22 Февруари, 2017 10:37 5 197 0

Борбата е компанията да задържи служителя

  • продавач-
  • консултант-
  • кариера-
  • jysk-
  • hr

Дарина Стойнова – специалист „Човешки ресурси” в JYSK

Борбата е компанията да задържи служителя - 1
Снимка: Shutterstock

Госпожо Стойнова, в България битува мнението, че професията на „консултант-продавача” е временна. Това води до текучество. Как може то да бъде намалено?

Компанията ни е от 11 години на българския пазар и имаме примери с голям брой служители, които са в нея от 7-8 години. Със сигурност има и такива, които приемат работата като временна, но това може да се намали с внимателен подбор, добро обучение и с конкретен план за развитие. Когато човек знае, че има план и може да изгради кариера в дадена компания, със сигурност би се задържал повече, отколкото ако прецени, че няма накъде да израства и работата би било загуба на време.Борбата е компанията да задържи служителя

Вече не сме в позиция, в която работодателят да може да избира служителите. В момента борбата е компанията да спечели служителя по време на интервюто, но и да умее да го задържи и да му покаже, че той е важен.

Какви са механизмите даден служител да бъде задържан, освен финансовия?

Освен финансовият, който е ключов фактор, едно добро въведение и обучение е от жизнена важност. Когато един служител е нов, със сигурност трябва да му се обърне подходящо внимание и да се отдели време за обучение.

Няколко пъти споменахте обучение. Какво включва то във вашата компания?

При нас то се състои от две части – на работното място и онлайн. Последното е няколко вида – въвеждащо и продуктово. Обучението за позицията „продавач-консултант” трае 3 месеца.

Какви качества трябва да притежават, за да могат да работят тази професия?

Желание за работа в динамична среда, работа в екип и умение да предоставят добро обслужване на клиентите. Има хора, които не обичат контакт с клиентите. Това ги натоварва, изнервя ги. Действително служителят трябва да е съсредоточен върху клиента, за да може да му предостави най-доброто обслужване и да му продаде това, от което има нужда.

Докъде реално един консултант-продавач може да стигне в кариерата и след колко време?

Възможностите за кариера не приключват в магазина. Мотото на JYSK е, че в компанията винаги има следваща стъпка и действително е така. Възможна е офисна позиция, свързана с продажбите, с маркетинга. Свързано е с желанието на служителя, постигнатите резултати. В момента в България JYSK е в експанзия – средно отваряме по 4-5 магазина на година. Започваме строителството на логистичен център в Божурище и това е перфектният момент служители да се присъединят към нашата компания, защото действително възможностите ще са много и със сигурност не само в магазина.

Има ли разлика в подпора на персонал в България и в останалата част от света, където развивате дейност?

Стандартите са едни и същи. Особено за мениджърски позиции, компанията на международно ниво държи на личностни и логически текстове. Всеки един кандидат, независимо дали е в България или друга държава, минава през тях. Провеждат се след първото интервю. Те се състоят от по 50 въпроса, които показват докъде даден кандидат е готов да стигне, какво го мотивира, дали би бил подходящ за нашата среда, за ценностите на компанията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА