Тествахме Porsche Macan Electric - спиращо дъха ускорение в практична опаковка

18 Април, 2025 13:14, обновена 19 Април, 2025 09:35 5 314 15

  • porsche-
  • macan-
  • electric-
  • тест-
  • тест драйв
Тествахме Porsche Macan Electric - спиращо дъха ускорение в практична опаковка - 1

През вече далечната 2002-ра Porsche направи немислимото за феновете на марката тогава и представи първият в историята си кросоувър в лицето на Cayenne. Модел, който изигра изключително важна роля в модерната история на компанията и ни позволи да видим много други любими модели на марката. Малко над 10 години по-късно, през 2013-та година, Porsche добави още един кросоувър към своята гама в лицето на Macan, а развръзката бе подобна. Новият модел бързо се превърна в любим за клиентите на марката от Щутгарт, оглавявайки класациите по продажби в различни части на света, надминавайки дори по-големия си брат – Cayenne и вечни класики като 911.

Сега, едно десетилетие по-късно, немците отново излизат на пазара с нещо ново, макар и вече с утвърдено име. Porsche Macan Electric е най-новото попълнение в гамата на германския производител и както подсказва името му, двигателят с вътрешно горене на познатия Macan, вече е заменен с електромотори. Ние имахме възможността да шофираме кросоувъра в две от версиите му, а едната от тях бе в най-мощната итерация със заветния за всеки фен на марката надпис – Turbo.

Екстериор

Започвайки традиционно с екстериора и дизайна отвън, лесно можете да припознаете последните тенденции на марката във фаровете с по четири светлинни елемента, щрих, който откриваме във всички модели на Porsche през последните години. Цялостната форма на Macan Electric е съобразена със задвижването му и залога върху аеродинамиката е ясно видим, поглеждайки колата от всичките ѝ страни. Липсата на традиционна предна решетка не е изненада за никого, макар в долната част на предната броня да откриваме голям отвор, където е разположен и един от множеството сензори в колата.

Тествахме Porsche Macan Electric - спиращо дъха ускорение в практична опаковка

Компанията не e пропуснала и последните дизайнерски тенденции, като е заложила на разделени на две части светлини с основни светлини скрити от двете страни на бронята. Профилът на колата е още по-разпознаваем и може да бъде сравнен с този на предшественика му, като изненадващо за нов модел, е заложено на традиционни дръжки на вратите и традиционни странични огледала. Изборът на джанти варира в диапазона от 20 до 22 цола.

По продължението на цялата задна част се простира голяма LED лента в която освен светлините, дизайнерите са интегрирали и надпис Porsche, точно под който е разположено и моделното означение – Macan, Macan 4, Macan 4S или върховия Turbo.

Тествахме Porsche Macan Electric - спиращо дъха ускорение в практична опаковка

Интериор

Въпреки, че се отдалечава от корените си, Porsche все пак запазва някои култови елементи в интериора си. Традиционният контактен ключ, макар и вече заменен от семпъл бутон, все още се намира в лявата част на таблото. В средата на таблото гордо е разположен малък часовник част от Sport Chrono пакетът, нещо което според нас е задължително във всеки един автомобил на марката. Воланът също трябва да е добре познат на всеки уважаващ се фен на Porsche, а в дясната му част е разположен и малък селектор за смяната на режимите на шофиране.

Тествахме Porsche Macan Electric - спиращо дъха ускорение в практична опаковка

Все пак традицията, тук среща и модерните технологии и това е ясно забележимо по броят на дисплеите, които могат да достигнат три броя ту. Един пред водача, един в централната част на таблото и един точно пред пасажера, ако решите, че искате да доплатите за тази екстра, разбира се. Всеки един от тях е с изключително високо качество, точно както и на останалите елементи в интериора. Седалките са удобни с множество възможности за настройка във всички посоки, включително и на страничните опори. Новост тук е хед-ъп дисплеят с добавена реалност, който на практика прожектира голяма част от информацията при шофиране точно пред погледа ви.

Тествахме Porsche Macan Electric - спиращо дъха ускорение в практична опаковка



Пространството в предната и задната част е напълно достатъчно, дори и за хора с по-висок ръст и макар да можете да поберете пет човека с някои уговорки, то бихме препоръчали да се задоволите с четири. Тук можем да споменем и мястото за багаж, което освен 480-те литра, които се предлагат в багажника е допълнено от 84 литра в предната част.

Тествахме Porsche Macan Electric - спиращо дъха ускорение в практична опаковка

Задвижване и технически характеристики

Със сигурност достигаме и до най-интересната част, а именно задвижването. Както споменахме по-рано, имахме възможност да тестваме две от модификациите, а именно версиите Macan 4 и най-наточената Macan Turbo. Започвайки с по-базовия модел, а именно този с означението Macan 4, както подсказва цифрата „четири“, предлага задвижване на четирите колела, благодарение на два електромотора със системна мощност от 408 конски сили във функцията с овърбууст. Въртящият момент е 650 нютон метра, които са налични мигновено при натискане на педала на газта. Пробегът тук достига 613 километра в комбиниран цикъл, а този в градски условия може да достигне до 786 километра според данните на Porsche, а капацитетът на батерията при всички версии е 100кВтч.

