15 Август, 2018 17:00 13 200 28

Вдигат свръхмодерен завод в Бургас

  • завод-
  • железопътни колела-
  • бургас

Фирмата-инвеститор е провела проучвания в Германия, Чехия и Сърбия, „конкуренти“ в страната ни били Пловдив, Русе и Шумен

Бургас е избран за изграждане на новия свръхмодерен завод за производство на железопътни колела след задълбочено едногодишно проучване от инвеститора „2МАКС“ ЕАД.

Това разкри пред "Флагман" Златина Георгиева – директорът на „Правно-нормативно обслужване“ към Община Бургас и представител на общината в Съвета на директорите на "Индустриалния и логистичен парк".

„Инвестиционните намерения на „2 МАКС“ ЕАД са изключително сериозни – проучването, което са провели е между България, Чехия, Германия и Сърбия. Залагат на България, а в страната изборът е между индустриалните зони на Пловдив, Русе, Шумен и Бургас. Тук ги привлече изключително бързата реакция на Общината и дружеството зад Индустриалния парк. На терена, който се намира под моста, водещ до новата ул. „Крайезерна“ са извършени множество геодезични проучвания от компанията и той е избран като изключително подходящ“, разясни още Георгиева.

Тя обясни, че капиталът на дружеството идва от Швейцария и Германия, като собственото финансиране е в размер на 50% . Фирмата има опит в подобни инвестиции, реализирали са сходен проект в Чехия.

„Това е доста амбициозно начинание и по всяка вероятност ще бъде най-големият такъв завод на Балканите за този тип компоненти. Банките, които ще финансират дружеството правят допълнителни анализи и ние сме в постоянен диалог с тях“, допълни директорът на „Право-нормативно обслужване“ към Община Бургас.

Кметът Димитър Николов с докладна за мащабната инвестиция в Бургас, заводът ще осигури 400 работни места

Избраният терен от 65 дка е свободен. Преди време при ремонта на ул."Крайезерна" той е бил изравнен. Проведени са множество проучвания от фирмата-инвеститор.

„Предложението на кмета Димитър Николов е след като има такъв сериозен интерес, администрацията да помогне допълнително за улесняването на процедурите. На предстоящата сесия ще стане ясно дали общинските съветници ще позволят въпросният терен да се обяви за предварителна продажба. Ако това стане, фирмата има 6-месечен срок, в който да го закупи. Тогава местния парламент трябва да гласува още 1 път, за одобрение на продажбата на общинска собственост. Чак тогава можем да говорим за първа копка“, уточни Златина Георгиева.

По време на този срок, „2 МАКС“ ЕАД ще води ежедневен диалог с общината, ще продължи да провежда проучванията си на терен и да разговаря с банките, които ще финансират мащабния проект.

Представител на фирмата е бизнесдамата Сузана Балабанова, чието име към момента се обвързва с 4 софийски компании.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гаргамел

    44 6 Отговор
    Браво, добра новина за бургазлии
  • 2 boko

    24 36 Отговор
    tursqt baluci da im rabotqt za bez pari

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Гаргамел

    39 22 Отговор

    До коментар #2 от "boko":

    еййй мноо прости сте това ушанките маааму стара, а ти търсиш някой да ти плаща без да бачкаш нали?

    Коментиран от #7

  • 4 А БЕ

    26 21 Отговор

    До коментар #2 от "boko":

    Подлоги руски за какво работихме на пияндурниците , сигурно в злато ни плащаха !!

    Коментиран от #26

  • 5 Ежко

    35 8 Отговор
    Като го изградят и започне да работи -да се обадят.Да не се окаже утре, че това били само добри намерения ...Чуждите инвеститори се усещат малко късно,но винаги се усещат.....Колко подобни проекти не се очъществиха?
  • 6 pazenek

    37 2 Отговор
    Заплатата ще бъде около 800 лв. чиисто. Работех за световно известна немска фирма в Божурище. Пълен т...к, не уважават даже ат специалистите, както и тест инж. Изобщо х.й!!!
  • 7 Гнида

    34 5 Отговор

    До коментар #3 от "Гаргамел":

    Не мога да разбера какво общо имат ушанките в момента , че ги споменаваш ? И да вярно е , ена от причините да изберат България е ниското зплащане на работниците ! Какво ни е в ред , че да ни харесват ? Ниско квалифицирани кадри , корупция ,шуробаджанащина .....
  • 8 СпасЪ

    27 3 Отговор
    Още един голям замърсител на 3 километра от центъра?! Да не изостанахме в класацията на онкоболните?
  • 9 МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ ИЗ БЪЛГАРСКО

    40 2 Отговор
    Да бачкаш за световноизвестна фирма на българска заплата :) Тарикати големи тия чуждестранни инвеститори еееейййййй :))
  • 10 само да питам факти

    22 1 Отговор
    вие правите ли разлика между бизнес и работа? Защото много от ''статиите'' ви в сектор БИЗНЕС са си чисти реклами за работа с умишлено спрени коментари.
  • 11 пътник от влака

