19 Декември, 2021 13:15 141 049 73

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

  • ръжда-
  • корозия-
  • автомобилът на старо
10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо - 1

В предишният материал ви разказахме защо и кои коли корозират, а сега ще подкрепим тази си теза с десет примера за автомобили, които ръждясват по-бързо и на повече места отколкото останалите Ето и кои са те.

1. Ford Focus II (2004-2010)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Focus навлезе на пазара през 1998 г. и трябваше да отговори на нови стандарти за качество. Така и беше, въпреки че наследи склонността да ръждясва от Escort. В първото поколение корозията беше истински бич. Тази кола гние по калниците, арките на колелата, вратите, около резервоара за гориво и задната врата.

Във второто поколение се предполагаше, че ситуацията ще бъде коригирана. Оказа се обаче, че много Focus II се влошават на едни и същи места – само че не толкова интензивно, колкото техните предшественици. Интересното е, че някои Focus-и са се съпротивлявали на това дълго време. Струва си обаче да проверите долната страна на автомобила, преди да купите.

2. Ford Mondeo III (2000-2007)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Третата генерация ръждясва дори по-бързо от своя предшественик, който също не се радва на добра репутация. В сравнение с първото издание има ясен напредък, но кафявите плаки редовно се появяват по ръбовете на вратите, праговете, арките на колелата и капака на багажника (въпреки че след рестайлинга от 2003 г. картината се подобри значително).

Други чувствителни модели на Ford:
Ford Ka I (1996-2008) - под, странични прагове, окачването, задни калници;
Ford S-Max I (2006-2015) - Шаси, врати, капак на багажника.

3. Mazda 6 I (2002-2008 г.)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Първото поколение Mazda 6 стана известно с новия си стил и... проблеми с корозия. Ръждата засяга интензивно ръбовете на вратите, капака, долната част на купето, арките на колелата и всякакви пукнатини/отвори, особено при екземпляри, произведени преди 2006 г. Те имат може би най-слабата защита от всички модели на този производител - виновни са „тежките времена“, които принудиха японците да намалят производствените разходи.

4. Mazda 6 II (2007-2012)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Как следващото поколение устоя на разпадането? Е, кафявите петна не се появяваха в този мащаб, но все пак бързо. Особено тежко пострадаха арките на задните колела и долните ръбове на вратите и багажника.

5. Mazda 3 I (2003-2009)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Арките на задните колела са най-слабото място на "тройката". Те не само не са шумоизолирани, но защитата от корозия също е пренебрегната. Оттам ръждата се разпространява по калниците, праговете и вратите.

Други модели на Mazda, подложени на бърза корозия:
Mazda 2 (2002-2007) - Задни калници;
Mazda 5 (2005-2010) - арки на колелата, под;
Mazda MX-5 NC (2005-2015) - задна врата, преден капак, калници, странични прагове.

6. Opel Astra II Classic (2004-2009)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Първото поколение Astra е изключително уязвимо, второто по-малко. Ръжда обикновено се намира в ходовата част. Възрастта няма нищо общо с това: от 2004 г. цялата каросерия е поцинкована, но във версията Classic има само отделни елементи, така че корозията на арките на задните колела, калниците, ръбовете на вратите и капака е нещо обичайно за този модел.

7. Opel Corsa D (2006-2014)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Сравнително младата възраст не застрахова срещу "кафява чума". Най-често огнища се появяват под праговете, на задните калници и задната врата.

8. Daewoo Matiz (1998-2007)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Matiz веднага стана хит - достъпен и доста привлекателен. Но почти пълната липса на защита от корозия бързо разочарова собствениците. Ръждата удари всичко - особено праговете, задните калници и долните ръбове на вратите. Под дъното е още по-зле.

Също така моделите на Daewoo, подложени на бърза корозия, са:
Daewoo Lanos (1997-2008) - арки на колелата, прагове, спирачни тръби.

9.Mercedes ML W163 (1997-2004)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Краят на стария и началото на новия век беше най-лошият период в историята на Mercedes. Проблеми с качеството не пощадиха и частите на каросерията, които ръждясваха в невиждани мащаби. ML 1-во поколение не е изключение. Ръждата активно поглъща праговете, калниците, арките на колелата и други детайли.

