В предишният материал ви разказахме защо и кои коли корозират, а сега ще подкрепим тази си теза с десет примера за автомобили, които ръждясват по-бързо и на повече места отколкото останалите Ето и кои са те.
1. Ford Focus II (2004-2010)

Focus навлезе на пазара през 1998 г. и трябваше да отговори на нови стандарти за качество. Така и беше, въпреки че наследи склонността да ръждясва от Escort. В първото поколение корозията беше истински бич. Тази кола гние по калниците, арките на колелата, вратите, около резервоара за гориво и задната врата.
Във второто поколение се предполагаше, че ситуацията ще бъде коригирана. Оказа се обаче, че много Focus II се влошават на едни и същи места – само че не толкова интензивно, колкото техните предшественици. Интересното е, че някои Focus-и са се съпротивлявали на това дълго време. Струва си обаче да проверите долната страна на автомобила, преди да купите.
2. Ford Mondeo III (2000-2007)

Третата генерация ръждясва дори по-бързо от своя предшественик, който също не се радва на добра репутация. В сравнение с първото издание има ясен напредък, но кафявите плаки редовно се появяват по ръбовете на вратите, праговете, арките на колелата и капака на багажника (въпреки че след рестайлинга от 2003 г. картината се подобри значително).
Други чувствителни модели на Ford:
Ford Ka I (1996-2008) - под, странични прагове, окачването, задни калници;
Ford S-Max I (2006-2015) - Шаси, врати, капак на багажника.
3. Mazda 6 I (2002-2008 г.)

Първото поколение Mazda 6 стана известно с новия си стил и... проблеми с корозия. Ръждата засяга интензивно ръбовете на вратите, капака, долната част на купето, арките на колелата и всякакви пукнатини/отвори, особено при екземпляри, произведени преди 2006 г. Те имат може би най-слабата защита от всички модели на този производител - виновни са „тежките времена“, които принудиха японците да намалят производствените разходи.
4. Mazda 6 II (2007-2012)

Как следващото поколение устоя на разпадането? Е, кафявите петна не се появяваха в този мащаб, но все пак бързо. Особено тежко пострадаха арките на задните колела и долните ръбове на вратите и багажника.
5. Mazda 3 I (2003-2009)

Арките на задните колела са най-слабото място на "тройката". Те не само не са шумоизолирани, но защитата от корозия също е пренебрегната. Оттам ръждата се разпространява по калниците, праговете и вратите.
Други модели на Mazda, подложени на бърза корозия:
Mazda 2 (2002-2007) - Задни калници;
Mazda 5 (2005-2010) - арки на колелата, под;
Mazda MX-5 NC (2005-2015) - задна врата, преден капак, калници, странични прагове.
6. Opel Astra II Classic (2004-2009)

Първото поколение Astra е изключително уязвимо, второто по-малко. Ръжда обикновено се намира в ходовата част. Възрастта няма нищо общо с това: от 2004 г. цялата каросерия е поцинкована, но във версията Classic има само отделни елементи, така че корозията на арките на задните колела, калниците, ръбовете на вратите и капака е нещо обичайно за този модел.
7. Opel Corsa D (2006-2014)

Сравнително младата възраст не застрахова срещу "кафява чума". Най-често огнища се появяват под праговете, на задните калници и задната врата.
8. Daewoo Matiz (1998-2007)

Matiz веднага стана хит - достъпен и доста привлекателен. Но почти пълната липса на защита от корозия бързо разочарова собствениците. Ръждата удари всичко - особено праговете, задните калници и долните ръбове на вратите. Под дъното е още по-зле.
Също така моделите на Daewoo, подложени на бърза корозия, са:
Daewoo Lanos (1997-2008) - арки на колелата, прагове, спирачни тръби.
9.Mercedes ML W163 (1997-2004)

Краят на стария и началото на новия век беше най-лошият период в историята на Mercedes. Проблеми с качеството не пощадиха и частите на каросерията, които ръждясваха в невиждани мащаби. ML 1-во поколение не е изключение. Ръждата активно поглъща праговете, калниците, арките на колелата и други детайли.
Но ако на ML може да бъде простено заради произхода му, тогава какво да кажем за E-Klasse - модел, който изисква много високо качество. При W210 обаче защитата на корпуса е изключително лоша. Ръждивите петна атакуват шасито, праговете, калниците, вратите, облицовката, рамките на прозорците (под уплътненията), предното окачване... Списъкът с типични уязвимости е наистина дълъг.
Други модели на Mercedes, които не са устойчиви на корозия:
Mercedes A-Klasse W168 (1997-2004) - врати, калници, багажник, прагове;
Mercedes A-Klasse W245 (2005-2011) - врати, багажник, заварки, обшивка;
Mercedes C-A-Klasse W203 (2000-2006) - арки на колелата, странични елементи, калници.
10.Kia Cee'd / Hyundai i30 (2006-2012, 2007-2011)

Тези сестрински модели направиха бум в корейското автомобилостроене. Всъщност те бяха първите представители на своите марки, които в сравнение със западните конкуренти нямаше от какво да се срамуват - освен от лошо защитена каросерия.
И двата автомобила имат проблеми с корозията, която особено ревностно атакува панелите на вратите и капака на багажника. Освен това корейците имат деликатен лак и, подобно на Honda Civic VIII, са склонни да ръждясват около дръжките на вратите, лайстните и калниците.
Това съвсем не са всички модели, които страдат от повишена корозия. Ако имат опит и с други марки и модели, то не се колебайте да ги споделите в коментарите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 от село
Коментиран от #3, #6, #9, #29, #66
13:18 19.12.2021
2 Брабус
13:21 19.12.2021
3 В статистиката
До коментар #1 от "от село":
... няма французи!!!! Замислете се!!! Едно време, когато се ,,отворихме" за запада и когато започнаха да навлизат всякакви возила "втора употреба", тогава ми направи впечатление" Пежо"-здрав мотор (дизел-нещо нечувано,защото леките автомобили бяха съветски, бензинови), меко окачване, но най-вече, това, че не ръждясваха!!!Коментиран от #55
13:26 19.12.2021
4 Пловдив
Коментиран от #58
13:27 19.12.2021
5 Пилот на Ферари
13:29 19.12.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 МнениЕ
До коментар #6 от "Дедо":
Сигурно я държиш в гараж, баш Тикво?13:38 19.12.2021
8 отчето
13:40 19.12.2021
9 от друго село.
До коментар #1 от "от село":
Аз пък карам Голф 4 на 21 год.без грам ръжда,не е гаражна,но е произведено за Швейцария.13:43 19.12.2021
10 Такси
13:49 19.12.2021
11 Jovani
Имаме два. Преди това Опел Фронтера,карахме я 14 години. И нова нива от магазина.
Мл 270 сди е един от най-забавните автомобили до ценови клас 6-7000лв. На рама и с много екстри. Става за море,планина и магистрала.
За разход е по-икономичен и от Нива и от Фронтера.
Жена ми и а Пежо 206 1.4 бензин 75к.с. и в града харчи 10 бензин.
13:57 19.12.2021
12 Авто журнал
По добре нова Дачия или Шкода от кола 20+.
14:01 19.12.2021
13 някой си
14:02 19.12.2021
14 Забравихте
Коментиран от #73
14:04 19.12.2021
15 Ще ви разкажа...
Журналиста-пиши и за мухъл,за течовете, за гумените съединения....така аз ще напиша 1000 материала.Нормално е да гние ламарината на коли предназначени между 7 и 10 година да отиват за скраб.
