12 Март, 2019 21:41 5 645 20

Пълен срив за Boeing

  • boeing-
  • боинг-
  • самолет-
  • европа-
  • полети-
  • забрана

Европа затвори въздушното си пространство за Boeing 737 MAX 8, а акциите на авиогиганта се сриваха

Пълен срив за Boeing - 1

Европейският съюз (ЕС) спира полетите над континента на самолети от типа Boeing 737 MAX 8. Забраната ще важи докато не стане ясна причината за катастрофата на 10 март в Етиопия, при която загинаха 157 души. Първи от европейските държави, които обявиха днес, че в тяхното въздушно пространство няма да се лети с този тип машини бяха Франция, Германия, Ирландия и Австрия. Към тях се присъединиха Сингапур и Австралия.

Редица африкански, азиатски и централноамерикански авиокомпании също обявиха, че въвеждат временна забрана за полети на свои самолети от въпросния модел. Други обаче заявиха, че не се отказват от своите Boeing 737 MAX 8. Сред тях са руската авиокомпания Ес7 (S7) и двете водещи канадски авиокомпании - Air Canada и WestJet Airlines Ltd. Канадските превозвачи разполагат общо с 37 самолета Boeing 737 MAX 8.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп междувременно изрази съжаление, че самолетите са станали твърде сложни за управление, два дни след разбиването на етиопски Boeing. „Самолетите стават прекалено сложни за пилотиране. Вече не са нужни пилоти, а компютърни техници от Масачузетския технологичен институт", написа Тръмп в редица постове в социалната мрежа Twitter. „Необходимо е да се вземат решения за части от секундата и сложността поражда опасност. Всичко това на висока цена, но с много малка печалба. Не знам за вас, но аз не искам Албърт Айнщайн да ми е пилот. Искам страхотни професионални пилоти, които да могат лесно и бързо да поемат контрол над самолета си!”, писа президентът на САЩ.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НА БАБА МИ ФЪРЧИЛОТО

    15 5 Отговор
    Е ПО-ДОБРО
  • 2 861

    62 1 Отговор
    Когато мениджърите имат последната дума вместо инженерите, резултата е такъв.
  • 3 Делфинче

    8 39 Отговор
    И друг път са падали и бойнги, и еърбуси, и руски модели, но след никоя катастрофа преди не помня такава паника както след тази, защо е цялата тази дандания и шумотевица не разбирам...

    Коментиран от #16, #17

  • 4 Летец

    41 7 Отговор
    84% процента от авио катастрофите са с Boeing

    Коментиран от #6

  • 5 нервен

    7 11 Отговор
    Сега е моментът да се купуват акции ...
  • 6 Фигаро

    17 32 Отговор

    До коментар #4 от "Летец":

    Ако всички самолети са Боинг, 100% от катастрофите ще са с Боинг, нали ? Малко ми понамирисва на манипулация или злоба.

    Коментиран от #7, #8, #14

  • 7 Летец

    36 0 Отговор

    До коментар #6 от "Фигаро":

    Обаче 45% от самолетните полети за пасажери в света са с Airbus
  • 8 Летец

    23 0 Отговор

    До коментар #6 от "Фигаро":

    А Boeing и Airbus са две напълно различни марки да не изброявам още десетките други марки самолети
  • 9 Ф16

    26 3 Отговор
    То и Ф16 често падат без причина. Над 700 бройки паднали от 74 година насам
  • 10 737

    23 4 Отговор
    737 е проектиран през 60-те години. Оттогава досега е само модифициран, т.е. надграждан с нови двигатели или авионика. Но основната конструкцие е НЕПРОМЕНЕНА. Стар, стар, стар самолет...Моделът МАХ8 е последна версия. Двигателите са много по-мощни и тежки и затова са поставени ва дълги пилони напред, но далече от центъра на тежеста. При висока тяга при набиране на височина самолетът си издига при по-висок ъгъл срляма хоризонта по тази причина. Затова Боинг са поставили система МКАС, която навежда носа надолу3 и пилотите нища не могат да направят, освен ако не изключат тази система. Да ама тоа не е записано в ръководстото за експлоатация и освен това силата, която трябва да упражнят пилотите при работещ МКАС е над 60кг. Предвид малката височина след излитане и насочването на носа надолу - краят е ясен и е демонстриран вече два пъти с над 350 жертви.

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Без аналог!!!

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "737":

    Много вероятна причина
  • 12 Госあ

    11 1 Отговор

    До коментар #10 от "737":

    Еми като Ф16. Същата работа.
  • 13 Спутник

    11 0 Отговор
    Това са сигурни самолети щом са от ЮСА такива ще са и тея дето ще вземем за армията
  • 14 джон

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Фигаро":

    А не ти ли намирисват труповете на загиналите?
  • 15 1234

    20 5 Отговор
    Очевидно някой го е накарал да напише тази оправдателна глупост. Самолетите не са станали по сложни в последните 60 г поне, излита лети каца, все едно да каже че колите са станали по сложни за управление за 50 г а напротив, вече вървят почти сами... Видя се американските технологии колко са добре когато вече няма емигрантска вълна след 1945 или 1989... Вече няма от къде да крадат образовани хора, освен ако не запалят война пак в европа или балканите
  • 16 гост

    20 3 Отговор

    До коментар #3 от "Делфинче":

    Защото имат проблем със софтуеър-а свързат с получаваните данни от сензорите и оттам при определени условия и наклон самолета изпада в рискова ситуация каквато пилота не може да овладее. Защото е чисто нов самолет, от който два броя паднаха без външна намеса или причина в рамките на 6месеца. Едно е да се разбие в тежки метереологични условия, а съвсем друго е чисто нов самолет да пада малко след излитане при набиране на височина, както паднаха и двата самолета. Чисто техническа недомислица от страна на производителя, за да повишат ефективността те го направили много по-сложен и оттам, както се вижда, по-опасен. Радваха се, че ги произвеждат бързо и задминали Еърбъз с 15 броя повече продадени за година, но това бързане и риск ще им излезе милиарди, защото авиокомпаниите ще отменят заявките си и ще преминат към европейците, които са много по-надеждни и нямат проблеми. Това е индустрия, в която всяка грешка се наказва със смърт на невинни, няма как да не се реагира остро.
  • 17 kkkk

    19 0 Отговор

    До коментар #3 от "Делфинче":

    Падали са и ще падат, но когато за 6 месеца паднат 2 самолета от съвсем нов и пресен модел на фирма Х е логично да има паника и да се забраняват полети.
  • 18 Windows

    7 0 Отговор
    Да си преинсталират по-често Windows-а, че и той бъгав...
  • 19 незнайко

    4 0 Отговор
    При самолетите техниката и електрониката наистина е адски много усложнена . Ако се замислят инженерите ще могат да съкратят поне 1/3 от нея . Елементарен пример с електронния волан при автомобилите !!! Колко случая станаха за безконтролно завиване ??? Някой да знае такъв случай със старите изпитани системи - не разбира се. НО ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ СЕ ВОДЯТ ПОНЯКОГА ОТ ПОГОВОРКАТА ЗА ЖАБАТА И КОНЯ !!! Да правят нещо по различно от другия .
  • 20 София

    2 0 Отговор
    Трябва да има само 2 педала за верт.кормило, газ, спирачка и геврек....и проблема е решен, а не fly-by-wire и после да се гледаме с наведени глави, сума и народ се изтрепа, тепърва ще падат още и още и още, а беше най-безопасният транспорт едно време !