Но ако на ML може да бъде простено заради произхода му, тогава какво да кажем за E-Klasse - модел, който изисква много високо качество. При W210 обаче защитата на корпуса е изключително лоша. Ръждивите петна атакуват шасито, праговете, калниците, вратите, облицовката, рамките на прозорците (под уплътненията), предното окачване... Списъкът с типични уязвимости е наистина дълъг.

Други модели на Mercedes, които не са устойчиви на корозия:
Mercedes A-Klasse W168 (1997-2004) - врати, калници, багажник, прагове;
Mercedes A-Klasse W245 (2005-2011) - врати, багажник, заварки, обшивка;
Mercedes C-A-Klasse W203 (2000-2006) - арки на колелата, странични елементи, калници.


10.Kia Cee'd / Hyundai i30 (2006-2012, 2007-2011)

10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо

Тези сестрински модели направиха бум в корейското автомобилостроене. Всъщност те бяха първите представители на своите марки, които в сравнение със западните конкуренти нямаше от какво да се срамуват - освен от лошо защитена каросерия.

И двата автомобила имат проблеми с корозията, която особено ревностно атакува панелите на вратите и капака на багажника. Освен това корейците имат деликатен лак и, подобно на Honda Civic VIII, са склонни да ръждясват около дръжките на вратите, лайстните и калниците.

Това съвсем не са всички модели, които страдат от повишена корозия. Ако имат опит и с други марки и модели, то не се колебайте да ги споделите в коментарите.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 76 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 от село

    58 37 Отговор
    Карам Рено Меган Сценик .На 21 год. е и няма точка ръжда .Защо ли така !!!!!

    Коментиран от #3, #6, #9, #29, #66

  • 2 Брабус

    75 1 Отговор
    На един комшия две такива мазди му изгниха праговете, а калниците буквално дупки от ръжда.
  • 3 В статистиката

    80 13 Отговор

    До коментар #1 от "от село":

    ... няма французи!!!! Замислете се!!! Едно време, когато се ,,отворихме" за запада и когато започнаха да навлизат всякакви возила "втора употреба", тогава ми направи впечатление" Пежо"-здрав мотор (дизел-нещо нечувано,защото леките автомобили бяха съветски, бензинови), меко окачване, но най-вече, това, че не ръждясваха!!!

    Коментиран от #55

  • 4 Пловдив

    46 5 Отговор
    2009 г. купих Волво В40, произведено през 2001 г. карах го години наред, баща ми го кара и до ден днешен. Няма и помен от ръжда, вече 20 години.

    Коментиран от #58

  • 5 Пилот на Ферари

    58 22 Отговор
    Къде забравихте Фолксваген и Ауди ? Ауди А3 ,А4 - Фолксваген Голф ,Бора ....
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 МнениЕ

    88 2 Отговор

    До коментар #6 от "Дедо":

    Сигурно я държиш в гараж, баш Тикво?
  • 8 отчето

    109 5 Отговор
    Бе те и хората гният като ги сложиш 2 метра под земята.Само Тутанкамон не изгни,той е Ролс Ройса на мумиите.
  • 9 от друго село.

    19 40 Отговор

    До коментар #1 от "от село":

    Аз пък карам Голф 4 на 21 год.без грам ръжда,не е гаражна,но е произведено за Швейцария.
  • 10 Такси

    32 6 Отговор
    Точно такава Астра карам от 2004 нова има два удара и сменена врата и няма никаква ръжда не стои в гараж.Предните Астро наистина гниеха
  • 11 Jovani

    12 44 Отговор
    Специално за МЛ-а пишете групости.
    Имаме два. Преди това Опел Фронтера,карахме я 14 години. И нова нива от магазина.
    Мл 270 сди е един от най-забавните автомобили до ценови клас 6-7000лв. На рама и с много екстри. Става за море,планина и магистрала.
    За разход е по-икономичен и от Нива и от Фронтера.
    Жена ми и а Пежо 206 1.4 бензин 75к.с. и в града харчи 10 бензин.
  • 12 Авто журнал

    62 34 Отговор
    Мойте уважения,но говорим за 20 годишни коли,които средностатистическия европеец вече е забравил,че е шофирал.
    По добре нова Дачия или Шкода от кола 20+.
  • 13 някой си

    42 8 Отговор
    И какво излезе ? Опел + Форд ( Мазда ) !
  • 14 Забравихте

    26 16 Отговор
    Да споменете бмв е39 !!!!

    Коментиран от #73

  • 15 Ще ви разкажа...

