Китайският лидер в производството на електромобили BYD ускорява глобалната си доминация със стратегическа инвестиция от 1 милиард долара в чисто нов завод, разположен в Турция. Този ход е особено проницателен, като се имат предвид неотдавнашните мита, наложени от ЕС на китайските електромобили. Митническият съюз на Турция предоставя на BYD изключително важна задна врата към европейския пазар, като по този начин може да се заобиколят наложените мита и да се запази конкурентоспособността на електрическите автомобили. Очаква се по-късно днес турският президент да обяви новината.
Освен географските предимства, самата Турция представлява процъфтяващ вътрешен пазар на електрически превозни средства. През 2023 г. електрическите превозни средства ще заемат забележителния дял от 7,5% от всички продажби на автомобили в страната. Това напълно съответства на стратегията на BYD за предлагане на достъпни електрически варианти, с плановете за представяне на бюджетния хечбек Seagull (на цена под 20 000 евро) на европейските потребители.
Заводът в Турция е още един ключов елемент от амбициозната стратегия на BYD за глобално разширяване. Компанията вече изгражда завод в Унгария и наскоро откри такъв в Тайланд. Обхватът им се разширява още повече с придобиването на бивш завод на Ford в Бразилия и активно проучват места за потенциален завод в Мексико. Тази агресивна глобална експанзия подчертава намерението на BYD да се превърне в основна сила на международния пазар на електрически превозни средства.
Партньорството между Турция и BYD е печеливш сценарий и за двете страни. Турция си осигурява значителна инвестиция, която вдъхва нов живот на местната индустрия за електрически превозни средства, а BYD получава стратегическа опора в Европа с ново производствено съоръжение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анонимен
Коментиран от #5, #6
11:15 08.07.2024
2 ю ка ка
Коментиран от #7, #9, #13, #16
11:32 08.07.2024
3 Грешка на Китай....
11:32 08.07.2024
4 Кво стана с "Грейт Уол" в България
11:34 08.07.2024
5 Тесла прави втори завод
До коментар #1 от "Анонимен":
В.....ГЕРМАНИЯ......11:34 08.07.2024
6 Не е Тесла
До коментар #1 от "Анонимен":
Toyota умре. Повече електромобили, означава повече зареждане на зарядните на Тесла и повече чиста печалба.Повече електромобили, означава и по-голяма нужда от зарядни станции, което ще премахне основната пречка за хората живеещи в панелки да си купят електромобил, а не хибрид.
Умря опорната точка, че никога електромобилите няма да преминат 30% пазарен дял, което е около 30 милиона годишно.
Коментиран от #8, #12
11:35 08.07.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ю ка ка
До коментар #6 от "Не е Тесла":
В България има само в Парадайса няколко тесла зарядни. Освен това те увреждат батерията.Коментиран от #10
11:44 08.07.2024
9 ъхъ
До коментар #2 от "ю ка ка":
Щото сме в ЕС и регулациите са убийствени. За това бсички отиват в Сърбия и Турция.11:49 08.07.2024
10 МЪСК
До коментар #8 от "ю ка ка":
1. TESLA имат CCS Type 2 контакт и зареждат на абсолютно всяко DC и AC зарядно и абсолютно всеки Шуко контакт, както и от абсолютно всеки кемперен или 3-фазен контакт със съответния преходник.2. DC зареждането НЕ уврежда батерията, а прегряването й. TESLA има най-съвършеното термоуправление и BMS (battery management system), както и най-съвършената климатична система на пазара (OctoValve).
Коментиран от #11
12:15 08.07.2024
11 Митбъстър=идиот
До коментар #10 от "МЪСК":
То хубаво,ама нямам пари за Тесла.Коментиран от #14, #17
12:24 08.07.2024
12 Анонимен
До коментар #6 от "Не е Тесла":
Никой не ще да купува електромобили.Тойота правилно заложи на хибриди.12:36 08.07.2024
13 Още питай
До коментар #2 от "ю ка ка":
Защото си имаме ББ, КТ, КО, ШШ и другите подобия на политици. Освен това 30% от българите за последните 30 години са постоянни емигранти, никога няма да се върнат в страната и техните деца също. Кой да работи в новите заводи у нас като за съществуващите предприятия вече трудно се намира персонал.13:20 08.07.2024
14 Проблемът си е твой
До коментар #11 от "Митбъстър=идиот":
Не на ...Тесла.13:26 08.07.2024
15 Бавно и полека Турция се превръща
Коментиран от #20
13:26 08.07.2024
16 Защото все пак
До коментар #2 от "ю ка ка":
Някой трябва и да работи в тези заводи и да е що годе квалифициран. Специалисти по всичко като Ганчо никой не ще13:29 08.07.2024
17 Идиоте
До коментар #11 от "Митбъстър=идиот":
Така и не се научи, че автомобилните производители не произвеждат 10-годишни Toyota и не се интересуват какво може да си позволи Ганя. Бъдещето на автомобилната промишленост както и настоящето по никакъв начин не зависи от клиентите на 10-годишни Toyota и 20-годишни премиумиКоментиран от #18
13:41 08.07.2024
18 За радост
До коментар #17 от "Идиоте":
Китайските производители не мислят така, затова и бъдещето е на китайските производители.16:16 08.07.2024
19 И всё будет „чики пуки“?
20:24 08.07.2024
20 Мадлен
До коментар #15 от "Бавно и полека Турция се превръща":
Да цялата черна индустрия на Европа я пренесоха в турция, хора бол че умрели няколко хиляди от отровите не е фатално за тях.13:25 09.07.2024
21 Хммм
22:55 09.07.2024