29 Юни, 2024 10:30 2 065 68

Британци представиха спортна кола, която се зарежда от 10 до 80% за под 5 минути

  • nyovolt-
  • lotus-
  • elise-
  • батерия-
  • зареждане

Пробегът с едно зареждане е 249 километра

Британци представиха спортна кола, която се зарежда от 10 до 80% за под 5 минути - 1

Компанията Nyobolt, която разработва батерии за бързо зареждане, представи прототип на спортен автомобил с невероятно бърза скорост на зареждане. Прототипът може да бъде зареден от 10 % до 80 % само за 4 минути и 37 секунди, което е два пъти по-бързо от повечето съвременни бързозареждащи се електромобили.

Има обаче уловка: прототипът има малка батерия с капацитет 35 kWh. Той е значително по-малък от батериите в други електромобили, което води до ограничен пробег от само 249 км с пълно зарежданеили 193 километра в диапазона 10 – 80%.

Британци представиха спортна кола, която се зарежда от 10 до 80% за под 5 минути

Nyobolt признава това ограничение, но го представя като положителен факт. Те твърдят, че малкият дизайн на батерията им позволява както лека конструкция, така и ултрабързо зареждане. Освен това те изтъкват своята технология за батерии от следващо поколение, която използва усъвършенствани материали и дизайн за преодоляване на проблемите с деградацията на батериите. Те съобщават, че батериите им са преминали успешно над 4000 пълни цикъла на зареждане, като са запазили над 80% капацитет, което означава приблизително 965 606 километра употреба.

Самият прототип е базиран на спортен автомобил Lotus и може да се похвали с възможност за бързо зареждане с постоянен ток с мощност 350 kW. Той е проектиран и конструиран съвместно с Callum, за да може потенциално да се произвежда в малки количества. Въпреки че Nyobolt не е потвърдил официалните планове за производство, те твърдят, че биха могли да започнат производство на батерии в малки количества в рамките на една година.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шофер

    14 8 Отговор
    Не на електрокарите
  • 2 Пич

    19 5 Отговор
    Хахаха..... или реален пробег - 50 км. ! Тъкмо тръгнеш за морето , и на мотел Ихтиман умира !!!

    Коментиран от #3, #16, #67

  • 3 По-скоро 200 километра

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Пич":

    Не забравяй, че това е лек малък спортен аеродинамичен автомобил. Доста по-голямата и тежка Тесла модел 3 харчи около 18kWh на 100 км със 130 км в час и може да мине почти 200 км с 35kWh.

    Коментиран от #15

  • 4 карчи

    11 3 Отговор
    За хора, които често ги алармира простатата🤣

    Коментиран от #25

  • 5 Бъдещето е днес

    4 14 Отговор
    Според мен това е бъдещето на електромобилите. Да се надпреварват кой ще може да зарежда с по-голяма мощност и тогава пробегът с едно зареждане няма да има никакво значение.

    Средностатистическия европеец изминава 13 000 км годишно. Ако те включват две ходения на море и едно на ски, на 400 км, то за годината ще трябва да направят шест спирания по 5 минути на бързи зарядни станции за изминаване на тези 2400 км дълги пътувания за годината.

    Останалите 10 000 км са около 200 км седмично, което означава че е достатъчно да зареждат веднъж на пет-шест дни на евтина домашна или обществена бавна зарядна станция. Няма нужда да се плаща два пъти по-скъпа батерия за 6 спирания по 5 минути за годината и заради тях да се носят допълнителни 300 кг товар ежедневно.

    Коментиран от #7, #26

  • 6 чудесно

    6 0 Отговор
    а парите колко са?
  • 7 леле мале

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "Бъдещето е днес":

    и за 13-15 хиляди годишно ще си сменя хубавия бензинов автомобил с този безбожно скъп електрически таралясник???

    Коментиран от #9

  • 8 Да пожелаем успех

    6 1 Отговор
    Бих чакал 10 мин. за пробег 400км. Това ме устройва за моите нужди.
    Надявам се да се публикува повече информация за тази технология и новите материали които използват.
  • 9 Любопитен

    5 8 Отговор

    До коментар #7 от "леле мале":

    Ти по колко минаваш годишно? Допускам че въртиш минимум по 1 000 км на ден и затова 200 км пробег не ти е достатъчен за ежедневни нужди. 200 км на ден са някакви си смешни 70 000 км на година които ти вероятно въртиш за по-малко от месец.

