Ефектът от митата на Тръмп е като кризата от 2008 година

29 Април, 2025 14:33 691 1

  • криза-
  • автомобили-
  • сащ-
  • мита-
  • доналд тръмп

Автомобилната индустрия е в криза подобна на тази отпреди 17 години

Ефектът от митата на Тръмп е като кризата от 2008 година - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Негативното въздействие върху световната автомобилна индустрия поради тарифната политика на президента на САЩ Доналд Тръмп ще бъде сравнимо по мащаб с последиците от световната финансова криза от 2008 г. и кризата, причинена от пандемията от COVID-19 през 2020 г. Тази прогноза беше представена от Financial Times (FT), базирана на данни от ръководителите на автомобилни производители.

Както отбеляза висш мениджър на една от автомобилните компании, пожелал анонимност, кризата може да бъде дори по-дълбока от случилите се досега от началото на века. „Вярвам, че този порочен кръг ще започне през лятото“, отбеляза той.

Доскоро лидерите в индустрията са се опитвали да не критикуват публично политиките на Тръмп, надявайки се, че те и ръководителите на техните държави ще успеят да постигнат благоприятна сделка с Вашингтон. Сега много от тях смятат, че преговорите стигат до задънена улица и започват да се изказват по-активно. Според председателя на борда на Stellantis (марките Chrysler и Jeep) Джон Елкан, не само европейската или азиатската автомобилна индустрия ще пострада от митата, но и американската, която Тръмп защитава. „Това би било трагедия, защото автомобилното производство е източник на работни места, иновации, силни общности“, добави той.

Автомобилната индустрия се превърна в един от основните бенефициенти на глобализацията на производството и формирането на международни вериги за доставки. В същото време компании като Volkswagen, Toyota, Hyundai и General Motors се оказаха силно зависими както от американския, така и от китайския автомобилен пазар. Сега и двете страни се превръщат в основни играчи в търговска война, която поставя автомобилната индустрия под кръстосан огън. Според Стефан Боргас, главен изпълнителен директор на големия доставчик на автомобилни материали RHI Magnesita, автомобилните производители ще трябва да променят установените си вериги за доставки и да ги адаптират, за да вземат предвид тарифните политики. Същевременно Боргас смята, че производителите на автомобили от ЕС, САЩ и Китай трябва да правят това в сътрудничество помежду си, за да сведат до минимум последиците от политиката на Тръмп.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 6 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    3 2 Отговор
    В тази криза Хазарите зад Тръмп правят трилиони долари.