6 Октомври, 2024 13:00 2 934 96

България подкрепи високите такси за вноса на китайски автомобили

  • електромобили-
  • китай-
  • българия-
  • внос-
  • европа

Пет държави гласуваха против

България подкрепи високите такси за вноса на китайски автомобили - 1

Европейската комисия успешно осигури необходимата подкрепа от страна на държавите членки за налагане на окончателни мита върху електрическите превозни средства, произведени в Китай. Това решение е следствие от разследване, което установи, че Китай несправедливо субсидира своята индустрия за електрически превозни средства.

Въпреки противопоставянето на пет държави членки, Комисията реши да продължи с въвеждането на тарифите, които ще продължат пет години и ще достигнат до 35 %. България подкрепи тези мерки, заедно с още девет държави. Новите мита ще бъдат добавени към съществуващата ставка от 10 процента, което на практика ще увеличи цената на електрическите превозни средства, произведени в Китай, на пазара на ЕС.

Решението за налагане на мита идва на фона на нарастващата загриженост относно икономическите практики на Китай и тяхното въздействие върху ЕС. ЕС активно се стреми да намали зависимостта си от Китай, а тарифите се разглеждат като мярка за защита на европейските индустрии от нелоялна конкуренция.

Докато Китай отрича твърденията за нелоялни субсидии, ЕС настоява, че митата са необходими за преодоляване на отрицателното въздействие на китайските практики върху европейския пазар. Комисията подчерта необходимостта от решение, което да е съвместимо със СТО, да е ефективно и приложимо.

Очаква се въвеждането на тези мита да окаже значително въздействие върху европейския пазар на електрически превозни средства, като потенциално ще повлияе на конкурентоспособността на моделите, произведени в Китай, и ще повлияе на избора на потребителите.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Последния Софиянец

    153 17 Отговор
    Германия дето е най големия производител на автомобили е против митата а България е за.Някаква шизофрения!

    Коментиран от #90

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    64 15 Отговор
    Основната цел за налагане на МИТО е защита на родното производство🤔
    Бяхме сред първите по производство на електрокари срината ни. Сега други продават успешно електрокари, но с мита трудно ще ги сринат ❗
  • 6 Чичо Сам

    25 71 Отговор
    Не само елмобилите, за всички китайски стоки-50%мито........Защото подлъгват потребителя с ниски цени, а после се чупят за нула време...

    Коментиран от #8, #84

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    93 15 Отговор

    До коментар #6 от "Чичо Сам":

    Чичо, не китайците са ти виновни ❗ Има китайски стоки ЕКСТРА качество и китайски стоки "N"- то качество❗
    Това , че търговци внасят второто, но ти го предлагат за пътвото, не е по вина на Китай ❗
  • 9 Абе

    50 8 Отговор

    До коментар #7 от "БгТопИдиот🇧🇬":

    Май вече не дават кокалчета, дават заповеди
  • 10 БАНко

    58 12 Отговор
    НАТООВЦЕ , ЗА КОГО СТАВА СКЪПО И НЕПОСИЛНО ???? ЗА ХОРАТА В СКАПАНАТА ЕВРОПА НА УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО !!! ПОСКЪПВАНЕТО Е 45 % !!! ТОВА НЯМА ДА СПАСИ РАЗПОЛОЖЕНИЕТО НА ЕВРОПАТА !!!
  • 11 Хаха

    55 10 Отговор
    Обслужващият персонал, гаулайтерите от българската провинция на новия германски Райх се подчиняват и гласуват каквото им наредят. Акт на безпомощност. Китайците ги бият в собствената им игра - капитализма.
  • 12 Китайците

    16 47 Отговор
    Напълниха света с евтини боХ луци еднодневки

    Коментиран от #35, #85

  • 13 Наблюдател

    61 10 Отговор
    Вместо колите да са достъпни за по голяма част он населението те правят така че да не можеш да си ги позволиш направо си го кажете че не искате масите да притежават нови автомобили трябва да вземат употребявани за да не са на загуба

    Коментиран от #33

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Госあ

    67 11 Отговор
    България ще бракува бензиновите автомобили на хората и ще им забрани да ги продават на части. Нали така ? В същото време България глаува за ускъпяването на китайските електромобили, които повечето хора ще могат да си позволят. Нали така ? Ще зпочна да изписвам българия с малка буква оттук насетне. Това е една изостанала територия управлявана от западни еничари, без капка светлина за развитие.

    Коментиран от #64

  • 16 Китайските

    60 12 Отговор
    електромобили са най-качествените, с най-добри технически характеристики и най - модерен дизайн. На всичко отгоре и са ценово достъпни. ЕС проявява слабост като ефективно ограничава достъпа до тях. Защо издигат стени около ЕС ? Нали уж щяхме да сме свободни да избираме? Срам и позор. ЕС трябва да се разпусне по-, бързо. Никой освен германците няма полза от тази изкуствена политическа организация.

    Коментиран от #46

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Госあ

    29 8 Отговор

    До коментар #14 от "Казуар":

    робски труд приятелче, използват кръглите глави дошли в българия да шият парцалки на ишлеме и някои други фирмички.
  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 6 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    КАКВИ РАБОТНИЦИ НАЕМАТ
    / ред.гр./
  • 20 Подобни

    49 8 Отговор
    Мерки влизат в противоречие с принципите на Световната търговска организация. Какво означава 50% мито? Признание за капитулация. Защо в ЕС е невъзможно да се произвежда качествено и на разумна цена? Отговорите са вече ясни за всички. В ЕС субсидират всичко що мърда и въпреки това са неконкурентноспособни.

    Коментиран от #86

  • 21 Мокой

    42 9 Отговор
    Българските политици са толкова послушни, чак е срамно!
  • 22 Китайските

    40 8 Отговор
    Производители ще съдят тези евро измекяри за нарушаване на правилата на СТО. Дано го осъдят. Утре вдругиден ще вдигнат митата на всички стоки произведени в Китай и ще си докарат нечувана инфлация глупаците. В ЕС много отдавна е неизгодно да се произвеждат дори и пирони. Защо обръщат тази евро общност в лагер с високи стени, подобно на соц държавите преди 90те. Нищо няма да постигнат.
  • 23 Одипеш

    39 9 Отговор
    И кой представител на България е взел това важно решение и го е подкрепил в европейската комисия?

    Коментиран от #39

  • 24 Пилот на Ферари

    33 9 Отговор
    Нищо чудно , така са ни наредили по телефона .
    А иначе защото сме много богати и трябва да върви пазара на автомобилите "Нов внос " !

    То и без това нямаме пари за нови автомобили даже и изобщо да са без мита !

    Коментиран от #59

  • 25 БАНко

    34 8 Отговор
    ПРЕДИ ДВЕ СЕДМИЦИ МАРИО ДРАГИ ПОИСКА 800 МИЛИАРДА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА НАТОВСКАТА СКАПАНА ЕВРОПА ЗАРАДИ САНКЦИИТЕ СРЕЩУ РУСИЯ И ЗАГУБАТА НА РУСКИТЕ ПАЗАРИ !!! УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО ОБЕЩА 35 МИЛИАРДА ДОПЪЛНИТЕЛНО ЗА ФАШИСТКИЯ РЕЖИМ НА ОСТАТЪЧНА У-КРАЙНА , СОЛТЕНБЕРГ ИСКА 250 МИЛИАРДИ ЗА ОРЪЖИЕ В НАТО ....... ПЛАЩАЙ РАЗСТРЕЛЯН ЕВРОПЕЕЦО !!!
  • 26 соломон идиота

    28 8 Отговор
    Тези Евро...гейове колкото и да увеличават мита та това няма да ги спаси рано или късно ще загубят ?--- съдбата им е преопределена . Не напрaзно преdставителите в Европарламента се избират от хора които не да защитават интересите на страната си а от подмазвачи., лицемери предатели които ще им служат им вярно и предано.
  • 27 Хаха

    33 7 Отговор
    Нали доскоро ни обясняваха, че свободната търговия нямала алтернатива. Какво стана сега . Започнаха да губят пазари от китайските производители (камунисти) и се на...ха. Който произвежда по-добре и успешно се конкурира, той е редно да спечели портфейлите на потребителите, нали така. Обаче, не. В ЕС едно се пропагандира (ценности) , съвсем друго се прави на практика. Напомня много на един друг режим, в който живеехме.
  • 28 а стига бе

    18 11 Отговор

    До коментар #14 от "Казуар":

    Китай има над 1 000 000 работници . Какъв робски труд бе ? 300 000 китайци вече са с доходите на германци . А германците са 83 милиона барабар с бебетата и пенсионерите .