    Познах ли? Обикновено Това е профилът на всички недоволни от 400 км пробег за 10 лв, което означава 150 000 км годишно с домашно зареждане, които са им адски недостатъчни, защото те минават 1000 километра са един резервоар за 200 лв и 5 минути зареждане.

    Коментиран от #11

  • 10 браво

    4 2 Отговор
    А в голям студ се разрежда със същата скорост. хи хи хи
  • 11 абе,

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "Любопитен":

    Промита кратуна. Вземи се ограмоти.

    Коментиран от #14

  • 12 анон

    4 2 Отговор
    а моя дзвер GTI V5 2.3 150 коня го зареждам за 1 минута с бенцин 100 октана и мога измина 600 км :)))))))

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Грамотен съм

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "абе,":

    Щом смяташ че съм неграмотен, намери грешката и ме ограмоти?

    Обикновено най- недоволни от 150 000 км потенциален пробег с зареждане на нощна тарифа са тези които минават По по-малко от 13 000 км на година и обясняват колко не им стигат 150 000 км и държат на 1000 км пробег с едно зареждане за да изминават 365 000 км в годината спокойно, заредени само на нощна тарифа.

    Хайде дай един по-грамотен пример, щом моят ти се струва неграмотен?

    Средностатистическия шофьор зарежда 1 000 км веднъж месечно. Ако си купя автомобил с 500 км пробег единствената разлика е че ще трябва да зарежда веднъж на две седмици и това на такива като тебе им се струва края на света.
  • 15 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "По-скоро 200 километра":

    Всъщност същата платформа от Лотус Елис ползваше и първия Роадстер на Тесла , просто външните панели бяха други ! А тия с "морето" да бяха погледнали картата , щото станциите ВЕЧЕ са на по 50-60 км , а не на 200 , и то не тези "скъпите" !

    Коментиран от #34

  • 16 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Пич":

    Явно си ходил на море мноооого отдавна , хахахахах !! Щото от поне 5 години "тръгващите за море" не пътуват за Ихтиман , а за Солун !! И чакат по 4-5 часа на Кулата !! Така че дали ще отделят 5 минути от тия 4-5 часа за зареждане им е последния проблем ! Между другото Стара Загора - Комотини е 170 км , а оттам до плажа са 25 км !! Дали и докато лежат на плажа ще са им проблем 5-те минути , хахахахах !!
  • 17 Кую

    2 0 Отговор
    Дърпа ток като електрожен.Да си я набутат у Г.
  • 18 Не благодаря

    4 1 Отговор
    И като пуснеш фаровете и климатика се разрежда за 5 минути
  • 19 Въпрос за 100 000 лева

    5 5 Отговор
    Бързото зареждане е съпроводено с високо нагрявяне. Когато на вън е 35 градуса на сянка какво може да очакваме? :

    А - Прегряване
    Б - Самозапалване
    В - Прегряване и самозапалване и изхвърляне на вторични суровини

    Коментиран от #20, #21

  • 20 Безплатен отговор

    5 3 Отговор

    До коментар #19 от "Въпрос за 100 000 лева":

    Нищо от изброените.

    При прегряване единственото, което получаваш е по-бърза деградация на батерията.

    Както виждаш охлаждането на тази батерия е толкова добро, че прави 4000 цикъла зареждане с 350 kW и само 20% деградация на батерията след 1 милион километра. Ти за колко месеца минаваш един милион км за да успееш да съсипеш тази батерия?

    Ако всяка нощ я зареждаш от контакта, тази батерия и след 2 милиона километра няма да има почти никаква деградация. Всъщност точно това е новината, която така и не разбрахте за да се заяждате за малкия пробег, който може да стане и по-голям с цената на допълнителни 300 кг, които са ненужни в ежедневието, за да спестиш 5 пъти по 5 минути зареждане в годината.

    Коментиран от #22

  • 21 Първо ти отговори

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "Въпрос за 100 000 лева":

    Тази малка батерия може да осигури 35 часа работа на климатика в задръстване на магистралата където температурата е 50 градуса, защото очевидно няма сянка.

    Какво ще стане след 5 часово задръстване ако оставиш автомобилът ти да работи на място, за да работи климатика?

