха...само на единия паркинг в града имаше над 300 коли ..връщаш и тея мачкат за скрап ..въобще германия се краде много но не така очебийно нагло както в България!
  • 18 Das Fahrer

    8 1 Отговор
    Питам аз едно нещо тея бавните с ограниченията (немците)Ок добре но то сега цяла германия ако не 60% от аутобаните са в ремонт и STAU настъпваш 20 30 км STAU (задръставне) и кво толкоз като ограничат на 130 км в час да пълним джочетата на мадам Меркел и Polizai-четата не стига че BAG глобават много БГ естествено че повечето случай БГ началника като направи претоварка и гледай сеира . Айде нема смисъл от гшавното ограничение 130 км в час Има 130 км в час препоръчителна скорост по аутобаните и това е Германия е хубава да се кара но последно мнооооого ремонти мнооого просто мога книга да пиша но то няма смисъл който е карал и кара в Германия знай за какво става въпрос Айде лека вечер на всички

    Коментиран от #24

  • 19 факт

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Шишо бакшишо":

    Голем праз колата пак не мое бие по бързина влаковият и самолетният транспорт цирк за глу паци
  • 20 спокомен

    4 2 Отговор
    На магистрала как и да е, кара се бързо. Какво да кажем за обикновените пътища, там също се кара бясно. За къде бързат, може би към оня свят, където няма връщане.Който пътува вечер сигурно е забелязъл , че много от светлините на автомобилите не са регулирани, защо, сигурно им е кеф да пречат на другите.
  • 21 Край

    6 4 Отговор
    С тези неограничени магистрали лицемерното общество оправдава производството и продажбата на коли от по 500 к.с. които замърсяват МНОГО но са добре за немската автоиндустрия.
    Шведите правят волво до 180 км/час и се гордеят с друго - във волво никой не умира.
  • 22 Само парлама

    5 1 Отговор
    Този въпрос в Германия се обсъжда от десетилетия, твърдят приятели германци. Няма проблем с безопасността по магистралите, може би замърсяването на въздуха ще намалее. Казвам може би, защото и сега повечето автомобили се движат с 140-160. Където е възможно карам с 170-180 (постоянна скорост, не моментна) рядко над 200. Малко са колите които ме изпреварват. В сравнение с България - да, пътищата в Германия са по-добри, но в сравнение с Холандия - сериозно изостават. А в Холандия е скучно да се кара. От 08:00 - 18:00 ограничение на скоростта 100км/ч. От 18:00-08:00 - 130км/ч. А магистралите са по-добри от самолетни писти….но камери навсякъде, толеранс на скоростта - 5км/ч и глобите сериозни. И в Дания е подобно. Така че май е популистки ход да обсъждат ограничнието на скоростта - германците са си достатъчно стиснати и цепят стотинката (цента 🤣) на две, когато могат.
  • 23 шопендар

    1 5 Отговор

    До коментар #14 от "Ауди Q5":

    до живеещият там,А ТИ виждал ли си купчините желязо по магистралите в които не можеш да различиш каква консерва е било,в много от тях са участвали такива скачащи върху спирачките.ако искаш да живееш дълго,видиш ли светлините отзад,дай мигач и се чупи вдясно,не се прави на българин в чужбина с Q5
  • 24 Само парлама

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Das Fahrer":

    Така е. Преди месец бяхме за ваканция в Schwarzwald. 800км по А7, кошмар … 9 1/2 часа на пътя от които 1 1/2 часа в задръствания. На връщане - още по зле. Екология ли - хич не ги интересува екологията. Нали като се кара 20-30км с тръгни / спри стотиците автомобили в това задръстване поради вечните им ремонти бълват изгорели газове. И в градовете е така. Екология …. само приказки, че е политически модерно, der Fahrer.
  • 25 Аз бре

    2 1 Отговор
    300 километра,Хайлброн - Мюнхен...5 часа.
    Връщане 6 часа и половина.. Това е на магистрала А6,после "софиянци" се оплакват,колко бавно стигат до морето...