Далеч от драстичните решения на Брюксел, който иска да пожертва бензиновите и дизеловите автомобили в полза на изцяло електрическите, японското правителство залага на хибридите и в много по-дългосрочен план на водорода. Доказателство за нагласите на европейци и японци е факта, че ако електрическите автомобили представляват повече от 15% от френския пазар, например, то те привличат само 1.7% от японците. А Токио се грижи да запази технологичния избор на своите национални производители.
Изцяло преминаване към нови електромобили, както вече е известно, е планирано априори за 2035 година в Европа. Междувременно регистрациите на нови превозни средства с нулеви емисии доближиха границата от 15% на западноевропейския пазар миналата година (15,4% през първото тримесечие на 2023 г.). Продажбите също процъфтяват в Китай, където електрическите устройства са завладели 20% от пазара.
Дори в Съединените щати, страната на големите всъдеходи и пикапи, където хората не са много склонни към електрификация, нетермичните автомобили надхвърлиха 5% през 2022 г. Но, парадоксално, Япония, която беше в челните редици на иновациите от 90-те до 2010-а, не вярва много в електрификацията на автомобилите. Така през 2022 г. на архипелага са продадени по-малко от 60 000 нови електрически коли. Или 1.7% от японския пазар.
И това при положение, че Mitsubishi (i-Miev от 2009 г.) и Nissan (Leaf през 2010 г.) бяха пионерите в разработката на електромобили, много преди европейските модели да се появят масово на бял свят. Мини-градският автомобил на Mitsubishi беше разпространен в Европа от … Peugeot (Ion) и Citroën (C-Zero). Но нито Mitsubishi, нито Nissan имаха успех в Страната на изгряващото слънце.
Това е така, защото японците са прагматични и по-високите разходи за батерията по това време и следователно високите продажни цени водят до ниската популярност на тези модели. За близо 25 години оттогава, нещата в Япония не са се променили кой знае колко в тази насока и японските производители отказват да разработват активно електромобили. До кога ще продължи това явление и дали ще се пречупят, както това сториха европейските автомобилни производители, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #20
14:03 19.04.2023
2 отегчен
14:05 19.04.2023
3 Лоста
14:05 19.04.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 SDEЧЕВ
14:10 19.04.2023
6 Цветомир
Коментиран от #7, #9, #17
14:12 19.04.2023
7 СЗО
До коментар #6 от "Цветомир":
Просто са практични.14:22 19.04.2023
8 ха ха
14:41 19.04.2023
9 ха ха
До коментар #6 от "Цветомир":
Аз също предпочитам телефон с копчета/капаче. Важното е да е малък. За какво ми е компютър в джоба докато скитам из града? Не ми трябва нито камера, нито плеър, нито ютия... На всичкото отгоре непрекъснато някой те следи и/или те залива със съобщения докато спреш да чуваш мислите си. Отврат!14:45 19.04.2023
10 Старец
14:57 19.04.2023
11 Некой си
Население от 126 милиона, с обитаема територия - по-малка от България, няма алтернатива.
На същата територия има над 80 МИЛИОНА движещи се автомобила.
В Япония дизеловите леки автомобили са 0.5%.
В Европа, Китай и САЩ ръстът в продажбите на електромобили е благодаряние на щедрите субсидии.
В Япония сметката не излиза и затова - хибриди, бензин и метан.
Коментиран от #22
15:20 19.04.2023
12 Наско
15:22 19.04.2023
13 българина
15:26 19.04.2023
14 Механик
А в случая са прави.
В същност, тия миксерчета се нравят само на "новите модерни", ама ти и на тротинетки са доволни, щото автомобила все пак изглежда някак по-сериозно. А тротинетката си е друга работа. Отиваш на работа и включваш да се зарежда от фирмения ток. Все пак за зареждане на един "телефон", няма кой да ти направи зьабележка. После, друго си е да слаломираш с туртунетката в задръстването. Нека всички видят какъв си тарикат.
15:43 19.04.2023
15 Салярката
15:46 19.04.2023
16 Последния Софиянец
17:09 19.04.2023
17 бай Даньо
До коментар #6 от "Цветомир":
Обяснението е че японците са откачени , масово. Причината вероятно е живака в рибата който ядат , удря в главата. Не знам ти колко японци си виждал но аз съм виждал и работил с много няма и един читав почти... В случая японците са прави и коли правят добри , дори когато зелените победят окончателно и други коли освен електрически не са позволени японците ще произвеждат по добрите. Като му дойде времето .18:17 19.04.2023
18 Чиста Япония
Публикувани от
Катарина Клайн
,
19 септември 2022 г
През 2019 г. броят на смъртните случаи поради мръсния въздух в Япония се оценява на 42,6 хиляди. От 32,4 през 2010 г. броят на смъртните случаи нараства непрекъснато, което прави Япония една от страните с голям брой смъртни случаи, дължащи се на излагане на замърсяване на въздуха.
18:24 19.04.2023
19 ДрайвингПлежър
В полудяла Европа не се мисли рационално - спускат се политически решения... да месеиш икономиката с политическата коректност Е ДОКАЗАНО лош вариант и поне ние по на изток от Брюксел вече сме го играли тоя филм!
П.С. И моля да не се говори за ЕЛ като за "превозни средства с НУЛЕВИ емисии"!!!
И Европа е с ръст на употребатана въглища и поредна година рекорд в емисиите от ТЕЦ, а днес излезе и новина, че Гленкор, лидер в добива на суровини инвестира над 8 милиарда в нов въглищен конгломерат, залагайки на още по-голямо използване на въглища!
П.П.С. Единствената технология за Нулеви емисии (и пак не може да е нула), чрез кръгов икономика - това са Синтетичните горива, и водорода, към който прагматичния И МИСЛЕЩ японец се е насочил в дългосрочен план!
18:45 19.04.2023
20 Браво Пич
До коментар #1 от "Пич":
Кратко и ясно!Да има неразбрали?08:19 20.04.2023
21 Курци
Коментиран от #23
08:43 20.04.2023
22 Момчил
До коментар #11 от "Некой си":
Япония е почти 400 000 кв.км . Не вярвам обитаемата им територия да е по-малка отколкото нашата,но иначе ми се струваш прав в разсъжденията си.09:54 20.04.2023
23 Японците са истинските еколози
До коментар #21 от "Курци":
Според МАЕ изкопаемите горива представляват 88% от общото производство на електроенергия в Япония през 2021 г. Това е шестият по големина дял сред всички държави от МАЕ. По-важното е, че страната внася чуждестранни ресурси, за да задоволи над 96% от текущите си енергийни нужди . В резултат на това силната зависимост от изкопаемите горива поставя Япония на пето място в световен мащаб по отношение на въглеродния интензитет – въпреки че цифрите постоянно намаляват през 2011 г.Страшни еколози, няма що! Цели 12% от електрическата енергия се произвеждат от атомни централи и възобновяеми източници, а 88% от изкопаеми горива, които имат огромен въглероден отпечатък. А една Германия от три години насам произвежда над 50% от енергията си от възобновяеми източници, включително миналата година когато им спряха газа, а със сигурност и включително тази година, когато затвориха и последната си атомна централа. Дори в Китай възобновяемите източници са повече и са около 20% от произвежданата енергия
12:06 20.04.2023
24 Българин
15:52 20.04.2023
25 в отговор на статията
18:05 20.04.2023