    28 9 Отговор
    Истинска история от армията.Командирът на танковия батальон разправя на своите танкисти:"другари ,влизам в парка и чувам-хруп,хруп, хруп. ...ръждата яде танковете.Затова от тука всички в парка и започвате почистване на мащините"....това не е виц а истинска история по спомен от Ямбол.Така и тия коли-сигурно някакви животинки,бацили....не знам що ,ги хрупат както аз ям вафлите.
    Журналиста-пиши и за мухъл,за течовете, за гумените съединения....така аз ще напиша 1000 материала.Нормално е да гние ламарината на коли предназначени между 7 и 10 година да отиват за скраб.
  • 16 авто фен

    30 9 Отговор
    Дачиите са пропуснати, както и Пежо Партнер прагове, Фолкйсваген Кади прагове, задни врати, Голф 4-ка, Форд Кънект прагове и др. Мерцедесите ръждясват казано е Е-класи, М-класи,А-класи и др., Ауди А3-лките ръждясват врати и т.н., Ситроен Пикасо прагове, Пежо 406 прагове и др.
  • 17 YAMAHA

    24 11 Отговор
    От тези години всички ВАГини Голф 5,6,7 Шкода октавиа 2,3 Сеати и т.н

    Коментиран от #63

  • 18 KIA

    9 17 Отговор
    Имам номер 10 от списъка, който иска може да заповяда да търсим ръжда заедно.А колата е от Австрия.

    Коментиран от #30

  • 19 Хонда боклук

    43 10 Отговор
    Имам Хонда ЦРВ в момента няма здраво място. Всичко е в ръжда

    Коментиран от #23

  • 20 Бумер

    30 2 Отговор
    Моето БМВ Е60 530 2006 г също има ръжда но знам че това е нормално. Предишното ми Е46 също изгни отзад
  • 21 By the Way

    44 9 Отговор
    Единствената фирма, която изцяло реши проблемите с корозията от 20 години насам това е Рено!

    Коментиран от #65, #71

  • 22 Защо

    26 2 Отговор
    Дачия Сандеро 2014 г цялата е изгнила
  • 23 японско

    36 29 Отговор

    До коментар #19 от "Хонда боклук":

    Нормално. Най големите гнилочи са Субару и Хонда
  • 24 Балкантурист

    33 1 Отговор
    Елате в България да си видите колите в какво състояние са и какви боклуци сте карали.
  • 25 Гъзаря

    8 29 Отговор
    Карам Bugatti i Aventador нямат ръжда но не ми и дреме

    Коментиран от #36

  • 26 явтора

    54 1 Отговор
    Опел Астра от Австрия цялата е изгнила. Същата Астра от Италия няма точка ръжда

    Коментиран от #43

  • 27 Спрете това безумие

    49 3 Отговор
    В София заради снега хвърлят сол зимата . Вече всички коли почнаха да гният.
  • 28 русия

    39 18 Отговор
    Лада Нива купена чисто нова преди година и половина в момента цялата е в ръжда

    Коментиран от #34, #35

  • 29 СОФЧО

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "от село":

    защото не е форд
  • 30 И аз

    20 2 Отговор

    До коментар #18 от "KIA":

    Само че Хюндай същата на цвят като тази от статията. Нов "фнос" от Швейцария, няма и точка ръжда. От изброените само Маздата е доказан гнилоч, не съм виждал 6ца без ръжда по праговете.

    Коментиран от #64

  • 31 оня с коня

    15 16 Отговор
    БМВ-то ми Е-46 е на ТОЧНО 19г.и пробег 200хил.км няма и помен от Ръжда нито отдолу,нито пък външно по купето.Непрекъснато тук някой се присмива че БМВ-тата не вървяли през Зимата,при това със Злоба.Ами не вървят защото са сравнително с нисък Клиренс и ще заорат в Коловозите,отделно и по-важно е,че Пътищата през Зимата редовно се обработват с Луга,която е фатална за Метала.Затова и препоръчвам на Собствениците на Марката:Зимата - в Гаража,Лятото - на Плажа!

    Коментиран от #38, #48, #72

  • 32 Дедо Десото

    22 2 Отговор
    След десетата година ресурса на изброените коли се изчерпва и разбира се започват да гният.То не е като едно време когато в заводите калайдисваха ламарините и изкарваха по 30-35г. без ръжда.Така се оскъпяват. Сега със значително по малко разходи за производство и консуматорско общество,пак е добре,че изкарват по над десет години без много ръжда.