14:09 19.12.2021
16 авто фен
14:09 19.12.2021
17 YAMAHA
Коментиран от #63
14:18 19.12.2021
18 KIA
Коментиран от #30
14:26 19.12.2021
19 Хонда боклук
Коментиран от #23
14:27 19.12.2021
20 Бумер
14:29 19.12.2021
21 By the Way
Коментиран от #65, #71
14:29 19.12.2021
22 Защо
14:29 19.12.2021
23 японско
До коментар #19 от "Хонда боклук":
Нормално. Най големите гнилочи са Субару и Хонда14:31 19.12.2021
24 Балкантурист
14:32 19.12.2021
25 Гъзаря
Коментиран от #36
14:39 19.12.2021
26 явтора
Коментиран от #43
14:40 19.12.2021
27 Спрете това безумие
14:41 19.12.2021
28 русия
Коментиран от #34, #35
14:43 19.12.2021
29 СОФЧО
До коментар #1 от "от село":
защото не е форд14:59 19.12.2021
30 И аз
До коментар #18 от "KIA":
Само че Хюндай същата на цвят като тази от статията. Нов "фнос" от Швейцария, няма и точка ръжда. От изброените само Маздата е доказан гнилоч, не съм виждал 6ца без ръжда по праговете.Коментиран от #64
15:05 19.12.2021
31 оня с коня
Коментиран от #38, #48, #72
15:32 19.12.2021
32 Дедо Десото
Коментиран от #33
16:08 19.12.2021
33 Olds
До коментар #32 от "Дедо Десото":
Баща ми имаше Крайслер Десото от 1939 год. Беше живо до 1971 год., разбира се вече силно идухано,но купето общо взето прилично.През всичките години не е виждало гараж.16:15 19.12.2021
34 Ейййййй. ГУЛЯМ СИ ЛЪЖЛЮ
До коментар #28 от "русия":
СИГУР И ДЖЕНИФЪР ЛОПЕС СНОЩИ ТИ БЕШЕ НА ГОСТИ...16:19 19.12.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Дубара
До коментар #25 от "Гъзаря":
Караш на село воловете.16:34 19.12.2021
37 баба
До коментар #6 от "Дедо":
дедо ти си мазохист бе,как ще караш толкова години това недоразумение.16:37 19.12.2021
38 Оня с катъра
До коментар #31 от "оня с коня":
Като си караш само коня БМВ-то под сайванта нема да изгние.16:41 19.12.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Пича с москвича
17:10 19.12.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Борислав
До коментар #26 от "явтора":
А двигател има ли?19:28 19.12.2021
44 Allf
21:01 19.12.2021
45 A Klasse W168
22:31 19.12.2021
46 100qn
22:36 19.12.2021
47 ИЯZDA
00:28 20.12.2021
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Разбирачи
08:07 20.12.2021
50 Ланос
Коментиран от #53
08:33 20.12.2021
51 onq s konq
08:45 20.12.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 НАТО ВЕЦ
До коментар #50 от "Ланос":
И аз имам Ланос 2000г и до преди 3години, когато една овца ми отнесе цялата дясна страна, колата нямаше грам корозия.09:21 20.12.2021
54 пешо
09:40 20.12.2021
55 Един там
До коментар #3 от "В статистиката":
Що говориш глупости. Първата ми кола беше Пежо 205, а следващата 309. И двете бяха гниалници големи. Евтини и гниещи. Единствено хлОпелите гниеха повече. Имах Кадет, който беше наистина чудо. После си взех Пежо 405 и това беше единственото до този момент, което не гниеше. Минах и през Рендетата. Имах Рено 5 и беше ужасна гниалка. На по-късен етап за кратко имах Рено 19. Бяха го направили с много добра корозионна защита. Наистина мн.добра. Там обаче големи проблеми с двигател и хидравлика и го разкарах. Най-доброто за онова време беше Ауди 80 яйце. Там нямаше гниене. Поцинкована яката. 1.8 моноижекция 90 коня на газ. Колата беше супер, но вече не ги правят.09:56 20.12.2021
56 Oggoo
До коментар #6 от "Дедо":
Схващаме, че си бедняк!! 20 г. с един курник, какво друго може да говориКоментиран от #69