    1. Ще прегрее двигателя и ще му изтекат чорбите?

    2. Ще ти свърши горивото, защото си спокоен, че бензиностанциите са навсякъде, и си щял да заредиш 10 км по нататък.

    3. Ще прецакаш всички свойства на маслото заради прегряването му, въпреки че си го сменил миналата седмица и ако не още на магистралата, ще си прецакаш двигателя докато дойде време за следващата смяна?

    Това последното ми се е случвало. Двигателят "помоли" да му сменя маслото само 3 000 км след смяната, въпреки че трябваше да изкара 15 000 км. Когато попитах в сервиза защо е така, познаха че съм висял доста време в задръствания. Смених го. Този път само маслото без филтъра.
  • 22 Абе

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Безплатен отговор":

    На кой ги разправяш тия бе ?! Никой електрокар не е успял да мине декларираните километри , нито някоя батерия декларираните зареждания! Всички сме ви виждали на какви опашки видите като птици върху жици! Секта ...

    Коментиран от #24

  • 23 Дрън дрън

    3 2 Отговор
    Фаровете и климатикът за час работа харчат около1kWh намаляват пробегът с 6-8 км.

    При градско шофиране със средна скорост 20км/ч и разход 12kWh/100км, ако заредиш след 400 км, ще си шофирал 20 часа и ще си изразходил 20kWh за охлаждане и 48kWh за движение общо 68kWh. Общ разход 17kWh/100км

    С тях ако не беше включил климатика можеш да изминеш 566км, което е с 40% повече, което означава, че климатикът ти намалява пробега с 30%.


    Със 140 км в час трябва да заредиш след 2,5 часа шофиране 20 kWh/100км . Ще си изминал 350 км с 70kWh за движение и 2,5kWh за охлаждане - среден разход 20,7kWh/100км. Ако не включиш климатика, с тези 72,5 kWh можеше да изминеш 362 км - 12 км повече, което означава, че пробегът ти е паднал с 3% за което ревеш като..... Тези 2,5kwh допълнително на най-скъпия ток струват под 2 лв и се зареждат за 36 секунди допълнително. Ако тези пари или това време са ти приоритет и не можеш да си ги позволиш, карай 2,5 часа без климатик и продължавай да се оплакваш колко много харчи климатика на електромобилите а ние ще продължаваме да ти се смеем.

    На градско, 20kWh за 20 часа висене в задръстванията на климатик струват 2,80 лв.. вероятно твърдиш, че никой собственик на електромобил за 100 000 км не може да си го позволи и затова не го пускат. Продължаваме да се смеем.
  • 24 Декларирана декларация

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Абе":

    Колко е този деклариран пробег? При какви условия и кой електромобил не ги изпълнява? Всеки електромобил може да мине повече километри от декларираните.

    Няма декларация за над 1000 км пробег на Тесла, но има изминати 1078 км с 40 километра в час.

    Ако визираш милион километра пробег с 20% деградация на батерии от последно поколение, има практически примери на доста по-старо поколение батерии на Тесла модел 3. Зареждана е само на 250 kW зарядни станции от един таксиджия. На 700 хиляди километра с една батерия и без ремонти на двигатели, има 25% деградация.

    Защо смяташ, че новите батерии няма да са по-добри от старите? Технологиите се развиват, колкото и да не им харесва на някои хора, които ги сравняват с батериите от преди век и твърдят, че имат абсолютно същите параметри и електромобилите отново ще се провалят, като тогава.

    Коментиран от #28

  • 25 Сипи за 50 лв

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    Тази батерия е перфектна за хора които и сега сипват по 50 лв гориво на бензиностанцията. Който и бензинджия да питаш, ще ти отговори че над 50% от клиентите сипват за 50 лв или по-малко. С тях се изминават приблизително същите километри като на този автомобил, което е по-малко от декларираните от производителя, въпреки че става въпрос за ДВГ.