    Коментиран от #55

  • 29 Много

    29 8 Отговор
    хора предпочитат да имат достъп до китайските стоки отколкото да "членуват" в тоталитарната политическа наднационална организация ЕС. ЕС ограби суверенитета на всички европейски държави и бута европейските народи в духовната и икономическа пустош.
  • 30 Казуар

    14 5 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Заплатите са според стандарта на живот в страната, а ако западни фирми работещи в Китай трябва да изнасят продукти в Европа се начислява мито.

    Коментиран от #53

  • 31 Не е въобще

    24 7 Отговор
    случайно, че 500 години няма воля за собствена държавност. Че накрая трябваше отвън да ни отвоюват и издействат такава. Този светоглед е жив и днес. Малцина зайчета ще дръзнат да се противопоставят на евро "началството". Робството в буквалния и преносен смисъл на думата е дълбоко закодирано в манталитета ни. Винаги готови да се продадем за жълти стотинки и малко ласкателства...помиярска работа.
  • 32 БАНко

    27 7 Отговор
    НА ТАЗГОДИШНИТЕ ИЗЛОЖЕНИЯ В КИТАЙ НЯМАШЕ НИКАКЪВ ИНТЕРЕС КЪМ ЗАПАДНИТЕ И КОРЕЙСКИ И ЯПОНСКИ АВТОМОБИЛИ !!! СПАДА НА ПРОДАЖБИТЕ ИМ Е ОТ 35 ДО 50 % !!! МАЗДА ЗАТВОРИ ЗАВОДИТЕ СИ В КИТАЙ !!! А В СКАПАНАТА ЕВРОПА 500 000 БРОЯ АВТОМОБИЛИ СА НЕПРОДАВАЕМИ , ПРОИЗВЕДЕНИ !!! МЕРЦЕДЕС ЗАТВОРИ 80 ШОУРУМА !!! ФОЛКСВАГЕН ЗАТВАРЯ ЗАВОДИ !!! УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО СЪСИПА ЕВРОПА !!!

    Коментиран от #38

  • 33 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    15 9 Отговор

    До коментар #13 от "Наблюдател":

    Тук, си в грешка ЕС ще забрани, и старите коли, новите не по силни....... Зелена, сделка за теб и обикновения човек, за други зелени банкови сметки

    Коментиран от #40

  • 34 Сам по себе си

    22 8 Отговор
    Този акт на отчаяние е категорично признание, че странния политически проект ЕС се е провалил. Обратното уж трябваше да стане...
  • 35 Баце ЕООД

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Китайците":

    Себе си ли визираш...
  • 36 Кой луд

    18 7 Отговор
    Ще купува скъпите авто боклуци на европейците. Те ги продаваха с марж от 200%. Публичен транспорт ще ползват хората отколкото да трошат грешни пари за евро джунджории, които на всичко отгоре се поправят трудно и скъпо. Да правят каквото си щат. Тръгнали са по нанадолнището и няма сила, която да ги спре, най-малко измислени регулации и търговски бариери...
  • 37 #идиоти вън

    14 10 Отговор
    Ние подкрепяме всичко което може да ни пре,,бе!