    32 1 Отговор
    Това е направо обидно! Страшно производство! В Дряново произвеждаха цели вагони и не се считаше за кой знае какво постижение, а сега само колела и ще сме най-добрите. А тежести за щанги дали ще бълват?
  • 12 Ева

    32 4 Отговор
    Срамота! Все едно сме в 60-те!!
    Кой строи такива мръсни производства за 200 работници, а 200 000 да дишат отровния въздух?
    Вместо да развивате IT индустрия - чисто, добре платено и няма да бягат децата ни в София и Европа!!
    Направихте Бургас най-много големия донор на мозъци в България! Изгубихте ни децата!
    Престъпници!!
  • 13 ултра мега гига хипер свръх

    36 1 Отговор
    Какво свръхмодерно може да има в завод за жп колела? Един железен диск с главина, това нещо свръхмодерно ли е?
    Утре ще почнем да правим дръжки за врати и те ли ще са свръхмодерно производство?

    Коментиран от #15

  • 14 някой

    13 2 Отговор
    е помислил за бургаските батки - тия колела от първите пробни серии ще им ги даде да тренират с тежести!Друга употреба за морето да връзват миди за перли...ей ще пребъде градът!
  • 15 Вярно

    17 1 Отговор

    До коментар #13 от "ултра мега гига хипер свръх":

    Свръхмодерен завод за Ж. П. колела ?
  • 16 СтарТИРаджия

    8 1 Отговор
    Брех, интересно! Досега карахме колела от Украйна. Нашите в Септември произвеждат осите и ги събират с колелата. Готови ансамбли изнасяме сериозно на Запад. Особено в Германия!
  • 17 Иван

    19 8 Отговор
    Както обичам да казвам като чета много от коментарите и ми става жал за България. Многоде зле матряла. Единя иска да не бачка пък да взема пари. Другия пък завоза не би модерен защото бил за ЖП колела.
    Не са ЖП колела ами са оси и аз съм ходи в такъв завод тук в Будапешта Унгария и завода е наистина свръхмодерен. А колкото до заплатите - ми много ясно, че това е една от причините. Всеки един значим инвеститор дърпа след себе си и други, а да не говорим че има и мултипликационен ефект за целия регион, а като станат повече инвеститори пазара ще се регулира сам както е тук и заплатите ще растат.
  • 18 мишо

    3 0 Отговор
    Много пъти се е говорело за инвестиции в производство в Бургас , но говоренето е оставало само говорене. Бургас е доста задръстен град-кафенета, търговия, безработни, мръсотия, счупени тротоари, некачествено строителство, проекти, проекти и нищо полезно.
  • 19 честито

    3 2 Отговор
    на герберските калинки! леене и коване на стомана почти в центъра на най ГЗЖ!
  • 20 Мирослав

    6 0 Отговор
    Само да не останат празни обещания, а фирмата просто да прилапа един общински терен без пари. Защото тази врътка се е случвала вече многократно по нашите територии.
  • 21 любопитен

    3 0 Отговор
    А свръхмодерните влакове имат ли колела!
  • 22 бг мафия

    3 0 Отговор
    И свръходерните заводи горят, когато не си плащат рекета!
    Питайте Митьо Очите.
    Тия инвеститори май не са отчели тоя факт, ще им горят главите май.
  • 23 Анонимен

    3 0 Отговор
    До тук добре със изграждането на завода . Всичко ще се оправи и със терена и закупуването и други, а с кадрите как ще се оправите ? , циганите ли ще работят неграмотни и без образование или липсата на инженери в България да не говорим за заплатите , които ще бъдат мижави.

    Коментиран от #24

  • 24 Пламен

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "Анонимен":

    Какви инженери, какви 5лева. Никой не иска повече от 8клас на такива места. Всичко е смляно на ниво третокласник за бачкаторите, логистиката, ОТКК, ЧР - 8клас. Още повече леярна... Нали Русе си имат една френска?!

    Коментиран от #25

  • 25 бивш русенец

    7 2 Отговор

    До коментар #24 от "Пламен":

    Прав си, в Русе има един първокласен инвеститор наречен "Монтюпе". В Русе както и в Бургас няма държава. В резултат на всичко това Русе в момента няма и 50 000 жители. Стискам палци на бургазлии, дано тяхната участ е различна.

    Коментиран от #28

  • 26 пръцльо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "А БЕ":

    boko е прав всички западни инвеститори идват тук заради евтината работна ръка ще дам следният пример предприятие тук със заплати от около 1000 лв с 1000 души работници = 1000000 лв (500 хил. евра) за заплати+допълнителни разходи за създаване на дадено изделие като логистика ,електричество и др. които са в пати по евтени , а сега пример от германия заплати (на бели хора) около 3000 евро с предприятие от 1000 души =3000000 евра , да не споменавам допълнителните разходи в пъти по високи , и ко прайм , кефим са на инвеститорите а ?
  • 27 Иве

    0 0 Отговор
    Заради евтината работна ръка.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.