През 2023 г. пазарът на употребявани леки автомобили възлиза на повече от един милион единици. Това е огромен обем, който все още е в състояние на сянка. Официалните салони, според някои оценки, контролират едва 2.5% от за препродажба и не влияят на общото състояние на нещата. Но няма да е винаги така. А как ще бъде?
Цивилизованият пазар на продажби на автомобили с пробег тепърва започва да се развива
Пазарите на нови и употребявани автомобили обслужват различни сегменти от аудиторията, всеки с уникални характеристики и приоритети. Клиентите, които гледат нови автомобили, обикновено ценят напреднали технологии, дългосрочни гаранции и свеж дизайн. Те често са нетърпеливи да получат най-новите иновации в автомобилната индустрия.
От друга страна, аудиторията на употребявани автомобили се интересува от по-достъпни цени и приемлив пробег. Някои клиенти също търсят автомобили, които могат да бъдат изгодна алтернатива на новите. Тези два сегмента имат различни критерии за подбор, така че пазарът на употребявани автомобили не е застрашен от този на новите. Валидно е и обратното. При сегашното законодателство пазарът на нови автомобили не може да пострада повече от този на употребяваните.
Но пазарът на употребявани автомобили има далеч по-голям потенциал
Имаме потенциал за разрастване на цивилизован пазар на официални продажби на употребявани автомобили, ако се регулира законодателната рамка и дилърите имат възможност да купуват употребявани автомобили като стока. Най-много обаче би помогнало въвеждането на гаранции и допълнителни гаранционни услуги за употребявани автомобили, покриващи определени потенциални рискове, които могат да възникнат след покупката.
Въвеждането на такива гаранционни условия може значително да повиши доверието на купувачите в качеството и надеждността на употребяваните автомобили, което може да доведе до увеличаване на търсенето им. Подобен подход ще допринесе и за повишаване нивото на доверие между клиенти и дилъри, осигурявайки по-стабилно и ефективно развитие на пазара на употребявани автомобили.
Употребявана кола от официален вносител
Сегментът на автомобили с пробег през официални дилъри расте всяка година и с доста значителни темпове. Разбирайки това, много от вносителите на нови автомобили у нас насочват значителни инвестиции в тази посока, включително откриването на нови точки за продажба. За това основно допринасят и онлайн каналите за продажба на употребявани автомобили.
А тенденциите са, че все по-цивилизования пазар на употребявани автомобили ще расте. Клиентите за нови автомобили и автомобили с пробег са различни, но могат да мигрират от една категория в друга. Следователно няма заплаха за продажбата на нови автомобили от интензификацията на работата с употребявани автомобили, но доверието в употребяваните автомобили трябва да се повиши.
Какво ще е бъдещето на пазара на употребявани автомобили?
Не много по-различно от настоящето. Светът се развива бързо и всички вече се насочиха към онлайн продажбите. В сегмента на употребяваните автомобили обаче клиентът взема окончателното решение едва след като види автомобила лично. Но през следващите 5 години това ще се промени и все повече употребявани автомобили ще се купуват директно онлайн.
Днес над 90% от клиентите търсят автомобили в онлайн ресурси (разбирай в mobile.bg). Но болшинството купуват кола само след оглед на място. Клиентите все още нямат 100% доверие на продавача и предпочитат лично да проверят състоянието на боята, наличието на повреди и т.н.. Но в бъдеще, с въвеждането на гаранции, търговците на употребявани автомобили трябва да спечелят пълното доверие на клиентите и да продават употребявани автомобили директно през онлайн платформи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #3
14:06 13.03.2024
2 Димчоу
14:26 13.03.2024
3 Н-к оръжеен склад
До коментар #1 от "честен ционист":
Патрони за АК-47 не останаха. Сега приключваме 5.45х39. Ориентирай се към 5.56х45mm и оръжейните системи на НАТО.Коментиран от #7
14:30 13.03.2024
4 Гост
Коментиран от #12
15:12 13.03.2024
5 Гост
Коментиран от #11, #17
15:13 13.03.2024
6 Гост
Коментиран от #16
15:16 13.03.2024
7 Гост
До коментар #3 от "Н-к оръжеен склад":
Нат0вските идват с пет години закъснение. Отначало са само на чертежи. Ориентирайте се към джепане. Дори ловците скоро ще ловуват с прашки и лъкове.Коментиран от #9, #10
15:18 13.03.2024
8 Киро Факиро
15:23 13.03.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Хайтек
До коментар #7 от "Гост":
Що?Нямат ли си пуш.ки?15:44 13.03.2024
11 факуса
До коментар #5 от "Гост":
на онез отвън не им требе такива кат нас със силна икономика,затуй тука само тапицерии и жици и опаковки,като в третия свят15:56 13.03.2024
12 Да ама не...
До коментар #4 от "Гост":
Елекриката няма бъдеще, поне в сегашния си вид. Все още никой не купува кола за 5-6 години експлоатация и после брак. Технологиите тепърва ща се развиват, а първите прототипи даже са налични. който се е ориентирал вече към електричките е загубил. Даже маймунката вече се научи първо да мери костилката на дупето предида я глътне.15:56 13.03.2024
13 Пежо
16:05 13.03.2024
14 Порно
19:17 13.03.2024
15 фифи
21:40 13.03.2024
16 Хохохо
До коментар #6 от "Гост":
И накрая, ХА, София- Бургас, 1 човек с кола, по евтино отколкото 1 човек с рейс. ХА.10:01 14.03.2024
17 ⚜️Ентерпрайз архитект⚜️
До коментар #5 от "Гост":
Не бях поглеждал от тази гледна точка, но теърдението Ви е логично! Трябва да има и такъв пазар, но не е редно да е основен!12:58 15.03.2024
18 Ти да видиш
11:20 11.04.2024