Властването на Tesla Model Y като най-продавания електромобил в Европа беше краткотрайно. След като през 2023 г. влезе в историята като първия електромобил с тази титла, данните за продажбите през май 2024 г. рисуват драстично различна картина.
Dataforce съобщава за зашеметяващ 49% спад в продажбите на Model Y, който се срива от първото място до далечното 18-то. Този спад може да се отдаде на комбинация от фактори: общо отдръпване на европейските купувачи към електрическите превозни средства, премахване на държавните субсидии и стачката Швеция, която наруши доставките на Tesla.
Нещастието на Tesla се превръща в победа за Volkswagen. През май два модела на VW водиха близка битка за първото място. Кросоувърът T-Roc, който скоро трябва да получи ново поколение, опроверга очакванията с 12% увеличение на продажбите в сравнение с май 2023 г. Тази временна позиция на първо място го поставя пред Dacia Sandero, който миналата година за малко не отстъпи короната на Model Y. Забележително е, че Sandero остава начело за годината като цяло, след като си осигури първото място за пет месеца.
Volkswagen отбелязва и възраждането на емблематичния хечбек Golf. Този европейски бестселър в продължение на десетилетия се сблъска с предизвикателства през последните години, тъй като купувачите се насочиха към SUV автомобили. Въпреки това последният фейслифт, който включва значително подобрен интериор, отговарящ на предишните оплаквания, изглежда ще доведе до завръщане на продажбите. Доставките на Golf са скочили със забележителните 28% през май.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 И все пак си остава добра кола
12:04 25.06.2024
2 Ха ха ха
12:05 25.06.2024
3 Ха ха ха
Коментиран от #5
12:06 25.06.2024
4 селтак
12:25 25.06.2024
5 истина ти казвам
До коментар #3 от "Ха ха ха":
И таралясник да кажеш нема да сбъркаш!🤧12:29 25.06.2024
6 Дежавю
Пилците се броят на есен, а продажбите по Коледа и Нова година.
12:33 25.06.2024
7 Авторът да уточни моля
А в статията пише - Властването на Tesla Model Y като най-продавания ЕЛЕКТРОмобил в Европа....
За най-продаван АВТОмобил или за най-продаван ЕЛЕКТРОмобил става въпрос????
Защото Тесла У е бил най-продаван ЕЛЕКТОмобил, и никога не е бил в графата за най-продаван АВТОмобил.
А в статията се говори за АВТОмобили
Коментиран от #11, #12
14:22 25.06.2024
8 Авторът да уточни моля
А в статията пише - Властването на Tesla Model Y като най-продавания ЕЛЕКТРОмобил в Европа....
За най-продаван АВТОмобил или за най-продаван ЕЛЕКТРОмобил става въпрос????
Защото Тесла У е бил най-продаван ЕЛЕКТОмобил, и никога не е бил в графата за най-продаван АВТОмобил.
А в статията се говори за АВТОмобили
14:23 25.06.2024
9 Гост
Коментиран от #13
14:33 25.06.2024
10 БАЙО
14:47 25.06.2024
11 Уточнение
До коментар #7 от "Авторът да уточни моля":
Не съм авторът, Но въпреки това и аз твърдя че Тесла беше най-продаваният автомобил за 2023 година с повече продажби от toyota corolla. Тоест едновременно най-продаван автомобил и най-продаван електромобил, защото електромобилите също са автомобили.Най-продаван автомобил както в Европа така и в света.
