29 Октомври, 2024 10:44 3 739 19

Колко печелят китайските производители на автомобили в Русия?

  • китайски производители-
  • русия-
  • автомобили
Колко печелят китайските производители на автомобили в Русия? - 1

AutoBusinessReview публикува финансовите резултати на автомобилните компании за 2023 година. От тях става ясно, че китайските компании, които произвеждат автомобили в руски заводи са спечелили 1.82 трилиона рубли (17 395 132 330 евро), като това е 46 процентов ръст спрямо печалбите от предходната 2022-а.

Най-много от производство в Русия печели Chery, на второ място е Haval, а тройката затваря Geely.

През изминалата година представителството на Chery Automobiles Rus е увеличило оборота си с 3.8 пъти в сравнение с 2022 година. Нетната печалба на китайската компания възлиза на 34.7 милиарда рубли, което съответства на увеличение от 16,5 процента. Приходите на Haval Motor Rus са 323 милиарда рубли (3 087 158 100 евро), а на Geely Motors - 200 милиарда рубли (1 911 553 003 евро). Заводът на Haval в района на Тула надминава границата от 100 милиарда (955 776 501 евро) през 2023 година.

Интересно е, че финансовите показатели на АвтоВАЗ вече не са публични, но анализатори предполагат, че оборотът на руския автомобилен производител се е увеличил през 2023 година в сравнение с 2022-а, когато е възлизал на 170 милиарда рубли (1 624 820 052 евро). Приходите на Москвич са 59 милиарда рубли, което се равнява приблизително на 563 908 135 евро.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НАБЛЮДАТЕЛ

    24 8 Отговор
    А европейските колко спечелиха от руския пазар

    Коментиран от #2

  • 2 провинциалист

    26 7 Отговор

    До коментар #1 от "НАБЛЮДАТЕЛ":

    Европейските тръгнаха да се освобождават от зависимости. Един така освободил магарето си от зависимостта от тревата.
  • 3 Kaлпазанин

    18 12 Отговор
    Скоро и в евро няма да се смятат ,а в юани рубли или моята валута на Брикс ,където всеки ще си е всеки и Ротшилд няма да може да промени нищо ,ни що .

    Коментиран от #16

  • 4 си дзън

    17 14 Отговор
    Китайците доят яко руснаците

    Коментиран от #11, #13

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 карате кид оригинала

    20 2 Отговор
    Воуксваджен затваря 3 завода в Дойчланд и намалява заплатите с 10%.

    Форд - нетна печалба за 3-то тримесечие $900млн 🤭 Всеки електрически форд е на 104% загуба! Плащат на Воуксваджен да ползват iD платформата.

    Мерцедес почти същата работа, само дето продажбата на бусове спасява компанията. Най-много мерцедеси се продаваха именно в Русия. И там ченгеджийската мафия управлява и купуваше мерцедеси с държавни пари.
  • 7 Хе хе

    11 19 Отговор
    Съвсем нормално е китайците да печелят от бъдещата китайска губерния и суровинен придатък хе хе хе
  • 8 Люф Джюф Дзян

    10 19 Отговор
    Китайците спечелихме ,ама какво спечелиха рушляците

    Коментиран от #15

  • 9 Пилот на Ферари

    21 5 Отговор
    А западните производители да се хващат за палците .Мерцедес отчита 54% по малко продажби .
  • 10 явер

    11 20 Отговор
    Не зная колко са се увеличили продажбите, но руснаци казват, че няма сервизи за китайски коли и при проблеми си ги чукаш в главата. Политиката на китайците е да нямало сервизи, просто да им е вътре на руснаците. Друго също важно, е че след като продадат нещо руснаците, примерно газ, нефт и други ресурси, китайците им плащат в юани, но после с тези юани не можеш да си купиш китайска стока, защото китайците ги наричат мръсни пари. Просто на руснаците от всякъде им е вътре. Чакане за българска виза 2-3 месеца, преводите в евро и долари банките им вземат по 5%, там като си платил всички такси по превода.

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Про Стачка

    12 9 Отговор

    До коментар #4 от "си дзън":

    А нас американци , канадци , германци , гърци , чехи и австрийци ни е...ат . Ама това е друга работа , важното е да се присмеем на комшията .
  • 12 Абе

    17 3 Отговор

    До коментар #10 от "явер":

    Не е точно така. Всички които произвеждат автомобили в Русия си имат сервизи зап-части и няма проблем. Проблема е за автомобилите които се внасят дирекно от Китай и не се произвеждат в Русия.
  • 13 уйко калеко

    15 4 Отговор

    До коментар #4 от "си дзън":

    Каво значи ,,КИТАЙЦИТЕ ДОЯТ ЯКО РУСНАЦИТЕ,,, след като европейците само слагат санкции на РУСИЯ. Около 80% процента от тези пари щеше да са например по сметката на МЕРЦЕДЕС,БМВ и т,н. Затова германската икономика започва да я закъсва,че и ние покрай тях.
  • 14 Ония с фордо

    17 4 Отговор

    До коментар #10 от "явер":

    Това което си написал за сервизите е пълна простотия и това може да ти я роди само ганьовския мозък !
    Няма такъв авто производител който иска да продава и експандира и да не предлага сервизи и резервни части (от тях се печели повече отколкото от продажбите) !
  • 15 Хахахаха

    8 12 Отговор

    До коментар #8 от "Люф Джюф Дзян":

    Рушляците спечелиха китайски господар! Хахахаха. От уж независима, станаха най-зависимата страна. Вече Си управлява раша.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Никола

    1 0 Отговор
    Нещо като източник на бомбастичните цифри или една жена ги каза на женския ?
  • 18 Счетоводител

    2 4 Отговор
    Русия не е голям пазар. Като население са около 130 млн. души. Не може да се очакват някакви огромни обороти от там.

    Коментиран от #19

  • 19 Жоро

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Счетоводител":

    .... е вярно, българският пазар е "по-сериозен"!