Европейският съюз (ЕС) спира полетите над континента на самолети от типа Boeing 737 MAX 8. Забраната ще важи докато не стане ясна причината за катастрофата на 10 март в Етиопия, при която загинаха 157 души. Първи от европейските държави, които обявиха днес, че в тяхното въздушно пространство няма да се лети с този тип машини бяха Франция, Германия, Ирландия и Австрия. Към тях се присъединиха Сингапур и Австралия.
Редица африкански, азиатски и централноамерикански авиокомпании също обявиха, че въвеждат временна забрана за полети на свои самолети от въпросния модел. Други обаче заявиха, че не се отказват от своите Boeing 737 MAX 8. Сред тях са руската авиокомпания Ес7 (S7) и двете водещи канадски авиокомпании - Air Canada и WestJet Airlines Ltd. Канадските превозвачи разполагат общо с 37 самолета Boeing 737 MAX 8.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп междувременно изрази съжаление, че самолетите са станали твърде сложни за управление, два дни след разбиването на етиопски Boeing. „Самолетите стават прекалено сложни за пилотиране. Вече не са нужни пилоти, а компютърни техници от Масачузетския технологичен институт", написа Тръмп в редица постове в социалната мрежа Twitter. „Необходимо е да се вземат решения за части от секундата и сложността поражда опасност. Всичко това на висока цена, но с много малка печалба. Не знам за вас, но аз не искам Албърт Айнщайн да ми е пилот. Искам страхотни професионални пилоти, които да могат лесно и бързо да поемат контрол над самолета си!”, писа президентът на САЩ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НА БАБА МИ ФЪРЧИЛОТО
21:45 12.03.2019
2 861
21:50 12.03.2019
3 Делфинче
Коментиран от #16, #17
21:55 12.03.2019
4 Летец
Коментиран от #6
21:58 12.03.2019
5 нервен
22:05 12.03.2019
6 Фигаро
До коментар #4 от "Летец":
Ако всички самолети са Боинг, 100% от катастрофите ще са с Боинг, нали ? Малко ми понамирисва на манипулация или злоба.Коментиран от #7, #8, #14
22:08 12.03.2019
7 Летец
До коментар #6 от "Фигаро":
Обаче 45% от самолетните полети за пасажери в света са с Airbus22:26 12.03.2019
8 Летец
До коментар #6 от "Фигаро":
А Boeing и Airbus са две напълно различни марки да не изброявам още десетките други марки самолети22:27 12.03.2019
9 Ф16
23:03 12.03.2019
10 737
Коментиран от #11, #12
23:26 12.03.2019
11 Без аналог!!!
До коментар #10 от "737":
Много вероятна причина01:14 13.03.2019
12 Госあ
До коментар #10 от "737":
Еми като Ф16. Същата работа.01:52 13.03.2019
13 Спутник
05:08 13.03.2019
14 джон
До коментар #6 от "Фигаро":
А не ти ли намирисват труповете на загиналите?07:06 13.03.2019
15 1234
08:18 13.03.2019
16 гост
До коментар #3 от "Делфинче":
Защото имат проблем със софтуеър-а свързат с получаваните данни от сензорите и оттам при определени условия и наклон самолета изпада в рискова ситуация каквато пилота не може да овладее. Защото е чисто нов самолет, от който два броя паднаха без външна намеса или причина в рамките на 6месеца. Едно е да се разбие в тежки метереологични условия, а съвсем друго е чисто нов самолет да пада малко след излитане при набиране на височина, както паднаха и двата самолета. Чисто техническа недомислица от страна на производителя, за да повишат ефективността те го направили много по-сложен и оттам, както се вижда, по-опасен. Радваха се, че ги произвеждат бързо и задминали Еърбъз с 15 броя повече продадени за година, но това бързане и риск ще им излезе милиарди, защото авиокомпаниите ще отменят заявките си и ще преминат към европейците, които са много по-надеждни и нямат проблеми. Това е индустрия, в която всяка грешка се наказва със смърт на невинни, няма как да не се реагира остро.08:42 13.03.2019
17 kkkk
До коментар #3 от "Делфинче":
Падали са и ще падат, но когато за 6 месеца паднат 2 самолета от съвсем нов и пресен модел на фирма Х е логично да има паника и да се забраняват полети.12:53 13.03.2019
18 Windows
18:41 13.03.2019
19 незнайко
09:26 14.03.2019
20 София
14:23 14.03.2019