Българският премиер Борисов вижда страната си като фаворит в двубоя с Турция за локацията на новия завод на Volkswagen. Той обещава провеждане на благоприятна за бизнеса политика и държавни субсидии.
"България е по-добро местоположение от всяка страна в региона по отношение на инвестиционния риск", заяви премиерът Бойко Борисов пред Handelsblatt. Той е убеден, че бъдеща инвестиция на Volkswagen ще бъде положителна за цяла Източна Европа.
60-годишният премиер посочва конкурентната данъчна система, удобните за бизнеса регулации и държавната помощ, съчетани с добри транспортни връзки и ниски разходи за труд, като ключови предимства на българската страна.
Борисов обещава да използва всички възможности за субсидии за VW. "Българското правителство предложи на Volkswagen максимална допустима държавна подкрепа в стриктно съответствие с европейското законодателство, както е определено от Европейската комисия за региона", каза Борисов.
Най-късно до началото на септември надзорният съвет на VW трябва да направи избор на обекта. "Още няма окончателно решение на надзорния съвет", заяви премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл, член на Надзорния съвет на VW. "Каквото и да се случи, това ще бъде икономическо, а не политическо решение", добави Вайл. Поради ограничените демократични права в Турция, нов завод на VW край Измир се смята за политически противоречив.
България предлага на VW голяма индустриална зона извън столицата, близо до летището. Теренът на бивша стоманодобивна фабрика принадлежи на българската Първа инвестиционна банка и австрийската компания за недвижими имоти Soravia. Проблеми като замърсяването на почвата от бившите стоманодобивни инсталации на обекта са разрешими.
"На лична среща получихме уверението на премиера, че ще направи всичко, за да се случи инвестицията", каза Любомир Станиславов, изпълнителен директор на автомобилния клъстер в България. "Ако Volkswagen стане първият подобен инвеститор у нас, групата почти сигурно ще получи изключителен статут."
Консервативният политик, за трети път премиер на България, изтъква допълнителни предимства на страната си.
„Основното предимство на България е постоянното подобряване на бизнеса", казва Борисов.
Заводът и инфраструктурата могат да бъдат изградени за 18 месеца, а периодът на сложната процедура за одобрение в България е от 180 до 210 дни.
България, една от най-бедните страни в ЕС, си е поставила за цел по-нататъшното разширяване на автомобилната индустрия. Според данни на правителството, 250 компании в автомобилната индустрия с 65 000 служители са постигнали годишен оборот от над 5,5 милиарда евро през 2018 г. В момента 10% брутния от брутния вътрешен продукт на България е свързан с автомобилната индустрия.
Еуфорията на Борисов е голяма. Той обещава да покаже на Volkswagen, че ще бъде „най-лоялният партньор на най-големия автомобилен гигант в света“. Премиерът се позовава на добрите условия за германските инвеститори в миналото. "Нашето бъдещо сътрудничество с Volkswagen и други немски компании е гарантирано от най-добрите търговски и икономически отношения, които постигнахме в рамките на ЕС", цитира българският премиер изданието.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ррр
Коментиран от #3, #30
22:18 06.08.2019
2 Абе
22:21 06.08.2019
3 Защо да е евтина
До коментар #1 от "Ррр":
500 евро за мениджър това са супер пари 😀😀😀😀😀😀поклон Бойко разтвори дупитуКоментиран от #5, #37
22:22 06.08.2019
4 Гол охлюв
Коментиран от #22
22:28 06.08.2019
5 гост
До коментар #3 от "Защо да е евтина":
Ако искаха да плащат немски заплати , щяха да си стоят в Германия !! А да не говорим , че като стандарт на живот 1000 евро , каквато всъщност ще е заплатата на младши мениджър е равна на 2500-3000 в Германия !!! А пък като искаш повече , да не си лизал 45 години руски зад...ци !!!Коментиран от #27
22:31 06.08.2019
6 История
Коментиран от #21
22:31 06.08.2019
7 Киро
Коментиран от #8
22:32 06.08.2019
8 гост
До коментар #7 от "Киро":
Селата ще си замират така или иначе , това е в цял свят и така ще бъде !! Не можеш да очакваш в 21 век млади хора да живеят в заврени села !! Светът се променя и 19 век отдавна мина !! Още повече даже в селското стопанство се върви към пълна автоматизация и механизация !! И ако ще ми обясняваш , че "държавата трябвало да се грижи" , това значи да го вади от джобовете на всички , тоест субсидия за едни , за сметка на други !!!! Аман от тъпи комунистически лозунги и идиотии !!!Коментиран от #18, #26
22:41 06.08.2019
9 VW...
22:45 06.08.2019
10 VW...
Коментиран от #12
22:46 06.08.2019
11 Сто пъти ви повториха
22:47 06.08.2019
12 Кой
До коментар #10 от "VW...":
Германците и за слива го нямат.22:47 06.08.2019
13 прост
22:50 06.08.2019
14 Реалност
22:51 06.08.2019
15 Истина
22:53 06.08.2019
16 Въпрос
22:55 06.08.2019
17 Йосарян
22:58 06.08.2019
18 Йосарян
До коментар #8 от "гост":
Баце най богатите живеят в изолирани еко Села, както им викаш. Явно си прост и мислиш, че Селянин е термин за обида. А тук в градовете сме яко добре. Дишаме и ядем Менделеев, после няма кинтаж за лекари.23:02 06.08.2019
19 hmhmhm
23:10 06.08.2019
20 Голям прос
23:16 06.08.2019
21 pk_rz
До коментар #6 от "История":
Това каква връзка има със статията?23:27 06.08.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 onq s konq
00:10 07.08.2019
24 България се бори
00:18 07.08.2019
25 стоян георгиев
00:43 07.08.2019
26 Дедо
До коментар #8 от "гост":
Дори и да направят тази фабрика в България , какво ще стопли мизерстващите пенсионери ?01:58 07.08.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Така е
05:44 07.08.2019
29 Перник
06:23 07.08.2019
30 Atilla
До коментар #1 от "Ррр":
Зависи евтината работна ръка е относително понятие, мой приятел работи в завода на БМВ в Дегендорф за 38 евро на час на поточна линия, затова мисля, че заплати от 1200-1500 евро са ниски иначе за другото си прав един такъв завод ще вдигне много нивото на региона, в който бъде построенКоментиран от #31
06:33 07.08.2019
31 Stuttgard
До коментар #30 от "Atilla":
I az rabotih w degendorf za bmw na potochba liniq nqma 38 ewro. Neshto te budalka twoq priqtel. 38 ima kato rabotish za porsche07:35 07.08.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Мартин
11:16 07.08.2019
34 ДОКО
11:27 07.08.2019
35 щщщщщ
19:28 07.08.2019
36 нов
22:01 07.08.2019
37 Zezo
До коментар #3 от "Защо да е евтина":
Заплатата се плаща от германците. Едва ли ще е 500 евро11:40 14.08.2019