AutoBusinessReview публикува финансовите резултати на автомобилните компании за 2023 година. От тях става ясно, че китайските компании, които произвеждат автомобили в руски заводи са спечелили 1.82 трилиона рубли (17 395 132 330 евро), като това е 46 процентов ръст спрямо печалбите от предходната 2022-а.
Най-много от производство в Русия печели Chery, на второ място е Haval, а тройката затваря Geely.
През изминалата година представителството на Chery Automobiles Rus е увеличило оборота си с 3.8 пъти в сравнение с 2022 година. Нетната печалба на китайската компания възлиза на 34.7 милиарда рубли, което съответства на увеличение от 16,5 процента. Приходите на Haval Motor Rus са 323 милиарда рубли (3 087 158 100 евро), а на Geely Motors - 200 милиарда рубли (1 911 553 003 евро). Заводът на Haval в района на Тула надминава границата от 100 милиарда (955 776 501 евро) през 2023 година.
Интересно е, че финансовите показатели на АвтоВАЗ вече не са публични, но анализатори предполагат, че оборотът на руския автомобилен производител се е увеличил през 2023 година в сравнение с 2022-а, когато е възлизал на 170 милиарда рубли (1 624 820 052 евро). Приходите на Москвич са 59 милиарда рубли, което се равнява приблизително на 563 908 135 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НАБЛЮДАТЕЛ
Коментиран от #2
10:54 29.10.2024
2 провинциалист
До коментар #1 от "НАБЛЮДАТЕЛ":
Европейските тръгнаха да се освобождават от зависимости. Един така освободил магарето си от зависимостта от тревата.10:55 29.10.2024
3 Kaлпазанин
Коментиран от #16
10:59 29.10.2024
4 си дзън
Коментиран от #11, #13
11:02 29.10.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 карате кид оригинала
Форд - нетна печалба за 3-то тримесечие $900млн 🤭 Всеки електрически форд е на 104% загуба! Плащат на Воуксваджен да ползват iD платформата.
Мерцедес почти същата работа, само дето продажбата на бусове спасява компанията. Най-много мерцедеси се продаваха именно в Русия. И там ченгеджийската мафия управлява и купуваше мерцедеси с държавни пари.
11:03 29.10.2024
7 Хе хе
11:07 29.10.2024
8 Люф Джюф Дзян
Коментиран от #15
11:10 29.10.2024
9 Пилот на Ферари
11:11 29.10.2024
10 явер
Коментиран от #12, #14
11:11 29.10.2024
11 Про Стачка
До коментар #4 от "си дзън":
А нас американци , канадци , германци , гърци , чехи и австрийци ни е...ат . Ама това е друга работа , важното е да се присмеем на комшията .11:14 29.10.2024
12 Абе
До коментар #10 от "явер":
Не е точно така. Всички които произвеждат автомобили в Русия си имат сервизи зап-части и няма проблем. Проблема е за автомобилите които се внасят дирекно от Китай и не се произвеждат в Русия.11:17 29.10.2024
13 уйко калеко
До коментар #4 от "си дзън":
Каво значи ,,КИТАЙЦИТЕ ДОЯТ ЯКО РУСНАЦИТЕ,,, след като европейците само слагат санкции на РУСИЯ. Около 80% процента от тези пари щеше да са например по сметката на МЕРЦЕДЕС,БМВ и т,н. Затова германската икономика започва да я закъсва,че и ние покрай тях.11:30 29.10.2024
14 Ония с фордо
До коментар #10 от "явер":
Това което си написал за сервизите е пълна простотия и това може да ти я роди само ганьовския мозък !Няма такъв авто производител който иска да продава и експандира и да не предлага сервизи и резервни части (от тях се печели повече отколкото от продажбите) !
11:31 29.10.2024
15 Хахахаха
До коментар #8 от "Люф Джюф Дзян":
Рушляците спечелиха китайски господар! Хахахаха. От уж независима, станаха най-зависимата страна. Вече Си управлява раша.11:55 29.10.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Никола
14:05 29.10.2024
18 Счетоводител
Коментиран от #19
12:54 30.10.2024
19 Жоро
До коментар #18 от "Счетоводител":
.... е вярно, българският пазар е "по-сериозен"!14:07 03.11.2024