    Коментиран от #54

  • 38 Пилот на Ферари

    11 8 Отговор

    До коментар #32 от "БАНко":

    Не само на изложението в Китай няма интерес към западните автомобили . На изложението за електромобили в Германия - същата работа . Седем китайски нови модела готови да влязат в производство и два германски прототипа дето не се знае какво ще стане с тях .
  • 39 Никой

    16 7 Отговор

    До коментар #23 от "Одипеш":

    В София не взема решения. Спускат им ги от ЕС по партийна линия. Нали всичките местни селски партии са част от европейски политически "семейства". Май не разбирате настоящата политическа реалност. Снижение очакванията си към т.нар "български политици". Те са поставени в условия, при които обективно не могат да бъдат самостоятелни.
  • 40 ами да ги забранят,

    8 7 Отговор

    До коментар #33 от "⚒️⚒️⚒️⚒️":

    ако искат пак да изкараме магаретата и каручките !
  • 41 те така е

    30 9 Отговор
    Влязохме в нато и изгубихме армията си . Влязохме в ес и изгубихме икономиката си . Ще влизаме в еврозоната и ще загубиме валутата си . Пита се , къде влязохме преди това , че изгубихме и акъла си ?
  • 42 Тома

    13 8 Отговор
    За това ли беше борбата да сме в нато и е.с за да сме васали на дже.ндърите
  • 43 ахам

    9 16 Отговор
    Ми правилно е действала България, те китайците на практика забраниха двг-тата. В Пекин ако си купиш кола с двг, трябва да участваш в лотария за регистрационен номер и ако имаш късмет ще можеш да я регистрираш, а след това имаш право да я караш само 1 ден в седмицата. Яко нали! Харесва ли ви китайския комунизъм?

    Коментиран от #52

  • 44 Васил

    9 8 Отговор
    Правилно не може да се прави дъмпинг като Китайците спонсорират заводите в това няма никаква пазарна икономика.

    Коментиран от #48

  • 45 тъй шъй

    13 0 Отговор
    Един китайски производител с представителство, вдигна цените чувствително преди 3-4 месеца. Ако преди 43х. беше приемливо за китайски СУВ, стана 53х. Интересно сега какво ще стане.
  • 46 да ама не

    11 4 Отговор

    До коментар #16 от "Китайските":

    Голям виц. Един беше писал, че в САЩ карат руски автомобили. Вашия виц е също толкова добър-китайските коли са най-качествени. А в интерес на истината, точно Германия беше против въвеждане на мита. Но Германия от стотина години вършат някои нелогични действия. Та това което казвате е тотално зле. Друг път като вземете думата по-добре кажете нещо за времето в момента.
  • 47 Анонимен

    8 8 Отговор
    И кой го подкрепи. Тези които крадат народа с минимални заплати
  • 48 БАНко

    10 8 Отговор

    До коментар #44 от "Васил":

    ВАСИЛЕ , КОЙ ТРЯБВА ДА ПЛАТИ 45 % ОСКЪПЯВАНЕ ??? КУПУВАЧА !!! ТО БИ ЛИ ГЛАСУВАЛ УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО ТОКА ДА ТИ ПОВИШИ С 45 % ???
  • 49 Така

    12 10 Отговор
    В България има развита голяма индустрия за производство на авточасти и и също се прави софтуер за автомобилите на европейските производители. Ако се оставят китайците да превземат пазара на европа, всичко това ще трябва да затвори. Ето затова България гласува за митата.
  • 50 Европа

    10 10 Отговор
    Ако спре да купува китайски ментета

    Тези 1.5 милиарда ще изпукат от глад .
    Тогава Брикс дали ще им помогне .

    Хахаха

    Коментиран от #65

  • 51 факуса

    7 9 Отговор
    не българия а политическите ни пудели от безродния режим у нас в услуга на сащ
  • 52 Капейките

    4 3 Отговор

    До коментар #43 от "ахам":

    Сега ще ти набутат
    100 минуса .
    Хахаха

    Не може да се говори лошо
    За Китайските Братюшки.

    Коментиран от #57

  • 53 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 6 Отговор

    До коментар #30 от "Казуар":

    И кой определя този стандарт❓
    Стоките у нас и в Германия са с почти изравнени цени , немеца и българина имат по една уста, един г.з и две ръце.
    Сети се защо там заплащат на същия българин други заплати ❗
  • 54 Що бе

    9 12 Отговор

    До коментар #37 от "#идиоти вън":

    Ще си купиш
    Китайски Боклук ли ?

    Колкото си купувате и
    Руски Автомобили,
    Нали бре Рублоидиоти.