    Коментиран от #33

  • 33 Olds

    15 0 Отговор

    До коментар #32 от "Дедо Десото":

    Баща ми имаше Крайслер Десото от 1939 год. Беше живо до 1971 год., разбира се вече силно идухано,но купето общо взето прилично.През всичките години не е виждало гараж.
  • 34 Ейййййй. ГУЛЯМ СИ ЛЪЖЛЮ

    14 3 Отговор

    До коментар #28 от "русия":

    СИГУР И ДЖЕНИФЪР ЛОПЕС СНОЩИ ТИ БЕШЕ НА ГОСТИ...
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Дубара

    13 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гъзаря":

    Караш на село воловете.
  • 37 баба

    5 5 Отговор

    До коментар #6 от "Дедо":

    дедо ти си мазохист бе,как ще караш толкова години това недоразумение.
  • 38 Оня с катъра

    17 1 Отговор

    До коментар #31 от "оня с коня":

    Като си караш само коня БМВ-то под сайванта нема да изгние.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Пича с москвича

    15 15 Отговор
    Карам Москвич от 85 година ,няма точка ръжда !
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Борислав

    11 1 Отговор

    До коментар #26 от "явтора":

    А двигател има ли?
  • 44 Allf

    7 5 Отговор
    Пълна глупост фокус 2 не ръждясва. Имал съм 3 до сега
  • 45 A Klasse W168

    6 0 Отговор
    Предните калници а вратата на багажника са пластмасови и едвали някога ще ръждясат.
  • 46 100qn

    9 0 Отговор
    Предишните Астри да, но Астра G оправиха този проблем.
  • 47 ИЯZDA

    10 1 Отговор
    Те и корабите ръждясват но, на капитана не му дреме!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Разбирачи

    6 2 Отговор
    Дъжд Кола Не миее, и Ръжда или пък лъскава Боя - Кола Не Карат!
  • 50 Ланос

    3 3 Отговор
    Ланоса го взех на 10 години и незнайни километри(с фабрична газ)10 години го теркалях аз , а сега тъстът и ако някой иска да дойде да търсим ръжда.

    Коментиран от #53

  • 51 onq s konq

    7 2 Отговор
    Моито беемве през зимата го не карам щото много се унаса налево-надесно ама пак изгни! Не знам що тека!Ем го завивам с весници и чаршафи та да не мръзне ама пак изгни начи!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 НАТО ВЕЦ

    3 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ланос":

    И аз имам Ланос 2000г и до преди 3години, когато една овца ми отнесе цялата дясна страна, колата нямаше грам корозия.
  • 54 пешо

    4 1 Отговор
    АСТРА G не гние за другите съм съгласен, Най гние мазда дачия и форд,
  • 55 Един там

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "В статистиката":

    Що говориш глупости. Първата ми кола беше Пежо 205, а следващата 309. И двете бяха гниалници големи. Евтини и гниещи. Единствено хлОпелите гниеха повече. Имах Кадет, който беше наистина чудо. После си взех Пежо 405 и това беше единственото до този момент, което не гниеше. Минах и през Рендетата. Имах Рено 5 и беше ужасна гниалка. На по-късен етап за кратко имах Рено 19. Бяха го направили с много добра корозионна защита. Наистина мн.добра. Там обаче големи проблеми с двигател и хидравлика и го разкарах. Най-доброто за онова време беше Ауди 80 яйце. Там нямаше гниене. Поцинкована яката. 1.8 моноижекция 90 коня на газ. Колата беше супер, но вече не ги правят.
  • 56 Oggoo

    1 10 Отговор

    До коментар #6 от "Дедо":

    Схващаме, че си бедняк!! 20 г. с един курник, какво друго може да говори

    Коментиран от #69

  • 57 Рено 5

    8 0 Отговор
    Няма ги вече - изгниха ли, измряха ли не знам, но почти не останаха. Моята е на 33 г., всеки ден я карам и няма никаква видима ръжда. Малко съм им странен на хората, повечето си мислят сигурно че нямям 2 лв. в джоба, ама не е точно така. Май франсетата са се постарали с тази колица навремето.
  • 58 SUBARU XV

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Пловдив":

    ПЛОВДИВ,

    абсюлютно същите дати се повтарят и при мен (само , че с S40) - дедо го кара и в момента - няма ръжда няма повреди :)

    Коментиран от #67

  • 59 Ал Тъпоне

    5 1 Отговор
    На старо само вино и ракия!
  • 60 СА ХХ ХХ

    6 3 Отговор
    Моят Форд Фокус 2003г. е почти на 20г и няма грам ръжда, бензин-газ на 250000км,върви като нов и не е бил гаражен. Три БМВ-та , едно Ауди и едно Пежо сменихме, като Фокуса безпроблемна, икономична и евтина за поддръжка кола досега не съм видял.
  • 61 F.F

    5 1 Отговор
    Маздите са много хубави коли,но ръждата там е огромен проблем! Японците са се изложили тотално с това нещо!