По голямата част от теста на тази модификация имахме възможността да караме колата на магистрала, където пробегът със сигурност не може да достигне до заложените от Porsche данни, но за това вина могат да имат и бързите доускорения, които доставят много повече удоволствие от постигането на максимален пробег. В тези случаи можем да споменем и максималната мощност на зареждане, която достига 270кВт при подходяща за това станция.

И понеже стана въпрос за удоволствие, а със сигурност Porsche е марка, която със сигурност всеки свързва повече с това, вярваме, че именно с версията Turbo е тази, която може да достави нужните емоции.

Както вече споменахме, батерията е със същия капацитет от 100кВтч, а от Porsche ни уверяват, че можем да достигнем до 767 километра в градски условия и до 592 километра в смесен цикъл. Вероятно бихме успели да постигнем тези данни, но едва след като покараме колата достатъчно време, за да свикнем с ускорението от 0 до 100км/ч, което отнема 3.3 секунди в комбинация с функцията за Launch Control. Доускорението от 80 до 120км/ч, което е типично за изпреварване в извънградски условия отнема точно 2 секунди.

Тествахме Porsche Macan Electric - спиращо дъха ускорение в практична опаковка

И докато сухите характеристики ви подготвят за ускорението в права линия, то новия Macan Electric изненадва много приятно и в завоите. Въпреки дължината си от близо 4.8 метра и теглото си от 2.4 тона, инженерите на Porsche са се погрижи изключително добре за настройката на въздушното окачване, което държи колата изключително стабилно в завой и не позволява познатия за този сегмент крен в завоите. Освен инженерите, които са се грижили за окачването, трябва да отдадем и нужното и на тези, които са се погрижили за системите за стабилност и по-конкретно тези разработили Porsche Traction Management и Porsche Torque Vectoring Plus. В спортен режим, колата позволява волности в завоите, като единствено ви напътства в правилната посока, когато прецени, че забавлението може да излезе извън границите.

В заключение можем да кажем, че новото Porsche Macan Electric има всички данни да продължи успешната история на марката и нейните кросоувъри, макар и с някои уговорки в електрическата ера. Всичко това, разбира се, има и съответната цена, при Macan Electric тя е 166 хиляди лева за базов модел.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 15 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Посетител

    11 9 Отговор
    Електричка, пфу! Не е ли да му чуеш рева на двигателя...
  • 2 Техно

    15 6 Отговор
    Много хубава кола... Толкова хубава че никой не я купува... И обмислят да й сложат пак бензинов двигател...
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Mими Кучева🐕‍🦺

    9 3 Отговор
    Киро е подарил на Лена текова парче...,пардон Порше.💋👩🌈🥳🤣🖕
  • 5 Пич

    6 4 Отговор
    Колко отвратително ! Направо са го тапицирали с китайски телевизори !!! Поредната съсипана хубава кола ! Автомобил , който се кара и препира с тебе , и ти противоречи - електрокар !!!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Всички къде имат пари за това порше

    6 1 Отговор
    Са ги откраднали от вас бе олигуфрени!
  • 9 селтак

    2 2 Отговор
    Фойерверк за 166 000лв. Аре у лево!
  • 10 незнайко

    6 2 Отговор
    2.4 тона ! Защо не наблегнат да намалят това тегло наполовина ? Батерията ако е 500 килограма нека самия автомобил да е 1000 килограма или по малко ! Какви са тези мастодонти в които обикновено се возят един шофьор или още един пътник ! И на кого му трябва това ускорение ако ще се движиш най много със 130 км/ч. на магистрала а в града е на места по малко от 50 км/ч. ?

    Коментиран от #11

  • 11 пет метра висока кола

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "незнайко":

    с всички глезотии колко да тежи ?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 дедо..

    2 0 Отговор
    А не 170 хиляди за ваг груп..аз за тия пари ще си купя две премиумки на бид..техния sеаль е с по добра батарейка,по лек и с харектеристики близки до тези на порше..
  • 14 Голем праз

    1 0 Отговор
    Коне моне ускорение въртящ момен тъпотии и за какво.Това е като да ближеш сладолед през стъкло ограничението е 50км.По -убаво си купете колело за 1000лв.и ще имате 199 000лв.
  • 15 Еквивалент на 10 рено коли

    0 2 Отговор
    . . . 166 хиляди лева за базов модел. . . За една електричка може да си купиш 10 Renault-a да ги караш докато гумите паднат на 5-6 мм грайфер, продаваш и си купуваш нова! Поне за следващите 15–20 г. караш все нова кола . . . с гаранция!