    Хахаха

    Коментиран от #58

  • 55 А бре Умник

    9 9 Отговор

    До коментар #28 от "а стига бе":

    Затова ли
    Китайците драпат да дойдат в България
    Да отворят
    Магазин или Ресторант
    Щото вземат Германски Заплати .

    Хахаха

    Затова ли дават 10ки хиляди долари
    За да си уредят
    Български Визи .
    Само и само да избягат
    От Големите Заплати в Китай .

    Хахаха

    Коментиран от #61

  • 56 Време им е на мръсниците

    8 8 Отговор
    Българските хрантутници отново действа ха против интересите на хората. Наказание трябва вече да има.
  • 57 ахам

    3 2 Отговор

    До коментар #52 от "Капейките":

    Едва ли, няма вече кой да плаща на троловете!
  • 58 влах..

    8 7 Отговор

    До коментар #54 от "Що бе":

    А бе делиорманец..то у бг-то,една кола не моо да направите а скачаш срещу колите от брикс,новото си е ново..митата ги слагат защото са в пъти са по евтини и гаранцията им е добра 5 леть или 100 тисяч-кое настъпи първо,даже и гумите ти помпать.
  • 59 факуса

    2 8 Отговор

    До коментар #24 от "Пилот на Ферари":

    не са нареждали,просто са писали,че сме съгласни с митата
  • 60 Заглавието не отговаря на истината

    14 9 Отговор
    Истината е че на България беше наредено да подкрепи таксите ,защото България няма право да взема такива решения сама
  • 61 дедо..

    11 8 Отговор

    До коментар #55 от "А бре Умник":

    То китайци има достатъчно тук-те са като еврейте..търговци,бг-то е бедно,заплати ниски,мусоро на е.с..слушкаджийте на дъртофелник урсуль..по добре китайци отколкото овдовели бандерки на първа спа линия на сланчако..спонсоирани от главчо.
  • 62 Статистик

    8 3 Отговор
    Д. Зеле, имам два въпроса:
    1 Защо не пишете че има 12 ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ страни?!
    2 Къде ще отидат парите от митата ?
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 До умеещият да се храни с клечки

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    На въпрос на журналист към Джак Ма “ Как се справяте сам с управлението на личния ви автомобил
    Maybach 62S , който е дълъг 6 метра ? “ Г - н Ма отговаря “ Не е нещо особенно , свиква се “ !!!
  • 65 ха ха ха...

    8 9 Отговор

    До коментар #50 от "Европа":

    Европа ако спре да купува китайските стоки , ще ходи по прашки ? Какъв ти е на тебе телевизоре , телефона , компютъра , климатика , хладилника , дрехите .....
    Каква Европейска стока имаш в къщи ?

    Коментиран от #66, #67, #76

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Демократ

    9 5 Отговор

    До коментар #65 от "ха ха ха...":

    Европа ако спре да купува китайски стоки ще има работа за всички а не българките да оигавят виетнамски уйовеза 20лв.

    Коментиран от #70

  • 68 оня с коня

    7 6 Отговор
    Нормално е да подкрепим по-високи Такси и Мита върху Китайските автомобили щото така ще влизат повече пари в хазната ни.

    Коментиран от #69

  • 69 Само питам

    8 7 Отговор

    До коментар #68 от "оня с коня":

    А кой тогава ще ги купува за да влязат приходи ? Никой няма да купува - няма и един лев приходи !!!

    Коментиран от #72

  • 70 ха ха ха ...

    6 7 Отговор

    До коментар #67 от "Демократ":

    Така ли си мислиш ? А защо веднага тръгнаха да се изнасят към Китай а не към БГ .
    Фолксваген почнаха да бият кепенцине .

    Коментиран от #75

  • 71 Техно

    4 7 Отговор
    Кво значи "България подкрепи"? Аз си бях вкъщи и нищо не съм подкрепял.

    Кой точно се подписа? Кой взе решението? Защо?

    Неква истинска журналистика нема ли в тая държава? Или и тя е като политиката и футболът?