    Коментиран от #68

  • 62 Johnny Bravo

    5 2 Отговор
    Фокус 2 на първо място за ръжда хахахаха, ама и вие много сте спрели. От цялата статия само Маздата гние много.....пак някая лелса е писала май а?

    Коментиран от #70

  • 63 Suzuki

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "YAMAHA":

    Хайде заповядай да търсим заедно ръжда по няколко Октавии 2-3!!! Ако октриеш - и пари ще има!!!
  • 64 Hyundai / Kia

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "И аз":

    Я си погледнете рамките на вратите - от горната страна и пак пиешете!!!
    Не е да нямаме в семейството от нов i30 1.4 от 2009....лагерна количка за евтино и сравнително безпроблемно придвижване и до там...
  • 65 Lambo

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "By the Way":

    И Ауди , моята А4 от 2003 поцинкована , няма грам ръжда .
  • 66 Васик атанасова

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "от село":

    Щото всеки неговото си хвали
    Моето ауди е поцинковано
    И ръждата го изяде :))))
  • 67 Пловдив

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "SUBARU XV":

    Да е жив и здрав дядо ти и поздрави от Пловдив! Ще си налея една чаша червено вино за него и за всички хубави хора на тоя свят!
  • 68 ADAC

    5 0 Отговор

    До коментар #61 от "F.F":

    Трета година съм със чисто нова Мазда 3,и ръжда няма!Също така ме държи много-много далече от сервизите.Преди това имах ФВ Голф 3 1.9дизел които се боядисваше за зимният сезон от долу, след 30години работа още е в движение, сменяни са предните калници 2 пъти и доста места по него са поправяни заради корозията.
  • 69 Мъск

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Oggoo":

    Ти понеже си много умен и си милионер.
  • 70 Шердън

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "Johnny Bravo":

    Напълно подкрепям! Имам Форд Мондео МК3 верно от Италия,но на 20г с реални 220х.км.Няма точка ръжда,а и по-прост и безпроблемен от този дизел с верига не съм имал.
  • 71 Васил

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "By the Way":

    В грешка си колега -ела да ти покажа двете ми рена и дачията, пък тогава се опитай да ме убедиш че не гният
  • 72 Сбърках с БМВ

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "оня с коня":

    Купих си Е39.Внос от Италия (Милано),няма грам ръжда ,карам го 13 години вече с газова.Всичко хубаво ,здрава кола ,сега трябва се сменя съединител,няма как идва момента.Всичко хубаво ,ама като падне дъжд ,сняг ,все си имам едно наум .Казал съм вече ,кола със задно никога.Купих наскоро за сина Мазда 3 бенз.,за 1600лв,без пари ,и без прагове ,уж да я кара 1,2г.,той пък не можа да стане шофьор .Сега съм с 2коли.Очарован съм от Мазда 3,много удобна градска кола,и доста здрава ,но откъм купе ламарини тънки и много гният.
  • 73 Сбърках с това задно

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Забравихте":

    Сбърках с БМВ

    00Отговор
    До коментар 31 от "оня с коня":

    Купих си Е39.Внос от Италия (Милано),няма грам ръжда ,карам го 13 години вече с газова.Всичко хубаво ,здрава кола ,сега трябва се сменя съединител,няма как идва момента.Всичко хубаво ,ама като падне дъжд ,сняг ,все си имам едно наум .Казал съм вече ,кола със задно никога.Купих наскоро за сина Мазда 3 бенз.,за 1600лв,без пари ,и без прагове ,уж да я кара 1,2г.,той пък не можа да стане шофьор .Сега съм с 2коли.Очарован съм от Мазда 3,много удобна градска кола,и доста здрава ,но откъм купе ламарини тънки и много гният.
    20:39 05.03.2025