16:40 25.06.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 гост
До коментар #9 от "Гост":
Божеее , колко мъка има в петролофилските междуушия , не е истина , хахаах !! Допреди някакви си 4-5 години главната тема беше след колко ДНИ Тесла ще фалира , а сега неземна радост , че Тесла за половин година не е най-продавания автомобил !! От всички , щото от електромобилите си е най-продавана и така ще бъде !! И то след като предишната година би кюмбета почти три пъти по-евтини от нея !! Ми много ясно , че европейците не са малоумни и след като знаят , че от тази година отпадат субсидиите в половината европейски страни , са изтеглили покупките си преди нова година , за ползват авантата !! И понеже това няма да е вечно , само след 5-6 месеца продажбите пак ще тръгната нагоре , а само след 1 година влизат новите правила за цените на бензина и дизела , които ще компенсират субсидиите и отгоре , щото сумата за субсидията кюмбетата ше я плащат за година две максимум от увеличените цени на горивата , а самите кюмбета още догодина ще са с напълно изравнени цени е електричките , че даже и по-скъпи !! И тогава пак ще им потънат гемиите , ама нека сега помечтаят , хахаха !!Коментиран от #14, #16, #18
20:27 25.06.2024
14 Ти проблем
До коментар #13 от "гост":
ли имаш, че всеки път под всяка статия си хаха-каш…???Значи 1 път е била по стечение на обстоятелствата на върха на класацията, в общи линии без да иска и край…. тресльу наш е във вечен екстаз… нищо, че 2025-та-2027…30-та му се привиждаха по 20 млн тРесла тостери….
Разбери, всичко се обръща и то много сериозно с главата надолу за тока… казвам ти го като човек, говорил с ръководители на световни компании в сферста на тежките по време на прес-рилийза за Хановер тази година… да на всички презентациите са копи-пейст и общо-взето са ток-ток-ток, но в разговор на 4-очи всички са предпазливи и иозобщо не изключват другите разработки, а дори напротив….
Хайде сега започвай с безкрайните тиради….
20:48 25.06.2024
15 Галиюн
20:50 25.06.2024
16 Ами нищо
До коментар #13 от "гост":
от написаното не е вярно…. както и прогнозите ти за 20 млн продажби за треска през 2030-та… и как тази щели да са поне 3-4 млн…20:52 25.06.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Трифонов
До коментар #13 от "гост":
Тесла ще бъде ликвидирана нормално от самия Мъск. И това ще се случи до десетина години. И това е абсолютно неизбежно. Дори и да приемем, че няма да има никакво забавяне в електрификацията. А то ще има, при това ще е съществено. Преднината на Тесла в ефективността е почти компенсирана вече от по-голямата част от автомобилните производители, които решиха да развиват сериозно електромобилите. До две-три години Тесла вече няма да има такава преднина. Във всяко друго отношение, Тесла няма преднина. Включително и в сравнение с голяма част от китайските производители на електромобили. А компании, като БМВ, Порше, Ауди и др., особено БМВ, вече предлагат много повече модели, с несравнимо по-добро качество на изработката, наистина в премиум класа, където Тесла е просто смешно да се спряга. Освен като цена. Така, че Илон Мъск наистина постигна нещо забележително - даде нова отправна точка на автомобилостроенето, преобърна индустрията, направи революция. И това е голямо постижение, с което той ще остане в историята на автомобилостроенето. Но до тук. И все пак, не бива да забравяме, че в този процес, голяма роля имаше дизелгейт. И не е много ясно все пак, дали нямаше по-голяма роля, отколкото визионерството на Мъск.Коментиран от #19
06:30 26.06.2024
19 Ти да видиш
До коментар #18 от "Трифонов":
"Преднината на Тесла в ефективността е почти компенсирана вече от по-голямата част от автомобилните производители, които решиха да развиват сериозно електромобилите. До две-три години Тесла вече няма да има такава преднина."Това го слушаме десета година и до момента няма автомобилен производител "от старите" който да може да предложи такава ефективност, бързина, пробег и скорост на зареждане дори на подобна цена.
Има по-евтини, има по-ефективни, по-бързи, има и с по-голям пробег, има и с по-бързо зареждане, но обикновено им се губят останалите характеристики. Тесла предлага всичко това в един автомобил.
15:19 26.06.2024
20 Дали
15:23 26.06.2024