    Коментиран от #73

  • 72 оня с коня

    10 5 Отговор

    До коментар #69 от "Само питам":

    Понеже само питаш,затова и само ще ти отговоря:Китаецът ЩЕ НАМАЛИ Доставната си цена на стоката,като по този начин ще поеме увеличените Такси и Мита за сметка на печалбата си,т.е. Цените в Магазина ще си останат същите.И изобщо пр0ста работа,ама за умни хора.

    Коментиран от #74

  • 73 такива работи

    6 6 Отговор

    До коментар #71 от "Техно":

    Стой си вкъщи, има образовани хора с професии да взимат решения. Как не разбрахте, че нямате капацитет да вършите това нещо-взимане на държавни решения. И казвам вие, защото аз не се оплаквам, че управляващите взимат такова решение. Няма как народ като нашия да се самоуправлява, невъзможно е. Друго е в Щвейцария, ама там семката е друга.

    Коментиран от #81

  • 74 така ли

    2 5 Отговор

    До коментар #72 от "оня с коня":

    Разбираш ги тия работи-речи и отсечи умно. Китаецът ще залее БГ с калпавите си превозни средства на половин цена на истинските. Този виц го слушам от 20-30 години. За стар виц се глобява.
  • 75 Демократ

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "ха ха ха ...":

    Заради тъпотиите ня хора като Кисинджър
  • 76 Твърдо за

    6 2 Отговор

    До коментар #65 от "ха ха ха...":

    Телевизор - Турски
    Пералня - Полша
    Телефон - Виетнам
    Климатик - Малайзия
    Бойлер - България
    Компютър - Тайван
    Хладилник - Сърбия
    Дрехи - Турски, България Европа
    Автомобил - Европейски с произведени в България кабели за електрическата система.

    Коментиран от #77

  • 77 такива работи

    2 1 Отговор

    До коментар #76 от "Твърдо за":

    Няма турски телевизор, полска пералня, виетнамски телефон. Те не могат да произвеждат, ако не ги организира някой и използва труда им. Всичките изброени вероятно са Ю.Корея. Малко по-сериозно с тези заключения. Просто евтина работна ръка. Същото е с Китай.

    Коментиран от #79

  • 78 Елементарно

    1 4 Отговор
    Пука ни екологията - важното е да играме по правилната свирка!
  • 79 Твърдо за

    6 0 Отговор

    До коментар #77 от "такива работи":

    На повечето китайски телефони, няма много китайски части освен батерията, камерата му е Японска, процесора Тайвански, Софуера е Американски (Гугъл) и тн. Съгласен съм, айде по сериозно!
  • 80 тарикат китайци

    6 1 Отговор
    Тия китайци са големи тарикати. Те наистина са забранили да се продават двг- автомобили в Китай и се правят на ни лук яли ни мирисали. Митата за тях даже са малки, трябва да са много по-големи.
  • 81 Техно

    2 3 Отговор

    До коментар #73 от "такива работи":

    Ми дай да ги видим тея образовани хора поименно? Да ги видим кои са? Какви са им аргументите?
  • 82 Българин

    2 4 Отговор
    Затова българите ще карат дърти и димящи бензинови и дизелови таратайки, нов внос, на до 200000км., а всъщност на по 400-500000км.Гласувайте за тъпи евродепутати които изпълняват супер послушно нарежданията на фондерлайненката.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Значи като се спре всичко

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "Чичо Сам":

    китайско се връщаш директно в каменния век. Всичко което те заобикаля в 90% е произведено или свързано с Китай.Дори телефона от който пишеш и говориш е китайски.
  • 85 Е то и вие сте боклуци

    0 3 Отговор

    До коментар #12 от "Китайците":

    и мърсите света ама кво да ви праим ще ви търпим простотиите.
  • 86 За да произвеждаш нещо

    5 4 Отговор

    До коментар #20 от "Подобни":

    качествено и евтино трябва да имаш евтини суровини,евтина работна ръка и технологии. Всичко това особено след 02.2022г. отиде в небитието за западналия свят и сега за това фалират постепенно,първо бушоните,а после и големите. Така е когато си на връв към кукловода си от краварника.
  • 87 111111