    Коментиран от #27

  • 26 Пилотът Гошу

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бъдещето е днес":

    Кой е тоя средностатистически европеец който прави само по 200 км на седмица? Всички живеят на село и карат по 20км на ден? Пълни глупости... Повечето живеят в големите градове и средно правят между 50 и 100км на ден. Ако визираш разни велосипедисти и ползващи градския транспорт, то там групата не е голяма, защото евентуално въобще не ползват автомобил, не си струва разходите.
    С това зареждане тук определено се върви напред. Ако под 5 минути зарежда за пробег 200-250км, то вече работата е прилична. Естествено, за дълъг път пак предпочитам да заредя до горе и да имам 800-900 км с колкото газ и да давам, но поне в моите предпочитания бих тръгнал с това и на по-дълъг път. За градско ползване електричката е много добър вариант, стига да имаш къде да зареждаш. За жалост дори в големите европейски градове в повечето случаи няма възможност, дори при къщи липсва трифазен ток...
    За подземните паркинги пък въобще няма възможност повечето случаи. Инфраструктурата липсва и това е факт. Освен това световният автопарк е огромен и електромобилите са си ниша. Няма как нито да смениш 1,5 милиарда автомобили за кратко време, нито пък повечето хора могат да си позволят цените...

    Коментиран от #30

  • 27 Пилотът Гошу

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Сипи за 50 лв":

    Визираш ситуацията у нас. Ние не сме мерило въобще... Нито българинът има пари да купува нови електромобили... На запад принципно пълнят, особено като се има предвид, че в определени часове е по-евтино, а има и ден от седмицата с добро намаление.
    Статистиката на нашия бензинджия в този случай не помага.
  • 28 Иван Иванов

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Декларирана декларация":

    За пет минути се зарежда до 80%, но колко голям е капацитетът на батерията. Малък капацитет, бързо зареждане. Физичните и химични закони на планетата Земя са установени и постоянни. Зареждането на батерия е електро-химичен процес и се нуждае от своето време. Всякакво ускоряване и и съкращаване на това време става за сметка на нещо друго, обикновено за сметка на дълготрайността и живота на батерията.

    Коментиран от #29

  • 29 Не е баш тъй

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "Иван Иванов":

    Съвсем малък е живота на батерията. Не прочете ли статията. Само някакви си 965 606 километра които средностатистическият антиелектрик минава за по-малко от месец и трябва да сменя батерия.

    Все пак нали ежедневно изминават 1000 км в едната посока и бързат да се върнат за вечеря и затова нямат повече от 5 минути за зареждане на ден.

    Ти за колко време минаваш милион километра за да се притесняваш за смяна на батерия?

    Освен това времето за зареждане на батерията не зависи от капацитета. 10 автомобила ще заредят пак за пет минути. Ако едновременно зареждаш 100 автомобила пак ще заредят за 5 минути, въпреки че капацитета е 100 пъти по-голям.

    От капацитетът зависи единствено пробегът, а не времето за зареждане.

    Ако сложат два пъти по-голяма батерия, пак ще се зарежда за 5 мин, но вместо 350 киловата ще е необходимо зарядна станция С мощност 700 kW и със зареденото за 5 минути ще се изминат под 400 км, защото автомобилът ще е станал с 300 килограма по-тежък и ще харчи повече.
  • 30 Ще ти повярвам

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Пилотът Гошу":

    Просто ми дай официална статистика за средногодишният пробег на Европейския шофьор.

    Дали е повече от 400 км на ден които могат да се заредят на нощна тарифа? Каква е разликата дали минават 200 или 300 км на седмица?

    На запад развитието на зарядната инфраструктура умишлено се спъва от политиците с все по-големи бюрократични спънки в сравнение с преди години, на принципа не ме гледай какво говоря за развитието на зарядната инфраструктура, а слушай какво ти говоря.

    Много ги е страх от електромобилите.
  • 31 Официална статистика

    1 1 Отговор
    Според Министерството на транспорта на САЩ мъжете изминават много повече мили от жените (16 550 мили срещу 10 142 мили, или 26 635 км срещу 16 322 км). Жените шофьори с книжки обаче са повече от мъжете.

    Най-малка е разликата между мъжете и жените във възрастовата група 16-19 години, където мъжете изминават 8 206 мили (13 206 км), а жените – 6 873 мили (11 061 км) за година. След това тази разлика започва да нараства бързо и е най-голяма във възрастовата група 55-64 (15 859 мили срещу 7 780 мили, или 25 523 км срещу 12 521 км).

    Мъжете от 35 до 54 години карат най-много мили годишно – 18 858 мили (30 349 км), което е два пъти повече от някои европейски страни.
  • 32 Официална статистика

    1 1 Отговор
    Колко мили изминават хората за една година?
    Според Федералната магистрална администрация средният американец изминава 13 476 мили (21 688 км) годишно. Това означава, че 10-годишна кола може да е изминала повече от 134 000 мили (216 000 км). Въпреки това, тези числа могат да варират значително в различните страни и дори в американските щати.

