6 Ноември, 2018 16:15 7 553 30

Появява се конкурент на Airbus и Boeing

  • cr929-
  • самолет-
  • китай-
  • русия-
  • airbus-
  • boeing

Борба за пазари

През следващите 10 години ще станем свидетели на мощно развитие на авиационния сектор. Основните играчи до момента са европейската компания Airbus и американската Boeing. На сцената обаче излизат и Китай и Русия, които днес представиха прототип на нов голям пътнически самолет за междуконтинентални полети, който ще построят съвместно. Целта е чрез модела двете държави да навлязат като голям производител на самолети и да се доближат до Воеіng и Аіrbuѕ.

Моделът CR929 беше представен по време на най-голямото авиационно шоу – China Airshow, което се провежда за 12-ти пореден път в Китай от днес 6-ти до 11-ти ноември в Джухай. Състои се от първа, бизнес и икономична класа. Дължината на макета е 22 метра, а височината 6.5 метра. Широчината е 5.9 метра. Целта му е да даде по-ясна представа на потенциалните клиенти и бъдещите пътници предимствата на пътническите салони в трите класи. Пилотите и стюардесите също ще могат да се докоснат от удобствата на работните места.

Базовата версия СР929-600 в трикласна конфигурация ще може да превозва до 280 пътници на разстояние до 12 000 км. Самолетът ще има две модификации – с удължен фюзелаж (СК929-700) и с къс фюзелаж (СР929-500).

Плановете са тестовият полет на руско китайския модел пътнически самолет да бъде извършен през 2023 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1234

    34 46 Отговор
    След 100 години може би....
  • 2 Xa xa

    37 19 Отговор
    Супер!
  • 3 Никола

    37 48 Отговор
    На това няма да се кача ако ще по левче да върви билета.

    Коментиран от #10

  • 4 Наблюдател

    46 43 Отговор
    Единственото руско-китайско нещо, което може да проработи в близките 10 години е китайското усвояване на Сибир. От руснаците земята а от китайците хората и техниката. А след десет години -референдум и присъединяване към Поднебесната империя.
  • 5 az 446646

    9 0 Отговор
    Мдааа
  • 6 АВИОМЕХАНИК

    40 26 Отговор
    Руснаците имат много успешен самолет като Ту-154 и Ту- 134

    Коментиран от #12, #14

  • 7 Инкогнито

    41 24 Отговор
    Първият в света свръх звуков самолет е руския Ту - 144. 2450 km.h
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 българка

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Гъдю":

    С 22 освен да станеш за смях на българките,за друго не ставаш.
  • 10 Гост

    40 11 Отговор

    До коментар #3 от "Никола":

    Така се говореше за Китай и китайските стоки преди 20 години. Сега обаче друго не знаем освен китайското. И със самолетите ще стане така- като започнат да ги правят на половин цена със същото качество другите две фирми ще потънат в земята. Защото сега най-големите им поръчки идват от Азия.

    Коментиран от #11, #17, #24

  • 11 гост

    19 27 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Ами не знам какво ще правят , но в момента и следващата година най-малко няма НИТО един сертифициран руски или китайски самолетен двигател , на който да е разрешено да каца на световно популярните летища !!! И се съмнявам , че скоро ще има , щото руснаците от повече от 10 години дори собствените си международни полети изпълняват с Боинг и Еърбъс , така че ако можеха , досега да са направили !!! Така че се очертава да си правят самолетчета за вътрешни нужди , главно китайците естествено , а руснаците ще са за парлама , да пишем проекта "международен" !!!
  • 12 гост

    18 27 Отговор

    До коментар #6 от "АВИОМЕХАНИК":

    И де ги тия "успешните" ТУта , хахахха !!! Освен по самолетните гробища , де , хахахах !!!
  • 13 Фъри

    17 19 Отговор
    Появявал се конкурент 😁😀😂🤣 Смях в залата. Отдава Ви се писането на глупости, пардон, смешки 😝
  • 14 Гошо Европата

    10 10 Отговор

    До коментар #6 от "АВИОМЕХАНИК":

    Тия отдавна са по музеите
  • 15 намали малко

    18 12 Отговор
    Мосфилм и China pictures представят !?!?!!
  • 16 Каубой

    16 13 Отговор
    Разбира се с двигатели на Rolls-Royce !
  • 17 Божидар

    11 10 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    На половин цена????Това да не ти е домат че да го продаваш на половин цена?Как ще стане да продаваш свръх технологии на половин цена?Сигурно ще го докарат от фонд работна заплата?Мисли преди да пишеш!!!
  • 18 Гост

    21 16 Отговор
    За справка:Ту 154 беше лайнер за средни дистанции и развиваше непостижимата за никой дозвуков лайнер и до днес скорост от 950км/ч.Комфорта беше по- добър от този на Боинг 737 и равен на А320. Проблем бяха по шумните двигатели, заради което беше спрян от употреба в Европа и САЩ.
    Бих искал да попитам какви двигатели ползва САЩ за космическите си кораби.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 гост