09:58 20.12.2021
57 Рено 5
10:09 20.12.2021
58 SUBARU XV
До коментар #4 от "Пловдив":
ПЛОВДИВ,абсюлютно същите дати се повтарят и при мен (само , че с S40) - дедо го кара и в момента - няма ръжда няма повреди :)
Коментиран от #67
10:44 20.12.2021
59 Ал Тъпоне
12:00 20.12.2021
60 СА ХХ ХХ
12:51 20.12.2021
61 F.F
Коментиран от #68
13:37 20.12.2021
62 Johnny Bravo
Коментиран от #70
14:03 20.12.2021
63 Suzuki
До коментар #17 от "YAMAHA":
Хайде заповядай да търсим заедно ръжда по няколко Октавии 2-3!!! Ако октриеш - и пари ще има!!!14:56 20.12.2021
64 Hyundai / Kia
До коментар #30 от "И аз":
Я си погледнете рамките на вратите - от горната страна и пак пиешете!!!Не е да нямаме в семейството от нов i30 1.4 от 2009....лагерна количка за евтино и сравнително безпроблемно придвижване и до там...
15:00 20.12.2021
65 Lambo
До коментар #21 от "By the Way":
И Ауди , моята А4 от 2003 поцинкована , няма грам ръжда .15:58 20.12.2021
66 Васик атанасова
До коментар #1 от "от село":
Щото всеки неговото си хвалиМоето ауди е поцинковано
И ръждата го изяде :))))
17:07 20.12.2021
67 Пловдив
До коментар #58 от "SUBARU XV":
Да е жив и здрав дядо ти и поздрави от Пловдив! Ще си налея една чаша червено вино за него и за всички хубави хора на тоя свят!19:38 20.12.2021
68 ADAC
До коментар #61 от "F.F":
Трета година съм със чисто нова Мазда 3,и ръжда няма!Също така ме държи много-много далече от сервизите.Преди това имах ФВ Голф 3 1.9дизел които се боядисваше за зимният сезон от долу, след 30години работа още е в движение, сменяни са предните калници 2 пъти и доста места по него са поправяни заради корозията.19:49 20.12.2021
69 Мъск
До коментар #56 от "Oggoo":
Ти понеже си много умен и си милионер.13:54 21.12.2021
70 Шердън
До коментар #62 от "Johnny Bravo":
Напълно подкрепям! Имам Форд Мондео МК3 верно от Италия,но на 20г с реални 220х.км.Няма точка ръжда,а и по-прост и безпроблемен от този дизел с верига не съм имал.09:10 25.12.2021
71 Васил
До коментар #21 от "By the Way":
В грешка си колега -ела да ти покажа двете ми рена и дачията, пък тогава се опитай да ме убедиш че не гният17:22 27.12.2021
72 Сбърках с БМВ
До коментар #31 от "оня с коня":
Купих си Е39.Внос от Италия (Милано),няма грам ръжда ,карам го 13 години вече с газова.Всичко хубаво ,здрава кола ,сега трябва се сменя съединител,няма как идва момента.Всичко хубаво ,ама като падне дъжд ,сняг ,все си имам едно наум .Казал съм вече ,кола със задно никога.Купих наскоро за сина Мазда 3 бенз.,за 1600лв,без пари ,и без прагове ,уж да я кара 1,2г.,той пък не можа да стане шофьор .Сега съм с 2коли.Очарован съм от Мазда 3,много удобна градска кола,и доста здрава ,но откъм купе ламарини тънки и много гният.20:39 05.03.2025
73 Сбърках с това задно
До коментар #14 от "Забравихте":
Сбърках с БМВ00Отговор
До коментар 31 от "оня с коня":
Купих си Е39.Внос от Италия (Милано),няма грам ръжда ,карам го 13 години вече с газова.Всичко хубаво ,здрава кола ,сега трябва се сменя съединител,няма как идва момента.Всичко хубаво ,ама като падне дъжд ,сняг ,все си имам едно наум .Казал съм вече ,кола със задно никога.Купих наскоро за сина Мазда 3 бенз.,за 1600лв,без пари ,и без прагове ,уж да я кара 1,2г.,той пък не можа да стане шофьор .Сега съм с 2коли.Очарован съм от Мазда 3,много удобна градска кола,и доста здрава ,но откъм купе ламарини тънки и много гният.
20:39 05.03.2025
20:43 05.03.2025