    2 4 Отговор
    Нещастна ЕВРОПА!!!!!!!!!!
    2000 години експоатация на целия свят през колониите, време е за плащане на вересиите!
    Нещастните и крадливи Български управници отново ни държат в лигата на ГУБЕЩИТЕ:(:(
  • 88 Твърдо за

    4 1 Отговор
    В България над 20000 души са заети в производството на авточасти! Произвеждат се тапицерии, седалки, кабели, части за климатици и двигатели, микрочипове, гумени уплътнения, стъкла, ресори, електроника, филтри, алуминиеви профили, ремъци и т.н. И то не само за среден клас коли, но и за луксозните. Ако се оставят китайците да превземат пазара на Европа всички тези хора остават на улицата.

    Коментиран от #89

  • 89 1984

    2 2 Отговор

    До коментар #88 от "Твърдо за":

    В България има жалка пародия на производство на нискотехнологични компоненти с евтин ръчен труд и нищожна придадена стойност. Тези "заводи" така или иначе ще затворят (вече се случва - "завода" за кабелчета в Плевен) , когато посмешищата, наричани "европейски автомобилни производители" неизбежно фалират и спуснат кепенците на заводите си (вече се случва - сега Фолксваген, скоро и други). Китайците са на светлинни години пред Европа в технологично отношение. Виж само параметрите на електрическия BYD Han и ги сравни с жалките 1,5 моторчета на европейските пародии, продавани на същата (или по-висока) цена. Аз лично много се радвам, че отиват към фалит (със сигурност няма да е само Фолксваген), това ще е чудесно за цялото човечество. Тези мита само ще отложат неизбежния край и ще удължат агонията. Никой не ни е виновен, че за 35 години "демокрация" не успяхме да съградим НИКАКВА реална икономика, а само слугувахме на западните ни "партньори" - сега понасяме последствията от простотията си.
  • 90 Гласувам Не подкрепям никого

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Така я, но България не гласува самостоятелно, а англосаксонския брат стои зад нас и ни казва дали да вдигнем или не ръка при гласуването.
  • 91 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    2 2 Отговор
    С ГЛУПАВАТА ПОДКРЕПА ЩЕ ЛИШИТЕ БЪЛГАРИТЕ ОТ ВЪЗМОЖНОСТТА ДА КАРАТ НОВИ И ЕВТИНИ АВТОМОБИЛИ МАКАР И КИТАЙСКИ. КАРАМ КИТАЙСКИ АВТОМОБИЛ, ДОВОЛЕН СЪМ ЗА ТОВА КОЕТО ПОЛУЧИХ ЗА ТЕЗИ ПАРИ. СЕГА С МИТАТА И ТЕЗИ АВТОМОБИЛИ ЩЕ СА СКЪПИ И БЪЛГАРИНА ЩЕ КАРА ТРОШКИТЕ НА ЕВРОПА.
  • 92 Твъдо за

    2 1 Отговор
    „Около 90% от автомобилите в Европа разполагат с части, произведени в България“, изтъкна Янев. В същото време 80% от автомобилните сензори в колите, продавани в Европа, се изграждат в страната ни.

    Коментиран от #94

  • 93 Твърдо за

    1 0 Отговор
    По последни данни Аутомотив сектора на България може да се похвали с 67 735 души, заети в тази индустрия. Общо 270 компании работят в този сектор у нас, като годишният оборот достига 4,3 млрд. евро.
  • 94 1984

    1 1 Отговор

    До коментар #92 от "Твъдо за":

    ...."В същото време 80% от автомобилните сензори в колите, продавани в Европа, се изграждат в страната ни..."
    По-голяма тъпотия трудно може да бъде изречена. Не знам кого цитираш, но имаш ли минимална представа колко и кавки различни видове сензори има в един съвременен автомобил? Сигурно и 0,00000001% не са "произведени" в България. 99,999999999% идват от Китай и/или Тайван (както и цялата останала електроника). Ти на планетета Земя ли живееш изобщо?

    Коментиран от #95

  • 95 Ааа

    1 0 Отговор

    До коментар #94 от "1984":

    Вземи се образовай малко, и недей да пишеш врели некипели.
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.