    Изчисленията сочат, че германците изминават средно 8 452 мили (13 602 км) годишно, докато италианците карат само 5 259 мили (8 464 км).
  • 33 Анонимен

    1 0 Отговор
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мунчо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното, може да смята сложна лихва в проценти в Ексел и знае сайта на ЕСО и енергийните борси.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • 34 Изброих зарядните станции от Сф до Бс

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Ами 9 са в тази посока. Нека да съм изпуснал 1-2, пак са средно на 40км. Ама средно. Има два пъти повече бензиностанции - само за инфо. Погледнах и по колко колонки има на станция. 90% са по две от 22 до 220кВ. Повечето са под 100кВ. Това не е достатъчно според мен. Освен това където има изградени такива симетрично от двете посоки на магистралата мощностите са различни. Не намерих приложение което да ми дава възможност да избера станция по нейната зарядна мощност. Ако имате повече информация пишете.
    Да кажа все пак, че съм поддръжник на елекромобилите и критиката ми е градивна.

    Коментиран от #35, #37

  • 35 Анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Изброих зарядните станции от Сф до Бс":

    Остана само да си купиш електричка.

    Коментиран от #38

  • 36 Бла бла коментатори въздух

    2 2 Отговор
    И на смартфона ми му дават 120 часа работа и бързо зареждане. А реално не може да изкара един ден и като го напече слънцето блокира

    Коментиран от #60

  • 37 Къде ги търсиш

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Изброих зарядните станции от Сф до Бс":

    Отваряш plugshare през браузъра с търсене в google или сваляш приложението и виждаш че само докато тръгнеш от вас и излезеш на магистралата вече си минал покрай повече от девет бързи зарядни станции. Само за протокола, 50 kW зарядна станция вече се води бавна, а някой шофьори се мръщят и на 150 киловата и ги подминават, че не им се чака.

    Има и филтър който може да ти скрие зарядните станции под определена мощност. Пробвай за над 100 kW и кажи резултата, да не го казвам аз, да не кажеш, че те лъжа! При положение че Тесла модел 3 със 130 км в час стига от София до Слънчев бряг без презареждане, малко ли са зарядните станции по пътя?

    Коментиран от #39

  • 38 Що да не си купя

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Анонимен":

    Понеже интересите вече са ми пенсионерски и не ми се налага да ходя на работа съм се насочил към кемпър. Та проучвам въпроса.
    Преди пандемията за малко да си купя електричка по необходимост но се размина. Имам гараж къде да си прибирам возилото с достъп до 3фазен ток. И соларките като накича и съм готов.
    Та така. Със здраве.
  • 39 Благодаря за инфото

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Къде ги търсиш":

    Като бройка станции са долу - горе ОК обаче както писах повечето са с по две колонки. Едната 22 другата 50кВ. Броя на колонките и мощността им е недостатъчна. Това ми е идеята.
    Бих казал, че са достатъчни за момента ако са колкото броя на бензиностанциите с бройките помпи на тях и мощност поне 150кв и повече.
    При тези условия много от колебаещите се да инвестират в електромобил биха се замислили.
    Но тук говорим за конкретен маршрут. Такава инфраструктура трябва да има изградена на цялата територия на страната. Не веднага но примерно в рамките на 2-3г.

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Още инфо

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Благодаря за инфото":

    Европа е дала препоръки на всяка държава колко зарядни станции трябва да има, за да е удобно пътуването с електромобил и да няма притеснения за зареждането. Познай на кое място е България?

    Колкото и да е контра интуитивно, заради липсата на достатъчно електромобили, България има най-развитата зарядна инфраструктура в Европа и още преди няколко месеца беше преизпълнила препоръките на Европа за 2024 година със 700%. Тоест има седем пъти повече бързи зарядни станции от необходимото.

    Също така беше преизпълнила планът до 2030 година като още преди няколко месеца беше изградила 101% от препоръчаните за 2030 година зарядни станции.

