Обновеният Tesla Model Y, представен в Китай под кодовото име Project Juniper, моментално привлече вниманието на купувачите, предизвиквайки раздвижване на пазара. В първия ден след премиерата компанията получи около 50 000 поръчки, което показва постоянно високото търсене на модела дори след няколко години доминиране на пазара на електрически автомобили. Засега купувачите ще трябва да изчакат до април или май за своя автомобил.
Китай стана стартовата площадка за фейслифта на модела Y поради зашеметяващите резултати от продажбите в региона: през 2024 година тук са продадени повече от 480 000 автомобила, което е с 5% повече от предходната година. В обновената версия електрическият автомобил получи редица подобрения: нов дизайн на предната част с блок от дневни светлини, подобни на Cybertruck, т.нар. моносветлина отзад, подобрени колела и нов син нюанс на каросерията. Салонът беше допълнен с 15-инчов дисплей на мултимедийна система, подобрени камери и сензори.
Моделът се предлага в две версии: задвижване на един мост с мощност 299 конски сили и задвижване на четирите колела Long-Range с мощ 450 конски сили. Максималният пробег е до 719 километра според китайския цикъл CLTC, а ускорението до 100 км/ч при версията със задвижване на всички колела отнема 4.3 секунди. Цената на версията с едно задвижване започва от 263 500 юана (около $36 000), а Long-Range започва от 303 500 юана (около $41 000).
Стартирането на иновацията първо в Китай подчертава стратегическото значение на този пазар за Tesla, тъй като тук компанията демонстрира лидерство в сегмента на електрическите превозни средства. Успехът на актуализирания Model Y потвърждава статута му на бестселър и допълнително укрепва позицията на Tesla в глобалната конкуренция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гроздето - киселооо
Коментиран от #9
11:39 14.01.2025
2 Анализатор
Никога Тесла, никога Мъск, никога Тръмп!!!
Коментиран от #4, #5, #7
11:41 14.01.2025
3 Пич
Коментиран от #6
11:50 14.01.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 AналЛизатор си
До коментар #2 от "Анализатор":
Как успя да вкараш толкова много политика в описанието на автомобил? Забравил си да споменеш и Путин докато говориш за техническите характеристики на Тесла12:03 14.01.2025
6 Анджо
До коментар #3 от "Пич":
Когато са нови са вървели цял ден, но много бързо остаряваха. За после няма смисъл да пиша.12:10 14.01.2025
7 Истински анализ
До коментар #2 от "Анализатор":
Ако махнем политиката от анализите, Tesla е единствения чужда странен автомобилен производител в Китай, чиито продажби растат. На всички останали продажбите се сринаха в Китай. На повечето от тях това повлия и на световните им продажби и са на минус за годината.Хайде за продажбите иди доди, но този минус на продажбите се отразява и на печалбите. Ако съвсем изгубят китайския пазар тази година, е почти сигурно че ще са на загуба и финансово. А точно сега им трябват най-много пари за инвестиции в електромобили, защото когато изкарваха най-много пари от ДВГ, проспаха в момента да ги инвестират в технологии за електромобили.
Някой ще анализира ли казаното от мен или ще продължите да си анализирате Тръмп срещу Путин в автомобилен раздел?
Анализирайте ДВГ срещу автомобили, ако ще давате контрааргументи.
Коментиран от #12
12:15 14.01.2025
8 омъскаряване
... Не било смут, а смути 😂
12:33 14.01.2025
9 анонимен
До коментар #1 от "гроздето - киселооо":
Ти сигурно си оня,който наричат Теслю.Остава проблема откъде ще извадиш 70-80 000 лева или ще продължиш да си караш пушилника.Коментиран от #10
12:52 14.01.2025
10 гроздето - киселооо
До коментар #9 от "анонимен":
Не ме мисли мен . Дали ще ги "извадя" тези пари и от къде , аз си знам , а ти очевидно си си платил сметката за ток (щом тракаш дивотии в нета) и сега остана само да събереш пари за водата и телефона , а наема ... наема ще почака , нали ?13:29 14.01.2025
11 Хзсзпсзп
13:38 14.01.2025
12 ПХЗспхзмн
До коментар #7 от "Истински анализ":
Мите, инвестициите в разработка на ел. автомобили са необходими поради политически решения. Включително и в Китай. С други думи, сменя се политика(та), сменя се и необходимостта. За справка - инвестициите навремето в дизели.Харесва ли ти този анализ?
Коментиран от #13, #14
13:44 14.01.2025
13 Не съм Митко
До коментар #12 от "ПХЗспхзмн":
Бъркаш ме с някой.Иначе съм съгласен с анализа ти. Каквото и да се измисли, китайците крадат технологиите и ги доразвиват. Когато някоя фирма сподели с тях своето ноу-хау, те го крадат и го съчетават с ноу хау откраднато от други 10 фирми. Първата фирма няма такъв достъп и няма шансове срещу китайците.. пък и да има ноу-хау, няма нито производствения капацитет на китайците, нито достъпа им до евтини ресурси, енергия и работна ръка, всичко това по партийно поръчение.
Окрадоха ДВГ технологиите на европейските и японските производители и сега произвеждат по-добри автомобили от тях в Китай. Прав си че и на Тесла ще ѝ скроят шапката някой ден.
13:56 14.01.2025
14 Пак на анализа
До коментар #12 от "ПХЗспхзмн":
Сега да се върнем на анализа. Тесла е единствената която успя да се пребори с китайците поне миналата година, включително и на техния пазар и то при новите технологии.След като изостанаха дори при ДВГ технологиите на китайския пазар, А при новите технологии, към които върви света независимо дали по партийна или по еволюционна линия, са на опашката, Какъв е полезният ход на Европейските производители за да оцелеят през следващите години? Наистина ли смяташ, че няма да имат никакви проблеми и няма за какво да се притесняват, защото всичко ще е окей?
Какво трябва да направят?
14:01 14.01.2025
15 ДрайвингПлежър
После разгледайте Xiaomi MX11
После си признайте, че сте ментално проблематични и/или фанатизирани Елонисти ще изберете Тслъта :D
14:48 14.01.2025