    10 12 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Е да де , познатата песен , пропусна и да похвалиш руските "ракети" !!!! Дръжте си ги и се търкаляйте в мизерията !!! А от поста ти главната думичка е БЕШЕ !!!!! И толкова , всичко останало е плява !!! И в цивилизованите държави неща като шумност и ВРЕДНИ ЕМИСИИ , щото това го пропусна , неволно сигурно (хахахахах) , ИМАТ значение , за разлика от затънтените краища на света !!! И така ще бъде и занапред !!!!
  • 20 гост

    11 11 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    И това за "комфорта" от кой партиен орган го преписа , щото всеки качвал се поне веднъж в живота си на руски самолет , ще те заплюе на момента !!!
  • 21 без аналог

    6 2 Отговор
    а може би Кита и Русия трябваше да започнат преди 20-на години със създаването на корпорация от типа на Еърбъс и първоначално лансиране на самолети като Суперджет и МС 21 ? Пазарът за регионални и средномагистрални лайнери в двете страни е гигантски , а въпросните две машини не се налагат най-вече заради липсата на адекватна логистика , което за авиокомпаниите е далеч по-важно от цената на придобиване

    Коментиран от #26

  • 22 Пешо

    7 4 Отговор
    ФАЩ са в търговска война с Европа и Китай, конфликт и взаимни санкции с Русия и Иран - работата им отива към събуване на гащите.
  • 23 бръм

    14 6 Отговор
    То сигурно и 737-800, дето падна онзи ден и погуби всички 189 души на борда, е руско производство? А ето кога е произведен: First flight date 30/07/2018. Ето го в завода: https://farm1.staticflickr.com/842/42530097854_0d6141c2db_c.jpg

    Коментиран от #25

  • 24 Сашо

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Свий им на китайците ноу-хауто и ще се върнат в каменната ера. Вярно е, че всичко се прави в Китай, но това не значи, че е китайско. Просто работната ръка е безумно евтина. Имат и мозъци, които обаче предпочитат да работят в САЩ и Канада. С комунизъм, пък било то и неясен хибрид не се прокопсва. Ще направят самолет. Те и сега ги правят. Проблемът е, че този самолет ще трябва да покрие всички норми, които ще му разрешат да лети над Европа и да каца в нормални държави Руснаците и до днес не успяват. За необходимата логистика да не говорим. Ембрайер проби само след като на практика стана Боинг. Този пазар е като автомобилния. Докато убедиш другите, че можеш да правиш коли и ще фалираш, ако никой известен не пожелае да те вземе под крилото си, разбира се. Примери много.
  • 25 447

    4 11 Отговор

    До коментар #23 от "бръм":

    Ако руснаците и китайците построят самолет и успеят да го продадат в толкова бройки колкото Боинг, което е невъзможно, ще падат като круши. Те и сега падат но никой извън червената кочина не чува за тях. 100 червени боклука в минус, на кой му пука. Те и без това са грешка на природата - бъг.
  • 26 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "без аналог":

    Верно ли бе , огромен викаш !! И колко да е огромен , при положение , че 80 % от руснаците и още повече от китайците НИКОГА не са напускали родните си места , да не говорим да са се качвали на самолет !!!! Няма и няма да има държава в която вътрешните полети да са повече от външните , да не говорим , че за повечето са 2,3 , 5 ПЪТИ повече външните !!! И за твое най-голямо съжаление и в Раша и в Китай главните икономически интересни зони са ограничени покрай Москва и Петрбург и градовете по източното крайбрежие на Китай и в двете има държавни политики за насърчаване на железопътния транспорт като масов , а не въздушния !!! Та по-полека с "огромните" пазари !!

    Коментиран от #27

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 бръм

    5 2 Отговор
    Отдавна казах, че русофобията е вид заболяване. А някои хора се пробват да я създадат като системен вирус не само у нас, а и по целия свят. Убеден съм, че точно ти никога не си направил труда да следиш иновациите от тази държава. Щото онези, дето ги наричаш пионери, умеят просто да крадат фундаментални учени и технологии с парите си. САЩ винаги са били доволно пресметливи. Когато Русия взе да се съвзема от адските си грешки от Студената война и да надига глава, едни страни си казаха: "Не може така. Тя трябва винаги да е врага, да бъде осмивана и хулена. Дайте да й спретнем една масовка. Например, един шпионин." За Бога, той лежа по обвинение и то доказано, че е работил срещу Москва. И въпреки това го освободиха. Компрометиран като такъв до мозъка на костите си. Що им е да го свитват години по-късно? Никой западняк не може да даде логичен отговор. Та не знам чии служби седят зад това. И още нещо цинично по темата. Когато руски компании купуват чужди самолети, Тръмп не налага ограничения. Щото парите се вливат с шепи у тяхната икономика. Когато руснаците искат да продават, веднага рестрикции. Пробуди се пич. И съм убеден, че МС-21 ще бъде хубав самолет. Но кравчо и ингилиз ще пробват да го преебат в търговията, щото кокалът не се пуска ей така.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.