    Благодари ми за съвета, но не си се възползвал от него. Ако сложиш филтър за над 100 kW зарядни станции, от София до Бургас има над 15 зарядни станции с много колонки на тях, като повечето от тях са над 150 kW. Най-дългото разстояние без зарядна станция е 80 км между Оризово и Нова Загора, където има девет колонки с мощност от 120 до 225 киловата. Където има натоварване, веднага изграждат повече зарядни станции.

    Освен че са много, българските зарядни станции доколкото знам са единствените които се показват в приложението на Тесла, защото са единствените които са достъпни в над 99% от времето. В Европа над 70% се смята за добре и веднъж на четири опита за зареждане удрят на камък.

    Коментиран от #42

  • 41 Още инфо

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Благодаря за инфото":

    Ако отвориш приложението ще видиш колко гъста и навсякъде из България е зарядната инфраструктура и с какви големи мощности е. Това е особено важно, ако ще теглиш каравана с електромобил, защото тогава разходът скача двойно.
  • 42 Напротив

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Още инфо":

    На приложението съм и разучавам как се работи с него. Тези 15 станции над 100кВ за които съобщаваш
    в двете посоки ли са или в едната? И на магистралата точно ли са или и в страни от нея. Питам да знам какво виждаш на приложението което ползваш?

    Коментиран от #43, #44

  • 43 Не ползвам приложение

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Напротив":

    Броя една станция, въпреки че ще минеш покрай няколко в София и всички станции по пътя до влизане в Бургас. Единствено на гелеменово и Пловдив трябва да влезеш в отбивка на магистралата на няколкостотин метра. Останалите са си буквално на магистралата. Обикновено и от двете страни на магистралата има зарядни станции и е практика да бъдат изграждани на места, на които ако са заети или не работят, да можеш да отидеш и от другата страна на магистралата за да заредиш.

    Тоест на гелеменово и Пловдив имаш зарядна само от едната страна на магистралата но точно затова се отбиваш, за да можеш да заредиш в която и посока да пътуваш. Ако не те кефи да отбиваш няколко стотин метра, просто продължаваш до следващата.

    Ако чак толкова си сглупил и нямаш заряд за 30-40 км до следващата, тогава си в принуден да се отбиеш. Но не е ли така и с бензиностанциите?
  • 44 Като разгледа

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "Напротив":

    Какви са ти впечатленията от зарядната инфраструктура в България? Има ли място на което да не можеш да отидеш и да се върнеш с електромобил, дори да дърпаш каравана с разход 30kWh/100км?

    Ще се наложи ли някъде да нощуваш, в твоя случай в караваната, но ако си без нея Ще се наложи ли да нощуваш в хотел за да изчакаш електромобила да се зареди, както гласят мантрите на антиелектриците?

    До скоро не можеше да им се затвори устата, че с електромобил до морето се стига с междинно преспиване за да си заредиш електромобила.

    Коментиран от #45

  • 45 Какво говорят застъпниците на ДВГ

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Като разгледа":

    Какво говорят застъпниците на ДВГ не ме притеснява въобще. Които се е качил веднъж на електричка много добре знае за какво става въпрос.
    Инфраструктурата в БГ спрямо 2 апликации които разгледах е приемлива към момента за моите нужди. Освен това знам как се ползва електромобил и планирам добре. Ако няма изненади от типа /Temporarily Out of Service/ не би се очаквал проблем.
    Големите опасения и критиките на тези които се опасяват да спят до зарядната колонка е поради неразбиране как се ползва електрически автомобил. А именно, че се при по-големи преходи се дозарежда по-често с по-голям ток за кратко време до 80% от капацитета на батерията. Времето за дозареждане при по-мощните станции е съизмеримо с времето за кратка почивка, кафе, тоалет. И това ако се планира риска е почти никакъв. Времето за пътуване от София до Сл. Бряг с елекричка или ДВГ при еднакъв брой на спиране и почивки е еднакво или почти едно и също. Зависи от някои фактори които няма да коментирам. Те са от типа на: за колко време два автомобила с ДВГ ще се придвижат от София до морето?
  • 46 Хайде, хайде

    1 0 Отговор
    Дори и да заредите, конкретно по статията, за това време колко струва зареждането? Въпроса е същия и за морските пътешественици? Имам електричка и познавам двата свята. Към момента в нашата държава стават предимно за градско, като втори автомобил - отново като собственик, а не като сух теоретик!

