11 Юли, 2018 20:07 1 752 7

Концесията за летище „София“ остава

  • концесия-
  • летище софия

Нито заседанието е било секретно, нито точката е била извънредна

Концесията за летище „София“ остава - 1

Транспортната комисия отхвърли искането на БСП за прекратяване на концесията на летище "София". Предложението събра едва 8 гласа "за", а с 12 "против" и 1 "въздържал се", и така не бе прието.

Исторически държавата е показала, че не управлява добре летище "София", коментира министърът на транспорта Ивайло Московски, който участва в заседанието на комисията, предава „Канал 3“.

Мотивите на искането бяха представени от соцдепутата Георги Свиленски. Той изтъкна вече познатите аргументи на социалистите срещу концесията, а именно, че през последните години летището реализира увеличение на пътниците и товарите и е на печалба, което премахва необходимостта от отдаването му на концесия.

Транспортният министър пък припомни, че концесионирането на най-голямата ни аерогара е било заложено още в предизборната програма на партия ГЕРБ, а по-късно идеята е залегнала и в управленската програма на правителството. Според него отдаването на концесията е нормална практика, която се прилага в цяла Европа и света.

„Европа е най-развитият пазар за участие на частния сектор в управлението на летища. Делът на частно участие в управлението на летищата и летищната инфраструктура е нараснал с 80%. Това е тенденция от 2010 до 2016 година. Ако добавим и периода до 2018 година, ще е още по-голям процентът. Всички летища в Словения, Португалия, Унгария, Кипър, Белгия и Малта се управляват на 100% частния сектор“, аргументира се министър Московски.

Той посочи още, че практиката в Европа и ЕС показва, че удачният начин за управление на такава инфраструктура е именно този. „Идеята е точно такава – да се привлече сериозен оператор и инвеститор, който, оперирайки на други места и имайки сериозни позиции в авиационния бизнес, да направи така, че летище „София“ да получи необходимото си развитие в годините напред. Неслучайно концесията е за 35 години“, допълни транспортният министър.

"Колегите много неудобно се чувстват, че когато те управляват концесията, е нещо хубаво и те максимално се възползват от нея. Имам справка за десетки концесии, които са направени в тяхното управление. А при нас, когато управляваме, концесията е нещо лошо", обърна се министър Московски към социалистите. Той отхвърли и обвиненията, че решението на Министерския съвет за отдаване на аерогарата на концесия е било взето „на тъмно“. Нито заседанието е било секретно, нито точката е била извънредна“.

По време на изслушването му стана ясно, че според условията концесионерът се задължава да направи проучване на въздушния трафик, а ако се налага, и да изгради втора писта. Предвижда се и възможността за изграждане на трети терминал, както и даването на гаранции за персонала.

По-рано днес пък БСП внесе законови промени, с които да осуети концесията не само на летището, но и на държавни предприятия от забранителния списък за приватизация.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гого

    5 1 Отговор
    Щом е на печалба продаваме.Защо?Голяма комисионна за някой кръг.А приходите в хазната ще намалеят.
  • 2 Морук

    1 0 Отговор
    А нова тоалетна европейска ще има ли?

    Коментиран от #3

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Истина

    1 1 Отговор
    Ами като не могат едно летище да управляват, утре и държавата ще дадат на концесия, важното е да влизат пари за чиновнически заплати, без да се работи за народа !
  • 5 Реалист

    2 1 Отговор
    Добра идея е концесията - летището във Варна е в пъти по-добро след концесията. Освен това практиката показва че печеливши предприятия се използват за "хранилка" на "наши" политици. Летището в София е като махленска автогара - копърки те причакват в салона, няма един свестен ресторант, секюрити чека е само с два канала и се задръства, на места по колоните има натрупан прах още от откриването, граничния контрол автоматите не работят. Отврат. И на всичкото отгоре някакви чистачки щели да протестират срещу приватизацията. Да го дават на концесия и парите да отиват за БДЖ както обещаха.
  • 6 Флайбой

    1 0 Отговор
    Не Летище София, ДЪРЖАВАТА не се управлява както трябва.
    Конкретно за летищата - там по пистите буквално текат пари. Трябва да си адски крадлив и некадърен за да не можеш да постигнеш добър финансов резултат.

    Коментиран от #7

  • 7 333

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Флайбой":

    Постигат перфектни финансови резултати. Ама лични, не за държавата.
    Летището печели по-малко от частните във Варна и Бургас, които имат над два пъти по-малко пътникопоток. Което означава, че някой реализира финансови резултати, по-големи от държавата.