    Коментиран от #47, #48

  • 47 Хайде Като собственик

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "Хайде, хайде":

    Дай конкретен пример защо електромобилът не става за България за дълго шофиране при положение че най-дългият маршрут в България е 600 км и с нормален, наблягам на нормален електромобил, зареждането ти откъдето и да си тръгнал докъдето и да си тръгнал от точка А до точка Б няма как да е по-дълго от 20-30 минути разпределени на едно две или три спирания по желание.

    Дай ми практически пример от личния си опит за обратното и докажи с практически пример че моята теория не е вярна? На трий ми носа, тъкмо ти се е отдало и докажи че стават само за градско за 40-50 км дневно и свършва батерията? Докажи колко е скъпо зареждането и как струва повече от на бензинов автомобил?

    Коментиран от #49

  • 48 Няма къде

    1 1 Отговор

    До коментар #46 от "Хайде, хайде":

    В България все още няма 350 kW зарядни. На наличните 300 kW зарядни зареждането ще протече значително по-бавно и ще отнеме цели 20 секунди повече. Освен това е адски скъпо - тези 24,5kWh заредени за 4 минути 50 секунди при тази кожодерска цена от 79 ст/квтч , ще струват 19,35.

    С толкова много пари можеш да си купиш цели шест литра бензин, с които да изминеш много повече километри с такъв спортен автомобил с няколко стотин коня.

    Коментиран от #50

  • 49 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "Хайде Като собственик":

    Тлупи,600 км от т.А до т.Б. Обратно от т.Б до т.А вечно го забравяш.Да не говорим че електрокар 600 км пробег НЯМА.

    Коментиран от #53

  • 50 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "Няма къде":

    На 0,79 лв/квтч ти идва 16лв/100.Един дизел излиза 12лв/100.

    Коментиран от #52

  • 51 София - Слънчев бряг

    1 1 Отговор
    421 км с малко градско шофиране в София 68kW х 0,79 лв=53,79лв разход без нужда от зареждане.

    100км струват 12,8

  • 52 София - Слънчев бряг

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Ти с колко литра И за колко време стигаш от София до Слънчев бряг? Колко по-бързо и евтино стигаш И какво ще изгубиш, ако си с електромобил?
  • 53 10 минути зареждане

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    За 10 минути зареждане:


    На масова 150 kW зарядна се зареждат 25kWh за 150км.

    На 250 kW колкото са зарядните на Тесла се зареждат 41,6kWh за 250 км.

    На 300 kW зарядни колкото са най-бързите зарядни в България се зареждат 50kWh за 300 км.

    Това е бързото смятане на времето за зареждане.

    Новината е, че има автомобил който зарежда 350 км за 10 минути.

    В момента в който леките автомобили зареждат с 1000 киловата - 1000 километра за 10 минути, предимствата на ДВГ напълно изчезват и няма шанс да се върнат. Преди век електромобилите не са се наложили именно заради 1 км за 10 минути зареждане.

    Коментиран от #54

  • 54 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "10 минути зареждане":

    Като е толкова изгодно ти защо не слизаш от нафтенката? На клип в Ютуб всичко може да се докара ,в реалността разхода и пробега е съвсем различен.

    Коментиран от #55, #56, #59

  • 55 В реалността

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Колко е разхода? В реалността Ти за колко време стигаш от София до Слънчев бряг или за колко време изминаваш 420 км? В реалността колко гориво харчиш за 420 км и колко ти струва? Нека си говорим за реалността? Дай реалните твои данни и някакви които смяташ за реални за електромобил?
  • 56 В реалността

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Никога не съм карал дизел.

    Коментиран от #57

  • 57 Анонимен

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "В реалността":

    Тротинетка,кого лъжеш?Ти същия оня Тесльо със двутонния дизелов джип.

    Коментиран от #58

  • 58 Бъркаш ме

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "Анонимен":

    Но да не отклоняваме темата от реалността и реалните данни!
  • 59 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Този в клипа Не крие, че го прави заради клипа. Даже сам си каза, че е спирал за 10 минути, но не е заредил заради клипа, за да види дали може да стигне до Слънчев бряг без зареждане.

    Очевидно е, че стигна, но дали е необходимо? Ако си беше карал нормално, както се кара 300-400 коня автомобил, нямаше да стигне до Слънчев бряг без спиране за зареждане и вместо 16, щеше да изхарчи 18 на 100. Ако при спирането беше заредил за 10 минути, в Слънчев бряг щеше да има над 100 км остатъчен пробег, А нямаше да се чуди къде да зарежда там. Никой вече не мисли къде ще зарежда. Зарежда където му е удобно. Зарядните са буквално навсякъде, за разлика от преди две години, когато наистина искаше планиране и предварителни сметки.
  • 60 ганю

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Бла бла коментатори въздух":

    има ли батерия и софтуер е боза
    колата ускорява за 7сек 1-100км
    за 8сек 1-100 Км е пазарска
    над 8.сек вече е таралясник
  • 61 Да говорим честно

    1 0 Отговор
    Реално повечето средни електрички харча 20kW/100км. Така че ако не караш с 30 ще минеш около 150 км с едно зарежане. Освен това за да заредиш 30kW за 5 мин.ти трябва станция с мощност 360 kW-такива под път и над път, нали? И ги монтират по 10 на куп, а до тях електроцентрала-ха ха ха. Икономическия ефект е отделно. Като я платиш ако ще тока да е 1ст. а той е много стотинки-на зарядна станция оне 70ст. а скоро и в къщи няма да е 22.

    Коментиран от #65

  • 62 Да говорим честно

    1 0 Отговор
    Реално повечето средни електрички харча 20kW/100км. Така че ако не караш с 30 ще минеш около 150 км с едно зарежане. Освен това за да заредиш 30kW за 5 мин.ти трябва станция с мощност 360 kW-такива под път и над път, нали? И ги монтират по 10 на куп, а до тях електроцентрала-ха ха ха. Икономическия ефект е отделно. Като я платиш ако ще тока да е 1ст. а той е много стотинки-на зарядна станция оне 70ст. а скоро и в къщи няма да е 22.
  • 63 Да говорим честно

    1 0 Отговор
    Реално повечето средни електрички харча 20kW/100км. Така че ако не караш с 30 ще минеш около 150 км с едно зарежане. Освен това за да заредиш 30kW за 5 мин.ти трябва станция с мощност 360 kW-такива под път и над път, нали? И ги монтират по 10 на куп, а до тях електроцентрала-ха ха ха. Икономическия ефект е отделно. Като я платиш ако ще тока да е 1ст. а той е много стотинки-на зарядна станция оне 70ст. а скоро и в къщи няма да е 22.

    Коментиран от #64

  • 64 Нека са 20

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Да говорим честно":

    Не случайно питам за реални данни, защото те са модел 3 е от най-ефективните електромобили на пазара и харчи най-малко, но се зарежда най-бързо.

    При разход 20, минутите вече не са 10, а са 12 минути.

    По формулата за бързите сметки.

    За 12 минути електромобил с разход 20kWh /100км на 50 kW зарядна станция зарежда 50 километра, на 100 киловата зарядна станция зарежда 100 км, на 150 kW зарядна станция зарежда 150 км и на 350 kW зарядна станция зарежда 350 км.

    Масовите зарядни станции които напоследък инсталират за 150 и 225 kW.
  • 65 Груйо

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "Да говорим честно":

    "Икономическия ефект е отделно. Като я платиш ако ще тока да е 1ст. а той е много стотинки-на зарядна станция оне 70ст. а скоро и в къщи няма да е 22." А ве брато, какви са тези икономически ефекти говориш. Да не си от онези дето се чудят дали да си сменят 30-годишния премиум с 20-годишен за 5 000 лв или с чисто нова Тесла за 100 000 лв ? Пък после да си спести разликата от цената на тока? Забелязал съм, че такъв е профилът на противниците на тостерите.
  • 66 Електротехник

    0 0 Отговор
    Ммдааа и кабела за зареждане дебел колкото водопроводните тръби между блоковете в Младост-1. ;-)
  • 67 Селянина с колелото

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пич":

    Майтапа настрана, в неделя ходих до летището в София да посрещам. На връщане една Тесла Х ме напъва отзад със около 150. Дадох му път. И след тунелите спускаше надолу със 70-80 км/ч. Явно като видя при 150 км/ч как падат % на батерията и му се схвана крака. Аз с дизелака си изкарах 120-130 през целия път и средния разход ми беше 6,3 л./100.
  • 68 Айде бе...

    0 0 Отговор
    Аз па рекох че са представили спИртна кола...